http://www.peta2.com/Trollsens/quote:De Amerikaanse dierenrechtenorganisatie PETA richt zijn pijlen op de Olsen Twins. De tweeling wil namelijk niet meewerken aan een anti-bontcampagne. Sterker nog, de anorectische zusjes promoten het gebruik van bont.
PETA is daarom een campagne tegen de dames begonnen: Meet the Trollsen Twins. De dierenbeschermers hebben een parodie gemaakt op Full House, de sitcom waarin de tweeling haar debuut maakte. Ook kunnen de actrices volgehangen worden met bontkleding. En natuurlijk is er de mogelijkheid om de Trolllsens een boze e-mail te sturen.
leer is een restprodukt van dieren die voor de rest ook geconsumeerd worden.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:35 schreef Yestuuur het volgende:
wat flauw zeg. ik snap ook niet waarom bont erger is dan leer idd. er zijn genoeg zeehonden.
Ik zou best een pelsdiertje op mijn bord willen met kerst hoor, zeehonden-filetje, nerstsen-boutjes waarom niet?quote:Op woensdag 12 december 2007 19:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
leer is een restprodukt van dieren die voor de rest ook geconsumeerd worden.
deze dieren worden in een regulier slachthuis geslacht.
bont komt van dieren die daar speciaal voor worden gekweekt.
deze dieren worden op een gruwelijke wijze aan hun eindje geholpen bijv. door electrocutie, of vergast of denk maar aan de zeehondenbabies: de hersens ingeramd.
bont is het hoofdprodukt, de rest wordt door dierenvoer verwerkt cq is nutteloos.
ik heb geen probleem met leer, wel met bont. gewoon door de manier waarop het verkregen wordt.
(hoewel ik de toestanden in het slachthuis ook niet geweldig vind als ik heel eerlijk ben)
Inderdaad, dat hypocriete gedoe altijd. Niet alleen voor bont lijden dieren onder de mensen, er zijn nog een heleboel andere zaken en daar sluiten mensen voor het gemak hun ogen voor.quote:Op donderdag 13 december 2007 13:28 schreef Dodecahedron het volgende:
Waarom géén bont en wél vlees?
Nee dat was het in de jaren '80...quote:Op donderdag 13 december 2007 14:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heel goed van die tweeling dat ze niet mee willen doen aan dat hypocriete gedoe. En het lijkt ook wel of het gewoon 'hip' is om tegen bont te zijn.
Een nerts wil je echt niet op je bord hebbenquote:Op donderdag 13 december 2007 13:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou best een pelsdiertje op mijn bord willen met kerst hoor, zeehonden-filetje, nerstsen-boutjes waarom niet?
Vind het verder een beetje hypocriet dat je dieren wel voor voeding zou mogen doden maar niet voor kleding. De mens staat bovenaan de voedselketen, face it.
de hersens inslaan is toch zo voorbij? bam in één klap dood. voor het vlees hoef je ook geen dieren te doden. zie vegetariërs.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
leer is een restprodukt van dieren die voor de rest ook geconsumeerd worden.
deze dieren worden in een regulier slachthuis geslacht.
bont komt van dieren die daar speciaal voor worden gekweekt.
deze dieren worden op een gruwelijke wijze aan hun eindje geholpen bijv. door electrocutie, of vergast of denk maar aan de zeehondenbabies: de hersens ingeramd.
bont is het hoofdprodukt, de rest wordt door dierenvoer verwerkt cq is nutteloos.
ik heb geen probleem met leer, wel met bont. gewoon door de manier waarop het verkregen wordt.
(hoewel ik de toestanden in het slachthuis ook niet geweldig vind als ik heel eerlijk ben)
dat is het nou juist. die beestjes zijn helemaal niet in één klap dood. heel vaak worden ze gewoon levend gevild.quote:Op donderdag 13 december 2007 15:38 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
de hersens inslaan is toch zo voorbij? bam in één klap dood. voor het vlees hoef je ook geen dieren te doden. zie vegetariërs.
zeehondjes zijn gewoon heel schattig enzo, daarom vind iedereen het zo erg. Maar over haaienvinnesoep hoor je niks.
dan snijden ze de vinnen eraf, en gooien ze de levende haai terug de zee in, om langzaam te sterven.
Heb geen idee van de smaak inderdaad, nouja dan is het hun eigen schuld dat ze alleen voor bond worden gebruikt, moeten ze maar een lekker smaakje nemen.quote:Op donderdag 13 december 2007 14:24 schreef Mauro het volgende:
[..]
Een nerts wil je echt niet op je bord hebben
Getverdemme, ik heb nog nooit zoeits smerigs gehad! (afgezien van de naar gevulcaniseerd rubber smakende merlijn)
Ja want die beestjes zijn lievquote:Op vrijdag 14 december 2007 09:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is het nou juist. die beestjes zijn helemaal niet in één klap dood. heel vaak worden ze gewoon levend gevild.
en wat die haaievinnensoep betreft: we hebben het hier over bont en leer, dus is off-topic.
maar je hebt wel gelijk dat het iets vreselijks is en ik eet het ook niet, evenals kikkerbillen, kalf, lam en paard.
ben ik principieel tegen.
(maar het blijft off-topic)
nou nee, daar gaat het me niet om. ik hou helemaal niet van paarden overigens en ik lust gewoon geen paardenvlees, evenals schaap, geit of lam. kalf eet ik niet omdat ik dat idd zielig vind. kalveren worden gemest onder trieste omstandigheden.quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:19 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja want die beestjes zijn lievDie eten we niet
Hypocriet noem ik dat.
Wist niet dat ze de nog levende haaien weer teruggooiden in de zee trouwens, dat is wel erg inderdaad, maarja eet er geen kopje haaienvinnensoep minder om.
dus je wilt een heel topic vol met ofwel kut olsen twins, ofwel go olsen twins.. saaiquote:Op vrijdag 14 december 2007 09:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is het nou juist. die beestjes zijn helemaal niet in één klap dood. heel vaak worden ze gewoon levend gevild.
en wat die haaievinnensoep betreft: we hebben het hier over bont en leer, dus is off-topic.
maar je hebt wel gelijk dat het iets vreselijks is en ik eet het ook niet, evenals kikkerbillen, kalf, lam en paard.
ben ik principieel tegen.
(maar het blijft off-topic)
Ze moeten toch ergens beginnen?quote:Op donderdag 13 december 2007 13:28 schreef Dodecahedron het volgende:
Waarom géén bont en wél vlees?
Daarvoor is dit topic toch (gedeeltelijk) aangemaakt?quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:24 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
dus je wilt een heel topic vol met ofwel kut olsen twins, ofwel go olsen twins.. saai
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |