http://www.bostonherald.c(...)bg?articleid=1050556quote:Aids aan de kaak gesteld – rechtbank spreekt uit dat hiv-test levensbedreigende fraude is.
Wetenschapper stelt dat dit fundamentele gevolgen heeft voor aids-tests en –behandeling.
CHICAGO, 12 december 2007 – In een gerechtelijke uitspraak tegen het Medisch Centrum van de Universiteit van Massachusetts betreffende de consequenties van een beweerde vals-positieve test op hiv-afweerstoffen betekent fundamentele problemen voor zowel de test als de behandeling voor iedereen die dit ondergaat, zo stelt een vooraanstaand medisch onderzoeker die advies heeft uitgebracht aan de advocaat van de eiser. Het vonnis kent de eiser een bedrag toe van $2,5 miljoen.
De aanklacht, door de 45-jarige Audrey Serrano, was gericht op het ontbreken van een ‘bevestigende’ Western Blot test. Dr. Andrew Maniotis [functieomschrijving in de oorspronkelijke tekst], meent echter dat hoewel de betrouwbaarheid van hiv-tests geen onderwerp van het proces was, de kwestie daarover wel vragen oproept. En, aangezien Serrano aandoeningen opliep die als AIDS-definiërend gelden nadat hij medicatie had gebruikt die bekend staat als ‘highly active antiretroviral therapy’ (HAART), blijkt die medicatie ‘aids’ te hebben veroorzaakt.
http://liamscheff.com/dai(...)rous-to-your-health/
Ze heeft dus NIET Aids gekregen als gevolg van de behandeling, want ze heeft geen AIDS!!quote:A jury awarded $2.5 million in damages Wednesday to a woman who received HIV treatments for almost nine years before discovering she never actually had the virus that causes AIDS.
~50% kans dat je hiv positief bent als je een test gaat doen. Zo waanzinnig betrouwbaar is het.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:47 schreef Wombcat het volgende:
Dit gaat over een vals-positieve test.
Je weet wat een vals-positieve test is? Dat is dat ze je positief testen op HIV, terwijl je het in feite niet bent. Elke test houdt een dergelijk risico in. Komt bv. ook bij zwangerschapstesten voor dat iemand positief test, maar toch niet zwanger blijkt te zijn.
Wel vreemd trouwens dat iemand 9 jaar behandeld wordt op basis van één test.
Die situatie van die vrouw had nu juist wél voorkomen kunnen worden als artsen vertrouwen in HIV-tests..quote:Serrano’s attorney, David Angueira, said Dr. Kwan Lai, who treated his client at the University of Massachusetts Medical Center in Worcester’s HIV clinic, repeatedly failed to order definitive tests even after monitoring of Serrano’s treatment did not show the presence of HIV in her blood.
Tijd voor een cursus begrijpend lezenquote:Op vrijdag 14 december 2007 09:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.bostonherald.c(...)bg?articleid=1050556
Yes! Eindelijk is een keer goed nieuws ...
Zal er nu een balletje gaan rollen dat het zwendel met een hoofdletter Z is. Zal dan nu eindelijk het eens afgelopen zijn met leugens over AIDS.
Ga je nog eens verdiepen in statistiek en HIV-tests, want dit is pertinente onzin.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
~50% kans dat je hiv positief bent als je een test gaat doen. Zo waanzinnig betrouwbaar is het.
50% kans dat je vandaag onder een auto komt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
~50% kans dat je hiv positief bent als je een test gaat doen. Zo waanzinnig betrouwbaar is het.
Beetje verkouden. beetje lage weerstand, zwanger en voila je hebt HIV ... en dan moet je medicijnen innemen. Dat is dus nu aan kaak gesteld. En dat is een zeer goede zaak.
maar wat hier van te denken:quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tijd voor een cursus begrijpend lezen
Nou nee, niet bepaald. Dat kunnen ook de gebruikelijke bijwerkingen van haar medicijnen zijn geweest. Dus nee, dat is geen punt erbij.quote:Op zaterdag 15 december 2007 04:21 schreef Orwell het volgende:
[..]
maar wat hier van te denken:
"the powerful combination of drugs she took triggered a string of ailments, including depression, chronic fatigue, loss of weight and appetite and inflammation of the intestine."
als dit waar is hebben we een case waarbij een gezond iemand door het toedienen van aids-medicijnen, de typische aandoeningen van een aids-patient krijgt...
dus wel degelijk een punt erbij voor de "aids-dissidenten" (waaronder Pietje en 2 nobelprijswinnaars)
Medicijn-cocktail vergeten?quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:42 schreef Lambiekje het volgende:
Wie heeft de Title aangepast?
Niks KAN het IS zo. Je moet echt GODSGRUWELIJK oppassen met wat je doet. HIV-test nemen is het meeste idiote wat je kan beslissen in je leven. En daarnaast, als Rechtbank zegt dat HIV-test levensgevaarlijk is dan is dat zo.
Heb je er al eens eerder in verdiept?! Als je er verder in wilt verdiepen bekijk de websites hier maar van ...quote:Op vrijdag 14 december 2007 14:08 schreef sentiao. het volgende:
Uiterst interessant. Ik hoop dat er meer van dit soort gevallen bekend worden, natuurlijk niet voor de slachtoffers maar wel voor de mensheid.
Als er meer van dit soort gevallen zijn dan zal het makkelijker te zeggen zijn of het klopt wat je stelt. Op dit moment kan het een anomaly zijn, er gebeuren wel vaker fouten (die je met veel vragen achter laten).
Zeer bedankt in ieder geval, al heb ik een vermoeden dat dit helaas niet heel 'groot' zal worden...
Dat IS de rede dat we ziek doodziek worden.quote:
Dat is dus het domste, "omdat het steeds beter te behandelen is,". Pure kolder? Afgekeurde kankermedicijnen nemen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:42 schreef Vampess het volgende:
Ik heb dat bericht nog gelezen: Een vrouw had een willekeurige AIDS test laten doen, die bleek positief te zijn, toen is ze naar haar arts gegaan die het blijkbaar aannemelijk vond dat de vrouw AIDS had.
In elk geval kunnen de verkeerde medicijnen catastrofaal zijn; niet alleen wat AIDS betreft. Zeggen dat AIDS een zwendel is, is het domste wat ik ooit gelezen heb; het is die houding die ervoor zorgt dat het zo'n probleem blijft in een moderne samenleving.
Ik heb ook een test gehad, en die is negatief uitgevallen. De test heb ik gehad omdat ik het zelf er gewoon eens tijd voor vond worden, de huisarts heeft mij tot driemaal gevraagd of ik het zeker wist. AIDS wordt minder een taboe omdat het steeds beter te behandelen is, maar het is mijn mening dat het belangerijk is om rekening te houden met je omgeving.
Dat zei de(ze) rechtbank dus niet.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:42 schreef Lambiekje het volgende:En daarnaast, als Rechtbank zegt dat HIV-test levensgevaarlijk is dan is dat zo.
Kan idd. Een gebruikelijke bijwerking van (langdurig gebruik van) paracetemol is bijvoorbeeld hoofdpijn.quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou nee, niet bepaald. Dat kunnen ook de gebruikelijke bijwerkingen van haar medicijnen zijn geweest. Dus nee, dat is geen punt erbij.
Begin je weer?quote:Op zaterdag 15 december 2007 19:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar het allerstomste wat je kan doen is een hiv-test ondergaan.
Daarom zei ik, tijd voor een cursus begrijpend lezen. De rechtbank in kwestie zegt dat nml niet...quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:42 schreef Lambiekje het volgende:
Wie heeft de Title aangepast?
Niks KAN het IS zo. Je moet echt GODSGRUWELIJK oppassen met wat je doet. HIV-test nemen is het meeste idiote wat je kan beslissen in je leven. En daarnaast, als Rechtbank zegt dat HIV-test levensgevaarlijk is dan is dat zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |