abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55263475
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:13 schreef PyTh het volgende:

[..]

Volgens mij zijn recent nog Nigel de Jong, Maxwell, Grygera en VdV (niet gratis maar wel voor een fooi) nog vertrokken zonder dat ajax daar geld voor heeft gevangen.

En nu dreigt nu ook Maduro voor weinig tot niks de deur uit te lopen.
Zoals ik al zei.. wanbeleid Dat heb ik de afgelopen jaren niet meer zien gebeuren..

En behalve dat.. natuurlijk is het balen dat talenten vroeg vertrekken bij Ajax.. magoed.. we zullen zien.. Ik heb iig goede hoop voor dit seizoen
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:22:22 #242
52871 Blight
Supersized.
pi_55263521
Wat zijn we inhoudelijk bezig? Het is vrijdag hoor.

Dit jaar troeven we PSV gewoon op alle fronten af. Gomes of geen Gomes.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_55263549
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:22 schreef Blight het volgende:

We zullen zien
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_55263557
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:22 schreef Blight het volgende:

Nja het is gewoon opmerkelijk om te zien dat spelers van alle andere clubs dan Ajax veel minder naar het buitenland vertrekken.. (lees: in trek zijn)..
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:26:29 #245
52871 Blight
Supersized.
pi_55263621
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:23 schreef dndiek het volgende:

[..]

We zullen zien
Mja, tuurlijk. Ik roep dit ook alleen maar puur omdat ik hoop dat Ajax het kunstje dit jaar wél eens flikt. Beide ploegen weten me nou niet echt te overtuigen, maar een Ajax - PSV is sowieso vaak een wedstrijd op zich. Het kan gewoon, zoals de meeste jaren, alle kanten op.

Dus inderdaad: we zullen zien!
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:27:32 #246
52871 Blight
Supersized.
pi_55263654
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:23 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Nja het is gewoon opmerkelijk om te zien dat spelers van alle andere clubs dan Ajax veel minder naar het buitenland vertrekken.. (lees: in trek zijn)..
Klopt. Niets aan toe te voegen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:29:28 #247
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55263717
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:23 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik dus .

Ik snap er werkelijk niets van..... Ik bedoel er is zelfs belangstelling voor faalhaas Urby op het moment!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_55263788
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:27 schreef Blight het volgende:

[..]

Klopt. Niets aan toe te voegen.
Tsja verklaar dat maar eens.. heeft mijn inziens toch gewoon te maken met de internationale reputatie van de spelers die van Ajax afkomen en de bekendheid van de jeugdopleidingen.. (ookal komen ze niet uit de opleiding zelf.. bijv.. Zlatan enz..)

Als je bijvoorbeeld nu alleen al kijkt naar Italie..

- Seedorf die de sterren van de hemel speelt..
- Zlatan
- Maxwell
- Chivu

Raffie in Duitsland die met zijn volgens mij 25 jaar ofzo de belangrijkste schakel binnen het elftal is..

Wes bij de freaking KONINKLIJKE.. oke nu ff een mindere periode.. maar wel een grote toekomst daar..

En dan nog niet de Barça-periode te vergeten van Kluivert en vrienden..

Oke die laatste.. oude koeien of niet.. maar ik kan qua psv'ers alleen van Nistelrooij herinneren met een gouden carriere..
pi_55263798
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik dus .

Ik snap er werkelijk niets van..... Ik bedoel er is zelfs belangstelling voor faalhaas Urby op het moment!

Niet zo gek natuurlijk.. Urby beschikt over aardig wat talent en Koeman weet hoe hij speelt. Er zijn mensen die nog vertrouwen hebben in Urby.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:40:26 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55263949
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:33 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Niet zo gek natuurlijk.. Urby beschikt over aardig wat talent en Koeman weet hoe hij speelt. Er zijn mensen die nog vertrouwen hebben in Urby.
Tuurlijk, maar Gomes heeft geen talent? In Spanje hebben ze geen keepers?

Als een middelmatig tot redelijke speler als Urby weer weg "moet" bij Ajax gaat het er bij mij niet in dat PSV wel gewoon een van hun beste spelers aan zich kan binden weer.

Dat moet Ajax dan toch ook kunnen? Sneijder had echt niet weggehoeven, ik blijf erbij. vd Vaart was ook al weg volgens hemzelf, maar hij speelt er nog steeds, hij MOCHT gewoon niet, klaar!

Ajax moet eens volwassen worden.
Get woke, go broke!
pi_55264006
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar Gomes heeft geen talent? In Spanje hebben ze geen keepers?

Als een middelmatig tot redelijke speler als Urby weer weg "moet" bij Ajax gaat het er bij mij niet in dat PSV wel gewoon een van hun beste spelers aan zich kan binden weer.

Dat moet Ajax dan toch ook kunnen? Sneijder had echt niet weggehoeven, ik blijf erbij. vd Vaart was ook al weg volgens hemzelf, maar hij speelt er nog steeds, hij MOCHT gewoon niet, klaar!

Ajax moet eens volwassen worden.
Oke, dat is natuurlijk de andere kant van de medaille..
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:45:59 #252
52871 Blight
Supersized.
pi_55264064
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Tsja verklaar dat maar eens.. heeft mijn inziens toch gewoon te maken met de internationale reputatie van de spelers die van Ajax afkomen en de bekendheid van de jeugdopleidingen.. (ookal komen ze niet uit de opleiding zelf.. bijv.. Zlatan enz..)

Als je bijvoorbeeld nu alleen al kijkt naar Italie..

- Seedorf die de sterren van de hemel speelt..
- Zlatan
- Maxwell
- Chivu

Raffie in Duitsland die met zijn volgens mij 25 jaar ofzo de belangrijkste schakel binnen het elftal is..

Wes bij de freaking KONINKLIJKE.. oke nu ff een mindere periode.. maar wel een grote toekomst daar..

En dan nog niet de Barça-periode te vergeten van Kluivert en vrienden..

Oke die laatste.. oude koeien of niet.. maar ik kan qua psv'ers alleen van Nistelrooij herinneren met een gouden carriere..
Mwoah. Het kent natuurlijk meerdere factoren. Het heeft te maken van de reputatie van de jeugdopleiding van Ajax, en van de internationale status van de club zelf. Als een Ajax-jongeling goed presteert wordt dat meteen gezien als weer een goed product van die wereldberoemde jeugdopleiding.

Daarnaast heeft het ook te maken met het gevoerde beleid van de afgelopen jaren. Wat PyTh zegt is misschien vervelend, maar het is wel 100% waar: waarom heeft Ajax spelers als Van der Vaart, De Jong en Maxwell voor een prikkie laten gaan? Waarom wordt Zlatan vlák voor het sluiten van de transfermarkt van de hand gedaan? Waarom loopt Grygera transfervrij de deur uit, terwijl hij al een paar jaar verdienstelijk speelde voor Ajax? Misschien moet men zich maar eens achter de oren krabben over hoe men bij Ajax omgaat met doorlopende contracten. Het verlengen gebeurt vaak veel te laat, zo ook nu weer met Maduro. Het lijkt er dan op dat hij gaat blijven, maar je zou je als bestuur toch aardig voor je kop mogen slaan als ook hij gratis de deur uit was gegaan (hoewel ik óók de positie van Ajax wel enigszins begrijp, gezien het feit dat Maduro niet zo denderend speelde de afgelopen seizoenen).

En dan denk ik nu aan Klaas Jan Huntelaar of John Heitinga. Tot wanneer liggen die jongens vast, en zitten zij aan hun salarisplafond ja of de nee? Zeker de laatstgenoemde heeft het toch altijd prima naar zijn zin bij Ajax, dus waarom zou hij niet in zijn voor een soortgelijke actie als wat Gomes nu bij PSV heeft gedaan? Gomes lag tot 2011 vast, maar krijgt wel een nieuw contract aangeboden. Bij Ajax zou men pas rond 2010 met zo'n aanbod komen..
pi_55264241
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:58 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dat slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Omdat ajax een topclub zou zijn kan het zijn beste spelers niet langer aan zich kunnen binden?

Op basis van het verleden is ajax een topclub, op basis van het heden een tobclub.
Sorry, ik zal de volgende keer wel een PI gebruiken.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:53:29 #254
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55264260
Nog altijd vind ik het heel vreemd dat Heurelho da Silva Gomes door de hele Europese top wordt genegeerd, terwijl bijvoorbeeld AC Milan wel heel erg geïnteresseerd is in Maarten Stekelenburg.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55264282
Kan ermee te maken hebben dat het een niet-EU speler is. De niet EU spelers willen ze vaker gebruiken voor veldspelers heb ik het idee.
pi_55264296
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:45 schreef Blight het volgende:

[..]

Mwoah. Het kent natuurlijk meerdere factoren. Het heeft te maken van de reputatie van de jeugdopleiding van Ajax, en van de internationale status van de club zelf. Als een Ajax-jongeling goed presteert wordt dat meteen gezien als weer een goed product van die wereldberoemde jeugdopleiding.

Daarnaast heeft het ook te maken met het gevoerde beleid van de afgelopen jaren. Wat PyTh zegt is misschien vervelend, maar het is wel 100% waar: waarom heeft Ajax spelers als Van der Vaart, De Jong en Maxwell voor een prikkie laten gaan? Waarom wordt Zlatan vlák voor het sluiten van de transfermarkt van de hand gedaan? Waarom loopt Grygera transfervrij de deur uit, terwijl hij al een paar jaar verdienstelijk speelde voor Ajax? Misschien moet men zich maar eens achter de oren krabben over hoe men bij Ajax omgaat met doorlopende contracten. Het verlengen gebeurt vaak veel te laat, zo ook nu weer met Maduro. Het lijkt er dan op dat hij gaat blijven, maar je zou je als bestuur toch aardig voor je kop mogen slaan als ook hij gratis de deur uit was gegaan (hoewel ik óók de positie van Ajax wel enigszins begrijp, gezien het feit dat Maduro niet zo denderend speelde de afgelopen seizoenen).

En dan denk ik nu aan Klaas Jan Huntelaar of John Heitinga. Tot wanneer liggen die jongens vast, en zitten zij aan hun salarisplafond ja of de nee? Zeker de laatstgenoemde heeft het toch altijd prima naar zijn zin bij Ajax, dus waarom zou hij niet in zijn voor een soortgelijke actie als wat Gomes nu bij PSV heeft gedaan? Gomes lag tot 2011 vast, maar krijgt wel een nieuw contract aangeboden. Bij Ajax zou men pas rond 2010 met zo'n aanbod komen..
Omdat de omloopsnelheid van speler bij Ajax nou van nature eenmaal hoger ligt dan bij welke andere nederlandse club ook.. Daar kun je (denk ik) niets aan doen..

Natuurlijk is het waar dat sommige spelers voor niets de deur uitgelopen zijn, dat ontken ik ook niet.. echter denk ik dat het nu verleden tijd is een TD als van Geel..

Kijken naar JH zie ik een topvoetballer die inmiddels al weer 7 seizoenen ofzo in het eerste van Ajax speelt.. natuurlijk kom je dan op een moment dat je gaat.. Klaas daarentegen is een topspits en wilt ook graag de stap maken naar het buitenland.. wat wil je doen.. ze tegenhouden?
pi_55264299
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:53 schreef M0NTANA het volgende:
Nog altijd vind ik het heel vreemd dat Heurelho da Silva Gomes door de hele Europese top wordt genegeerd, terwijl bijvoorbeeld AC Milan wel heel erg geïnteresseerd is in Maarten Stekelenburg.
Zal ook wel komen dat Milan rekening moet houden met het aantal spelers van buiten de EU
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:55:25 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55264311
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:53 schreef M0NTANA het volgende:
Je hebt zijn hele naam gegoogled! .

.

Maar idd, wel stekelenburg willen, die toch echt een stuk minder goed is dan Gomes.... onbegrijpelijk.

Ajax, wanneer komt er eens iemand aan het roer die wel weet hoe je je staande houdt?
Get woke, go broke!
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:00:20 #259
52871 Blight
Supersized.
pi_55264428
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Natuurlijk is het waar dat sommige spelers voor niets de deur uitgelopen zijn, dat ontken ik ook niet.. echter denk ik dat het nu verleden tijd is een TD als van Geel..
Ik heb ook meer vertrouwen in de huidige technische staf dan dat ik dat de afgelopen jaren had. Dus dat ben ik met je eens.
quote:
Kijken naar JH zie ik een topvoetballer die inmiddels al weer 7 seizoenen ofzo in het eerste van Ajax speelt.. natuurlijk kom je dan op een moment dat je gaat.. Klaas daarentegen is een topspits en wilt ook graag de stap maken naar het buitenland.. wat wil je doen.. ze tegenhouden?
Ik realiseer me wel dat die jongens ook ambitie hebben en op een gegeven moment gewoon niet te houden zijn, maar ik vraag me alleen af in hoeverre er mogelijkheden bestaan dan wel bestonden om ze nog wel wat langer vast te leggen. Zitten deze contracten aan hun top, ja of nee? Een langer contract betekent immers ook dat je je harder kunt opstellen in onderhandelingen, en de vraagprijs van een speler kan opschroeven.
pi_55264504
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je hebt zijn hele naam gegoogled! .

.

Maar idd, wel stekelenburg willen, die toch echt een stuk minder goed is dan Gomes.... onbegrijpelijk.

Ajax, wanneer komt er eens iemand aan het roer die wel weet hoe je je staande houdt?
Het is de schuld van Ajax dat buitenlandse clubs interesse hebben in de talenten van Ajax?

Wat een kul.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:06:31 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55264635
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:02 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Het is de schuld van Ajax dat buitenlandse clubs interesse hebben in de talenten van Ajax?

Wat een kul.
Nee, maar het is wel de schuld van Ajax dat ze iedereen zo maar laten gaan he?

het hoeft dus echt niet, dat heeft HSV bewezen met vd Vaart en nu blijft de man die ze kampioen heeft gemaakt ook "gewoon" bij PSV, ondanks dat hij 2 weken geleden nog op een breuk af stevende.

Blijkbaar heeft PSV een bestuur dat wel de juiste snaar weet te raken bij spelers. En Ajax is bang voor de grote clubs ofzo, zodra die komen is het : ja meneer grote club, hier heb je onze speler, nee we hoeven hem echt niet! Sorry dat we er ook nog geld voor vragen, sorry!
Get woke, go broke!
pi_55264637
Eigenlijk is het redelijk simpel, Urzaiz en meerdere spelers hebben het al gezegd. Slaag je bij Ajax dan slaag je bij elke club. Dat zie je door de jaren heen inderdaad veel spelers die bij Ajax in de basis goed presteerden spelen nu bij een europese topclub. Kijk je naar de spelers die bij psv hebben gespeeld kan ik inderdaad alleen van Nistelrooy noemen, zelfs als je kijkt over een periode van meer dan 10-15 jaar.
pi_55264686
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:00 schreef Blight het volgende:

[..]

Ik heb ook meer vertrouwen in de huidige technische staf dan dat ik dat de afgelopen jaren had. Dus dat ben ik met je eens.
[..]

Ik realiseer me wel dat die jongens ook ambitie hebben en op een gegeven moment gewoon niet te houden zijn, maar ik vraag me alleen af in hoeverre er mogelijkheden bestaan dan wel bestonden om ze nog wel wat langer vast te leggen. Zitten deze contracten aan hun top, ja of nee? Een langer contract betekent immers ook dat je je harder kunt opstellen in onderhandelingen, en de vraagprijs van een speler kan opschroeven.
De regel dat je na drie jaar je contract mag afkopen maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook. Dan wil je op een gegeven moment wel iets anders. Dan kan en moet je het wel proberen, maar het is niet compleet aan Ajax zelf te wijten dat spelers dan weggaan.

Ik vind persoonlijk dat Ajax het af en toe goed heeft gedaan door te stellen dat ze een speler (Grygera, Trabelsi) liever een jaar nog hielden en dan transfervrij laten gaan, dan zich op te stellen puur en alleen als handelshuis. Dat is ook iets wat je uitstraalt naar je speler. PSV verlengt nu wel met Salcido, Afellay, Simons; maar Salcido is puur salarisverhoging, net in Europa en maakt die stap denk ik echt wel in twee jaar. Afellay precies hetzelfde; zei zelf nog dat bij een mooie club in de zomer de keuze lastig zal zijn, terwijl Simons al 30 is oid, en de stap naar de buitenlandse top ook niet meer gaat maken.

Maxwell is toen heel ongelukkig weggegaan, want als hij niet geblesseerd was geraakt, was hij in de opvolgende zomer gewoon verkocht.
pi_55264780
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel de schuld van Ajax dat ze iedereen zo maar laten gaan he?

het hoeft dus echt niet, dat heeft HSV bewezen met vd Vaart en nu blijft de man die ze kampioen heeft gemaakt ook "gewoon" bij PSV, ondanks dat hij 2 weken geleden nog op een breuk af stevende.

Blijkbaar heeft PSV een bestuur dat wel de juiste snaar weet te raken bij spelers. En Ajax is bang voor de grote clubs ofzo, zodra die komen is het : ja meneer grote club, hier heb je onze speler, nee we hoeven hem echt niet! Sorry dat we er ook nog geld voor vragen, sorry!
Kul. Want Valencia is 3 keer afgewezen door Ajax voor Sneijder. Real Madrid boodt de absolute hoofdprijs voor Sneijder. De absolute hoofdprijs. Sneijder wil heeeeeel graag, Ten Cate straalde toendertijd uit dat ie al weg was, en de vraag is of je in de zomer er na 2/3de van het bedrag zou krijgen. Ik had hem gehouden, maar ik begrijp de overweging om hem te verkopen. Je hebt te maken met spelers, en niet een product wat je zelf hebt ontwikkeld.

Overigens PSV en de juiste snaar. Laten we niet doen alsof de contractverlengingen van Aisatti, Afellay en Gomes over rozen gingen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:14:11 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_55264905
Het zal wel weer allemaal.

Ik spreek je nog wel als in de winterstop er al 3-4 spelers vertrekken en na het seizoen echt iedereen die kan voetballen weer de ArenA uitloopt.

Op deze manier zal Ajax nooit en dan ook NOOIT meer aansluting krijgen bij de europese top, maar goed, dat wil blijkbaar toch niemand hier..
Get woke, go broke!
pi_55264964
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook.
Jongste debutant ooit dan. 15 jaar, echt ziek.
pi_55265052
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:14 schreef HeatWave het volgende:
Het zal wel weer allemaal.

Ik spreek je nog wel als in de winterstop er al 3-4 spelers vertrekken en na het seizoen echt iedereen die kan voetballen weer de ArenA uitloopt.

Op deze manier zal Ajax nooit en dan ook NOOIT meer aansluting krijgen bij de europese top, maar goed, dat wil blijkbaar toch niemand hier..

Dat is al langer bekend dat wij nooit meer de aansluiting zullen vinden. Leuk zo'n beleidsplan hoor, maar dan moet je een jaar daarna niet met spelers als Colin, Delorge en Urzaiz komen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:19:20 #268
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_55265087
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:10 schreef BliksemSchigt het volgende:

Overigens PSV en de juiste snaar. Laten we niet doen alsof de contractverlengingen van Aisatti, Afellay en Gomes over rozen gingen.
Heeft Aissati al verlengd dan?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_55265200
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

De regel dat je na drie jaar je contract mag afkopen maakt het natuurlijk ook niet makkelijker. Heitinga speelt al 7 jaar in het eerste van Ajax, Maduro ook. Dan wil je op een gegeven moment wel iets anders. Dan kan en moet je het wel proberen, maar het is niet compleet aan Ajax zelf te wijten dat spelers dan weggaan.

Ik vind persoonlijk dat Ajax het af en toe goed heeft gedaan door te stellen dat ze een speler (Grygera, Trabelsi) liever een jaar nog hielden en dan transfervrij laten gaan, dan zich op te stellen puur en alleen als handelshuis. Dat is ook iets wat je uitstraalt naar je speler. PSV verlengt nu wel met Salcido, Afellay, Simons; maar Salcido is puur salarisverhoging, net in Europa en maakt die stap denk ik echt wel in twee jaar. Afellay precies hetzelfde; zei zelf nog dat bij een mooie club in de zomer de keuze lastig zal zijn, terwijl Simons al 30 is oid, en de stap naar de buitenlandse top ook niet meer gaat maken.

Maxwell is toen heel ongelukkig weggegaan, want als hij niet geblesseerd was geraakt, was hij in de opvolgende zomer gewoon verkocht.
John Heitinga
Ajax debuut : Feyenoord - Ajax 1-2 26-08-2001
ook toen wonnen we al in rotjeknor

Nee maare.. dat was inderdaad ook mijn achterliggende gedachte! Bedankt voor de formulering
pi_55265267
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:19 schreef PyTh het volgende:

[..]

Heeft Aissati al verlengd dan? [afbeelding]
Ja in Amsterdam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')