Graag, zal mijn kut toetsenbord hem wel weer geflipt hebbenquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:50 schreef RayMania het volgende:
'Het Slavia Praha topic #1: Waar Aanvoerder een SCC heeft' past wel. Doen?
Neppe fan, je hebt geen eens een Slavia-avatar.quote:
Met wat? Het winterkampioenschap van Slavia?quote:
je TTquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:55 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Met wat? Het winterkampioenschap van Slavia?
Leuk.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:49 schreef Aanvoerder het volgende:
Slavia staat bekend als studentenclub, veelal fans uit de Praagse wijk Vrsovice waar het nieuwe stadion (en het oude voor Strahov) staat en ook het stadion van Bohemians 1905 staat (vandaar de vriendschap met Bohemians 1905)
Sparta Praag en Dukla Praag staan bekend als communistenclubs (Slavia heeft een omgekeerde (anti-communisten) rode ster in het logo). Vandaar dat Slavia tijdens het communisme nooit kampioen is geweest. FC Viktoria Zizkov wordt gezien als schandknaapje van Sparta.
In de jaren 20 of 30 geloof ik, is er een periode geweest dat er iets mis was met Sparta (even vergeten wat het nou was) maar het kwam er op neer dat Slavia spelers aan Sparta heeft gegeven om te zorgen dat Sparta bleef bestaan (best opmerkelijk)
Sparta-fans komen meer uit de wijk van het stadion (Letna, Praag 7) in het noorden van Praag.
Meest fanatieke fans zijn die van Banik Ostrava (compleet gestoord, dicht bij de Poolse grens), die hebben een hekel aan vooral Sparta, Slavia, Bohemians en eigenlijjk alle andere clubs, daarna Sparta, Slavia op de 3e plek, Daarna Bohemians en 1. FC Brno.
De mindere clubs hebben vaak wat betreft Ultras, gezamelijke groepen, vaak ook aangedikt met Poolse fans van desbetreffende vriendschappelijke ploegen.
Ook Slavia heeft een zeer hechte vriendschapsband met een Poolse club, en wel met Górnik Wałbrzych uit de 2e Poolse liga. Hangt vaak een groot spandoek in het stadion hiervan, worden af en toe toegezongen, veel mensen hebben een sjaaltje er van (bv deze welke ik ook heb:
[ afbeelding ]
En de wedstrijden worden vaak bezocht door de Ultras. Ben van plan om er binnenkort ook eens langs te gaan.
Tot zover wat interessant leesvoer over de Tsjechische liga.
Net Ajax en een stukje van Parma-Inter en Catania-Roma gezien en dalijk het WK ijshockey met Rusland en Canada (sport bar zal afgeladen met Russen zijn). Dus die kater is al weggespoeld/quote:Op zondag 18 mei 2008 17:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Leuk.
En al een beetje bijgekomen van deUrquell en andere Tsjechische versnaperingen?
Btw: Tsjechisch bier.
Ah ja, IJshockey. Ook een big issue in Tsjechie.quote:Op zondag 18 mei 2008 18:03 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Net Ajax en een stukje van Parma-Inter en Catania-Roma gezien en dalijk het WK ijshockey met Rusland en Canada (sport bar zal afgeladen met Russen zijn). Dus die kater is al weggespoeld/
Nog wat bijnamen:
Slavia-fans = Se¨ivaní (geen idee hoe ik dat moet vertalen, volgens mij iets in de trant van Irriducibili/ onwrikbaren)
Sparta-fans = Rudej (Praags voor Rudý = Donkerrood)
Bohemians 1905-fans = Klokani (Kangeroes)
Is naar Engels voorbeeld gebouwd. Echt prachtig stadion. Alleen ze vragen zich af hoe het nu moet tijdens de wedstrijden met Sparta en Banik, want er zijn geen hekken en je kan zo het veld oplopen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:17 schreef Ajaxfan het volgende:
Het stadion lijkt echt sfeer uit te ademen.
Dat dachten ze vorig jaar bij de voorronde Champions League ook zekerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:10 schreef Aanvoerder het volgende:
Slavia heeft het weer getroffen in de UEFA cup...
2-0 eroverheen klappen en dan hoop ik dat Slavia het ook red naar de volgende ronde. Wie weet komen we ze dan nog een keer tegen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:35 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat dachten ze vorig jaar bij de voorronde Champions League ook zeker.
Tijd voor revanche. Wat hoop jij, Captain?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
Ik zie nu pas dat Ajax spandoekquote:
Hij staat er heerlijk op hier.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:03 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat Ajax spandoek.
Krijg je geen problemen met medefans?quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:39 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Hij staat er heerlijk op hier.
Niet echt, maar daar kan binnenkort wel verandering in komen. Maar goed, daarna ben ik toch in NL, hehe. Slavia Ultras zijn niet echt "fan" van de Ajax Ultras vanwege het akkefietje in de metro vorig jaar.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:42 schreef RayMania het volgende:
[..]
Krijg je geen problemen met medefans?.
Het waren mooie tijden doekje. Ik zal je missen.quote:
Per 1 juli definitief.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:18 schreef Radegast het volgende:
Vlcek gaat waarschijnlijk terug naar Slavia.
Dit klopt niet. Hij heeft alsnog afgezegd en wil zich alleen op Slavia richten.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Coach Karel Jarolim zal komend seizoen de nationale ploeg coachen naast Slavia.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |