gewoon akoestischquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:27 schreef faun het volgende:
Wat kun je me aanraden als beginner die uiteindelijk electrische gitaar wil gaan spelen?
Moet ik toch akoestisch beginnen of meteen met de electrische gitaar?
Wat voor gitaar moet ik aanschaffen en voor welke prijs.
niks onzin , zie hierbovenquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:41 schreef Fixxxer het volgende:
Onzin hierboven. Als jij electrisch wilt spelen begin je electrisch, je moet doen wat je leuk vind dan speel je veel meer en leer je veel sneller!!
Succes
Ow en wat je aan kunt schaffen hangt af van je budget, hoe groot is dat?
Wat is dan de meerwaarde van accoustisch beginnen?quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:42 schreef Devlinsect het volgende:
Akkoestisch op een western gitaar. Niet een spaanse gitaar.
Western heeft dezelfde halsdikte. Wanneer je wat akkoorden kan pakken en wat theorie kent, zou ik overgaan naar elektrisch.
Snaren makkelijk indrukken hangt af van:quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:46 schreef ioko het volgende:
Nou dat wordt een lekker advies op deze manier. Ik zou namelijk ook zeggen gewoon electrisch beginnen. Snaren zijn makkelijker in te drukken en je leert er sneller op spelen. Op een electrische gitaar kun je ook heel mooi acoustische nummer spelen.
Het is iets moeilijker. Je moet de snaren harder indrukken, en de snaren zijn verder uit elkaar. Het is dus beter voor je techniek. Als je eenmaal een elekrische hebt is het dan ook gelijk een stuk makkelijker. Ik ben ook met akoustisch begonnen, en daarna op elektrisch over gegaan. Nooit spijt van gehad, want ik speel het nu nog steeds allebei.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:47 schreef ioko het volgende:
Wat is de meerwaarde om acoustisch te beginnen eigenlijk?
Een electrische gitaar, zeker met gain voluit gedraait, "vergeeft" je meer. Dat kan leiden tot het aanleren van fouten die je later in je carrière aardig wat moeite gaan kosten om af te leren. Dat daargelaten, als je electrische gitaar wil spelen (en niets kan met het geluid van een acoustische) ben ik het helemaal met Fixxer eens. Het moet in de eerste plaats leuk en inspirerend blijven, in plaats van "ik moet het leren op een acoustische zodat ik kan promoveren naar een electrische gitaar wat ik eigenlijk wilquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:47 schreef ioko het volgende:
Wat is de meerwaarde om acoustisch te beginnen eigenlijk?
Meerwaarde?quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:48 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Wat is dan de meerwaarde van accoustisch beginnen?serieusly, als je een hobby wilt nemen moet je doen wat je leuk vindt... Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Als accoustisch je ook wel wat lijkt kun je ook best accoustisch beginnen, maar als je alleen maar metal luistert zul je daar je heil niet in vinden.
Die varieert tenslotte nietquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:42 schreef Devlinsect het volgende:
Western heeft dezelfde halsdikte.
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:50 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Het is iets moeilijker. Je moet de snaren harder indrukken, en de snaren zijn verder uit elkaar. Het is dus beter voor je techniek. Als je eenmaal een elekrische hebt is het dan ook gelijk een stuk makkelijker. Ik ben ook met akoustisch begonnen, en daarna op elektrisch over gegaan. Nooit spijt van gehad, want ik speel het nu nog steeds allebei.
quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die varieert tenslotte niet. Mijn favoriete electrische gitaar (Es-335-kloon) heeft een halsdikte die nauwelijks onderdoet voor mijn spanjaard.
Eenschquote:Op vrijdag 14 december 2007 13:08 schreef Pulsy het volgende:
Het hangt er inderdaad maar vanaf of je akoestisch ook wel leuk vindt, of dat je eigenlijk enkel keihard lawaai wil maken
Semi-hollowbodies zijn ook wel perfect wat dat betreft. Sterker nog, een goede unplugged klank is een van de betere hints die je krijgt over hoe de gitaar zich plugged staande houdt. Tenzij je er natuurlijk loodzware high-gain elementen in schroeft, maar waarom zou je dan spelen op een (semi-)hollowbody?quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:01 schreef Devlinsect het volgende:
Wanneer ik ff gitaar wil spelen, hoef ik de pc niet aan te zetten, gitaarversterker niet aan te zetten en / of ook nog is rekening houden met mijn buren / tijdstip van spelen.
Qua prijs bedoel je? Of had je nog andere zwaarwegende redenen waar ik even niet op kom? (behalve natuurlijk de al meerdere malen genoemde "je moet spelen op iets wat je vindt klinken").quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:19 schreef Devlinsect het volgende:
Idd. Alleen niet aan te raden voor een beginner.
Tuurlijk kan je op een fulltube 100watt amp beginnen, maarja wats er mis met een transistor bakje?quote:Op vrijdag 14 december 2007 14:13 schreef ioko het volgende:
Het is volgens mij duidelijk dat TS gewoon electische gitaar wil leren spelen en er is genoeg mogelijk zonder 1000 euro uit te geven om electrisch te beginnen. Wat pas echt nutteloos zou zijn is om eerst geld uit te geven aan een acoustische gitaar terwijl je electrisch wilt gaan spelen.
Ik snap dat een aantal semi-professionele spelers dit anders zien, maar volgens mij is de vraag van de TS niet op die manier gesteld.
En belangrijker, dat hij niet ontstemt als je er alleen maar naar kijkt. Er is weinig wat zo demotiverend werkt als een instrument wat niet langer dan twee minuten in dezelfde stemming blijft staan (wat weer een goede reden is om op een goedkope beginnersgitaar geen tremolo te plaatsen).quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:22 schreef Fixxxer het volgende:
Ik denk dat het belangrijkste waar je op wilt letten als je je eerste elec. gitaar koopt, dat het niet het aller goedkoopste is.
M.a.w. dat je erop door kunt groeien na 3 mnd en je er niet dan achter komt wat een kutgeluid je eigenlijk hebt als je er een beetje kijk op begint te krijgen...
Hehe heb je daar serieus zoveel problemen mee gehad?quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
En belangrijker, dat hij niet ontstemt als je er alleen maar naar kijkt. Er is weinig wat zo demotiverend werkt als een instrument wat niet langer dan twee minuten in dezelfde stemming blijft staan (wat weer een goede reden is om op een goedkope beginnersgitaar geen tremolo te plaatsen).
Heb afgelopen weekend een accoustische gehaald, en net iets meer dan het goedkoopste instapmodel (solid top!). Komt een zeer aangenaam geluid uit, en ik denk dat ik hier wel een tijdje mee uit de voeten kan, ook al wil ik uiteindelijk wel over naar electrisch. Tot nu toe vermaak ik me hier ook wel mee, ik heb nog genoeg te leren voor dit gaat vervelen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:08 schreef Pulsy het volgende:
ik ken twee mensen die allebei een akoestische gekocht hebben met de bedoeling uiteindelijk electrisch te leren spelen. Bij allebei lag het ding na 3 keer gebruiken in een hoekje stof te happen omdat het heel anders klinkt en voor geen meter leek op wat ze eigenlijk wilden leren. Dan maar allebei een electrisch beginners setje gehaald, en daar spelen ze wel mee.
Je hebt gelijk. Alle argumenten die hierboven werden gegeven zijn vorig jaar december verlopenquote:Op vrijdag 14 december 2007 21:27 schreef Maarten02 het volgende:
dat je op akkoestisch moet beginnen is een beetje achterhaald
quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een electrische gitaar, zeker met gain voluit gedraait, "vergeeft" je meer. Dat kan leiden tot het aanleren van fouten die je later in je carrière aardig wat moeite gaan kosten om af te leren. Dat daargelaten, als je electrische gitaar wil spelen (en niets kan met het geluid van een acoustische) ben ik het helemaal met Fixxer eens. Het moet in de eerste plaats leuk en inspirerend blijven, in plaats van "ik moet het leren op een acoustische zodat ik kan promoveren naar een electrische gitaar wat ik eigenlijk wil.
.".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |