abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:42:20 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55262705
quote:
Aids aan de kaak gesteld – rechtbank spreekt uit dat hiv-test levensbedreigende fraude is.

Wetenschapper stelt dat dit fundamentele gevolgen heeft voor aids-tests en –behandeling.

CHICAGO, 12 december 2007 – In een gerechtelijke uitspraak tegen het Medisch Centrum van de Universiteit van Massachusetts betreffende de consequenties van een beweerde vals-positieve test op hiv-afweerstoffen betekent fundamentele problemen voor zowel de test als de behandeling voor iedereen die dit ondergaat, zo stelt een vooraanstaand medisch onderzoeker die advies heeft uitgebracht aan de advocaat van de eiser. Het vonnis kent de eiser een bedrag toe van $2,5 miljoen.

De aanklacht, door de 45-jarige Audrey Serrano, was gericht op het ontbreken van een ‘bevestigende’ Western Blot test. Dr. Andrew Maniotis [functieomschrijving in de oorspronkelijke tekst], meent echter dat hoewel de betrouwbaarheid van hiv-tests geen onderwerp van het proces was, de kwestie daarover wel vragen oproept. En, aangezien Serrano aandoeningen opliep die als AIDS-definiërend gelden nadat hij medicatie had gebruikt die bekend staat als ‘highly active antiretroviral therapy’ (HAART), blijkt die medicatie ‘aids’ te hebben veroorzaakt.
http://liamscheff.com/dai(...)rous-to-your-health/
http://www.bostonherald.c(...)bg?articleid=1050556

Yes! Eindelijk is een keer goed nieuws ...

Zal er nu een balletje gaan rollen dat het zwendel met een hoofdletter Z is. Zal dan nu eindelijk het eens afgelopen zijn met leugens over AIDS.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_55264094
Dit gaat over een vals-positieve test.
Je weet wat een vals-positieve test is? Dat is dat ze je positief testen op HIV, terwijl je het in feite niet bent. Elke test houdt een dergelijk risico in. Komt bv. ook bij zwangerschapstesten voor dat iemand positief test, maar toch niet zwanger blijkt te zijn.
Wel vreemd trouwens dat iemand 9 jaar behandeld wordt op basis van één test.
pi_55264151
En in het bericht staat:
quote:
A jury awarded $2.5 million in damages Wednesday to a woman who received HIV treatments for almost nine years before discovering she never actually had the virus that causes AIDS.
Ze heeft dus NIET Aids gekregen als gevolg van de behandeling, want ze heeft geen AIDS!!
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:55:43 #4
52357 Lambiekje
pi_55264316
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:47 schreef Wombcat het volgende:
Dit gaat over een vals-positieve test.
Je weet wat een vals-positieve test is? Dat is dat ze je positief testen op HIV, terwijl je het in feite niet bent. Elke test houdt een dergelijk risico in. Komt bv. ook bij zwangerschapstesten voor dat iemand positief test, maar toch niet zwanger blijkt te zijn.
Wel vreemd trouwens dat iemand 9 jaar behandeld wordt op basis van één test.
~50% kans dat je hiv positief bent als je een test gaat doen. Zo waanzinnig betrouwbaar is het.
Beetje verkouden. beetje lage weerstand, zwanger en voila je hebt HIV ... en dan moet je medicijnen innemen. Dat is dus nu aan kaak gesteld. En dat is een zeer goede zaak.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_55264943
je hebt het bericht wel erg slecht bewezen als je denkt dat het een 'bewijs' zou zijn tégen HIV-tests...

een belangrijk deel vand e aanklacht is dat de behandelende arts enkel afging op symptomen en géén HIV-test uitvoerde zelfs toen hij duidelijk bewijzen had dat het bloed van de vrouw HIV-negatief was:
quote:
Serrano’s attorney, David Angueira, said Dr. Kwan Lai, who treated his client at the University of Massachusetts Medical Center in Worcester’s HIV clinic, repeatedly failed to order definitive tests even after monitoring of Serrano’s treatment did not show the presence of HIV in her blood.
Die situatie van die vrouw had nu juist wél voorkomen kunnen worden als artsen vertrouwen in HIV-tests..

alles leuk en aardig verder voor jouw mening over HIV en AIDS (waar dit dus ook verder los van staan) enkel zal je verder moeten zoeken naar 'bewijzen'..
dit is dus juist geenszins een 'bewijs' voor je mening.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:33:37 #6
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55265518
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

http://www.bostonherald.c(...)bg?articleid=1050556

Yes! Eindelijk is een keer goed nieuws ...

Zal er nu een balletje gaan rollen dat het zwendel met een hoofdletter Z is. Zal dan nu eindelijk het eens afgelopen zijn met leugens over AIDS.
Tijd voor een cursus begrijpend lezen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_55265632
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

~50% kans dat je hiv positief bent als je een test gaat doen. Zo waanzinnig betrouwbaar is het.
Ga je nog eens verdiepen in statistiek en HIV-tests, want dit is pertinente onzin.
pi_55266447
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Beetje verkouden. beetje lage weerstand, zwanger en voila je hebt HIV ... en dan moet je medicijnen innemen. Dat is dus nu aan kaak gesteld. En dat is een zeer goede zaak.
50% kans dat je vandaag onder een auto komt.
Zoals met alles Lambiekje.
Misschien dat jij het bericht anders leest dan ik, maar mij bewijst dit niks.
pi_55269486
Uiterst interessant. Ik hoop dat er meer van dit soort gevallen bekend worden, natuurlijk niet voor de slachtoffers maar wel voor de mensheid.
Als er meer van dit soort gevallen zijn dan zal het makkelijker te zeggen zijn of het klopt wat je stelt. Op dit moment kan het een anomaly zijn, er gebeuren wel vaker fouten (die je met veel vragen achter laten).

Zeer bedankt in ieder geval, al heb ik een vermoeden dat dit helaas niet heel 'groot' zal worden...
  zaterdag 15 december 2007 @ 04:21:52 #10
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_55285778
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tijd voor een cursus begrijpend lezen
maar wat hier van te denken:

"the powerful combination of drugs she took triggered a string of ailments, including depression, chronic fatigue, loss of weight and appetite and inflammation of the intestine."

als dit waar is hebben we een case waarbij een gezond iemand door het toedienen van aids-medicijnen, de typische aandoeningen van een aids-patient krijgt...

dus wel degelijk een punt erbij voor de "aids-dissidenten" (waaronder Pietje en 2 nobelprijswinnaars)
Huig
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:25:45 #11
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55293770
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 04:21 schreef Orwell het volgende:

[..]

maar wat hier van te denken:

"the powerful combination of drugs she took triggered a string of ailments, including depression, chronic fatigue, loss of weight and appetite and inflammation of the intestine."

als dit waar is hebben we een case waarbij een gezond iemand door het toedienen van aids-medicijnen, de typische aandoeningen van een aids-patient krijgt...

dus wel degelijk een punt erbij voor de "aids-dissidenten" (waaronder Pietje en 2 nobelprijswinnaars)
Nou nee, niet bepaald. Dat kunnen ook de gebruikelijke bijwerkingen van haar medicijnen zijn geweest. Dus nee, dat is geen punt erbij.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:42:47 #12
52357 Lambiekje
pi_55294155
Wie heeft de Title aangepast?

Niks KAN het IS zo. Je moet echt GODSGRUWELIJK oppassen met wat je doet. HIV-test nemen is het meeste idiote wat je kan beslissen in je leven. En daarnaast, als Rechtbank zegt dat HIV-test levensgevaarlijk is dan is dat zo.

[ Bericht 33% gewijzigd door Lambiekje op 15-12-2007 17:48:55 ]
pi_55294287
Indien in Nederland de eerste test positief is, volgen er daarna nog meerdere andere tests..
pi_55294332
Tvp interessant topic!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:50:14 #15
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_55294347
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 17:42 schreef Lambiekje het volgende:

Niks KAN het IS zo. Je moet echt GODSGRUWELIJK oppassen met wat je doet. HIV-test nemen is het meeste idiote wat je kan beslissen in je leven. En daarnaast, als Rechtbank zegt dat HIV-test levensgevaarlijk is dan is dat zo.
Medicijn-cocktail vergeten?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:55:23 #16
52357 Lambiekje
pi_55294477
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 14:08 schreef sentiao. het volgende:
Uiterst interessant. Ik hoop dat er meer van dit soort gevallen bekend worden, natuurlijk niet voor de slachtoffers maar wel voor de mensheid.
Als er meer van dit soort gevallen zijn dan zal het makkelijker te zeggen zijn of het klopt wat je stelt. Op dit moment kan het een anomaly zijn, er gebeuren wel vaker fouten (die je met veel vragen achter laten).

Zeer bedankt in ieder geval, al heb ik een vermoeden dat dit helaas niet heel 'groot' zal worden...
Heb je er al eens eerder in verdiept?! Als je er verder in wilt verdiepen bekijk de websites hier maar van ...

Er zijn zo onnoemelijk veel aanwijzingen dat het gewoon een bedacht iets is. Elk van de 29 AIDS symptomen zijn best goed te behandelen. Als je daar maar de juiste medicatie voor neemt. En niet zo als de medici beweren van de AIDSremmers wat globaal is. Dat KAN gewoon niet goed zijn. Waar ik me over verbaas stuk of 8 van de 29 hebben helemaal niets met het inmuumsysteem te maken ... maar dat heeft men maar aan AIDStoe gedicht om maar meer zieltjes te kunnen winnen die cocktails van medicijnen moeten innemen.

Vorig jaar heeft AIDS in de rechtbank van Australie gezeten. Maar de slappe rechter durfde zijn handen daar niet aan te branden. De wetenschappers konden helemaal niets bewijzen. Dat kan ook niet. Want er is niet zo iets als HIV.
HIV is nog NOOIT in een menselijk lichaam aangetroffen.
  zaterdag 15 december 2007 @ 18:16:54 #17
52357 Lambiekje
pi_55294943
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 17:50 schreef D1 het volgende:

[..]

Medicijn-cocktail vergeten?
Dat IS de rede dat we ziek doodziek worden.
  zaterdag 15 december 2007 @ 18:22:33 #18
52357 Lambiekje
pi_55295086
Benieuwd of er reacties komt van Krantenredacties, heb het nieuwsbericht gister ook naar hun verstuurd
  zaterdag 15 december 2007 @ 18:33:09 #19
52357 Lambiekje
pi_55295340
edit

[ Bericht 96% gewijzigd door Lambiekje op 15-12-2007 18:42:01 ]
pi_55295509
Ik heb dat bericht nog gelezen: Een vrouw had een willekeurige AIDS test laten doen, die bleek positief te zijn, toen is ze naar haar arts gegaan die het blijkbaar aannemelijk vond dat de vrouw AIDS had.

In elk geval kunnen de verkeerde medicijnen catastrofaal zijn; niet alleen wat AIDS betreft. Zeggen dat AIDS een zwendel is, is het domste wat ik ooit gelezen heb; het is die houding die ervoor zorgt dat het zo'n probleem blijft in een moderne samenleving.

Ik heb ook een test gehad, en die is negatief uitgevallen. De test heb ik gehad omdat ik het zelf er gewoon eens tijd voor vond worden, de huisarts heeft mij tot driemaal gevraagd of ik het zeker wist. AIDS wordt minder een taboe omdat het steeds beter te behandelen is, maar het is mijn mening dat het belangerijk is om rekening te houden met je omgeving.
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  zaterdag 15 december 2007 @ 19:36:43 #21
52357 Lambiekje
pi_55296729
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:42 schreef Vampess het volgende:
Ik heb dat bericht nog gelezen: Een vrouw had een willekeurige AIDS test laten doen, die bleek positief te zijn, toen is ze naar haar arts gegaan die het blijkbaar aannemelijk vond dat de vrouw AIDS had.

In elk geval kunnen de verkeerde medicijnen catastrofaal zijn; niet alleen wat AIDS betreft. Zeggen dat AIDS een zwendel is, is het domste wat ik ooit gelezen heb; het is die houding die ervoor zorgt dat het zo'n probleem blijft in een moderne samenleving.

Ik heb ook een test gehad, en die is negatief uitgevallen. De test heb ik gehad omdat ik het zelf er gewoon eens tijd voor vond worden, de huisarts heeft mij tot driemaal gevraagd of ik het zeker wist. AIDS wordt minder een taboe omdat het steeds beter te behandelen is, maar het is mijn mening dat het belangerijk is om rekening te houden met je omgeving.
Dat is dus het domste, "omdat het steeds beter te behandelen is,". Pure kolder? Afgekeurde kankermedicijnen nemen.

Sorry dat ik het zeg maar het allerstomste wat je kan doen is een hiv-test ondergaan. Als je zwanger geweest zou zijn dan was je voor bijna 100% positief. En overigens als je beetje verkouden bent maak je ook aardig kans.
Heb je je uberhaupt er wel inverdiept?! En echt goed overwogen wat het nu precies inhoud.
Het is gelukkig negatief uitgevallen voor je .. maar je had niet geweten wat je over jezelf hebt afgeroepen door z'n stupide en levensgevaarlijke test. Als je het gedaan hebt omdat je onveilig gevreeen hebt ... ik zal je wat verklappen. Het is NIET besmettelijk.

Nog een vraag, waarom is de zwendel het domste?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 15-12-2007 19:45:29 ]
pi_55299092
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 17:42 schreef Lambiekje het volgende:En daarnaast, als Rechtbank zegt dat HIV-test levensgevaarlijk is dan is dat zo.
Dat zei de(ze) rechtbank dus niet.
pi_55299124
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 17:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou nee, niet bepaald. Dat kunnen ook de gebruikelijke bijwerkingen van haar medicijnen zijn geweest. Dus nee, dat is geen punt erbij.
Kan idd. Een gebruikelijke bijwerking van (langdurig gebruik van) paracetemol is bijvoorbeeld hoofdpijn.
pi_55299234
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
Sorry dat ik het zeg maar het allerstomste wat je kan doen is een hiv-test ondergaan.
Begin je weer?
Het allerstomste wat je kan doen is het HIV-virus ontkennen.
  zaterdag 15 december 2007 @ 21:37:17 #25
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55300220
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 17:42 schreef Lambiekje het volgende:

Daarom zei ik, tijd voor een cursus begrijpend lezen. De rechtbank in kwestie zegt dat nml niet...
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')