Ook goed. Ik zie heel veel potentie.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Niet als het negatieve het overschaduwt.
Ow ja, hij miste ook nog een 100% kans.
Ow ja en wat MarkNMGN onder me zegt: Die lachwekkende schwalbe.
Tuurlijk zie ik ook heel veel potentie.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:48 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ook goed. Ik zie heel veel potentie.
Klopt, hij schopte bijvoorbeeld the Bronck onderuit en tilde hem toch netjes weer op!quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:48 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ook goed. Ik zie heel veel potentie.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Was natuurlijk stom, eerder dom dan gemeen, maar goed, het gebeurt wel. Ik vind het een snelle leerling, dus reken maar dat hij dit oppikt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Tuurlijk zie ik ook heel veel potentie.
Die jongen is gewoon een heel groot talent.
Maar dan moet hij deze dingen niet te vaak doen omdat er bij een topclub gewoon meer op je gelet wordt.
Dus zo kan hij al snel de naam tegen zich krijgen.
The Bronck?quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Klopt, hij schopte bijvoorbeeld the Bronck onderuit en tilde hem toch netjes weer op!
Hij schold zijn tegenstanders maar enkele malen uit. En maar 1 doodsschop!
Ik denk dat Amrabat voorlopig nog niet in Oranje komt meer vanwege het feit dat er zoveel concurrentie op de plek is die op dit moment nog zoveel beter zijn,quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:52 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Was natuurlijk stom, eerder dom dan gemeen, maar goed, het gebeurt wel. Ik vind het een snelle leerling, dus reken maar dat hij dit oppikt.
Ik denk dat hij zich spoedig vast in de basis gaat spelen en dat daarmee ook Oranje lonkt. Zelfde geldt voor Marcellis natuurlijk, maar dat is off topic.
Nee hoor.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zo heet hij in de Rotterdamse volksmond!
quote:De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal krijgt voor Nordin Amrabat mogelijk een vervelend staartje. De aanklager betaald voetbal bestudeert tv-beelden van de overtreding die de PSV'er beging op Nicky Hofs van Feyenoord. "Vandaag wordt beslist of er een vooronderzoek komt", aldus een woordvoerder van de KNVB.
Scheidsrechter Kevin Blom hield de kaarten op zak en heeft inmiddels in Zeist aangegeven het voorval niet te hebben waargenomen. Daardoor bestaat de mogelijkheid Amrabat alsnog te schorsen.
3 wedstrijden voor de Johan Cruijff-schaal dan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:35 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Mooi zo. Wedstrijdje of 3 schorsen.
Lekker laat mmquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:31 schreef methodmich het volgende:
Vooronderzoek tegen Nordin Amrabat
Ze gaan hem dus vervolgen.
Is pas een uurtje bekend dat ze daadwerkelijk een vooronderzoek gaan doen hoor.quote:
quote:Blom vindt overtreding Amrabat rood waard
Kevin Blom vindt de overtreding die PSV'er Nordin Amrabat tijdens het duel om de Johan Cruijff Schaal op Nicky Hofs van Feyenoord maakte, rood waard. "Het was een tackle met buitensporige inzet", zei de arbiter na het bekijken van de tv-beelden. Amrabat ging in een duel met Hofs vol op een been van de middenvelder van Feyenoord staan. Scheidsrechter Blom bestrafte de PSV'er niet, maar gaf in Zeist aan de actie van Amrabat niet te hebben gezien. Reden voor de aanklager betaald voetbal om zaak te beginnen tegen de aanvaller van de Eindhovenaren.
"Op de televisiebeelden is ook te zien dat ik twee spelers in mijn gezichtsveld had en het voorval niet kon waarnemen", vertelt Blom in De Telegraaf. "Ik liet dan ook doorspelen en daardoor ontstond zelfs nog een goede kans voor Feyenoord. Als ik de actie van Amrabat wél had gezien, stuurde ik hem weg. Zonder meer."
In het programma Studio Voetbal werd Amrabat geconfronteerd met de beelden. "Toen schrok ik wel", vertelt de PSV’er. "Het was een wilde overtreding, maar er was absoluut geen sprake van opzet. Hofs gleed naar de bal en ik wilde de bal ook halen. Als hij ietsje eerder is, dan raakt Hofs mij. Maar inderdaad, op de beelden zag het er grof uit. Tijdens het duel had ik niet in de gaten dat het zo ernstig was.’’
Amrabat baalt er van dat de beelden tot in den treuren op televisie zijn herhaald. "Ze hebben het bij Studio Voetbal dertig keer herhaald. Het zou erg vervelend zijn als ik hierdoor geschorst wordt."
Stevensquote:Stevens vindt ophef over Amrabat belachelijk
Geschreven op vrijdag, 29 augustus om 15:42
Huub Stevens heeft genoeg van de commotie die is onstaan na de overtreding van Nordin Amrabat afgelopen zaterdag in de Johan Cruijff Schaal tegen Feyenoord. De aanvaller van PSV was op het rechterbeen van Nicky Hofs gaan staan. Aan de hand van een verklaring van Amrabat én die van andere betrokkenen, zoals onder anderen arbiter Kevin Blom en slachtoffer Hofs, zal de aanklager bepalen of hij voor de tuchtcommissie zal pleiten voor een schorsing of een andere straf.
“Nordin kwam verkeerd uit met zijn stappen en Hofs was sneller. Dit was ongelukkig”, liet de coach van PSV vrijdag op een persconferentie weten. "Je ziet ook de reactie van Nordin, hij verontschuldigde zichzelf gelijk. Hij wilde hem helemaal niet raken. Ik weet honderd procent zeker dat het geen opzet was. Hofs heeft ook doorgespeeld. Voetbal is een contactsport, er kan altijd wel iets gebeuren."
"Ik zou het heel jammer vinden als Hofs geblesseerd zou raken. Maar in wedstrijden en trainingen zijn vele contacten. En als ik internationaal kijk, moeten we lekker doorgaan zo en ons blijven afvragen waarom we er zo weinig ploegen bij hebben. Ik geloof niet dat er in Spanje of Italië zulke ophef zou zijn over zoiets."
"Het is het geluk van het voetbal dat er zoveel media-aandacht is, maar dan krijg je ook zo’n situatie. En dan zeg ik: ja… Ik heb ook wel eens overtredingen gemaakt, helaas. Dan werd er niet zoveel ophef gemaakt. Zie de verontwaardigde reactie van Nordin, hij verontschuldigt zich. Hij neemt de bal niet goed mee en komt niet uit. Daardoor is hij te laat, zo heb ik het gezien."
"Dat iedereen daar ophef over maakt: laten we ons even druk maken over andere echt belangrijke zaken. Internationaal komen we iets te kort. Laat ze maar eens afvragen waarom dat zo is. Eigenlijk is het belachelijk dat ik hier nu alweer zoveel over gezegd heb. Voetbal is een contactsport. Het gaat sneller, het is atletischer dan vroeger. Als er dan met opzet iets gebeurt, dán kun je er wat van zeggen", aldus de oefenmeester.
En we mogen weer!quote:Nordin Amrabat betwijfelt of hij de juiste keuze heeft gemaakt door uit te komen voor Jong Oranje. Hij denkt nu meer kans te hebben op een interlandloopbaan in het shirt van Marokko.
Amrabat is van Marokkaanse afkomst, al is hij geboren in Naarden. De 21-jarige PSV'er koos vorig jaar voor Nederland, toen hij door bondscoach Foppe de Haan werd opgeroepen voor Jong Oranje. Inmiddels heeft hij al enkele malen gespeeld voor de Nederlandse beloftenploeg.
'Daardoor kan ik nu geen keuze meer maken tussen Nederland en Marokko', vertelt hij in het Algemeen Dagblad. 'Dat vind ik jammer, want mijn gevoel voor Marokko is ook gewoon goed. Ik wist het toen niet, anders had ik misschien nog even gewacht.'
'Ik zeg eerlijk: Als ik nú nog moest kiezen, werd het Marokko. Er is op mijn plek zo ontzettend veel concurrentie in het Nederlands elftal. Als Afellay niet eens speelt, wie ben ik dan?', wijst Amrabat naar de invallersrol bij Oranje die zijn ploeggenoot Ibrahim Afellay heeft.
'Daarom was het misschien beter geweest als ik voor Marokko was gaan spelen. Maar goed, het is nu eenmaal zo, het heeft geen zin om er lang bij stil te staan. Ik moet nu gewoon zorgen dat ik me zo goed ontwikkel dat ik bij het Nederlands elftal in beeld kom.'
Dit had hij beter niet kunnen zeggen, maar verder vind ik zijn openheid wel tof.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:01 schreef _Mike_ het volgende:
Die gozer heeft echt teveel praatjes, hoop hem echt nooit in het Nederlandse eftal te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |