abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 december 2007 @ 11:00:16 #1
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_55239300
Hier verder

[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 13 december 2007 @ 11:10:11 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55239532
freak!!1
omg 5000 post
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_55239984
Wat 'n lekker pijpbekje heeft ie ook.
  donderdag 13 december 2007 @ 11:38:49 #4
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55240239
Vorige topic heeft er toch wel 2 jaar over gedaan

Anyway, goede show gister! If I Was Your Vampire begon érg matig, hij zingt dat echt verschrikkelijk live, maar toen Disposable Teens inzette ben ik eigenhandig de pogo begonnen (met als doel 10 meter naar voren schuiven door het kleine grut heen) en kwam de sfeer er wel in
Erg tof dattie Are You The Rabbit? en The Reflecting God speelde. Irresponsible Hate Anthem en Antichrist Superstar waren ook erg goed!
En ik ben blij dat ie Just A Car Crash Away weg heeft gelaten. Wel jammer van You & Me

Al met al vond ik dat ie het een stuk beter deed dan de 2 keer tijdens de Against All Gods tour dat ik 'm heb gezien, hij leek er echt zin in te hebben en de band klinkt erg goed met de huidige formatie (bye bye Mark Chaussee ). En hij had zowaar interactie met het publiek Dat heb ik 'm de vorige 4 keer niet zien doen.

Oh, en leuke stage props weer. Die grote stoel en dat rijzende podium waren gaaf om te zien, en het oude vertrouwde Antichrist Superstar altaar was er ook weer
Wel jammer dat ie z'n box-outfit voor The Fight Song heeft geschrapt.

Als iemand trouwens nog nuttige toevoegingen hier of hier heeft zijn die erg welkom [/spam]
(en zoals je daar ziet heb ik een setlist weten te bemachtigen )

[ Bericht 6% gewijzigd door Litso op 13-12-2007 12:25:14 ]
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 13 december 2007 @ 13:02:56 #5
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_55242508
Leuk concert gister. Wie waren trouwens die freaks, die vlakbij de ingang aan het zingen waren
Chinese Democracy
pi_55255047
Sweet Dreams/Lunchbox
Antichrist Superstar
Christians for Truth Kwam al helemaal in de kerstsfeer

Het was geweldig!! Alleen ben nu aan 1 kant doof
pi_55258322
Ik vond het echt een geweldig concert! van de 4 keer die ik ben geweest was deze toch wel verreweg de beste. Disposable Teens, Irresponsible Hate Anthem, Antichrist Superstar, The Reflecting God, The Beautiful people vond ik allemaal zo ontzettend goed! Vooral The Reflecting God, ben zo blij dat ik dat nummer een keer live heb mogen meemaken Ben helemaal los gegaan

Erg leuk ook dat Manson veel praatte tegen het publiek, ik heb ook concerten meegemaakt waar ie helemaal niets zei. Ik stond op de eerste rij, ongeveer voor Rob Holliday. Het viel me op dat hij vaak mee zingt, was leuk om te zien. Heb nog een plectrum van 'm gevangen ook Helemaal aan het einde van The Beautiful people heb ik Manson zelfs nog aangeraakt

Vond dit optreden zo ontzettend goed! Zelfs Heart-Shaped Glasses vond ik erg goed (niet dat ik dat normaal gesproken geen leuk nummer vind, maar live vond ik m meestal niet zo bijzonder, van wat ik heb gezien op filmpjes)

Kortom, het was echt top!
pi_55262411
Ondanks mijn lage verwachtingen was het toch een geweldig optreden.

Geweldige setlist, ik was dolgelukkig met tourniquette, reflecting en anti-christ. Toffe show, eindelijk weer als vanouds, want ik was het na de "against all gods" eigenlijk wel zat met hem, hij had er duidelijk weer zin in. Ik heb hem zelfs vergeven dat ie zoiets slechts als heart shaped glasses op de wereld heeft durven zetten..."little girl, little girl you should close your eyes, that blue is making me high"

overigens was het geluid wel zwaar klote en veel te hard...
pi_55262487
ik had er zo graag heen gewild.....
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:18:54 #10
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55266707
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:25 schreef KritischeMassa het volgende:
Ondanks mijn lage verwachtingen was het toch een geweldig optreden.

Geweldige setlist, ik was dolgelukkig met tourniquette, reflecting en anti-christ. Toffe show, eindelijk weer als vanouds, want ik was het na de "against all gods" eigenlijk wel zat met hem, hij had er duidelijk weer zin in. Ik heb hem zelfs vergeven dat ie zoiets slechts als heart shaped glasses op de wereld heeft durven zetten..."little girl, little girl you should close your eyes, that blue is making me high"

overigens was het geluid wel zwaar klote en veel te hard...
Ik was inderdaad ook aangenaam verrast door voornamelijk zijn 'zang'kwaliteiten van deze keer. AAG was écht een kuttour

En Heart-Shaped Glasses idd... zwakste nummer van het album imho.
pi_55268392
Hopelijk komt er nog een goede OP...

Setlist bekeken, niets gemist dus.
pi_55270111
KindaMuzik recensie
quote:
Anno 2007 is de ooit zo gevreesde shockrocker Marilyn Manson meer dan ooit een man van vlees en bloed. Vol pijn om de scheiding van Dita von Teese betoont hij zich op Eat Me, Drink Me kwetsbaar. Emotioneel aan het eind van zijn latijn neemt Manson revanche voor een aantal mindere albums na het meesterpaar Antichrist Superstar en Mechanical Animals.

Niets menselijks is Manson vreemd wanneer hij een lamme, misschien wel dronken entree maakt. Het kan ook vermoeidheid zijn, want sinds de repetitieweek in de Bijlmerse bierhal vlak voor Pinkpop is hij onafgebroken op tournee. Een dikke laag schmink kan niet verhullen dat het tourleven zijn tol eist en diepe sporen heeft getrokken in Mansons gelaat.

Manson uit vorm is niet langer eng of gevaarlijk, hoewel de buiten de zaal neergestreken Christenen met zendingsdrang daar anders over denken. Manson shockeert niet meer, Manson is een krachteloze hamster in een looprad, gekooid doorhollend in zijn zelfgeschapen rondte.

Steeds weer hetzelfde kunstje; andere stad, zelfde show. Hij lijkt moe van de aanhoudende balanceeract tussen het buitenwerelds, onaantastbaar bizar imagofenomeen en de mens Manson. Moe, met het heilig vuur op waakvlamstand.

Mansons bandleden zijn daarentegen in snaarstrakke bloedvorm. Onder bedroevend slecht geluid in de toch al sfeerloze hangar sleurt hun kwaliteit Manson uit zijn lodderige sluimer. Hit na hit afvurend komt langzaam iets van de gekende duivelse furie naar boven.

Het is echter te weinig en te laat om te redden wat er nooit wilde zijn. Na een uur zwaait de band af. De lappenpop-Führeract moet nog, 'The Beautiful People' is nog niet gespeeld, dus die twee toegiften komen er. Onwillekeurig dringt de vraag zich op waarom Manson en co terugkomen. Het is stil in de Brabanthallen: geen boegeroep, geen uitbundig gejoel om meer. Oorverdovend stil.

Marilyn Manson die erin slaagt onverschilligheid op te roepen, het moet niet gekker worden. De oude Manson heeft afstandelijkheid nodig, theater, drama en zijn indringende persoonlijke impact. Groot gebaar en grootse shockeffecten, op maat gemaakt voor grote hallen als deze. De nieuwe Manson brengt dat alles nauwelijks.

Deze tweespaltact toont vooral trekken van vergane glorie waarmee Manson zijn imago, legende en reputatie vakkundig ten grave draagt. De treurmars die na nog geen tachtig minuten zuivere speeltijd de loods vult, is onbedoeld dan ook pijnlijk treffend.

» 13 december 2007 »

Geluid was klote inderdaad, ik hoor nog steeds een piep

Waar had ie het nou in godsnaam over tijdens dat verhaal van 'do you have ..??.. here in holland?' Ik verstond een essentieel woord niet
pi_55270197
guns

edit:
wat een achterlijke recentie trouwens het was sinds tijden weer eens een echt goede show

en over eat me drink me, zijn jullie favo nummers toevallig ook

2
3
7
8
9
10
11

de rest heb ik nieteens meegebrand op mijn vervangende cd, ik moest een nieuwe branden want die achterlijke remix van HSG op nummer 12 is echt zo totaal belachelijk

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2007 14:45:25 ]
pi_55270777
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 14:38 schreef KritischeMassa het volgende:
guns
Ooooh was dat 't.. dank

Zo geweldig dat commentaar bij dit filmpje van Sweet Dreams:
quote:
WOOH ik was daar egt ziek chill... als de klootzak die tegen mn been aan heeft gepist dit leest... GODVERDOMME ALS IK ER ACHTER KOM WIE JE BENT...
pi_55270904
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:05 schreef ZwarteMagika het volgende:

volgens mij heb ik die gast gezien, in iedergeval liep er een hevig godver roepend kereltje langs mij richting de plee na afloop van het concert. met een vrij vochtig uitziende broek

wehehehehehe sick...

pi_55272845
Echt geweldig concert, was de dag van te voren ook in Brussel geweest maar dat was echt minder, kan echter ook aan onze bagger plaatsen hebben gelegen (helemaal bovenin op de tribunes)
Na de show ook nog het geluk gehad enkele leden te ontmoeten. Manson zelf heb ik ook gezien maar daar mochten we niks tegen zeggen, die ging meteen met Rachel Evan Wood de bus in. Daarna kwam Ginger naar buiten (mn favo bandlid) en we vroegen om een handtekening. Even leek het er op dat hij ons ging afwimpelen (hij mompelde iets van dat ie zn zooi in de bus moest zetten) maar hij kwam terug! Echt supercool! Hij heeft mijn kaartje gesigneerd. Helaas wilde hij geen foto's maken omdat hij geen make up op had. Heb overigs ook nog een drumstokje van hem weten te bemachtigen.
Later kwam skold nog naar buiten en dat is echt een coole gast, heeft alles gesigneerd en geposeerd voor foto's. Chris Vrenna hebben we ook nog rond de bussen zien sluipen maar daar was eigenlijk niemand echt in geintereseerd, beetje sneu voor hem eigenlijk.
  vrijdag 14 december 2007 @ 17:20:28 #17
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55273701
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:25 schreef Devlinsect het volgende:
Hopelijk komt er nog een goede OP...

Setlist bekeken, niets gemist dus.
Ik maak van het weekend wel even een update van de OP in het vorige topic
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:05 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Ooooh was dat 't.. dank

Zo geweldig dat commentaar bij dit filmpje van Sweet Dreams:
[..]

Die speech heb ik opgenomen, alstie een beetje te verstaan is zet ik m op youtube.
En die vent, wat lullig
  vrijdag 14 december 2007 @ 17:21:33 #18
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55273712
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 16:40 schreef morgaine21 het volgende:
Echt geweldig concert, was de dag van te voren ook in Brussel geweest maar dat was echt minder, kan echter ook aan onze bagger plaatsen hebben gelegen (helemaal bovenin op de tribunes)
Na de show ook nog het geluk gehad enkele leden te ontmoeten. Manson zelf heb ik ook gezien maar daar mochten we niks tegen zeggen, die ging meteen met Rachel Evan Wood de bus in. Daarna kwam Ginger naar buiten (mn favo bandlid) en we vroegen om een handtekening. Even leek het er op dat hij ons ging afwimpelen (hij mompelde iets van dat ie zn zooi in de bus moest zetten) maar hij kwam terug! Echt supercool! Hij heeft mijn kaartje gesigneerd. Helaas wilde hij geen foto's maken omdat hij geen make up op had. Heb overigs ook nog een drumstokje van hem weten te bemachtigen.
Later kwam skold nog naar buiten en dat is echt een coole gast, heeft alles gesigneerd en geposeerd voor foto's. Chris Vrenna hebben we ook nog rond de bussen zien sluipen maar daar was eigenlijk niemand echt in geintereseerd, beetje sneu voor hem eigenlijk.
Ik ben zó jaloers
pi_55917939
exit Tim

welcome back Twiggy

yes dit is echt gaaf, Twiggy is terug, het vervolg van Rape of the World is met Twiggy en zonder Tim

pi_55918164
ja mooi nieuws inderdaad. Nu hopen dat twiggy ook gaat bijdragen aan het nieuwe album. Zal wel denk ik.
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 januari 2008 @ 11:32:33 #21
Rawr
pi_55918868
TWIGGY!!!!!!!!

Waarom ging hij een tijdje terug ookalweer uit de band?
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:41:42 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55919068
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:49 schreef KritischeMassa het volgende:
exit Tim

welcome back Twiggy

yes dit is echt gaaf, Twiggy is terug, het vervolg van Rape of the World is met Twiggy en zonder Tim

[ afbeelding ]
haox!

*checkt The Heirophant*

Whoa wat de fuuck !
Jamaar, Tim dan?
pi_55919647
ok nou moet ie nog van die barbiepop af en dan werken aan zijn nieuwe cd. Ik hoop zo op een cd meer in de richting van de eerste minuut van you and me and the devil (en het deel waarin hij zingt "why touch your face, my sperm is cold as ice, bouquet of knives, killer"), en de title song... want dat zijn weer echt lekkere duistere antichrist superstar waardige nummers (are you the rabbit en red carpet grave zijn ook zo cool)

Ik heb nog nooit zo'n duale cd van manson gehad. Een deel zuigt aars (nr1,4,6 en 12) een deel kan ermee door (5,9) en een deel is uitgesproken geniaal (2,3,7,8,10,11)
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:20:15 #24
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_55919974
Ik heb alle cd's van Mr Manson, maar na het sublieme album Antichrist Superstar is het wel minder geworden, Mechanical Animals was ook wel redelijk maar de rest vind ik echt een stuk minder.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:22:59 #25
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55921696
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:20 schreef Hari-Bo het volgende:
Ik heb alle cd's van Mr Manson, maar na het sublieme album Antichrist Superstar is het wel minder geworden, Mechanical Animals was ook wel redelijk maar de rest vind ik echt een stuk minder.
Ik vind Mechanical Animals dan weer zijn beste werk
pi_55924889
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:22 schreef Litso het volgende:

[..]

ik blijf voor altijd portrait of an american family als favoriet houden maar dat is waarschijnlijk deels jeugdsentiment wanneer zal ik die gekocht hebben, 95/96 toen was ik nog geen 20
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:35:04 #27
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55925314
Hehe, ik heb de meeste albums gekocht voor m'n 20e, dus dat telt niet.
MA was mijn eerste, op mijn 16e verjaardag
pi_55925592
hahaha ja wij schelen ook 9 jaar dus dat kan wel kloppen MA kocht ik toen ik 22/23 was
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 januari 2008 @ 15:53:20 #29
Rawr
pi_55925767
quote:

[..]

/agree
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:13:49 #30
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55926340
Zo, meteen maar even alle betreffende pagina's op mn site aangepast
Leuk, zo'n wiki, maar als 1 ding verandert moet je weer minstens 5 andere pagina's aanpassen, en dat is nog weinig deze keer
pi_55928221
quote:

[..]

Vind ik ook. Was ook mijn eerste manson album dus daar zal het ook wel mee te maken hebben.
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:35:55 #32
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55930034
Wedden dat de TT zo meer replies oplevert dan de afgelopen maanden?
pi_55930572
Serieus?? Twiggy terug??
  Moderator / Redactie FP vrijdag 11 januari 2008 @ 11:35:46 #34
Rawr
pi_55946354
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:35 schreef Litso het volgende:
Wedden dat de TT zo meer replies oplevert dan de afgelopen maanden?
Jaaaa ik weet wel hoe ik een TT maak

pi_55955090
Zozo, Twiggy terug, dat had ik echt nooit verwacht. Dacht eerlijk gezegd dat het een lulverhaal was...
Beetje apart allemaal... maar ik vind het toch wel erg leuk!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:50:12 #36
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56047534
http://www.mansonusa.com/everyone_will_suffer_now/

Goed interview! Veeel nieuwe info ook
Nieuw album met Twiggy als co-writer in plaat van Skold, ik ben benieuwd
Wel jammer, want ik kon die industrial sound van hem goed hebben, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat het duo dat zowat met zijn tweeën de hele triptych hebben geschreven ook deze keer wel met wat moois op de proppen komt
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:45:30 #37
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56252097
En de nieuwe setlist voor de huidige tour leg:

1. "Cruci-Fiction in Space"
2. "Disposable Teens"
3. "Irresponsible Hate Anthem"
4. "Great Big White World"
5. "mOBSCENE"
6. "If I Was Your Vampire"
7. "Heart-Shaped Glasses (When the Heart Guides the Hand)"
8. "Sweet Dreams (Are Made of This)"/"Rock 'n' Roll Nigger"
9. "Tourniquet"
10. "Little Horn"
11. "Putting Holes in Happiness"
12. "The Dope Show"
13. "Rock Is Dead"
14. "Coma White"/"Coma Black"
15. "The Reflecting God"
16. "The Beautiful People"
17. "Antichrist Superstar"

Met gister "The Love Song" nog tussendoor.

Toch gaaf, een paar oude nummers als Cruci-Fiction in Space, Rock 'n' Roll Nigger, Little Horn en Coma Black en ~ White erbij
Ik zou ze deze setlist graag een keer zien spelen
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:46:40 #38
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56252129
Iemand mijn MansonWiki banner al een keer langs zien komen op FOK! trouwens?
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 januari 2008 @ 15:48:00 #39
Rawr
pi_56252167
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:45 schreef Litso het volgende:
-setlist-
nice
pi_56252228
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:45 schreef Litso het volgende:
En de nieuwe setlist voor de huidige tour leg:

1. "Cruci-Fiction in Space"
2. "Disposable Teens"
3. "Irresponsible Hate Anthem"
4. "Great Big White World"
5. "mOBSCENE"
6. "If I Was Your Vampire"
7. "Heart-Shaped Glasses (When the Heart Guides the Hand)"
8. "Sweet Dreams (Are Made of This)"/"Rock 'n' Roll Nigger"
9. "Tourniquet"
10. "Little Horn"
11. "Putting Holes in Happiness"
12. "The Dope Show"
13. "Rock Is Dead"
14. "Coma White"/"Coma Black"
15. "The Reflecting God"
16. "The Beautiful People"
17. "Antichrist Superstar"

Met gister "The Love Song" nog tussendoor.

Toch gaaf, een paar oude nummers als Cruci-Fiction in Space, Rock 'n' Roll Nigger, Little Horn en Coma Black en ~ White erbij
Ik zou ze deze setlist graag een keer zien spelen
  woensdag 23 januari 2008 @ 17:23:36 #41
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56254485
http://nl.youtube.com/watch?v=1GXnYE-bE0U

Cruci-Fiction in Space als opener van de show in Miami op 20/01
pi_56254893

the antichrist resurrected

Helemaal top gave setlist... Ik heb grote hoop op een nieuw album, Twiggy terug
pi_56255429
Potverdrie, ze zijn net te vroeg in NL geweest
pi_56257916
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:46 schreef Litso het volgende:
Iemand mijn MansonWiki banner al een keer langs zien komen op FOK! trouwens?
Ja ik! Meerdere keren gezien en vond het vreemd. Manson met Twiggy in een banner. Zo kwam ik op je wiki en zag de laatste foto van Twiggy on stage.

Top!
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:31:41 #45
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56265925
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:44 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ja ik! Meerdere keren gezien en vond het vreemd. Manson met Twiggy in een banner. Zo kwam ik op je wiki en zag de laatste foto van Twiggy on stage.

Top!
Tof, de banner werkte dus
pi_56269249
Ik mis trouwens de tourdata van december 1996 in Amsterdam de jeugdherberg Arena. De setlist van Pinkpop is niet correct. Deze heb ik thuis liggen en begint met Antichrist Superstar.

Setlist Dynamo 1997 is niet volledig. Geluidsopname zijn denk ik wel bekend van deze show (en legendarisch).

Setlist Tilburg 1998 idem dito. Ook niet volledig....

Ik was bij deze shows
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:10:14 #47
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56273611
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:50 schreef Devlinsect het volgende:
Ik mis trouwens de tourdata van december 1996 in Amsterdam de jeugdherberg Arena. De setlist van Pinkpop is niet correct. Deze heb ik thuis liggen en begint met Antichrist Superstar.

Setlist Dynamo 1997 is niet volledig. Geluidsopname zijn denk ik wel bekend van deze show (en legendarisch).

Setlist Tilburg 1998 idem dito. Ook niet volledig....

Ik was bij deze shows
Het is een wiki he, als je wat voor aanvullingen dan ook hebt mag je het er zo bij gooien
Ik krijg overigens binnenkort van een fan van het eerste uur een tour overzicht van het begin t/m ergens rond 1997, dus dan komt er wel wat meer bij
En welke pinkpop bedoel je?
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:25:02 #48
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56273923
Correctie, ik heb ze binnen, van 1990 tot begin 2001
Nu nog het excel sheet omtoveren tot een handiger formaat en dan ben ik weer helemaal gelukkig

Volgens zijn lijstje begon Pinkpop 97 met Angel with the Scabbed Wings, net als Dynamo dat jaar..

17-5-1997 Landgraaf HOL Pinkpop Festival
Angel with the Scabbed Wings
Get your Gunn
Cake and Sodomy
Dried up, Tied up
Tourniquet (remix)
Lunchbox
Sweet Dreams
Little Horn
Minute of Decay
Beautiful People
Irresponsible Hate Anthem

18-5-1997 Eindhoven HOL Dynamo Festival
Angel with the Scabbed Wings
Get your Gunn
Cake and Sodomy
Dried up, Tied up
Tourniquet (remix)
Lunchbox
Sweet Dreams
Little Horn
Beautiful People
Irresponsible Hate Anthem
pi_56282596
Yow Litso.

Ik was ook zoeen fan van het eerste uur tot en met The Mechanical Animals tour. Ik heb veel te veel VHS opnamen nog tot en met deze periode.

Ik was bij Pinkpop 1997. Ik heb foto's waar echt Antichrist Superstar als openingssong was (wat toen heel vreemd was als opener). De setlist heb ik hier, ook als getuige

Dynamo had een andere setlist. Van beide concerten heb ik geluidsopnamen.

Nog een datum bekend over MM in Arena Amsterdam (nee, de jeugdherberg Arena ). Fotos heb ik ook hiervan.

Excelsheet exporteren en opslaan als .txt file
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:19:25 #50
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56286671
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:02 schreef Devlinsect het volgende:
Yow Litso.

Ik was ook zoeen fan van het eerste uur tot en met The Mechanical Animals tour. Ik heb veel te veel VHS opnamen nog tot en met deze periode.

Ik was bij Pinkpop 1997. Ik heb foto's waar echt Antichrist Superstar als openingssong was (wat toen heel vreemd was als opener). De setlist heb ik hier, ook als getuige

Dynamo had een andere setlist. Van beide concerten heb ik geluidsopnamen.

Nog een datum bekend over MM in Arena Amsterdam (nee, de jeugdherberg Arena ). Fotos heb ik ook hiervan.

Excelsheet exporteren en opslaan als .txt file
Ok tof, als je bewijsmateriaal hebt gaat jouw informatie natuurlijk voor
Foto's van de show en setlist zijn sowieso erg welkom! Geluidsopnamen al helemaal

Die uit 1996 kan ik niet vinden helaas, dus alles wat je daarover weet is kan ik ook gebruiken
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:24:02 #51
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58233460
Er wordt gewerkt aan een nieuw album
pi_65983233
Ja, nog steeds..

28 Juni komt Marilyn Manson naar graspop.
pi_65983744
Mooi, nou nog een festival in NL
pi_66056580
Hij wilt niet meer komen in NL.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 14 februari 2009 @ 16:29:19 #55
Rawr
pi_66057056
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:09 schreef Brechtje het volgende:
Ja, nog steeds..

28 Juni komt Marilyn Manson naar graspop.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:25:27 #56
139330 TNA
For the stars that shine
pi_66778573
Wat een stil topic Marilyn Manson Antichrist Superstar, subliem album, maar ook daarvoor en daarna prachtig werk afgeleverd. Ik ben inmiddels een jaar of tien luisteraar en vind alles nog net zo goed als de eerste dag. Briljante muziek.
  zondag 8 maart 2009 @ 17:52:23 #57
105263 Litso
Interlectueel.
pi_66832026
Dan ben je vast al eens op m'n site geweest
[/spam]

Hebben jullie overigens http://www.highendoflow.net gezien? Geen idee of dit allemaal waar is, maar het is wel het eerste gerucht over het nieuwe album :p
Ik ben sowieso erg benieuwd naar de stij, hopelijk is het wat harder dan Eat Me, Drink Me
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:02:12 #58
105263 Litso
Interlectueel.
pi_66897657
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:52 schreef Litso het volgende:

Hebben jullie overigens http://www.highendoflow.net gezien? Geen idee of dit allemaal waar is, maar het is wel het eerste gerucht over het nieuwe album :p
1 van de titels (Four Rusted Horses) is vandaag bevestigd door Sean Beavan
pi_67008007
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:02 schreef Litso het volgende:

[..]

1 van de titels (Four Rusted Horses) is vandaag bevestigd door Sean Beavan
Twee titels: 15 en Four Rusted Horses. 12 maart is een update geweest van http://www.highendoflow.net/ met meer info.

Hopelijk wordt het nieuwe album niet zoeen draak als de laatste drie albums.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 14:36:56 #60
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67008668
Ah, inderdaad

Drie? Ik vond Holy Wood en The Golden Age niks mis mee hoor
pi_67008797
Ben meer van het NIN geluid wat voor herkenbaar is in SLC en ACS. POAAF is een vette plaat door de samples en Daisy Berkowitz gitaargeluid.

Bij de andere platen mis ik de creativiteit en vindigrijkheid in nieuw geluid. Dat is er voor mij totaal niet. Beetje het drumritme van Beautiful People gebruiken etc. Niet mijn ding.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 14:42:12 #62
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67008833
Hehe, ok. Ieder zijn mening natuurlijk.
pi_67008972
Eat me, Drink me was echt zo slecht man. Kut geproduceerd. Geluid is te vlak en heb het idee dat het in dezelfde toonsoort gezongen / gespeeld wordt. Vond jij het wel een vet album? Wat vind jij het beste album van MM?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:02:50 #64
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67009574
Eat Me, Drink Me vond ik lang niet zo goed als de rest. Mijn favo is en blijft Mechanical Animals, gevolgd door Antichrist, The Golden Age, Portrait, Holy Wood, Smells Like Children en Eat Me, Drink Me.

Ik ben heel benieuwd waar ik de nieuwe ga kunnen plaatsen
pi_67015415
Van Eat me, Drink me luister ik alleen wel es het 1e nummer, verder vind ik het helemaal niks. Enige cd die ik niet eens heb gekocht ook Dus dat volgende album kan alleen maar beter worden
  zondag 15 maart 2009 @ 12:50:49 #66
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67065533
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:52 schreef Litso het volgende:
Dan ben je vast al eens op m'n site geweest
[/spam]
Absoluut
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 17:49 schreef ZwarteMagika het volgende:
Van Eat me, Drink me luister ik alleen wel es het 1e nummer, verder vind ik het helemaal niks. Enige cd die ik niet eens heb gekocht ook Dus dat volgende album kan alleen maar beter worden
Same here. Ik vind Putting Holes in Happiness wel goed, maar de rest luister ik vrijwel nooit.
  zondag 15 maart 2009 @ 14:36:24 #67
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67069633
Ik ben wel enthousiast over Red Carpet Grave, Are You the Rabbit?, Mutilation... en EAT ME, DRINK ME. Maar inderdaad, het volgende album kan alleen maar beter worden.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:41:48 #68
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67162759
Ik ga je teleurstellen Devlinsect. Ik heb een paar nummertjes mogen beluisteren, en wat ik tot nu toe heb gehoord is een erg goede mix van Holy Wood, The Golden Age en Eat Me, Drink Me. Een enkel Mechanical Animals-invloedje, maar dat was maar 1 nummer.

Vooral de duistere sfeer van Holy Wood komt weer terug, en de zang is vergelijkbaar met dat album. Een stuk beter dan Eat Me, Drink Me in elk geval. Er zit een erg langzaam nummer bij dat op Just a Car Crash Away lijkt, maar dan mét goede zang. Verder hoor ik af en toe wat snelle lyrics, soms bijna spoken word, doet me denken aan The Golden Age en de wat vlottere nummers van EMDM (Red Carpet Grave, Mutilation...)

Oh, en Armagoddamnmotherfuckinggeddon is een lekkere rocker, beetje vergelijkbaar met Rock is Dead qua hardheid, en probeert wel 'episch' te zijn, maar verder dan een eerder gemaakte vergelijking met het refrein van The New Shit kom ik zelf ook niet De hardheid van 1996 wordt helaas bij lange na niet gehaald, wat wel beloofd was.

Ik moet er wel bij zeggen, het lijkt erop dat ik vooral de wat softere nummers te pakken heb, als ik het goed begrijp zit er harder werk bij dan ik tot nu toe heb gehoord
pi_67164077
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:41 schreef Litso het volgende:
Ik ga je teleurstellen Devlinsect. Ik heb een paar nummertjes mogen beluisteren, en wat ik tot nu toe heb gehoord is een erg goede mix van Holy Wood, The Golden Age en Eat Me, Drink Me. Een enkel Mechanical Animals-invloedje, maar dat was maar 1 nummer.

Vooral de duistere sfeer van Holy Wood komt weer terug, en de zang is vergelijkbaar met dat album. Een stuk beter dan Eat Me, Drink Me in elk geval. Er zit een erg langzaam nummer bij dat op Just a Car Crash Away lijkt, maar dan mét goede zang. Verder hoor ik af en toe wat snelle lyrics, soms bijna spoken word, doet me denken aan The Golden Age en de wat vlottere nummers van EMDM (Red Carpet Grave, Mutilation...)

Oh, en Armagoddamnmotherfuckinggeddon is een lekkere rocker, beetje vergelijkbaar met Rock is Dead qua hardheid, en probeert wel 'episch' te zijn, maar verder dan een eerder gemaakte vergelijking met het refrein van The New Shit kom ik zelf ook niet De hardheid van 1996 wordt helaas bij lange na niet gehaald, wat wel beloofd was.

Ik moet er wel bij zeggen, het lijkt erop dat ik vooral de wat softere nummers te pakken heb, als ik het goed begrijp zit er harder werk bij dan ik tot nu toe heb gehoord
Dat is goed nieuws!

Linkje?
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:51:03 #70
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67165151
Nope, ze staan nergens online voor zover ik weet, en op dit moment kan en mag ik ze absoluut nog niet lekken. Ik heb ze via via gekregen, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze over niet al te lang wel via de publieke kanalen te verkrijgen zijn
pi_67167301
Ik ben erg benieuwd wat het wordt. ben vrij sceptisch maar ook erg nieuwschierig wat de terugkeer van twiggy gaat doen. Ik vond eat me drink me op zich een prima album maar gaog en holywood beide niet super.
Er staat ook een interview uit de nieuwe kerrang op het mansonusa forum, zoals gebruikelijk bij een nieuw album lijkt het erop dat het weer het beste is wat hij ooit heeft gemaakt. Volgens dat blad moet de nieuwe single we're from america nu op de officiele site te downloaden zijn. maar nog niets.
We wachten af...
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:00:39 #72
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67169372
Voor de geinteresseerden: hier te lezen http://www.mansonusa.com/forums/showthread.php?t=68813&page=7

Niet nieuwe single trouwens, maar gewoon een nieuw nummer.
  maandag 23 maart 2009 @ 17:19:22 #73
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67330131
En het nummer komt nu 27 maart. Ik ben benieuwfd.
  donderdag 26 maart 2009 @ 02:30:38 #74
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67418104
Nou, de eerste publieke leaks doen de ronde. Houd je ogen open allemaal
Het is in elk geval niet op mansonusa.com, mansonwiki.com, highhendoflow.net of een Nederlandse site.
pi_67420267
Ja ik heb nu 2 nummer gehoord. Niet wat ik had verwacht, veel softer en poppier dan werd gezegd. Maar misschien even wennen. Ik zeg niet direct beter dan emdm,vooral armagedon vind ik na de eerste keer luister al vrij saai/ongeinspireerd Ben benieuwd naar de rest.
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:02:41 #76
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67421161
Ja, Armageddon is wel de standaard poprock-formule waarvan er op elk album wel eentje staat. Die ander is wat experimenteler, maar ik vind 'm wel heel vet na een aantal keer luisteren. Het is in ieder geval weer eens wat anders, maar het is inderdaad helemaal niet hard nog.
Ik snap ook niet zo goed waarom ie dat steeds zegt.
pi_67423533
na een paar keer luisteren vind ik the wow nog steeds het leukste van de 2 nummers, lijkt wel weer wat op gaog (slutgarden). Blijf armageddon niet leuk vinden, maar ik vond personal jesus ook niet leuk en ik vind dit nummer daar erg veel op lijken. Maar meestal vind ik de singles van de albums van MM niet representatief voor het album dus ik heb nog hoop. (litso:jij had toch nog andere nummers gehoord? lijken die op deze twee gelekte nummers of weer heel anders?)
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:46:01 #78
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67424114
Arma.. lijkt wel wat op een van de andere nummers die ik heb. The Wow is een buitenbeentje.

De andere twee zijn een stuk rustiger, eentje wat meer Just a Car Crash Away achtig, en de ander (Four Rusted Horses, de titel is nu toch al bekend gemaakt) is een typische Holy Wood meets EMDM track
pi_67424733
Even geluisterd, Armageddon zou zo op Mechanical Animals kunnen staan, vooral die zang. The Wow vind ik nog niet zo geweldig. Ben benieuwd naar de rest!
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:56:50 #80
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67426585
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:03 schreef ZwarteMagika het volgende:
Even geluisterd, Armageddon zou zo op Mechanical Animals kunnen staan, vooral die zang. The Wow vind ik nog niet zo geweldig. Ben benieuwd naar de rest!
Ik heb niks te klagen qua zang iig, in tegenstelling tot EMDM
pi_67453864
wauw auw wauw

the wow

wauwie

<3
<3
<3

na the best of... en eat me drink me heb ik weer hoop

vrijdag 27 maart 2009 @ 09:16:18 #82
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67454429
Heh, leuk om van die verdeelde reacties te zien. Sommigen vinden het erg vernieuwend, anderen zitten echt van 'wtf '
pi_67463209
zooooo middagje vrij voor Manson....die speakertjes op mijn werk zuigen

The Wow is nu mijn favo....

arma is ook koel, dus ik heb hele goede hoop en een heel goed gevoel... Marilyn is back... Hopen dat ie die blonde doos voorgoed dumpt.....

en zo niet, dan dat ie mij niet vermoeid met zijn liefdesgedichtjes op cd
pi_67463314
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:44 schreef KritischeMassa het volgende:

Hopen dat ie die blonde doos voorgoed dumpt.....

Volgens mij heeft ie dat al gedaan
pi_67463740
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:48 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Woods is niet meer het vriendinnetje...

Ik wacht op het hele album voordat ik het ga beluisteren.
pi_67463774
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 14:48 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

ja dfat dacht ik ook maar ik zag laatst weer een foto van die twee

en... ik heb het vermoeden dat "i'd like to kill you like they....." niet uit is gekomen om mijn vrees

ik denk dat die clip iets te veel verwees naar haar

maar goed, ik ben een complotdenker

ik bedacht laatst dat christenen echt meesters in complotdenken zijn... Dit alles is een test van God... wehehehe het complot van god....wehehehe...:|...
pi_67467750
we're from america zit ik nu te luisteren al drie

happy happy Joy Joy

edit:
minder

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2009 16:59:38 ]
  vrijdag 27 maart 2009 @ 18:28:10 #88
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67470201
Manson en ERW zijn weer bij elkaar.

Ik heb We're From America intussen ook binnen. De "1996" belofte wordt toch enigszins waargemaakt, dit is iig het hardste nummer sinds Burning Flag. En hoor ik daar Ministry-invloeden in de basslijn? Damn, lekker nummertje
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:47:04 #89
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67475269
Voor wie We're From America nog niet had:
http://www.marilynmanson.com/
Downloaden die hap!
pi_67477776
heb m ook binnen. Vind het qua productie veel beter klinken dan the wow en armageddon (maar dat kan ook aan de mp3 kwaliteit liggen)
Vind het wel een goed nummer eigenlijk. Maar ik krijg de indruk dat dit album qua sound een mengelmoesje is van alle vorige albums. Vind de lyrics in dit nummer niet echt sterk. Maar de zang en muziek is wel een stuk energieker dan bij emdm. Ben heel erg benieuwd naar 15 en I want to kill you, dat schijnen de wat experimentelere nummers te zijn.
pi_67483429
Goed nummer idd! Had wel een raar momentje net, precies toen ie zong 'we don't like to kill our unborn' klikte ik op dit FP-bericht en zag ik in m'n linkerooghoek 'The Unborn' bij Reviews staan
  zaterdag 28 maart 2009 @ 02:58:03 #92
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67485885
Ik heb trouwens gelezen dat de gelekte versies nog van een promo komen, en dat die niet volledig af waren. Wie weet wat er dus nog verandert qua sound
pi_67487052
four rusted horses is ook gelekt. Heel ander soort nummer (lamb of god achtig) maar persoonlijk vind ik dit een van de betere van de uitgelekte nummers.
pi_67493068
four rusted horses

everyone will come to my funeral to make sure that I stay dead

Oh baby...

ik kan niet wachten om de hele cd te horen
pi_67494065
Vind het nu al een van de mooiste Manson nummers ooit
pi_67495450
TVPtje.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 17:46:07 #97
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67498269
Ik ben benieuwd wat jullie van de Into the Fire ballad gaan vinden Zal snel genoeg ook wel uitgelekt zijn, wanneer de eerste schapen over de dam zijn gaat het allemaal snel genoeg. Ik baalde wel ff toen de eerste 2 nummers publiekelijk gelekt werden, maar zo gaat dat allemaal tegenwoordig
pi_67517989
is er nog iets nieuws vandaag?

Into the fire kan ik niet vinden en ik had een leaked promo.rar maar die is kaput

zondag 29 maart 2009 @ 17:48:07 #99
105263 Litso
Interlectueel.
pi_67523352
Die .rar met 6 tracks is een fake. Verspil je moeite niet
pi_67524822
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:48 schreef Litso het volgende:
Die .rar met 6 tracks is een fake. Verspil je moeite niet
wehehehe lees ik nu na poging 4

ach ja... geduld is ook zo iets