De genoemde vulling heeft helaas net geen 4 jaar gehouden... zelfde kies is wéér gebroken, maar nu met wat meer schade... Breukvlak ligt nu deels onder het tandvlees, dus een kroon zal we wel niet inzitten... Zal er wel uitmoeten...quote:Op woensdag 7 januari 2004 15:07 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Gezien de algemene staat van de kies zou het uiterst moeilijk zijn om de kaakchirurg aansprakelijk te stellen... Er zat een heel dun randje kies om de vulling heen.
Uiteindelijk is de oude vulling weggeboord en een nieuwe vulling opgebouwd met behulp van een soort spanbandje dat om de kies heengezet werd. Alles bij elkaar een kwartiertje werk en het ziet er best redelijk uit! (Het was een amalgaam-vulling, nu composiet. Is uiteindelijk dus minder zichtbaar geworden).
De post is hier nog niet geweest, het zou me niet verbazen als de rekening van de tandarts er al bij zat...
Ik heb wel met de gedachte gespeeld... Er is inmiddels meer aan mijn gebit verbouwd (kwa prijs dan) dan wat een tweedehands kunstgebit op het Waterlooplein zou moeten kosten...quote:Op woensdag 12 december 2007 20:25 schreef TNA het volgende:
Neem een kunstgebit!
Hehequote:Op woensdag 12 december 2007 20:31 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ik heb wel met de gedachte gespeeld... Er is inmiddels meer aan mijn gebit verbouwd (kwa prijs dan) dan wat een tweedehands kunstgebit op het Waterlooplein zou moeten kosten...
Het hangt er dan maar even vanaf wélke wortel er behandeld wordt... Een onverdoofde wortelkanaalbehandeling lijkt met inderdaad geen feestje.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:31 schreef Netsplitter het volgende:
Huilie.
Heb 2 keer een wortelbehandeling gehad zonder verdoving....
Dat dus, kiezen achter in m'n kaak, precies waar alles samenkomt....quote:Op woensdag 12 december 2007 20:35 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Het hangt er dan maar even vanaf wélke wortel er behandeld wordt... Een onverdoofde wortelkanaalbehandeling lijkt met inderdaad geen feestje.
* NT-T.BartMan checkt het profiel van Netsplitter...quote:Op woensdag 12 december 2007 20:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat dus, kiezen achter in m'n kaak, precies waar alles samenkomt....![]()
De betreffende "tandarts" mag z'n beroep ook niet meer uitvoeren.
quote:Op woensdag 12 december 2007 22:00 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Maar even ontopic nu: vrijdag om 09:10 lig ik (weer...) in de stoel van de tandarts....
Bij mij hebben ze een voortand afgeslepen tot onder het tandvlees en een gat erin geboort, toen een soort metalen pin in mijn kaak (bot niet verdoofd) geschroefd en daar de kroon aanvast gemaakt.quote:Op vrijdag 14 december 2007 14:43 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]![]()
![]()
De kies is dus ongeveer halverwege de wortel afgebroken. Het is een klein wondertje dat de zenuw niet bloot ligt... Het laatste, losse stukje is er uitgepeuterd en de rest zit er nog.
Op termijn moet dit er wel uit. Een kroon was niet mogelijk (gelukkig dacht ik nog, dat scheelt ¤¤¤), maar wat blijkt: als het onderliggend bot nog goed genoeg is (dat mogelijk al door bacterien aangetast is), dan zal er een implantaat inmoeten (en dat kost, zoals ik inmiddels geleerd heb,euro's...)
Er uit trekken en niets doen was ook nog een optie, maar dan schijnt de achterkiggende kies voorover te kantelen en op den duur ook te barsten te gaan. Niet écht de optimale keuze dus.
Nou ja, eerst maar eens zien dat ik de kerst overleef, dan weer verder.
Een jaar of tien geleden zat er een knol van een gat in de kies. Is toen uitgeboord en gevuld, niets aan de hand. Tot een jaar of vier geleden, toen brak er spontaan een hoek af (ik had net een plakje leverworst gehapt geloof ik, niet écht hard dus. Dit is toen met een MEGAvulling gerepareerd.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:44 schreef Flashwin het volgende:
hoe is je kies precies gebroken? door eten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |