Dan vraag je toch: Raad eens wie ik vandaag tegen kwamquote:Op woensdag 12 december 2007 20:17 schreef glasbak het volgende:
Dat is de bedoeling toch juist dat je het dan moet raden? De clou is dat je het dus waarschijnlijk niet weet dan.. denk ik zo.. ongeveer.. een beetje..
Ik fok pas iets van een half jaar jaquote:Op woensdag 12 december 2007 20:23 schreef Broekpaling het volgende:
En alweer een topic, dat ik opnieuw compleet herken.
Stop oude topics te kopiëren!
quote:Op woensdag 12 december 2007 20:24 schreef Sapstengel het volgende:
n00b.
Iemand: Je raad NOOIT wie ik vandaag tegenkwam.
Ik: Nee klopt, vertel het maar..
quote:Op woensdag 12 december 2007 20:25 schreef El_Rolando het volgende:
JE RAAD HET NOOIT!1111 :d:d:d:d:D![]()
:111
Scène uit FILMPJEquote:Op woensdag 12 december 2007 20:25 schreef El_Rolando het volgende:
JE RAAD HET NOOIT!1111 :d:d:d:d:D![]()
:111
Het feit dat "Iemand" 'Je raadt NOOIT..." zegt wil nog niet betekenen dat hij jou niet uit kan dagen wel te raden. Hij zegt immers alleen maar dat hij verwacht dat je het niet zult raden. Dat is dus niet in tegenspraak met het feit dat hij later je vraagt wel te raden. Het is misschien wat vreemd te vragen iemand te laten raden over wie het gaat als je zelf al verwacht dat die persoon het nooit zal weten (en dat ook aangeeft door dat te zeggen), maar de twee zinnen spreken elkaar niet per se tegen. Als zijn eerste zin zou zijn: "Ik wil niet dat je raad wie ik vandaag tegen kwam." en vervolgens zou zeggen "Raad eens.", dan zou het wel in tegenspraak zijn. In de door jouw genoemde zinswijze kan de persoon later opeens hoop hebben gekregen dat je het toevallig wel zou weten, waardoor hij met "Raad eens." antwoordde. In conclusie: onterechte klacht.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:16 schreef afcajos het volgende:
Iemand: Je raad NOOIT wie ik vandaag tegenkwam![]()
Ik: Nou wie dan?
Iemand: Raad eens![]()
Ik![]()
Klacht: mensen die "je raadt nooit" zeggen en dan vervolgens wel willen dat je gaat raden
quote:Op woensdag 12 december 2007 20:38 schreef BaronPils het volgende:
[..]
Het feit dat "Iemand" 'Je raadt NOOIT..." zegt wil nog niet betekenen dat hij jou niet uit kan dagen wel te raden. Hij zegt immers alleen maar dat hij verwacht dat je het niet zult raden. Dat is dus niet in tegenspraak met het feit dat hij later je vraagt wel te raden. Het is misschien wat vreemd te vragen iemand te laten raden over wie het gaat als je zelf al verwacht dat die persoon het nooit zal weten (en dat ook aangeeft door dat te zeggen), maar de twee zinnen spreken elkaar niet per se tegen. Als zijn eerste zin zou zijn: "Ik wil niet dat je raad wie ik vandaag tegen kwam." en vervolgens zou zeggen "Raad eens.", dan zou het wel in tegenspraak zijn. In de door jouw genoemde zinswijze kan de persoon later opeens hoop hebben gekregen dat je het toevallig wel zou weten, waardoor hij met "Raad eens." antwoordde. In conclusie: onterechte klacht.
Nee, dan zegt de persoon in kwestie "Ik verwacht niet dat je raadt wie ik vandaag tegenkwam".quote:Op woensdag 12 december 2007 20:38 schreef BaronPils het volgende:
[..]
Het feit dat "Iemand" 'Je raadt NOOIT..." zegt wil nog niet betekenen dat hij jou niet uit kan dagen wel te raden. Hij zegt immers alleen maar dat hij verwacht dat je het niet zult raden. Dat is dus niet in tegenspraak met het feit dat hij later je vraagt wel te raden. Het is misschien wat vreemd te vragen iemand te laten raden over wie het gaat als je zelf al verwacht dat die persoon het nooit zal weten (en dat ook aangeeft door dat te zeggen), maar de twee zinnen spreken elkaar niet per se tegen. Als zijn eerste zin zou zijn: "Ik wil niet dat je raad wie ik vandaag tegen kwam." en vervolgens zou zeggen "Raad eens.", dan zou het wel in tegenspraak zijn. In de door jouw genoemde zinswijze kan de persoon later opeens hoop hebben gekregen dat je het toevallig wel zou weten, waardoor hij met "Raad eens." antwoordde. In conclusie: onterechte klacht.
Maar dat hoeft niet in tegenspraak te staan met het feit dat de persoon wel wilt dat de ander raadt, wat TS impliceert dat de klacht is. Hij neemt alleen aan dat het niet zal lukken, maar wil wel dat de ander toch een poging waagt. Geen tegenspraak.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:46 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Nee, dan zegt de persoon in kwestie "Ik verwacht niet dat je raadt wie ik vandaag tegenkwam".
De zin "Je raadt NOOIT..." geeft aan dat hij het nooit zal raden!
Net hoe je het opvat ja, zo kun je het ook zien.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:52 schreef BaronPils het volgende:
[..]
Maar dat hoeft niet in tegenspraak te staan met het feit dat de persoon wel wilt dat de ander raadt, wat TS impliceert dat de klacht is. Hij neemt alleen aan dat het niet zal lukken, maar wil wel dat de ander toch een poging waagt. Geen tegenspraak.
Of "Raad is wie der dood is"quote:Op woensdag 12 december 2007 20:16 schreef afcajos het volgende:
Iemand: Je raad NOOIT wie ik vandaag tegenkwam![]()
Ik: Nou wie dan?
Iemand: Raad eens![]()
Ik![]()
Klacht: mensen die "je raadt nooit" zeggen en dan vervolgens wel willen dat je gaat raden
Da's idd een beter alternatiefquote:Op woensdag 12 december 2007 21:18 schreef RetepV het volgende:
Je doet het ook helemaal fout.
Iemand: Je raad NOOIT wie ik vandaag tegenkwam
Ik: Jawel hoor.
Iemand: Raad eens
Ik: Mij?
Iemand:
Neenee, je moet jezelf verplaatsen in de berichtgever om zijn bericht volledig te kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:54 schreef Sm0keZ het volgende:
Maar goed, hoe dan ook "Je raadt nooit..." geeft aan dat die persoon het nooit zal raden
quote:Op woensdag 12 december 2007 21:18 schreef RetepV het volgende:
Je doet het ook helemaal fout.
Iemand: Je raad NOOIT wie ik vandaag tegenkwam
Ik: Jawel hoor.
Iemand: Raad eens
Ik: Mij?
Iemand:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |