Niet ver vandaan, eerder de Malles en Turnhout en zo.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:54 schreef MLI het volgende:
[..]
De Kempen, nog nooit geweest. Da's toch omgeving Antwerpen?
Is het hele gebied tussen Antwerpen en Eindhoven.quote:Op zondag 3 augustus 2008 16:54 schreef MLI het volgende:
[..]
De Kempen, nog nooit geweest. Da's toch omgeving Antwerpen?
Ja, maar hoe zit het met de rest van Antwerpen? Brussel is een verrot centrum maar alles verder naar buiten is (op wat uitzonderingen na) wel beter.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:07 schreef DutchieBre het volgende:
Ik ben zaterdag eens een dagje naar Antwerpen geweest. Hoewel ik dacht meer te hebben met Brussel (omdat ik er ff woonde) krijg ik het gevoel dat Antwerpen meer mijn stad zou kunnen zijn om in te wonen. Het centrum straalt zoveel meer uit dan het centrum van Brussel.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:17 schreef MLI het volgende:
Ik vind bepaalde wijken buiten het centrum geweldig. Eigenlijk alles op Anderlecht, Molenbeek etc. na.
I know, I know. Maar ik ben maar alleen, spreek weinig Frans en ik heb ook geen arabische vriendin.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:26 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Anderlecht en Molenbeek hebben ook mooie plekjes hoor!
* Mr_Moon woont zelf in Molenbeek
Nou ja, Belgen geven gewoon niet veel om de buitenkant. Dat merk je aan de manier waarop ze zichzelf presenteren/profileren (hoeft niet op te vallen) en aan hun woningen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:25 schreef DutchieBre het volgende:
haha, mooi geformuleerd. Zoals innerlijke schoonheid bij de mens
Ja, je loft-topicquote:Op maandag 4 augustus 2008 13:29 schreef Mr_Moon het volgende:
@MLI: Chapeau, U kent uw mede-fokkers!
offtopic: bijna... (als in: neverending story)quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:31 schreef MLI het volgende:
[..]
Ja, je loft-topic. Al helemaal klaar?
Nee, ik haat kermissen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:00 schreef Mr_Moon het volgende:
Ninoofsepoort dus....
Al op de Kermesse geweest?
dat heb je mooi gezien MLIquote:Op maandag 4 augustus 2008 13:22 schreef MLI het volgende:
Omdat de schoonheid achter de gevels schuilgaat. En ruimtelijke planning is nooit een big deal geweest in België.
dat zijn vaak enkel maar de gevels hoorquote:Op maandag 4 augustus 2008 13:28 schreef MLI het volgende:
[..]
Nou ja, Belgen geven gewoon niet veel om de buitenkant. Dat merk je aan de manier waarop ze zichzelf presenteren/profileren (hoeft niet op te vallen) en aan hun woningen.
Dat had ik inderdaad ook in mijn eerste jaar, geen vakantiedagen...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:34 schreef ColdFeet het volgende:
Even mopperen op België, mag dat hier?
Ik ben per 1 mei begonnen met werken en ik heb in het geheel geen vrije dagenwat is dat waardeloos,, je bouwt als je werkt vakantiedagen op voor het jaar erna
Stom hè. Voor Nederlandse begrippen. Ik geloof dat ik, via de vakbond, voor 2009 extra dagen kan lospeuteren. Woeiquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:55 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad ook in mijn eerste jaar, geen vakantiedagen...
in dienst sedert mei, en nu al met de vakbond aan het flirten ? dat komt nooit goedquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
. Ik geloof dat ik, via de vakbond, voor 2009 extra dagen kan lospeuteren. Woei
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:50 schreef misteriks het volgende:
[..]
in dienst sedert mei, en nu al met de vakbond aan het flirten ? dat komt nooit goed
Moeten er toch een stuk of 3 zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:34 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en MLI, het gaat om kalenderjaren. Je bouwde dus in 2007 dagen op voor 2008 (niet zoveel, in jouw geval).
Je kan ook een verklaring krijgen van je oude werkgever waarin hij aangeeft op hoeveel dagen je nog recht hebt. Je oude werkgever betaalt je dagen aan de nieuwe werkgever en jij kan ze gewoon opnemen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:47 schreef misteriks het volgende:
je mag die dagen wel opeisen , maar die zijn dan wel onbetaald, inderdaad. Je spaart in feite bij je huidige werkgever voor het jaar nadien. als je van werk verandert betaalt je oorspronkelijke werkgever je ook de reeds opgespaarde dagen voor het jaar nadien uit, waardoor je dus ook bij je nieuwe werkgever geen betaald verlof zal genieten... ik zit in die situatie
Voor jeugdverlof heb je de vakbond niet nodig. Je kan dat doen via de vakbond, maar evengoed via de RVA zelf ...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Er zijn bepaalde regelingen waardoor je het jaar nadat je begonnen bent met werken toch aanspraak kunt maken op verlof. O.a. via de vakbond. Geloof ik. Jeugdverlof ofzo.
Stomme Belgen. Het is maar goed dat ze zoveel nationale feestdagen hebben
Dit is meer een reis-vraagje voor het TRV-forum.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:24 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb trouwens eens een vraag van andere aard. Ik ga binnenkort naar Madrid toe via Charleroi. Van dinsdag tot en met een vrijdag. Ik heb begrepen dat ongeacht welk station in België je een bulkticket kunt kopen van 11 euro naar Charleroi Sud station. Nu is mijn plan de auto op een park en ride bij Merksem weg te zetten en vanuit daar de bus te pakken naar Antwerpen Centraal of Berchem. Heeft iemand ervaring met de park & ride constructies ? Wat zijn de kosten, hoelang mag je er bliven staan en vanaf hoelaat vertrekken de bussen (of trams) richten het centrum ? Hopelijk kan iemand mij helpen
RVA? Wat is dat?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Voor jeugdverlof heb je de vakbond niet nodig. Je kan dat doen via de vakbond, maar evengoed via de RVA zelf ...
Good luck met de studiesquote:Op zondag 14 september 2008 15:26 schreef MLI het volgende:
Hoe is het eigenlijk met iedereen?
Update van mijn kant dan maar. Nog 2 of 3 weken en dan begin ik met communicatiemanagement, sociologie was niet wat ik ervan verwachtte. Verder zit ik hier nu een jaar, leuke vriendenkring opgebouwd, blijf hier zeker nog om mijn studie af te maken. Na een jaar buitenland ben ik er ook wel van overtuigd dat ik niet meer in NL wil wonen. Of het de rest van mijn leven Brussel blijft, ligt een beetje aan werk en liefde.
Was je al begonnen dan???quote:Op zondag 14 september 2008 15:26 schreef MLI het volgende:
Hoe is het eigenlijk met iedereen?
Update van mijn kant dan maar. Nog 2 of 3 weken en dan begin ik met communicatiemanagement, sociologie was niet wat ik ervan verwachtte.
Hoi! ^^quote:Op woensdag 17 september 2008 13:05 schreef Ataraxie het volgende:
Hier nog een Nederlander in België. Ik woon in Brussel!!!
Welkom!quote:Op woensdag 17 september 2008 13:05 schreef Ataraxie het volgende:
Hier nog een Nederlander in België. Ik woon in Brussel!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |