"Redens" staat niet in mijn woordenboek. Wat betekent 'redens'? Het mv van reden?quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:55 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Redens is heel oud Nederlands. Uit de tijd van Jacob Cats, Sinne- en minnebeelden (1627). In het huidige Nederlands kom je nog wel 'willens en wetens' tegen.
Die ziet van alles wat er niet is sinds Piet Piraat met zijn zweefje is binnengeweest.quote:Op vrijdag 14 december 2007 23:15 schreef Varen het volgende:
Lieke ziet Brian en Amanda erg naar elkaar toe groeien sinds Nadia weg is.
Jaquote:Op vrijdag 14 december 2007 23:18 schreef ruudpuntenel het volgende:
[..]
Die ziet van alles wat er niet is sinds Piet Piraat met zijn zweefje is binnengeweest.
Getverquote:Op vrijdag 14 december 2007 23:18 schreef Varen het volgende:
Lieke ziet dat het echt is tussen Brian en Amanda
De betekenis van 'redens' is : "Voor-reden ende verklaringhe over het ooghmerck des schrijvers". Dat staat in de literatuurstudie over Jacob Cats, Sinne- en minnebeelden (1627).quote:Op vrijdag 14 december 2007 23:17 schreef kissa het volgende:
[..]
"Redens" staat niet in mijn woordenboek. Wat betekent 'redens'? Het mv van reden?
gadver...de zoveelste compliment al. die zit zich luid en duidelijk in te likkenquote:Op vrijdag 14 december 2007 23:18 schreef Varen het volgende:
Lieke denkt zoveel te zienquote:Op vrijdag 14 december 2007 23:18 schreef Varen het volgende:
quote:
Dan kan ze net zo goed achterwege laten want daar is het nog nooit beter van geworden.quote:Op vrijdag 14 december 2007 23:25 schreef Marietje_34 het volgende:
Ach, Amanda gaat heur haar doen.
Zoiets hoorde ik ook, het leek me even dat het het geluid van een film op de plasma was.quote:Op vrijdag 14 december 2007 23:28 schreef Varen het volgende:
Stond er nou een radio aan in de kapsalon, in hoorde een man praten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |