Ik heb sterk het gevoel dat er soms een soort van "concurentie"strijd gaande is tussen de members en de newbies.
Ik vraag mij sterk af waarom:
- je moet member zijn om een topic te posten
- toch staat er newbies
Er word erg vaak afgegeven op newbies terwijl er genoeg zijn die een goede bijdrage leveren aan dit forum,maar omdat ze vaak (waarschijnlijk) meer lezen dan reageren blijven ze newbies(wie bepaald dit eigenlijk)terwijl ze toch member zijn(anders kun je geen topic posten)
Maar het gaat hierom:er word vaak beweert (in diverse topics)dat newbies vaak een schamele bijdrage hebben en het forum,min of meer,"vervuilen"met topics die er al zijn.
Members doen dit net zo goed!!!!
soms lees je reacties en denk je :waar slaat dit op,maar reageerd niet,omdat dit zonde is.Toch gebeurd dit vaak wel en dan vaak met een reactie die net zo onzinnig is.
Laat die topic dan met rust(scheelt ook weer ruimte en irritatie)
Ik zou graag reacties hierop willen hebben van zowel newbies als members
Dit mag ook via email!!!
Ik dacht toch dat iedereen gelijk is aan elkaar ook de members en newbies
dit is een mooi forum,laten we dit zo houden en geen strijd aangaan met elkaar,iedereen heeft zijn/haar bijdrage hieraan.
Ik zou het dan ook fijn vinden dat als er een reactie of comentaar is op newbies of members dit onder deze topic kan,en niet in een andere topic(wat toch vaak gebeurd en wat storend is als je leuke reacties leest).
Verder wil ik zeggen dat ik het hier goed naar mijn zin heb verder en veel plezier beleef aan dit forum,maar de kwestie hierboven stoort mij toch
quote:
op 10-23-1999 om 07:21 PM schreef Bully© het volgende:Er word erg vaak afgegeven op newbies terwijl er genoeg zijn die een goede bijdrage leveren aan dit forum,maar omdat ze vaak (waarschijnlijk) meer lezen dan reageren blijven ze newbies(wie bepaald dit eigenlijk)terwijl ze toch member zijn(anders kun je geen topic posten)
Integendeel, het probleem is juist dat veel newbies minder lezen, niet reageren en alleen maar nieuwe topics aanmaken. Aan de andere kant heb ik ook heel veel posting van 'first-timers' gezien waar heel zinnige dingen werden gezegd. Die mensen worden dan ook meteen heel serieus genomen. Overigens ligt de grens tussen newbie en member heel duidelijk. Je bent zelf nog maar vier postings van het membership verwijderd.
Maar het gaat hierom: er word vaak beweert (in diverse topics)dat newbies vaak een schamele bijdrage hebben en het forum,min of meer,"vervuilen"met topics die er al zijn.
Members doen dit net zo goed!!!!.
Je hebt gelijk 'members' (je kan ze beter 'oldies' noemen) doen het op zijn tijd ook, maar in het algemeen duidelijk minder. Toch zijn er ook mensen die het nooit afleren.soms lees je reacties en denk je :waar slaat dit op, maar reageert niet,omdat dit zonde is. Toch gebeurd dit vaak wel en dan vaak met een reactie die net zo onzinnig is.
Laat die topic dan met rust(scheelt ook weer ruimte en irritatie).
mee eens!Dit mag ook via email!!!
Waarom? Dan hebben we er toch niks aan?Ik dacht toch dat iedereen gelijk is aan elkaar ook de members en newbies. Dit is een mooi forum,laten we dit zo houden en geen strijd aangaan met elkaar,iedereen heeft zijn/haar bijdrage hieraan.
Is ook zo!
Het gaat er niet om of je nieuw of oud bent, het gaat er om wat je schrijft!
------------------
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 23 Oktober 1999).]
[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 23 Oktober 1999).]
Ik weet zeker dat Danny niet tot doel heeft Newbies belachelijk te maken.
Het is eerder bedoelt om er voor te zorgen dat men je niet te hard aanvalt op het onbekend zijn met de gebruiken en regels in dit forum.
Verder is de term newbie een rekbaar begrip.
Er zijn er bij die meer ervaring hebben op het net als alle members bij elkaar.
Terwijl er dus ook Members zijn die bijv. sinds een maand weten hoe je internet schrijf, laat staan hoe je daar met anderen omgaat.
greetz Kruimel
Het is al eerder gezegd dat mensen die net komen kijken soms de (ongeschreven) regels voor de leesbaarheid en downloadbaarheid van dit forum niet helemaal doorhebben. Diegenen keihard gaan uitschelden lijkt mij echter niet de oplossing, er rustig op wijzen wel.
In elke online community heersen weer andere gedragsregels en het kost tijd om die door te krijgen. Ook ik ben daar tegenaangelopen toen ik hier mijn eerste topic plaatste; ik heb daardoor zelfs kort overwogen hier niet meer terug te komen (en dan had fokforum toch heel wat moeten missen )
ik zie herhaaldelijk postings van zgn. newbies die ik niet zou willen missen, hetzelfde geldt voor nieuw aangemaakte topics. Ik persoonlijk zou het erg jammer vinden als potentiele posters afgeschrokken worden door de onvriendelijke houding die er tegenover newbies steeds meer begint te komen.
Ik heb me ook afgevraagd of het zinvol is om misschien de titels voortaan weg te laten (eerder aangekaart door Danny), dit zou reacties van mensen die automatisch newbies niet serieus nemen kunnen ondervangen, maar de titel newbie kan ook gezien worden als een waarschuwing voor ons "members", namelijk dat deze persoon misschien nog niet alle regels kent, en dus niet meteen moet worden aangevallen als die regels per ongeluk gebroken worden.
Ik was net zo blij een plekje gevonden te hebben waar het er niet toe doet wie je bent of wat je achtergrond is, laten we dan ervoor zorgen niet alsnog een soort rangen-en en standensysteem op te bouwen door onszelf uit te roepen tot "the happy few".
Phileine
[Dit bericht is gewijzigd door phileine (Datum 23 Oktober 1999).]
Is er dan helemaal niets meer te melden over Big Brother?
Ik wilde eigenlijk ook een onderwerp plaatsen - over BigBrother - het ligt echter zo voor de hand dat het wel al moet bestaan. Ik heb me werkelijk wezeloos gezocht maar ik kan het niet vinden tussen de bestaande postings. Wat moet ik doen, posten JA/NEE?
Okki,Heb je ook al in de FAQ gekeken? Het feit dat je gezocht hebt en niks kan vinden is genoeg reden om het meteen te plaatsen! En vooraf hoef je al helemaal geen toestemming te vragen! Zinnige (of orginele grappige) topics worden altijd serieus genomen.
quote:
op 10-23-1999 om 07:58 PM schreef Okki het volgende:Een newbie is ook maar een mens...
Is er dan helemaal niets meer te melden over Big Brother?
Ik wilde eigenlijk ook een onderwerp plaatsen - over BigBrother - het ligt echter zo voor de hand dat het wel al moet bestaan. Ik heb me werkelijk wezeloos gezocht maar ik kan het niet vinden tussen de bestaande postings. Wat moet ik doen, posten JA/NEE?
quote:
op 10-23-1999 om 08:12 PM schreef misterDre het volgende:
Als je de moeite heb genomen om te zoeken en hij bestaat niet dan gewoon posten!
Het antwoord op de vraag wist ik allang...
Toch wacht ik nog effe met posten totdat ik minstens 12 gewone berichten heb geplaatst.
Bijvoorbeeld:
Lees eerst even de laatste topics door voordat je een nieuwe opent (dit i.v.m. snelheid forum).
Probeer zo veel mogelijk je reacties in een bestaande topic te plaatsen.
Discussies over schrijf- cq. typfouten zijn al veelvuldig gevoerd, hier vallen we elkaar niet meer mee lastig.
Pfff, welke andere ongeschreven regels zijn er nog meer? Wie vult aan?
Enneh, is het niet handig om per BB-bewoner een 'vast' topic te openen. Dus gewoon Ruud en vervolgens doornummeren (net als voer voor psychologen), i.p.v. Ruud doet dit, Ruud doet dat, Ruud doet niks etcetera als titels van topics die allemaal over Ruud gaan??
quote:
op 10-23-1999 om 07:29 PM schreef Djeez het volgende:
Ik ben ook een newbie en heb al veel reacties gehad dat ik onzintopics maak.Nou, waarom lees je ze dan ? vraag ik mij af..
Hoe denk je dat men bepaalt of iets een 'onzin'topic is of niet? Dit is van het niveau 'wie dit leest is gek'
quote:
op 10-23-1999 om 07:29 PM schreef Biralex het volgende:
Het is begrijpelijk dat members een newbie af en toe iets moeten leren, maar op zo'n manier. Zo superieur! Echt een beetje ariërpraktijken als je begrijpt wat ik bedoel.
Nee, leg eens uit?
(I rest my case)
"Begint het weer...?!"
Kom op zingen met zijn allen...
Vréééééééééééde op ááááááááááárde
Vréééééééééééde op ááááááááááárde
Waar maken jullie je toch druk om?
Wees beheerst, kalm, rustig, bedeesd...
Wind je niet op kost alleen maar verspilling der energieke banen der chakra's.
Aaaaaaaaaaaaboemmmmm donggg donggg
Uwe gefrusteerde Priscella
Tsss...zeikstralen genoeg hier
Daarnaast is het zo dat de titels van de topics meestal niet van dien aard zijn dat je meteen weet waar je een posting zou moeten plaatsen (zonder eerst alles te lezen)
Het spijt me dat ik het zeg, maar een aantal mensen hier doet me erg denken aan het type mensen dat in het dagelijks leven niks betekent en nergens invloed op heeft en daarom maar op dit forum newbies gaat zitten afzeiken omdat ze denken dat ze hier "iets zijn" (ga ik nu mede forummers psychologisch doorlichten? )
Eventjes wat anders: Ik vond de suggestie om per persoon een topic te openen een erg goed idee. De meeste postings hebben sowieso betrekking op een bepaald persoon en dan is het duidelijk waar je het kwijt moet.
quote:
op 10-23-1999 om 08:21 PM schreef Miss het volgende:
Enneh, is het niet handig om per BB-bewoner een 'vast' topic te openen. Dus gewoon Ruud en vervolgens doornummeren (net als voer voor psychologen), i.p.v. Ruud doet dit, Ruud doet dat, Ruud doet niks etcetera als titels van topics die allemaal over Ruud gaan??
Dat heb ik al eens eerder gelezen...
Dit is toch een prima idee, waarom bestaat dat dan niet? Misschien zelfs de BigBrother rubriek opdelen in subrubrieken: Willem, Bianca, Karin, Bart, Ruud, Mona, Bart, "Ex Bewoners" en "Algemeen".
Leuker zal het wel niet worden, wel makkelijker. (euh... belastingdienst? )
Nee, maar het merendeel van de dubbele topics heeft met actuele zaken van doen en vallen binnen 24 uur van elkaar. Het overzicht van het forum instellen op 'de laatste dag' en klaar!
Daarnaast is het zo dat de titels van de topics meestal niet van dien aard zijn dat je meteen weet waar je een posting zou moeten plaatsen (zonder eerst alles te lezen)
Dat kan iedereen zich aantrekken, ja.
Het spijt me dat ik het zeg, maar een aantal mensen hier doet me erg denken aan het type mensen dat in het dagelijks leven niks betekent en nergens invloed op heeft en daarom maar op dit forum newbies gaat zitten afzeiken omdat ze denken dat ze hier "iets zijn" (ga ik nu mede forummers psychologisch doorlichten? )
Noem eens namen? Jullie doen nu precies wat je de 'oldies' ook verwijt: een bepaalde groep over één kam scheren.
Ik zou het eerlijker vinden als je het rechtstreeks op de man/vrouw speelt en uitlegt waarom hun opmerkingen in jullie ogen fout zijn. Ik ben de beroerdste niet als het aankomt op excuses maken indien ik door steekhoudende argumenten overtuigd kan worden van mijn dwalingen (kan je vragen aan het gewaardeerd FOK!member Mirrorman)
En voor het psychologisch doorlichten van medeforummers verwijs ik je graag naar i/s/Forum21/HTML/000985.html
/quote]
Vrijwel iedere vorm van regulering zou het karakter van dit forum teniet doen, verder draagt regulering echt niet bij aan de orde op het internet in het algemeen.
Het tegendeel is waar, waar regels zijn is het voor velen interesant de grenzen daarvan te bewandelen.
Wees gewoon blij dat dit een forum is dat niet is verzand in één grote flamewar.
greetz Kruimel
[Dit bericht is gewijzigd door Kruimel (Datum 23 Oktober 1999).]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |