abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55232544
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jazeker. Al herhaal je het 100x, ik zal je er keer op keer op wijzen dat je onzin verkoopt.
Als jij denkt dat ik moet geloven dat het onzin is alleen omdat jij het zegt, zonder argumentatie te noemen. Dat is een illusie.
De wil van de meerderheid van de bevolking van een bepaald gebied is het hoofdargument. We hebben geen recente cijfers maar de meest recente waren overduidelijk.
pi_55232736
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:27 schreef ultra_ivo het volgende:

Als jij denkt dat ik moet geloven dat het onzin is alleen omdat jij het zegt, zonder argumentatie te noemen.
De argumentatie is al lang voorbij gekomen. Dat jij het liever negeert... jouw probleem. En wat jij gelooft is ook jouw probleem.
quote:
De wil van de meerderheid van de bevolking van een bepaald gebied is het hoofdargument.
Om de dooie dood niet. Als Vinkenslag onafhankelijk wil worden: doen?
quote:
We hebben geen recente cijfers maar de meest recente waren overduidelijk.
19e eeuw... de meest recente... Het is natuurlijk niet onjuist, maar om het "de meest recente" te noemen gaat in dezen toch een beetje ver.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55232861
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Begin je weer op die manier. Kijk naar de discussie rond Kosovo. Waarom is Rusland tegen de Kosovaarse onafhankelijkheid? Omdat ze anders ook de onafhankelijkheid van Tsjetsjenië (en eventueel nog een paar gebieden) moeten erkennen. Ieder land heeft z'n vaste Internationaal Rechtsgeleerden om dit dan mooi te praten op het gebied van Internationaal Recht.
Het is geen leer van Rechtsgeleerden, het staat let-ter-lijk in de resoluties van de Verenigde Naties!
pi_55233375
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:37 schreef Heero87 het volgende:
het staat let-ter-lijk in de resoluties van de Verenigde Naties!
De VN is dan waarschijnlijk ook een protestantse onderdrukker van de limburgers...
  donderdag 13 december 2007 @ 00:15:20 #80
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55233807
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

De VN is dan waarschijnlijk ook een protestantse onderdrukker van de limburgers...
DS4, je bent net als Jan-Peter Balkenende, de grote protestantse roerganger, daar krijg je ook nooit vat op in discussies, omdat hij simpelweg niet voor rede vatbaar is, en retorische trucs van de Farizeeërs gebruikt om iemand anders te frustreren.

Jij schreef eerder:
quote:
Lees jij nu eens gewoon wat ik schrijf. Dat de Schotten het willen weet ik (vandaar dat ik schreef dat zij misschien zinloze plannen maken), maar vanuit het VK is er geen enkele actie. En het VK moet natuurlijk wel meewerken...
Dat hoeft dus helemaal niet. Rusland was het er ook niet mee eens dat de Baltische Staten en dergelijke zich afscheidden, maar op een gegeven moment is de combinatie binnenlandse druk en buitenlandse erkenning doorslaggevend.

Dat Schotland onafhankelijk wordt, is een kwestie van tijd, en de situatie wordt voor Downing Street en het VK op den duur onhoudbaar. En dat is ook geheel terecht, want als er 1 land is met een geheel eigen cultuur, plek in de geschiedenis en dergelijke dat nog niet onafhankelijk is, is het Schotland wel.
pi_55233870
quote:
Dat hoeft dus helemaal niet. Rusland was het er ook niet mee eens dat de Baltische Staten en dergelijke zich afscheidden, maar op een gegeven moment is de combinatie binnenlandse druk en buitenlandse erkenning doorslaggevend.

Dat Schotland onafhankelijk wordt, is een kwestie van tijd, en de situatie wordt voor Downing Street en het VK op den duur onhoudbaarl.
Daar heb je zéker gelijk in. Als Schotland ooit effectief richting onafhankelijkheid wil doordat het zich bijvoorbeeld in een referendum daarvoor uitspreekt, dan zal het VK niet anders kunnen dan dat aanvaarden, ook al zijn ze daar theoretisch niet toe verplicht.
pi_55234132
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:15 schreef Perico het volgende:

DS4, je bent net als Jan-Peter Balkenende, de grote protestantse roerganger, daar krijg je ook nooit vat op in discussies, omdat hij simpelweg niet voor rede vatbaar is, en retorische trucs van de Farizeeërs gebruikt om iemand anders te frustreren.
Speel vooral op de man. Dan hoef je niet inhoudelijk te gaan.
quote:
Dit was ten eerste een totaal andere situatie en ten tweede was de Sovjet-Unie in die tijd werkelijk machteloos.
quote:
Dat Schotland onafhankelijk wordt, is een kwestie van tijd
Ik denk het niet. Als jij anders wil denken: so be it.

Maar we hadden het dus over limburg.
pi_55234151
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:18 schreef Heero87 het volgende:
Als Schotland ooit effectief richting onafhankelijkheid wil doordat het zich bijvoorbeeld in een referendum daarvoor uitspreekt, dan zal het VK niet anders kunnen dan dat aanvaarden, ook al zijn ze daar theoretisch niet toe verplicht.
Waarom denk jij dat?
pi_55234954
Dit topic wordt wel mooi opgevuld door gefrustreerde nederlanders woonachtig in de provincie limburg.
Zo kom je nooit van de grappen af.

Gezellig iedere week met de gehele familie eten. De eigen cultuur van Limburg.
Zyggie.
pi_55238860
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat?
Omdat je dan een referendum hebt waarin een meerderheid van de Schotten zich heeft uitgesproken heeft voor onafhankelijkheid. Hoe je het ook draait of keert, zoiets kan Downing Street niet zomaar naast zich neerleggen. De druk wordt dan véél te groot.

Maar goed, het is louter een louter theoretische discussie, want ik zie het ook heus niet zo snel gebeuren hoor...
pi_55239339
quote:
Op donderdag 13 december 2007 10:40 schreef Heero87 het volgende:

Omdat je dan een referendum hebt waarin een meerderheid van de Schotten zich heeft uitgesproken heeft voor onafhankelijkheid. Hoe je het ook draait of keert, zoiets kan Downing Street niet zomaar naast zich neerleggen. De druk wordt dan véél te groot.
In NL legt men de uitslag van een referendum om niet verder te gaan binnen de EU ook lachend naast zich neer...

Ik zie het niet gebeuren. En als het gebeurt dan zal Schotland heel eenzaam worden binnen Europa. Want er zijn wel even een paar EU staten die Schotland lekker buiten de deur willen houden. Het is maar de vraag of Schotland het economisch gaat redden. En dat met olie inkomsten die limburg natuurlijk niet heeft...

Het is dan ook een beetje bespottelijk om te denken dat na Schotland limburg wel zal volgen. Het is nog bespottelijker om als limburger te denken dat je beter af gaat zijn. Nee, het is juist dan dat je in een isolement geraakt. Je moet het maar willen.
  donderdag 13 december 2007 @ 11:27:47 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_55239955
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

In NL legt men de uitslag van een referendum om niet verder te gaan binnen de EU ook lachend naast zich neer...

Ik zie het niet gebeuren. En als het gebeurt dan zal Schotland heel eenzaam worden binnen Europa. Want er zijn wel even een paar EU staten die Schotland lekker buiten de deur willen houden. Het is maar de vraag of Schotland het economisch gaat redden. En dat met olie inkomsten die limburg natuurlijk niet heeft...

Het is dan ook een beetje bespottelijk om te denken dat na Schotland limburg wel zal volgen. Het is nog bespottelijker om als limburger te denken dat je beter af gaat zijn. Nee, het is juist dan dat je in een isolement geraakt. Je moet het maar willen.
Denk dat het afsplitsen van gebieden vooral door de grotere landen wordt tegengehouden. Die denken namelijk als we Schotland onafhankelijkheid gunnen willen gebieden in vooral Italie, Spanje en Frankrijk ook onafhankelijkheid.

Verder zou Limburg onafhankelijk het denk ik veel beter doen. Landen met weinig inwoners als Luxemburg , Denemarken doen het ook allemaal erg goed. Een grote staat is binnen de EU ook helemaal niet meer nodig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_55240321
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:27 schreef BlaZ het volgende:

Denk dat het afsplitsen van gebieden vooral door de grotere landen wordt tegengehouden. Die denken namelijk als we Schotland onafhankelijkheid gunnen willen gebieden in vooral Italie, Spanje en Frankrijk ook onafhankelijkheid.
Alleen al het gehele VK zou uit elkaar vallen, want Noord-Ierland gaat zich onmiddellijk roeren, dan Wales... En inderdaad, ook andere landen zitten er niet op te wachten. Laat staan de EU.
quote:
Verder zou Limburg onafhankelijk het denk ik veel beter doen. Landen met weinig inwoners als Luxemburg , Denemarken doen het ook allemaal erg goed. Een grote staat is binnen de EU ook helemaal niet meer nodig.
Voor de goede orde: afsplitsen is vertrekken uit de EU en bedelen of je weer binnen mag. Nou, dat wordt denk ik netjes tegengehouden om de afgesplitsten een lesje te leren. En dan sta je toch erg alleen.

En wat zou Luxemburg zijn zonder het bankgeheim (waarom denk je dat de EU het pikt)?

En Denemarken heeft het in de jaren 80 en 90 lastig gehad, waarbij het lidmaatschap van de EU veel geholpen heeft... en een energie overschot. En laat limburg dat laatste niet hebben. Erg belangrijk in de komende decennia.

Nee, limburg alleen is net zo slecht af als Wallonië alleen. Misschien moeten ze daar mee samen gaan, want ik kan zo vertellen waarom die twee gebieden vrijwel gelijk zijn (op een minder discutabele wijze als we eerder limburg aan Italië en Spanje gekoppeld zagen worden ook nog).
pi_55242290
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:15 schreef Perico het volgende:

[..]

Jij zet jezelf zo ongelofelijk te kijk... Zelfs holocaust ontkenners praten minder onzin dan jij.

Ik zit hier niet exclusief te zijn, ik schets gewoon Limburgse gebruiken, die men zo mag noemen omdat ze breeduit worden gedragen. Maar omdat het voorstellingsvermogen in jouw familie is uitgeroeid met de beeldenstorm, zal ik het je maar niet aanrekenen.

Die gebruiken kennen we hier in Drenthe net zo goed. Voel je je niet speciaal genoeg ofzo? Minderwaardigheidscomplexje? Wat is dat toch?
  donderdag 13 december 2007 @ 13:10:00 #90
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_55242698
quote:
Op donderdag 13 december 2007 01:26 schreef Zyggie het volgende:
Dit topic wordt wel mooi opgevuld door gefrustreerde nederlanders woonachtig in de provincie limburg.
Zo kom je nooit van de grappen af.

Gezellig iedere week met de gehele familie eten. De eigen cultuur van Limburg. [ afbeelding ]
het gehak op limburg is anders ook niet van de lucht, ene elisareth ofzoiets doet daar een goed duitje van in een bepaald zakje... en als niet-limburger vind ik zeer zeker dat in limburg zeker een limburgse cultuur is en dat men daar enorm zijn best doet om die eigen cultuur te behouden. iets wat ik in de randstad niet vaak meer zie. en dan als dooddoener gebruiken dat limburgers slecht nederlands kennen? dat geldt eerder voor geheel nederland dan voor een provincie waarin men liever in eigen dialect converseert. daarbij: slecht nederlands praten omdat er geen harde G in voorkomt vind ik zowat de grootste onbenullige reactie die keer op keer sluimerend terugkomt.

ik zie niks voor onafhankelijkheid maar er zijn hier een aantal mensen aanwezig die toch hun best doen om deze ene provincie als derdewereldgebied af te zetten... omdat ze zogenaamd niet goed nederlands praten... he.. eli?
put
your
clothes
on!
  donderdag 13 december 2007 @ 13:26:31 #91
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_55243116
Ik dacht dat in deeltje één van dit topic na 3 posts al duidelijk was dat er hier een aantal mensen quasi-seperatistische onzin uitliepen te kramen en dat deze niet voor rede vatbaar bleken? Dus waarom er nog een deel twee komt waar men serieus probeert deze mensen alsnog te overtuigen...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 13 december 2007 @ 14:23:10 #92
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55244561
quote:
Spanje kan het afsplitsen van Catalonië en Baskenland ternauwernood tegenhouden nog een aantal jaar, door ze verregaande autonomie als regio toe te staan, wat ook voor de Balearen en dergelijke geldt. Het Spaans is daar ook volledig uit het straatbeeld verdwenen, je krijgt geen baan meer als je geen gecertificeerd diploma hebt dat je Catalaans spreekt, etc.

De regionale parlementen maken de dienst uit, en voor de rest van het land... het noorden houdt zijn water vast en weigert middels projecten dit aan het droge westen en zuiden door te sluizen. Er is geen sprake meer van solidariteit, 1 van de fundamenten waar een land op rust.

Maar alleen maar, omdat iets al langer een land is, moet het daarom maar blijven bestaan? Alles houdt op als een rijkere regio zegt: we weigeren onze welvaart te delen met de armere streken.
pi_55247899
Ik snap er ook nogsteeds de ballen van waarom sommige Limburgers Limburg graag onafhankelijk zien.. Limburg is relatief armer en ontvangt relatief meer uit Den Haag dan andere regio's van Nederland en heeft daarmee ook nog eens relatief veel macht.. Eigenlijk is het gek dat er meer Limburgers onafhankelijk willen worden dan Hollanders... Die Hollanders betalen immers voor alle minder rijke gebieden.

Daarbij komt dat de enige kleine landen die succesvol zijn, succsvol zijn door hun sterke financiele sector (Luxemburg, Zwitserland) of door olie... Limburg heeft geen van beide...
ik ben sowieso da bomb
pi_55248436
quote:

[..]

Zoals op deze pagina al diverse keren aangeven is er een tendens tot regionalisering in Europa. Diverse gebieden zijn op weg naar onafhankelijkheid, sommigen daarvan een stuk verder dan Limburg. Op het moment dat er meerdere gebieden onafhankelijk worden (Catalonië, Baskenland, Vlaanderen/Wallonië, Schotland etc.) dan zal zeker over een verdere herverdeling van gebieden gesproken worden. Herverdeling binnen de EU. Samen lukt dat best. Ik zou dan ook graag meer contact zien tussen seperatistische bewegingen in de diverse landen van de EU.
Al verschillende keren heb ik aangegeven dat door diverse Haagse beslissingen Limburg economisch zijn potentiëel niet kan benutten. Met name beslissingen op het gebied van infrastructuur. Al heel lang hoor je deze kritiek. Ik heb hier nog een brochure liggen uit het midden van de 19e eeuw waar dezelfde klacht in genoemd wordt. Er is dus niks veranderd.
Wat verder totaal niet gesnapt wordt door de criticasters is dat er een regionaal gevoel bestaat. Dat is een realiteit, een realiteit die velen buiten Limburg niet onder ogen willen zien. Je zult met deze realiteit moeten leven. Accepteer je het en respecteer je het dan kun je ook acceptatie van de Nederlandse staat krijgen, accepteer en respecteer je dat niet, zoals ik een aantal posters hier zie doen, dan vergroot je alleen maar de kloof.
pi_55248812
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:49 schreef ultra_ivo het volgende:

Zoals op deze pagina al diverse keren aangeven is er een tendens tot regionalisering in Europa.
Onzin. De praatjes over afsplitsing zijn zo oud als Methusalem. En feitelijk is in West-Europa geen afsplitsing geweest en kun je in Oost-Europa de delingen niet los zien met het machtsvacuüm dat daar ontstaan was door het failliet van het communisme.
quote:
Diverse gebieden zijn op weg naar onafhankelijkheid,
Niet één. Er wordt geluld. Gedroomd. Meer niet.
quote:
Op het moment dat er meerdere gebieden onafhankelijk worden (Catalonië, Baskenland, Vlaanderen/Wallonië, Schotland etc.) dan zal zeker over een verdere herverdeling van gebieden gesproken worden.
Ik heb een goed idee: wacht dat nu eerst eens af en dan is het misschien reëel om er over te praten.
quote:
Herverdeling binnen de EU.
Op grond van de verdragen is afsplitsen reden voor een nieuwe aanvraag. Je komt dus sowieso buiten de EU terecht en het is altijd maar de vraag of je binnen wordt gelaten.
quote:
Al verschillende keren heb ik aangegeven dat door diverse Haagse beslissingen Limburg economisch zijn potentiëel niet kan benutten.
Iets zeggen is anders dan het aangeven. Je geeft niets aan, je onderbouwt niets. Er is geen enkele reden om te verwachten dat limburg het zelfstandig beter zal doen dan nu. GEEN ENKELE. En ja, ik heb daar al een onderbouwing van gegeven en die is door een ander nog herhaald ook (dus het moet opgevallen zijn), zij het in iets andere bewoordingen.
quote:
Met name beslissingen op het gebied van infrastructuur. Al heel lang hoor je deze kritiek. Ik heb hier nog een brochure liggen uit het midden van de 19e eeuw waar dezelfde klacht in genoemd wordt. Er is dus niks veranderd.
Niets veranderd. Er wordt nog steeds ten onrechte geklaagd.
quote:
Wat verder totaal niet gesnapt wordt door de criticasters is dat er een regionaal gevoel bestaat. Dat is een realiteit, een realiteit die velen buiten Limburg niet onder ogen willen zien. Je zult met deze realiteit moeten leven. Accepteer je het en respecteer je het dan kun je ook acceptatie van de Nederlandse staat krijgen, accepteer en respecteer je dat niet, zoals ik een aantal posters hier zie doen, dan vergroot je alleen maar de kloof.
Niets mis met een regionaal gevoel. Wel iets mis met regio's die zich afzetten tegen de rest van het land.
  donderdag 13 december 2007 @ 17:06:19 #96
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55248929
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:28 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Limburg is relatief armer en ontvangt relatief meer uit Den Haag dan andere regio's van Nederland en heeft daarmee ook nog eens relatief veel macht..
Friesland en Groningen zijn het armlastigst, die krijgen daarom ook veel EU-steun.

Je hebt als provincie geen macht, de Nederlandse democratie, zonder districtenstelsel, geeft regio's geen stem. Gemeenten bedelen allemaal voor geld in Den Haag. Er is wel een Limburghuis, dat tracht te lobby-en, en gemeenten bundelen samen de krachten zoals in Parkstad, maar enkel omdat ze dan op papier ietsje sterker staan.

Je hebt hier wel de problemen van een metropool op 50 km2, maar krijgt niet de gelden ervoor, door starre regels.
quote:
Eigenlijk is het gek dat er meer Limburgers onafhankelijk willen worden dan Hollanders... Die Hollanders betalen immers voor alle minder rijke gebieden.
Steenkool uit Limburg, aardgas uit Groningen... de motoren van de Nederlandse welvaart.
quote:
Daarbij komt dat de enige kleine landen die succesvol zijn, succsvol zijn door hun sterke financiele sector (Luxemburg, Zwitserland) of door olie... Limburg heeft geen van beide...
IJsland buiten de EU, heeft geen van beide, maar heeft 0,1% werkeloosheid. Als je het zelf voor het zeggen krijgt, begin je met zaken als vennootschapsbelasting verlagen, om een gunstig investeringsklimaat te scheppen voor bedrijven en heb je een aanzuigende werking op financiële dienstverleners.

De Britse kanaaleilanden zijn ook een goed voorbeeld van welvaart door een eigen identiteit, wetten en gunstig investerings en leefklimaat.
pi_55249006
DS4, neem eens een kaart ter hand, bekijk eens waar de economisch sterke gebieden zijn in Noord-West EUropa. EN kijk eens hoe de verbindingen van Limburg met deze gebieden zijn. Dan zie je dat op het gebied van oost-west verbindingen er amper iets is. Er liggen twee spoorlijnen die niet doorlopen. Er ligt 1 (!) autoweg. That's all. Da's veel te weinig. Met name op het gebied van spoor en waterwegen. Die lopen allemaal noord-zuid. Dat is een bewuste politiek van afsnijden van het natuurlijk achterland, een politiek die al meer dan een eeuw duurt.
quote:
Niets mis met een regionaal gevoel. Wel iets mis met regio's die zich afzetten tegen de rest van het land.
Volgens jou moet ik dus de oppermacht van Holland accepteren en mag ik daar niks over zeggen. Dat soort suggesties heb ik eerder gehoord. Van iemand die later onvrijwillig in Den Haag terechtgekomen is.
pi_55249483
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:06 schreef Perico het volgende:

Je hebt als provincie geen macht
Niet helemaal waar. Maar dan nog: dat geldt net zo hard voor Noord-Holland.
quote:
Steenkool uit Limburg, aardgas uit Groningen... de motoren van de Nederlandse welvaart.
Steenkool? Is dat niet dat enorm milieuvervuilende goedje waar Den Uyl indertijd afscheid van heeft genomen (ja, hij deed af en toe een goede beslissing nemen).
quote:
IJsland buiten de EU, heeft geen van beide, maar heeft 0,1% werkeloosheid.
IJsland wil bij de EU omdat ze zich zorgen maken over de economie. Ze achtten de visserij een te kleine basis. En daarnaast heeft IJsland weldegelijk energiebronnen, zij het dat ze ong. 1/3e moeten importeren. Hun voordeel: duurzame energie...

Wederom, niet iets waar limburg zich aan kan spiegelen.
quote:
Als je het zelf voor het zeggen krijgt, begin je met zaken als vennootschapsbelasting verlagen, om een gunstig investeringsklimaat te scheppen voor bedrijven en heb je een aanzuigende werking op financiële dienstverleners.
Maar limburg ligt niet echt gunstig daarvoor...
quote:
De Britse kanaaleilanden zijn ook een goed voorbeeld van welvaart door een eigen identiteit, wetten en gunstig investerings en leefklimaat.
Ja, je moet tax haven worden. Dan zal die samenwerking met de EU er wel komen...
pi_55249686
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:09 schreef ultra_ivo het volgende:
DS4, neem eens een kaart ter hand, bekijk eens waar de economisch sterke gebieden zijn in Noord-West EUropa. EN kijk eens hoe de verbindingen van Limburg met deze gebieden zijn. Dan zie je dat op het gebied van oost-west verbindingen er amper iets is. Er liggen twee spoorlijnen die niet doorlopen. Er ligt 1 (!) autoweg.
Met spoor heb je gelijk, maar aan spoor heb je eigenlijk niets. Ook de Betuwelijn zal keihard mislukken. Ten aanzien van autosnelwegen heb je tussen Luik en Aken een snelweg, de A76/A79 en de A67. Het enige wat nog redelijkerwijs toegevoegd kan worden is Weert/Roermond/Mönchengladbach. Maar dan ben je aan het zoeken. Sowieso mag limburg niet klagen over snelwegen. Volgens mij is de snelwegdichtheid in limburg ver boven het gemiddelde.
quote:
That's all.
Nee hoor.
quote:
Da's veel te weinig.
Want?
quote:
Met name op het gebied van spoor en waterwegen. Die lopen allemaal noord-zuid. Dat is een bewuste politiek van afsnijden van het natuurlijk achterland, een politiek die al meer dan een eeuw duurt.
Komt het niet in je op dat de vraag er misschien helemaal niet is? Er zijn twee belangrijke havens: Antwerpen en Rotterdam en die zijn beiden goed en logisch verbonden met het achterland. Wat wil je nu? Dat het door limburg heengaat omdat het limburg is? Dan heeft Gelderland (terecht) weer wat te miepen (niet dat ze blij zijn met de Betuwelijn overigens).
quote:
Volgens jou moet ik dus de oppermacht van Holland accepteren en mag ik daar niks over zeggen.
Nee. Ik zeg dat er geen oppermacht van Holland is. Net als iedere andere provincie hebben Noord- en Zuid-Holland maar beperkte zeggenschap. Die overigens niet zelden veel te ver gaat, want lokale bestuurders... breek me de bek niet open.
quote:
Dat soort suggesties heb ik eerder gehoord. Van iemand die later onvrijwillig in Den Haag terechtgekomen is.
Waar doel je nu op?
pi_55254315
Dezelfde die de speech op het Merelveld hield.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')