Ok

.
Zoals gezegd, met 30 weken kreeg ik weeen. Tot op dat moment was de zwangerschap goed verlopen, al werd er wel gesproken over een fors kind, had ook een forse buik

.
Met rust is dat allemaal weer tot stilstand gekomen, al moest ik wel stoppen met werken en het heel rustig aan gaan doen.
Ze hadden me al wel eerder op zw.diabetes gecontroleerd, maar die uitslagen waren goed.
Om een lang verhaal kort te maken, ik kreeg HELLP en moest met 35 weken in het ziekenhuis blijven. Twee nachten daarna begonnen de weeen (die niet half zo zeer deden als ik me had voorgesteld) en uiteindelijk is Freek met een spoed ks gehaald wegens wegvallende hartslag en een placenta-loslating.
Op dat moment was ik alleen maar blij dat ie leefde, en heb hem heel even gezien toen ze hem omhoog tilden boven het doek in de OK.
Daarna was ie weg, en zag ik hem pas terug op de neo (natologie, afdeling voor te vroeg geboren kindjes). Hij was zo ziek dat ik hem twee dagen later pas voor het eerst echt vastgehouden heb. Vanwege de verwaarloosde zw.diabetes heeft Freek problemen met zijn bloedsuiker gehad. Hij is 10 dagen lang ieder UUR in zijn hieltjes geprikt, had een sonde en een navelinfuus omdat ze zijn aderen zo slecht konden vinden (maar wel iedere dag even proberen of ze toch niet een ader in zijn handje/voetje konden vinden

, (een langdurig navelinfuus geeft veel infectiegevaar).
Deze weken heb ik er eigenlijk niet zoveel moeite mee gehad dat het was zoals het was. Hij was ziek, had zorg nodig die ik hem op dat moment met de beste wil van de wereld niet kon geven. Hij was vanaf het begin ook meteen mijn kind, al heb ik wel gejankt toen ik een kindje hoorde huilen, en niet doorhad dat het de mijne was.
Erg vond ik ook het naar huis gaan, zonder kind. En toen ik eenmaal thuis was kreeg ik last van woede, omdat alle verpleegkundigen mijn kind vaker vasthadden als ik.
Heel veel zorgen ook, lage bloedsuikers zijn niet goed voor de hersenen, dus hoe zou Freek hier uit komen?
Ik heb er lang last van gehad, een kindje hoort veilig bij zijn mama te zijn, niet geport en geprikt en aan toeters en bellen. Dat alles kwam pas toen hij thuis was. Ik was ook hele stukken van de bevalling kwijt (waarop de gyn sprak; "Da's maar goed ook, anders stond je hier nu te gillen dat er nooooit meer een tweede komt").
Affijn, ik kan nog uren doortypen, dat lijkt me ook niet de bedoeling

. Als jij vragen hebt, schiet maar, ik zal mijn best doen

.