[message=8555163,noline]De Buikschuiver schreef op 16 december 2007 @ 09:32[/message]:Je zult het niet geloven, want die GP1 kom je in Napoli nauwelijks tegen (in maanden niet gezien), maar JUIST gisteravond reden er twee balletdansers druk met elkaar vechtend door het drukke verkeer heen een Bev250 en een scooter die ik niet kon identificeren. Allebei kwamen ze ontzettend hard van hun plaats, gingen verschrikkelijk plat (geen kneedown natuurlijk, maar de "knik"-techniek waarbij de berijder relatief rechtop blijft zitten voor het overzicht terwijl de motor tot aan de stepjes tegen de grond wordt gedrukt) in die korte bochtjes om de auto's links en rechts heen en gaven elkaar geen duimbreed toe. Ik wou ook meedoen natuurlijk niet om echt proberen de snelste te zijn (want ik had m'n vrouw achterop en die is daar niet zo dol op) maar vooral om te kijken wat die onbekende met die bijzondere achterwielophanging nou voor scooter had. Het leek wel wat op een Nexus 500 maar dan compacter en met rechtere lijnen. Iedere keer als er even een stukje ruimte van 5-10 meter was kon ik weer een stapje dichterbij komen. Eerste identificatie: het geluid. Dat klinkt als een bekende 250:
broooooooot! 
Aha een zwarte uitlaat die door het kleine achterspatbord ook van de linkerkant te herkennen is, het is een QUASAR! Ik begon te vermoeden dat ik met de Spanjaard te maken had, wat een ongelofelijk toeval, maanden zie je hem niet, dan lees ik het topic van WB en onmiddellijk kom ik er een in het wild tegen??? Ik kon naast hem komen en de kleine letters "GP1" waarnemen! Het was een echte Derbi!

Hierdoor ontsnapte de Bev250 die al een auto voorsprong had genomen (we kwamen op het punt dat het rustiger wordt en de auto's verder uit elkaar rijden met minder tegenliggers), ik moest wachten op een gaatje terwijl de GP1 opgesloten zat tussen mij en de auto's, daarna ging ik achter de Bev250 aan maar die was inmiddels al uit zicht en niet meer in te halen...
Je kent wel de "Streefighter", een gepimpte ss waar de kappen van afgehaald zijn en dan met een soort Mad Max-uiterlijk en met halogeenlampjes van Ikea voorop rijden ze hier en daar rond. Maar kijk nou eens naar de derde foto van WB:
![]()
DIT is pas een "streetfighter"!!! :} Omdat hij "in the street" echt zeer hoog presteert en omdat-ie zonder aanpassingen wel in Mad Max mee kan doen! Wat een waanzinnig ontwerp, in het echt is hij nog veel mooier dan op de foto!!!