abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2007 @ 12:12:34 #61
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_55213706
Boeiend. Als jij je ding maar kunt doen op je eigen laptop.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 12 december 2007 @ 12:15:11 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55213775
MAC versus Windows discussies .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_55213806
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:09 schreef de_sapje het volgende:

[..]

nee jouw argumenten waren hoogstaand?
Mijn ervaringen, Photoshop draait toch ook op Windows? Btw heb je de gemiddelde mac-user wel eens bekeken, moet je eens naar een cmd opleiding gaan. Allemaal van die anti maatschappij hippies die anders willen zijn. Maar eigenlijk zijn het gewoon verwende kindjes die naar jazz luisteren omdat dat "interlectuele muziek" is
pi_55213816
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:31 schreef Demon_Hunter het volgende:

[ afbeelding ]
Zitten die enige twee DELL-gebruikertjes op die foto daar nu beide stiekem te kijken naar de macbook van de persoon die rechts naast hen zit?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55213943
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:16 schreef Brun0 het volgende:

[..]

Mijn ervaringen, Photoshop draait toch ook op Windows? Btw heb je de gemiddelde mac-user wel eens bekeken, moet je eens naar een cmd opleiding gaan. Allemaal van die anti maatschappij hippies die anders willen zijn. Maar eigenlijk zijn het gewoon verwende kindjes die naar jazz luisteren omdat dat "interlectuele muziek" is
bullshit van de bovenste plank. jij zou op straat een mac-user niet van een windows-user kunnen onderscheiden. als je wel eens op straat komt.
pi_55214087
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:21 schreef de_sapje het volgende:

[..]

bullshit van de bovenste plank. jij zou op straat een mac-user niet van een windows-user kunnen onderscheiden. als je wel eens op straat komt.
Windows gebruiker niet nee, maar je kan er wel vanuit gaan dat de gemiddelde alto een MAC gebruikt, ik vrees dat ik meer de straat op kom als jij, aangezien je jezelf nogal kwaad maakt lol
  woensdag 12 december 2007 @ 12:26:07 #67
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55214092
quote:

[..]

Je computer/laptop kopen omdat je anders wil zijn dan anderen is wel erg debiel.
Signature.
pi_55214127
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:39 schreef jack4ya het volgende:
Toch wel jolig dat het beste systeem om Vista op te draaien een Mac is

Verder is het gewoon een gebruiksvoorwerp.
Moest ik ook aan denken. Godzijdank wist ik ook meteen dat die geteste mac een intel x86 processor heeft. Daarnaast is het natuurlijk niet echt iets om over naar huis te schrijven he... Dat je vista zou draaien

Niets mis met een mac hoor, de software klopt voor de doelgroep. Laagopgeleide goed verdienende creatievelingen met talent. Die willen gewoon een computer die photoshop en een officesuite aan kan. En daar is echt niets mis mee. De mensen die zelf graag leren en spelen met pc's doen er beter aan een desktop te kopen of een gelijkwaardige laptop waar geen appetlje op staat en de extra euro's die ze besparen uit te geven aan de hoeren ofzo.
  woensdag 12 december 2007 @ 12:28:09 #69
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55214167
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:27 schreef santax het volgende:

[..]

Moest ik ook aan denken. Godzijdank wist ik ook meteen dat die geteste mac een intel x86 processor heeft. Daarnaast is het natuurlijk niet echt iets om over naar huis te schrijven he... Dat je vista zou draaien

Niets mis met een mac hoor, de software klopt voor de doelgroep. Laagopgeleide goed verdienende creatievelingen met talent. Die willen gewoon een computer die photoshop en een officesuite aan kan. En daar is echt niets mis mee. De mensen die zelf graag leren en spelen met pc's doen er beter aan een desktop te kopen of een gelijkwaardige laptop waar geen appetlje op staat en de extra euro's die ze besparen uit te geven aan de hoeren ofzo.
Ben ik nu automatisch een laag opgeleide, goed verdienende creatieveling?
Signature.
pi_55214223
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:28 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ben ik nu automatisch een laag opgeleide, goed verdienende creatieveling?
Heb je een mac?
  woensdag 12 december 2007 @ 12:31:04 #71
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55214267
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:29 schreef santax het volgende:

[..]

Heb je een mac?
Ja.
Maar als alles waar zou zijn, zou ik alto zijn, laag opgeleid, creatief.
En wil niet leren want dan moet ik pc kopen.
Signature.
pi_55214305
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:31 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ja.
je hebt altijd uitzondering, waarom heb je voor MAC gekozen dan? Geld over?
  woensdag 12 december 2007 @ 12:33:57 #73
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55214362
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:32 schreef Brun0 het volgende:

[..]

je hebt altijd uitzondering, waarom heb je voor MAC gekozen dan? Geld over?
Nee, ik heb gewoon voldoende geld, en daar zelf voor gewerkt, geen rijke ouders ofzo.
Ik heb een mac omdat het OS mij veel meer bevalt dan windows, en ja, ik heb 'lang' met windows gewerkt.
Altijd thuis pc's gehad, altijd met windows.
voor het geval dat aangehaald wordt dat ik niet kan zeggen dat ik windows niet zo chill vind omdat ik het nooit gebruikt heb

Trouwens, als je een fatsoenlijke laptop wilt met 2 gig intern, 180 gig HD etc, dan ben je ook niet voor 600 euro klaar.
Signature.
pi_55214416
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:31 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ja.
Neh, maar laten we wel wezen, de 'mac' bestaat niet meer. De mac is tegenwoordig een intel x86 pc die een custom linux erop heeft. OSX bestaat niet meer. Dat was vroeger de kracht van de mac he... Maar de mac is altijd al extrem duur geweest voor zijn prestaties. Het is geen computer die iemand met weinig geld zou moeten aanschaffen. De mac is wel een echte gebruikers computer. Het beestje doet wat ie moet doen. En ook het huidige OS is een zeer gebruiksvriendelijke versie van linux. Gebruiksvriendelijker dan windows vind ik persoonlijk. Maar een mac heb je als je je ei kwijt wil. Als je niets afweet van instellingen geen idee hebt dat een 'resolutie' niet perse een oplossing is tijdens een conflict tussen 2 landen en geen interesse hebt om die kennis tot je te nemen.... Dan is een mac je beste vriend. Alleen sinds ze ordinaire intels zijn gaan gebruiken heb ik oprecht medelijden met mac-ers... Want je koopt een normale pc tegen een ibm-powerprocessor prijs. En dat zuigt...
pi_55214484
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:25 schreef Brun0 het volgende:

[..]

Windows gebruiker niet nee, maar je kan er wel vanuit gaan dat de gemiddelde alto een MAC gebruikt, ik vrees dat ik meer de straat op kom als jij, aangezien je jezelf nogal kwaad maakt lol
hou gewoon ff je smoel man. er komt echt niks zinnigs uit
  woensdag 12 december 2007 @ 12:40:39 #76
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55214525
Ik heb nog een G4.
Ding doet nog steeds prima wat ie moet doen, nooit problemen mee.

Als je niet genoeg geld hebt, moet je idd geen mac kopen, maar je moet ook geen laptop met vergelijkbare prestaties kopen, want die krijg je ook niet goedkoop.
Ok, wellicht goedkoper dan een mac, maar onder de 1000 euro zijn er imo geen fatsoenlijke laptops als je er veel mee werkt.
Tuurlijk kun je een laptop voor 600 - 800 euro kopen, maar die zijn in mijn optiek echt ondergeschikt, ik moet er niet meer aan denken om daarmee te werken en ja, ook daar heb ik ervaring mee
Signature.
pi_55214573
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:33 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Nee, ik heb gewoon voldoende geld, en daar zelf voor gewerkt, geen rijke ouders ofzo.
Ik heb een mac omdat het OS mij veel meer bevalt dan windows, en ja, ik heb 'lang' met windows gewerkt.
Altijd thuis pc's gehad, altijd met windows.
voor het geval dat aangehaald wordt dat ik niet kan zeggen dat ik windows niet zo chill vind omdat ik het nooit gebruikt heb

Trouwens, als je een fatsoenlijke laptop wilt met 2 gig intern, 180 gig HD etc, dan ben je ook niet voor 600 euro klaar.
Natuurlijk moet je zelf weten wat je aanschaft, dat mac os beter bevalt is prima, doen dan maar.
Het gaat hier meer om het gadged gehalte en eye-candy, waarschijnlijk ook om de windows reputatie
pi_55214634
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:38 schreef de_sapje het volgende:

[..]

hou gewoon ff je smoel man. er komt echt niks zinnigs uit
hippie
  woensdag 12 december 2007 @ 12:44:22 #79
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55214660
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:42 schreef Brun0 het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je zelf weten wat je aanschaft, dat mac os beter bevalt is prima, doen dan maar.
Het gaat hier meer om het gadged gehalte en eye-candy, waarschijnlijk ook om de windows reputatie
Tuurlijk zijn er ook mensen die 'm kopen om hoe ie eruit ziet, maar dat heb je met alles he

Alleen die generalisatie die hier heerst altijd
Signature.
pi_55214751
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:40 schreef eer-ik het volgende:
Ik heb nog een G4.
Ding doet nog steeds prima wat ie moet doen, nooit problemen mee.

Als je niet genoeg geld hebt, moet je idd geen mac kopen, maar je moet ook geen laptop met vergelijkbare prestaties kopen, want die krijg je ook niet goedkoop.
Ok, wellicht goedkoper dan een mac, maar onder de 1000 euro zijn er imo geen fatsoenlijke laptops als je er veel mee werkt.
Tuurlijk kun je een laptop voor 600 - 800 euro kopen, maar die zijn in mijn optiek echt ondergeschikt, ik moet er niet meer aan denken om daarmee te werken en ja, ook daar heb ik ervaring mee
Ik denk dat ik al te lang werk met pc's en andere computers om me daarin te vinden. Hoewel ik je wel begrijp opzich. Maar ik denk dan, de raket naar de maan, had minder rekenkracht in huis dan een texas rekenmachine van 15 euro. Met ene laptop van 800 euro heb je een verdomd goede machine om de dagelijkse taken te doen. Dat is zelfs al een beetje overkill. Maargoed, ik ben dan ook zo iemand die een 386 zo kan inrichten dat ik daarmee alles kan doen wat ik perse moet doen. Maar ik wilde de mac ook niet bashen hoor. Ik zie ook dat het een mooi systeem is. Het is echt een computer om te gebruiken. En dat is een goed iets!
  woensdag 12 december 2007 @ 12:50:58 #81
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55214873
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:47 schreef santax het volgende:

[..]

Ik denk dat ik al te lang werk met pc's en andere computers om me daarin te vinden. Hoewel ik je wel begrijp opzich. Maar ik denk dan, de raket naar de maan, had minder rekenkracht in huis dan een texas rekenmachine van 15 euro. Met ene laptop van 800 euro heb je een verdomd goede machine om de dagelijkse taken te doen. Dat is zelfs al een beetje overkill. Maargoed, ik ben dan ook zo iemand die een 386 zo kan inrichten dat ik daarmee alles kan doen wat ik perse moet doen. Maar ik wilde de mac ook niet bashen hoor. Ik zie ook dat het een mooi systeem is. Het is echt een computer om te gebruiken. En dat is een goed iets!
Dat is het zeker.
Kijk, als huis, tuin en keuken gebruiker die internet, outlook en word gebruikt is een acer travelmate ofzo een prima laptop, maar als je er zware programma's op gaat draaien is het huilen met de pet op.
Verder ben je de eerste die ik hier zie die niet principieel anti mac is
Dat je het niet gebruikt is je goed recht verder

Wat ik in mijn omgeving van mensen vaak hoor, is dat ze al een tijd met windows werken en geen zin hebben om een nieuw OS te 'ontdekken'.
Wat mij opviel was dat ik het zo onder de knie had.
Een maat van me ook, die is niet al te goed met computers, maar gebruikt ook al jaren windows, maar die vind het altijd heerlijk om met mijn laptop te werken
Hij vind het zo simpel in elkaar zitten allemaal
Signature.
pi_55214942
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:47 schreef santax het volgende:

Maargoed, ik ben dan ook zo iemand die een 386 zo kan inrichten dat ik daarmee alles kan doen wat ik perse moet doen. !

Dus eigenlijk ben je van mening dat mensen nu nog steeds op een 386 kunnen werken en 'dat dat toch ook voldoet' .. de rest is allemaal 'overbodige eye-candy'

ach ja, zulke tiepjes bestaan dus nog écht .. en dan ook nog beweren 'te werken met PCs' ... ik vermoed dat jouw 'werk' dan een verdomd laag tempo heeft, als je kennelijk nog steeds niet de maximum vermogens van een 386-processor benut
Wat draai je ..., windows 3.1?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55215030
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:50 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Dat is het zeker.
Kijk, als huis, tuin en keuken gebruiker die internet, outlook en word gebruikt is een acer travelmate ofzo een prima laptop, maar als je er zware programma's op gaat draaien is het huilen met de pet op.
Verder ben je de eerste die ik hier zie die niet principieel anti mac is
Dat je het niet gebruikt is je goed recht verder
Ik heb ook niets tegen de mac, alleen de prijs. Zeker nu het een gewone (wel bijzonder goed in elkaar gezette) pc is geworden. Zonde vind ik dat nog steeds. En windows heeft altijd al 90% van de mac gejat. Qua OS dan. Jammer dat ze die 10% die echt extreem goed waren nooit hebben overgenomen. Maar inmiddels heeft de mac dan weer veel van linux gejat. Die op haar beurt weer dingen terug jat

Achja, het is goed dat er keus is. En eerlijk is eerlijk, ik zoek nog steeds een linux of windows die mijn oma ook kan gebruiken zonder dingen stuk te maken en daar is de mac wel de kampioen in
pi_55215059
volgens mij zijn vooral it'ers anti mac, als die iets anders willen gebruiken ze wel Linux
  woensdag 12 december 2007 @ 12:57:59 #85
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_55215088
OSX is toch sowieso UNIX nu?
Heb er totaal geen verstand van verder hoor,
Signature.
  woensdag 12 december 2007 @ 13:00:29 #86
71115 Rnej
I walk the line
pi_55215160
ik ben zelf een mac-user en heb een hekel aan de gemiddelde mac-prutser...

tis voor een groot deel appels met peren vergelijken, en als er dan verschil te bespeuren valt, is het persoonlijke voorkeur... ipv " het een is beter dan het ander"

maar hier op school rennen pabo kutjes ook met een mac rond om lekker verslagjes op te typen...
pi_55215172
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben je van mening dat mensen nu nog steeds op een 386 kunnen werken en 'dat dat toch ook voldoet' .. de rest is allemaal 'overbodige eye-candy'

ach ja, zulke tiepjes bestaan dus nog écht .. en dan ook nog beweren 'te werken met PCs' ... ik vermoed dat jouw 'werk' dan een verdomd laag tempo heeft, als je kennelijk nog steeds niet de maximum vermogens van een 386-processor benut
Wat draai je ..., windows 3.1?
Beetje domme opmerking. Ik draai geen 386 hier, maar ik zou jou waarschijnlijk met gemak eruit werken met dagelijkse taken zoals emailen, internetten en tekstverwerken. Jij op een moderne pc ik op een 386.
Mensen die iets meer van pc's weten hebben met eigen ogen gezien dat je 99% van de tijd slechts 2% van je rekenkracht gebruikt met de huidige pc's. Met spellen, foto's, video en 3d-bewerkingen is het wat anders. Maar dat hebben de meeste mensen echt niet nodig om hun werk te doen.
pi_55215182
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:57 schreef eer-ik het volgende:
OSX is toch sowieso UNIX nu?
Heb er totaal geen verstand van verder hoor,
Mac OS X is officieel een POSIX Unix flavour en dus volledig UNIX compatible (je kunt KDE en GNOME gewoon draaien via een Xserver binnen je gewone OSX interface)
het is gebaseerd op een van BSD afgeleidde mach-kernel.

OSX is dus géén 'linux'.. maar wél UNIX
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:00 schreef santax het volgende:

[..] maar ik zou jou waarschijnlijk met gemak eruit werken met dagelijkse taken zoals emailen, internetten en tekstverwerken.

geweldige 'dagelijkse taken', vooral 'internetten' als een taak te zien
pi_55215191
quote:
Op woensdag 12 december 2007 01:21 schreef Brun0 het volgende:
eens met TS, MACbook heeft geen voordeel, ziet er leuk uit en kost alleen meer. Meestal zijn het dan ook nog die kut hippies ook, die teveel geld van pappie krijgen afschaffen, fotosjop draait ook op windows
Heerlijk die generalisering, ik werk zelf voor mijn centen en heb daarom ook zelf m'n MacBook gekocht.
quote:

[..]

You lost me there! Je laat hiermee wel blijken dat je het zelf niet bent dus. Intellectueel, bedoel ik dan hè
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_55215217
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:00 schreef santax het volgende:

[..]

Beetje domme opmerking. Ik draai geen 386 hier, maar ik zou jou waarschijnlijk met gemak eruit werken met dagelijkse taken zoals emailen, internetten en tekstverwerken. Jij op een moderne pc ik op een 386.
Mensen die iets meer van pc's weten hebben met eigen ogen gezien dat je 99% van de tijd slechts 2% van je rekenkracht gebruikt met de huidige pc's. Met spellen, foto's, video en 3d-bewerkingen is het wat anders. Maar dat hebben de meeste mensen echt niet nodig om hun werk te doen.
bedankt voor de info.. maar ik ben er ckr van dat je dat niet gaat winnen op je 386
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')