abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55261048
Dag Fokkers,

Zag dit berichtje gisteren op www.krux.nl:

De emancipatie van allochtone vrouwen zal de komende jaren naar verwachting leiden tot meer gevallen van eergerelateerd geweld. Dat heeft minister Ella Vogelaar voor Integratie donderdag gezegd in een overleg met de Tweede Kamer.

Ze erkende dat de overheid nog geen zicht heeft op de precieze omvang van het probleem. Het verschijnsel is in de afgelopen jaren echter wel op de agenda gezet en bespreekbaar gemaakt. Dat verlaagt de drempel om ermee naar buiten te komen en bijvoorbeeld aan te kloppen voor hulp.

Dat zal leiden tot een toename van het aantal geregistreerde gevallen van het geweld, aldus Vogelaar. Daarnaast heeft ze van vooral vrouwenorganisaties begrepen dat het emancipatieproces dat allochtone vrouwen doormaken, gepaard zal gaan met huiselijk en eergerelateerd geweld. ,,We moeten rekening houden met een toename van het probleem'', zei ze.
- ANP

Nou, dat zijn lekkere vooruitzichten maar onvermijdelijk en noodzakelijk. Of...
  vrijdag 14 december 2007 @ 07:58:31 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_55261370
Klopt. Hoe geemancipeerder de vrouwen, hoe bedreigder de mannen in hun positie.
pi_55261474
De gedode TvG en gedoodverfde AHA hadden dus wel degelijk een punt.
pi_55261518
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 07:58 schreef Slarioux het volgende:
Tis ook idd een open deur
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55261579
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 07:58 schreef Slarioux het volgende:
En om dat gedrag dan echt in de kiem te smoren mogen de dames de Burka aantrekken. En als ze dat niet willen dan moeten ze maar voelen.

Potverdikkie....dat zal ze leren..
pi_55261702
Is de grote vraag niet hoe dat emancipatieproces ondanks de toename van bedreigingen en geweld gestimuleerd kan blijven worden?
pi_55262820
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 08:38 schreef Emed het volgende:
Is de grote vraag niet hoe dat emancipatieproces ondanks de toename van bedreigingen en geweld gestimuleerd kan blijven worden?
't lijkt mij eerder de vraag hoe je die vrouwen kan beschermen tegen de achterlijke barbaren. dat lijkt me net ff een tikkeltje belangrijker.
pi_55265857
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:48 schreef Sora het volgende:
't lijkt mij eerder de vraag hoe je die vrouwen kan beschermen tegen de achterlijke barbaren. dat lijkt me net ff een tikkeltje belangrijker.
Niet. Tenzij je mensen op wilt gaat sluiten omdat je op basis van een risicoprofiel denkt te kunnen zien dat de familie van dat ene meisje zich wel schuldig zullen gaan maken aan eerwraak en de andere familie niet.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55265913
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 08:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
De gedode TvG en gedoodverfde AHA hadden dus wel degelijk een punt.
De gedoodverfde AHA, .
pi_55266630
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:48 schreef Sora het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat vrij lastig wordt. Eerwraak lijkt mij nou bijvoorbeeld niet een daad die erg beïnvloed wordt door bijvoorbeeld hogere straffen. Je zou hooguit kunnen proberen de vrouwen te leren hoe ze de 'symptomen' kunnen herkennen / eerder te melden en zo kunnen voorkomen dat er daadwerkelijk eerwraak plaatsvindt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_55267372
Goed dat het kabinet hier zo hard op in zet.
pi_55267843
Zwaarder straffen is zeker wel een oplossing.

De straffen zijn ook vaak een reden dat een minderjarige wordt misbruikt om de eerwraak uit te voeren. Goed dat de opdrachtgever (vader) de laatste keer een hogere straf heeft gekregen dan de dader die de daad heeft uitgevoerd.

Iedereen rijd wel eens te hard maar 50 km/u te hard weer niet want de straf die daar op staat is rijbewijs inleveren. En voor de potentiele dader te hoog.
pi_55269902
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

De gedoodverfde AHA, .
Dat AHA hoogstwaarschijnlijk gelijk had t.a.v. moslima's in blijf van mijn lijf huizen.
pi_55272321
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 14:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat AHA hoogstwaarschijnlijk gelijk had t.a.v. moslima's in blijf van mijn lijf huizen.
Wat zei ze daar dan over en waarom is ze dan de gedoodverfde AHA, .
pi_55272565
Zoek het woord gedoodverfd op als je het niet weet zuiger.
pi_55272887
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 16:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zoek het woord gedoodverfd op als je het niet weet zuiger.
Ik weet wat gedoodverfd is, Dr.Nikita: hoogstwaarschijnlijk, door iedereen verwacht. De hoogstwaarschijnlijke AHA, de door iedereen verwachte AHA, .

En wat zei zij dan over die huizen waar ze nu hiermee gelijk krijgt, Dr.Nikita, .

.
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:19:52 #17
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_55275790
Ik vraag me eigenlijk af of emancipatie zal leiden tot meer eerwraak.
Aan de ene kant zijn er de traditionele moslima's, die staan nauwelijks open voor emancipatie.
Aan de andere kant zijn er de moderne moslima's, die bijvoorbeeld studeren en een rijk sociaal leven hebben. Die zullen niet in zee gaan met een traditionele moslim.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')