1. Koop er een afstandbediening bij en je merkt niet eens dat je een PS3 aan het bedienen bent.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:34 schreef Strolie75 het volgende:
[1] Hoe is de bediening van de PS3 t.a.v. films?
[2] Hoe is de kwaliteit van reguliere DVD's?
[3] Hoe bevalt BlueRay?
1) als je de bluetooth afstandbediening er los bij koopt is het perfect te doen voor die 30 euro moet je niet gaan willen zitten tobben met je controller.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:34 schreef Strolie75 het volgende:
Goed, misschien begeef ik me nu in het hol van de fanboys. Maar ik heb even wat advies nodig.
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe DVD-speler. Eisen zijn:
- Mogelijkheid om via component aan te sluiten op TV.
- Digitaal Audio uit.
- Upscalen DVD's.
- BlueRay/HD-DVD is mooi meegenomen.
Nu kom ik met deze eisen bij allerlei duren merken uit, maar de PS3 beschikt natuurlijk ook al over al deze eigenschappen. Ik was sowieso van plan er eentje te halen op termijn, vooral vanwege Little Big Planet en MGS4.
Maar het gaat me nu dus even om de kwaliteit van de video,Hoe is de bediening van de PS3 t.a.v. films? Hoe is de kwaliteit van reguliere DVD's? Hoe bevalt BlueRay?
heerlijk, zelfs met de controller, maar de afstandsbediening is wat natuurlijker.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:34 schreef Strolie75 het volgende:Hoe is de bediening van de PS3 t.a.v. films?
Top. En de PS3 heeft een upscaler die je DVD's er ook op een HDTV goed uit laat zien. Een van de betere op de markt van BluRay-spelers zelfs. Ars Technica heeft een vergelijking gedaan, en de upscaler van een (Sony) BluRay speler van 1500 dollar viel in het niet bij de PS3.quote:Hoe is de kwaliteit van reguliere DVD's?
it's awesome!quote:Hoe bevalt BlueRay?
niet zo gek veel, pas bij HELE grote TV's worden de verschillen (pijnlijk) zichtbaar. De meeste games draaien idd op 720p max. Veel PSN-titels doen wel 1080p en Gran Turismo 5 Prologue haalt ook de 1080p.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:50 schreef Strolie75 het volgende:
Aanvullende vragen:Mijn TV (Sony Bravia) is niet full HD, maar gaat tot 780p. Scheelt dat heel veel met 1080p? Ik begreep dat de meeste games niet eens de 1080 halen?
Yup.quote:Ik bedenk me net dat ik de PS3 ook via HDMI kan aansluiten. Is dat te prefereren boven Component?
Ik heb een logitech harmony universele afstandbediening. Zo eens op de site kijken of deze de PS3 ondersteud.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:54 schreef SocialDisorder het volgende:
heerlijk, zelfs met de controller, maar de afstandsbediening is wat natuurlijker.
heeftie BlueTooth?quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:58 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb een logitech harmony universele afstandbediening. Zo eens op de site kijken of deze de PS3 ondersteud.
Nee, dat niet. Het werkt alleen via BlueTooth?quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:01 schreef SocialDisorder het volgende:
heeftie BlueTooth?
Stilste console op de marktquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:04 schreef Strolie75 het volgende:
Ow ja. Nog een vraag:
Is de PS3 een beetje stil tijdens het kijken van een film?
Ik ben een 360 gewend, en wat dat betreft
Ik heb er eentje van Sony bijgekregen en die bevalt prima (kost 50 euro), maar ik geloof dat zelfs de cheapo-kabels nog goed zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
Toch nog een vraag: welke HDMI kabel raden jullie aan, aangezien deze er niet bijzit.
Laat je niet ompraten voor een premium HDMI kabel of wat dan ook. 50EUR voor een kabel (tenzij langer dan 5meter) is nutteloos. Er gaan 101010101001 aan de ene kant in en er komen 101010101001. Ook met 5euro kabels (Allekabels.nl). Pas na 5 meter KAN het storing opleveren maar dan moet er heel wat verloren gaan qua 1tjes en 0tjes om uberhaupt digitale storing te veroorzaken. Dus koop gewoon de goedkoopstequote:Op vrijdag 14 december 2007 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
Toch nog een vraag: welke HDMI kabel raden jullie aan, aangezien deze er niet bijzit.
De 60GB hoor je nog een beetje tijdens hele stille momenten, maar het schijnt dat de 40GB echt fluisterstil is.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:04 schreef Strolie75 het volgende:
Ow ja. Nog een vraag:
Is de PS3 een beetje stil tijdens het kijken van een film?
Ik ben een 360 gewend, en wat dat betreft
De goedkoopste kabel nemen die je kunt vinden is ook niet echt aan te raden. In beeldkwaliteit zul je waarschijnlijk geen verschil zien, maar de kabels zelf verschillen kwalitatief echt wel. Een dure kabel zal over het algemeen een langere levensduur kennen en is veel minder gevoel voor kabelbreuken en storingen die veroorzaakt kunnen worden door brakke aansluitingen. Een kabel van een euro of 25 is zeker geen overbodige investering.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:44 schreef Nudie het volgende:
[..]
Laat je niet ompraten voor een premium HDMI kabel of wat dan ook. 50EUR voor een kabel (tenzij langer dan 5meter) is nutteloos. Er gaan 101010101001 aan de ene kant in en er komen 101010101001. Ook met 5euro kabels (Allekabels.nl). Pas na 5 meter KAN het storing opleveren maar dan moet er heel wat verloren gaan qua 1tjes en 0tjes om uberhaupt digitale storing te veroorzaken. Dus koop gewoon de goedkoopste
Verguldge "gouwe" kabels zijn nutteloos.
Als het goed is komt ie vandaag uit. Hebben we wat te doen dit weekend.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:00 schreef J.Clarkson het volgende:
Waar blijft die Burnout demo? Gisteravond nog niks op de EU en US store.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |