quote:
Op woensdag 19 december 2007 09:08 schreef Metro2005 het volgende:Ik ga al 12 jaar niet meer naar de tandarts

Ben er als de dood voor, al dat gefrunnik in mijn mond. Sowieso vind ik het onzin om elk half jaar oid te gaan als er niks aan de hand is. je gaat toch ook niet elk half jaar naar de dokter toe 'just in case'
Ach, al is het alleen maar om wat tandsteen weg te halen.
Ik was soms vrij onzeker, omdat ik links onder gevoeligheid had van tijd tot tijd met bijvoorbeeld het kauwen van nootjes enzo.
Was bang dat ik een gaatje had of whatever.
Maar behalve een nieuwe vulling en verwijdering van tandsteen, heb ik nu ook meer zekerheid dat er ECHT niks aan de hand is.
Weet dat je een gaatje kan hebben, maar dit niet persee hoeft te merken.
Daar zijn check up's dus handig voor.
En ach... dat gefriemel... toen hij echt ging beginnen met boren en die vulling plaatsen deed ik mijn ogen dicht.
Scheelt al de helft!

(Die stomme felle lamp ook...

)
quote:
Op woensdag 19 december 2007 08:59 schreef draculettetje het volgende:owkee maar hoe dan tot 6 jaar wachten? dat hoor ik meestal als mensen bang voor de tandarts zijn
Oh maar je wist toch wel uit het verhaal op te maken dat die vulling het recentelijk heeft begeven?
Het is niet dat ik 6 jaar heb gelopen zonder vulling en met een diepe zucht toch maar naar de tandarts ben gegaan.
Die kapotte vulling was juist de motivatie om te gaan en twijfelde geen seconde.
Ben heel slecht betreft achter dingen aan gaan met de volgende ochtend hing aan de lijn en had ik meteen een afspraak gemaakt!
quote:
Op woensdag 19 december 2007 09:12 schreef draculettetje het volgende:ik ga eens per jaar da vind ik wel genoeg
nu door medicatie wat vervelend tandvlees hoop door mn nieuwe elektrische tandenborstel een hoop op te lossen
Precies!
Hij wilde mij na een half jaartje al weer laten langs komen.
Maar ik zei right there and then dat ik een prima en sterk gebit heb en dat echt niet nodig is. Gewoon naar een jaartje weer.
En als die vulling het opgeeft of whatever, dan bel ik zelf wel weer voor een afspraak als dit nodig is.
Elektrisch poetsen matters.
Soms poets ik nog wel eens met een normale tandenborstel (als ik bij iemand plots blijf crashen ofzo) en dan merk ik echt overduidelijk het verschil.
Zelf heb ik al vele jaren de 3D Excel van Braun / Oral B.
Dit op aanraden van mijn orthodontist vele jaren terug.
Geen verkeerde aankoop geweest!