Dat was al het geval in het eerste verhaal over de Watch.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:10 schreef the_RAVEN het volgende:
Het is ook jammer dat Vimes al een keer terug-in-de-tijd is gegaan, dit zou hem nog enigzins af kunnen zwakken. Een scenario zou kunnen zijn, een particulier bedrijf dat de beveiliging van de stad over zou kunnen nemen waardoor Vimes zonder werk komt te zitten.
Dat was in de Fifth Elephant. Vimes is op diplomatieke missie, Carrot neemt het over maar dient ontslag in als Angoua vermist is, waarna Vetinari tegen Colon de onsterfelijke woorden spreekt: "Promotion, alas, beckons"quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:41 schreef the_RAVEN het volgende:
Nee in een van de eerdere boeken zou hij toch met pensioen gaan (hij kan het inderdaad niet loslaten en Vetinari wil inderdaad zijn pitbull niet kwijt).
Colon + leiding over de wacht + suikerklontjes = humor.
Niet tegen Colon, maar over Colon, tegen Drumknott.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat was in de Fifth Elephant. Vimes is op diplomatieke missie, Carrot neemt het over maar dient ontslag in als Angoua vermist is, waarna Vetinari tegen Colon de onsterfelijke woorden spreekt: "Promotion, alas, beckons"
Ja, alsof ik niet weet wat ik tegen wie zeg, zegquote:
En dan schrijven...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:13 schreef Manke het volgende:
Trailer is online @
http://www1.sky.com/colourofmagic/
Ziet er geslaagd uit.
Jammer dat pratchett ziek is... Misschien moet 'ie aan de marijuana, schijnt tegen alzheimer te werken
Tja, zonder Sky One is het toch wachten op de DVD...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:54 schreef Jordy-B het volgende:
Ik dacht trouwens dat het een kerstfilm zou worden... Komt 'ie verdorie met pasen al uit...
Ik denk dat het een paar uurtjes na de uitzending te downloaden is, in HD-kwaliteit.quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:40 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Tja, zonder Sky One is het toch wachten op de DVD...
http://www.ad.nl/cultuur/(...)heimeronderzoek.htmlquote:LONDON - De Britse schrijver en alzheimerpatiënt Terry Pratchett doneert een miljoen dollar aan alzheimeronderzoek. Dat heeft de Britse zender BBC donderdag gemeld
Vind ik ook! Misschien een beetje vanwege mijn eigen journalistieke neigingen. Die steeds weer hongerige drukpers en de frustraties over lezers die alleen willen lezen wat ze al denken te weten in plaats van wat er écht aan de hand is.. Zó scherp neergezet! Pin and Tulip vond ik dan weer zwakke elementen in dit boek, al hadden deze slechteriken wél een tof einde.quote:Op woensdag 19 maart 2008 13:15 schreef the_RAVEN het volgende:
the truth vind ik daarintegen wel weer leuk, een van de leukste.
ik vond Thief of Time echt een van de leukste die ik gelezen heb eigenlijkquote:Op woensdag 19 maart 2008 12:55 schreef stinkie het volgende:
Idd, zijn eerste boeken zijn niet super, karakters worden niet uitgediept, verhaal & tijdslijnen zijn nog echt helemaal losstaand van elkaar (en wat chaotisch). Pas toen de serie echt populair is geworden werd dat wat mee rop elkaar afgestemd.
Overigens vind ik zijn laatste boeken (op een uitzondering na) ook niet allemaal even super. Thief of Time vond ik ook altijd erg slecht, tot ik die afgelopen maand toch nog maar eens las, eigenlijkwas die nog best goed
The Thruth daarentegen zal ik denk ik nooit leuk gaan vinden.
Ha, Dief van Tijd heb ik deze week eindelijk voor een normale prijs tweedehands gevonden. Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:50 schreef Muck het volgende:
[..]
ik vond Thief of Time echt een van de leukste die ik gelezen heb eigenlijk
Zijn manipulatie is eigenlijk alleen open tegenover tegenover Drumknott, Vimes en Moist von Lipwig. Vetinari houdt de achtergrond van Moist echter geheim voor Vimes.quote:Op woensdag 19 maart 2008 15:15 schreef the_RAVEN het volgende:
haha je bent de eerste die ik tegenkom Muck, het begin van Making Money begint een beetje vreemd. Vetinari is wel leuk maar hij is te open in zijn manipulatie en dat past niet echt bij hem.
Mwah, niet echt. Als ik Pratchett in het Engels lees beleef ik er nu eenmaal heel wat minder plezier aan.quote:
Ik lees ze in het Engels (al gebruik ik de laatste tijd vooral audioboeken... Met name die van Steven Briggs zijn erg sterk)quote:
Thief of Time vond ik eigenlijk alleen "leuk" omdat dat het eerste boek was dat ik in Engeland kocht, in een achteraf 2e hands boekenwinkeltje inquote:Op woensdag 19 maart 2008 14:50 schreef Muck het volgende:
[..]
ik vond Thief of Time echt een van de leukste die ik gelezen heb eigenlijk
morgen begin ik in Wintersmith
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |