Tis ook idd een open deurquote:Op vrijdag 14 december 2007 07:58 schreef Slarioux het volgende:
Klopt. Hoe geemancipeerder de vrouwen, hoe bedreigder de mannen in hun positie.
En om dat gedrag dan echt in de kiem te smoren mogen de dames de Burka aantrekken. En als ze dat niet willen dan moeten ze maar voelen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 07:58 schreef Slarioux het volgende:
Klopt. Hoe geemancipeerder de vrouwen, hoe bedreigder de mannen in hun positie.
't lijkt mij eerder de vraag hoe je die vrouwen kan beschermen tegen de achterlijke barbaren. dat lijkt me net ff een tikkeltje belangrijker.quote:Op vrijdag 14 december 2007 08:38 schreef Emed het volgende:
Is de grote vraag niet hoe dat emancipatieproces ondanks de toename van bedreigingen en geweld gestimuleerd kan blijven worden?
Niet. Tenzij je mensen op wilt gaat sluiten omdat je op basis van een risicoprofiel denkt te kunnen zien dat de familie van dat ene meisje zich wel schuldig zullen gaan maken aan eerwraak en de andere familie niet.quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:48 schreef Sora het volgende:
't lijkt mij eerder de vraag hoe je die vrouwen kan beschermen tegen de achterlijke barbaren. dat lijkt me net ff een tikkeltje belangrijker.
De gedoodverfde AHA,quote:Op vrijdag 14 december 2007 08:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
De gedode TvG en gedoodverfde AHA hadden dus wel degelijk een punt.
Ik ben bang dat dat vrij lastig wordt. Eerwraak lijkt mij nou bijvoorbeeld niet een daad die erg beïnvloed wordt door bijvoorbeeld hogere straffen. Je zou hooguit kunnen proberen de vrouwen te leren hoe ze de 'symptomen' kunnen herkennen / eerder te melden en zo kunnen voorkomen dat er daadwerkelijk eerwraak plaatsvindt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:48 schreef Sora het volgende:
[..]
't lijkt mij eerder de vraag hoe je die vrouwen kan beschermen tegen de achterlijke barbaren. dat lijkt me net ff een tikkeltje belangrijker.
Wat zei ze daar dan over en waarom is ze dan de gedoodverfde AHA,quote:Op vrijdag 14 december 2007 14:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat AHA hoogstwaarschijnlijk gelijk had t.a.v. moslima's in blijf van mijn lijf huizen.
Ik weet wat gedoodverfd is, Dr.Nikita: hoogstwaarschijnlijk, door iedereen verwacht. De hoogstwaarschijnlijke AHA, de door iedereen verwachte AHA,quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zoek het woord gedoodverfd op als je het niet weet zuiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |