abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 maart 2008 @ 20:23:37 #126
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57744582
quote:
Op maandag 31 maart 2008 09:39 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Lees je boeken!

ik lees me suf
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_57745437
In Sourcery is er ook een andere Archchancellor, trouwens...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:17:49 #128
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_57746132
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:53 schreef Jordy-B het volgende:
In Sourcery is er ook een andere Archchancellor, trouwens...
Voor Ridcully was er binnen de staf van de UU een letterlijk moordende concurrentie, waardoor er ieder boek een nieuwe Archchancellor was. Maar Ridcully lijkt daar succesvol een eind aan gemaakt te hebben:
quote:
He finally put a halt to UU's traditional method of promotion, by assassinating your superior, simply by being indestructible. This might possibly have something to do with his habit of springing up behind would-be assassins, shouting loudly at them and banging their head repeatedly in the door.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 31 maart 2008 @ 21:21:33 #129
112545 Muck
pi_57746229
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Voor Ridcully was er binnen de staf van de UU een letterlijk moordende concurrentie, waardoor er ieder boek een nieuwe Archchancellor was. Maar Ridcully lijkt daar succesvol een eind aan gemaakt te hebben:
[..]
pi_57748466
quote:
Op maandag 24 maart 2008 20:13 schreef blessed19 het volgende:
Nederlandse lezer hier.

mijn eerste boek van TP was bam! (thud!). Ik vond het een erg tof boek om te lezen en qua tekst sprak hij me best aan. Echter nu heb ik het eerste deeltje van hem, kleur van tovernarij/colour of magic, maar die vind ik toch wel wat minder.
iemand tips/suggesties voor het volgende boek dat ik mag verslinden?
  maandag 31 maart 2008 @ 22:45:50 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_57748627
Nachtwacht misschien? Daar speelt Douwe Flinx ook in en die is vrij recent, dus min of meer dezelfde kwaliteit als "Thud!". Losjes gebaseerd op Les Miserables.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 april 2008 @ 10:19:35 #132
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57755940
overal lees ik dat je vrij bent om te lezen zoals je zelf wilt maar dat het aangeraden wordt om de chronologische volgorde aan te houden. Zo zie je de wereld echt groeien en beleef je het allemaal het beste (IMHO)
pi_57756070
Nou ja, ik zou in ieder geval de chronologische volgorde per hoofdpersoon aanhouden.

Voor Vimes (Flinx) wordt dat:
  • Guards! Guards! (Wacht! Wacht!)
  • Men at Arms (Te Wapen)
  • Feet of Clay (Lemen Voeten)
  • Jingo! (Houzee!)
  • The Fifth Elephant (De Vijfde Olifant)
  • Night Watch (Nachtwacht)
  • Thud! (Bam!)
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_57773734
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 10:27 schreef Jordy-B het volgende:
    Nou ja, ik zou in ieder geval de chronologische volgorde per hoofdpersoon aanhouden.

Voor Vimes (Flinx) wordt dat:
  • Guards! Guards! (Wacht! Wacht!)
  • Men at Arms (Te Wapen)
  • Feet of Clay (Lemen Voeten)
  • Jingo! (Houzee!)
  • The Fifth Elephant (De Vijfde Olifant)
  • Night Watch (Nachtwacht)
  • Thud! (Bam!)
  • wederom bedankt, jordy

alleen baal ik er gigantisch van dat ''wacht wacht'' zo duur is...
      woensdag 2 april 2008 @ 08:55:06 #135
    33726 Twoflower
    Qualititionist
    pi_57773794
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 08:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

wederom bedankt, jordy

alleen baal ik er gigantisch van dat ''wacht wacht'' zo duur is...
    Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar soms kun je bij De Slegte nog best goede exemplaren vinden.
    pi_57774109
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 08:55 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar soms kun je bij De Slegte nog best goede exemplaren vinden.
    Dat is inderdaad een goede! Echter woon ik in ''cultuurstad apeldoorn'', waardoor dat niet echt een optie is. Ik kijk nu al een 3 maanden 2x per week of er iets ligt. De eerste 6 delen van pratchet heb ik wel weten te bemachtigen, maar die ''wacht wacht'' schijnt nogal zeldzaam te zijn, ofzo
    pi_57774883
    'k heb zelf de voorkeur voor Engels. En die vind je het beste bij de bruna op de grote stations.
    Anders is een audioboek ook wel prettig. Of ga eens een keer langs bij de bibliotheek.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
      woensdag 2 april 2008 @ 10:57:23 #138
    112545 Muck
    pi_57775535
    ik leen ze gewoon van mijn broer
      woensdag 2 april 2008 @ 11:15:14 #139
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_57775871
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 10:14 schreef Jordy-B het volgende:
    'k heb zelf de voorkeur voor Engels. En die vind je het beste bij de bruna op de grote stations.
    Anders is een audioboek ook wel prettig. Of ga eens een keer langs bij de bibliotheek.
    Nogmaals: play.com. 8,50 per boek, geen verzendkosten, je moet alleen een weekje wachten
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_57776016
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 10:14 schreef Jordy-B het volgende:
    ''guards guards'' heb ik al in mijn bezit! Echter lees ik alleen maar een boek vlak voordat ik ga pitten en wil dan gewoon relaxed een leuk boek lezen.
      woensdag 2 april 2008 @ 11:32:26 #141
    22386 the_RAVEN
    Radioactieve Raaf
    pi_57776208
    Dan heb je inderdaad de perfecte serie voor je. Ga voor de afwisseling eens een paar de Discworld spellen spelen.

Je hebt uit mijn hoofd:
    Discworld (draak / Rincewind verhaal)
    Discworld 2 (GAAT OVER DEATH)
    Discworld Noir (Noir detective in Ankh)
      woensdag 2 april 2008 @ 12:43:31 #142
    33726 Twoflower
    Qualititionist
    pi_57777546
    Trouwens, nu ik er zo over zit na te denken, ik heb nog een stapel nederlandstalige boeken staan, die ik toch nooit meer lees. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan is er vast wel iets te regelen.
    Dit zijn ze:

Schijfwereld omnibus 1 (De kleur van Toverij, Dat wonderbare licht, Meidezeggenschap)
    Schijfwereld omnibus 2 (Dunne Hein, Betoverkind, De plaagzusters)
    Pyramides
    Wacht! Wacht!
    Faust Erik
    Rollende prenten
    Maaierstijd
    Heksen in de lucht
    Kleingoderij
    Edele heren en dames
    Zieltonen
    Maskerade
    Lemen voeten
    Berevaar
    Houzee!
    Het jongste werelddeel
    Pluk de strot
    De vijfde olifant

In dit rijtje missen alleen nog 'Te wapen' en 'Interessante tijden', en natuurlijk alles na 'De vijfde olifant'. Iemand interesse? PM me maar.
    pi_57777580
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 11:22 schreef blessed19 het volgende:

[..]

''guards guards'' heb ik al in mijn bezit! Echter lees ik alleen maar een boek vlak voordat ik ga pitten en wil dan gewoon relaxed een leuk boek lezen.
    In dat geval zijn audioboeken echt geweldig.
    pi_57777775
    Die films van hem, is dat een beetje de moeite waard?
    Ik heb Hogfather en The Colour of Magic hier liggen, maar nog geen tijd gehad om te kijken.

De boeken ken ik overigens niet, maar de games van Discworld vind ik wel erg leuk

Zijn die films leuk?
      woensdag 2 april 2008 @ 12:58:06 #145
    33726 Twoflower
    Qualititionist
    pi_57777797
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 12:56 schreef NED het volgende:
    Ik heb Hogfather en The Colour of Magic hier liggen, maar nog geen tijd gehad om te kijken.

De boeken ken ik overigens niet, maar de games van Discworld vind ik wel erg leuk

Zijn die films leuk?
    Ik vond ze wel erg leuk, maar vooral ook omdat ik de boeken al kende. Ik weet niet of ze ook leuk zijn als je die niet gelezen hebt.
    pi_57780430
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 12:56 schreef NED het volgende:

Zijn die films leuk?
    Ja... Het enige probleem met de films is dat ze (net zoals de boeken dat doen) nogal van de hak op de tak springen en dat is even wennen.
      donderdag 10 april 2008 @ 21:53:45 #147
    33726 Twoflower
    Qualititionist
    pi_57967182
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 12:43 schreef Twoflower het volgende:
    Trouwens, nu ik er zo over zit na te denken, ik heb nog een stapel nederlandstalige boeken staan, die ik toch nooit meer lees. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan is er vast wel iets te regelen.
    Dit zijn ze:

Schijfwereld omnibus 1 (De kleur van Toverij, Dat wonderbare licht, Meidezeggenschap)
    Schijfwereld omnibus 2 (Dunne Hein, Betoverkind, De plaagzusters)
    Pyramides
    Wacht! Wacht!
    Faust Erik
    Rollende prenten
    Maaierstijd
    Heksen in de lucht
    Kleingoderij
    Edele heren en dames
    Zieltonen
    Maskerade
    Lemen voeten
    Berevaar
    Houzee!
    Het jongste werelddeel
    Pluk de strot
    De vijfde olifant

In dit rijtje missen alleen nog 'Te wapen' en 'Interessante tijden', en natuurlijk alles na 'De vijfde olifant'. Iemand interesse? PM me maar.
    *schop*
    pi_57969423
    Ja! Ik wil graag wacht! wacht! van je overnemen!

wat mot je ervoor?
      vrijdag 11 april 2008 @ 08:27:14 #149
    33726 Twoflower
    Qualititionist
    pi_57974868
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 22:52 schreef blessed19 het volgende:
    Ja! Ik wil graag wacht! wacht! van je overnemen!

wat mot je ervoor?
    Tientje lijkt me prima. Plus evt verzendkosten.
    pi_57976913
    prima! wat is je bankrekeningnummer?

pm me anders maar ff
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')