abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:03:45 #41
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_55205181
Waar wat is nu de meerwaarde van onafhankelijkheid?
Kijk, als Tukker zou ik het ook wel tof vinden als Twente onafhankelijk zou worden, klinkt stoer bla bla, maar er is toch geen enkele reden voor?
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:07:39 #42
10710 gday
propria cures
pi_55205272
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:18 schreef DS4 het volgende:

En dat is dus: zij zijn groot en ik is klein en dat is NIET eerlijk... Herken je het zelf nu echt niet?
Wist je al dat het katholicisme het grootste geloof is in Nederland, en niet het protestantisme?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_55205373
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:58 schreef Perico het volgende:

Maar van jou moet ik me dan nog steeds veel meer verwant voelen met Ome Jan in Amsterdam. De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.
De laatste keer dat de Limburgse kiezers zich mochten uitspreken over tot welk land Limburg moest horen koos iets van 90% voor de seperatistische kandidaat Scherpenzeel-Heusch. Daarna werd nooit meer de mening gevraagd van de Limburgers.
Dan moet je niet raar opkijken als die mening plotseling komt bovendrijven en anders is dan de mensen in het centrum van het land graag zouden willen zien. Zeker als over historisch onderzoek hierna aan Nederlandse universiteiten de wenkbrouwen gefronsd worden.
pi_55205395
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:07 schreef gday het volgende:

[..]

Wist je al dat het katholicisme het grootste geloof is in Nederland, en niet het protestantisme?
Probleem is alleen dat de protestantse leiding dat nog niet beseft.
pi_55205396
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:03 schreef pfaf het volgende:
Waar wat is nu de meerwaarde van onafhankelijkheid?
Kijk, als Tukker zou ik het ook wel tof vinden als Twente onafhankelijk zou worden, klinkt stoer bla bla, maar er is toch geen enkele reden voor?
Dan is het geen uithoek van het land meer. Dat is toch een voordeel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55205427
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:11 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat de protestantse leiding dat nog niet beseft.
Nee eerder dat de losse sexuele moraal van de papen met elk anderhalf jaar een kind in elk gezin 50 jaar te laat is ingezet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55205519
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:18 schreef DS4 het volgende:

Daar ga je verongelijkt weer wat zitten te verzinnen. Ik constateer gewoon dat de werkloosheid in limburg hoger is. Daar zijn meerdere redenen voor die ik alleen al niet ga bespreken omdat je er vast wel weer een steek onder water in herkent. Ook al is het neutraal bedoeld.
Als je een gebied al 177 jaar afsnijdt van zijn natuurlijke achterland. Als de hoofd economische richting van het land al biijna twee eeuwen in een andere richting gaat als de richting die het gebied vooruit zou brengen. Als je stelselmatig de verbindingen met de buren verwaarloosd, ja vindt je het dan gek dat de economie van de regio hierdoor achteruit gaat? Dat kun je makkelijk oplossen, herstel de banden met het natuurlijke achterland, herstel de infrastructuur met de gebieden waar je wel door vooruit kunt gaan. Dit is alleen binnen de Nederlandse staatsstructuur niet mogelijk.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:52:21 #48
10710 gday
propria cures
pi_55206590
Wat die infrastructuur betreft: de IJzeren Rijn had van mij gesloten mogen blijven hoor ...
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_55207148
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:33 schreef Heero87 het volgende:
Noem mij nog één keer een separatisch en ik vil je levend. .
Belgicisme, het blijft een levensgevaarlijke strekking

Heel dat Limburg onafhankelijk gedoe leidt enkel af van het echte werk :
pi_55207590
quote:
Maar van jou moet ik me dan nog steeds veel meer verwant voelen met Ome Jan in Amsterdam. De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.
Klein detail, maar de huidige grens in de Limburgen is er pas in 1839 gekomen, want Nederlands Limburg was negen jaar lang feitelijk Belgisch bezit (op Maastricht na). .
pi_55209801
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:05 schreef ultra_ivo het volgende:
DS4, ga je eerst eens inlezen voordat je hier vanalles roept. Lees eens over de Schotse regeringsplannen.
Lees jij nu eens gewoon wat ik schrijf. Dat de Schotten het willen weet ik (vandaar dat ik schreef dat zij misschien zinloze plannen maken), maar vanuit het VK is er geen enkele actie. En het VK moet natuurlijk wel meewerken...
quote:
Lees eens over de Nederlandse geschiedenis. De spreuk van Boissevain, hoofdredacteur van de Arnhemse Courant is een van de klassiekere quotes in de Nederlandse geschiedenis.
Ja leuk. Ik vond het irrelevant, als je dat nog niet opgevallen was.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55210003
quote:

Zat reden, maar dat is nu eenmaal de Nederlandse manier van discussies voeren. Hou de boel bij elkaar, zet iedereen aan een veel te grote tafel, en dan is er uiteindelijk nooit iets aan de hand.

EN

Nee hoor, dat de meeste Nederlanders sterven van onburgerlijkheid als ze niet tegen zessen hun warme prak waar alle vitamines uit geranseld zijn krijgen opgediend, betekent niet dat ik een mening heb over hun eetcultuur.
Je klaagt over de vooroordelen ten aanzien van limburgers, maar gaat vervolgens op deze toer... Vind je dat zelf ook niet een beetje hypocriet?
quote:
Ik wil er best wel es met je over praten, als de koektrommel na een zorgvuldig gekozen krakelingetje weer meteen terug in de kast gaat, dat praat namelijk wat makkelijker
Allereerst ben ik meer allochtoon dan Nederlander. Ten tweede ben ik opgegroeid in Brabant, Oost-Brabant ook nog. Het spijt me voor je, maar je kan mij niet wegzetten als een domme Hollander.
quote:
Die zijn puur geografisch, kijk maar naar de kaart... Limburg is een corridor die aan Nederland vastzit, als je vanuit Aken Limburg binnenrijdt, ben je na 25 kilometer al in Vlaams Limburg.
Nou en?
quote:
Maar van jou moet ik me dan nog steeds veel meer verwant voelen met Ome Jan in Amsterdam.
Je moet niets. Alleen concentreer jij je veel te veel op de overeenkomsten in plaats van op de talrijkere verschillen. Ik ken aardig wat Nederbelgen en ik kan je vertellen dat de Nederbelgen uit Brabant en limburg net zo moeilijk integreren (lees: vaak totaal niet) als de Nederbelgen van boven de rivieren.
quote:
De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.
Mag ik als (deels) Italiaan even schaterlachen!
pi_55210120
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:10 schreef ultra_ivo het volgende:

De laatste keer dat de Limburgse kiezers zich mochten uitspreken over tot welk land Limburg moest horen koos iets van 90% voor de seperatistische kandidaat Scherpenzeel-Heusch. Daarna werd nooit meer de mening gevraagd van de Limburgers.
Het is ook zinloos om het te vragen. Zoiets als aan een klein kind vragen of die een snoepje wil. -"ja". -"Krijg je niet".
pi_55210163
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:

Als je een gebied al 177 jaar afsnijdt van zijn natuurlijke achterland. Als de hoofd economische richting van het land al biijna twee eeuwen in een andere richting gaat als de richting die het gebied vooruit zou brengen. Als je stelselmatig de verbindingen met de buren verwaarloosd, ja vindt je het dan gek dat de economie van de regio hierdoor achteruit gaat? Dat kun je makkelijk oplossen, herstel de banden met het natuurlijke achterland, herstel de infrastructuur met de gebieden waar je wel door vooruit kunt gaan. Dit is alleen binnen de Nederlandse staatsstructuur niet mogelijk.
De EU is inderdaad alleen maar een verhaal wat we ophangen. Maar echt bestaan? Nee, dat is niet zo...
  woensdag 12 december 2007 @ 11:29:23 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55212526
Jezus, blijft dit gezeik nou doorgaan. Limburgers zijn simpelweg luie donders die hun eigen regio niet kunnen laten floreren, daar niet zichzelf de schuld van geven maar lekker makkelijk naar Den Haag en "Hollanders" wijzen als schuldige en denken dat als ze onafhankelijk zijn alle problemen opeens weg zijn. Ik blijf erbij, Limburgers zijn net Marokkanen. Ze kunnen geen fatsoenlijk Nederlands, ze kunnen alleen maar klagen, ze doen niks, ze eisen van alles en als ze niet krijgen wat ze willen schreeuwen ze dat het de schuld van anderen is. En dan nog raar opkijken als de rest van Nederland jullie niet serieus neemt
quote:
De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.
Dat is een belachelijke mythe met geen enkele waarheid. Carnaval en veel bier drinken maakt jullie nog niet Zuid-Europees.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_55214140
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:29 schreef ethiraseth het volgende:
Jezus, blijft dit gezeik nou doorgaan. Limburgers zijn simpelweg luie donders die hun eigen regio niet kunnen laten floreren, daar niet zichzelf de schuld van geven maar lekker makkelijk naar Den Haag en "Hollanders" wijzen als schuldige en denken dat als ze onafhankelijk zijn alle problemen opeens weg zijn. Ik blijf erbij, Limburgers zijn net Marokkanen. Ze kunnen geen fatsoenlijk Nederlands, ze kunnen alleen maar klagen, ze doen niks, ze eisen van alles en als ze niet krijgen wat ze willen schreeuwen ze dat het de schuld van anderen is. En dan nog raar opkijken als de rest van Nederland jullie niet serieus neemt
[..]

Dat is een belachelijke mythe met geen enkele waarheid. Carnaval en veel bier drinken maakt jullie nog niet Zuid-Europees.
Inderdaad, en door die instelling zijn ze een uithoek van het land en niet het centrum
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_55218837
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:16 schreef DS4 het volgende:

Ja leuk. Ik vond het irrelevant, als je dat nog niet opgevallen was.
Dat is ook jouw enige discussietechniek, alles wat niet in jouw argumentatie van pas komt als irrelevant of gelul omschrijven.
pi_55218975
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:32 schreef ultra_ivo het volgende:

Dat is ook jouw enige discussietechniek, alles wat niet in jouw argumentatie van pas komt als irrelevant of gelul omschrijven.
Zit niet zo te zeiken. Dat is geen discussietechiek van mij, want ik ga vrijwel overal op in. Maar als we het hebben over de vraag of limburg in de 21e eeuw moet afsplitsen, dan is wat men daar in de 19e eeuw van vond echt irrelevant. Of je moet ineens willen betogen dat limburg in de 19e eeuw is blijven hangen...
pi_55219149
De laatste stemming hierover heeft toen plaatsgevonden. Dat is een historisch feit. Geschiedenis kun je niet buiten beschouwing laten als je over de wil tot onafhankelijkheid spreekt.
Wat Hollanders denken over Limburgse onafhankelijkheid, Engelsen over Schotse onafhankelijkheid etc. is eigenlijk irrilevant. Het gaat erom wat de mensen in het gebied zelf vinden.
  woensdag 12 december 2007 @ 15:48:23 #60
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55219267
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:28 schreef DS4 het volgende:

Je klaagt over de vooroordelen ten aanzien van limburgers, maar gaat vervolgens op deze toer... Vind je dat zelf ook niet een beetje hypocriet?
Ik deed jou na, maar enige zelfspot is jou vreemd. Jij somt eerst een ransel negatieve ervaringen met Limburgers op, maar maakt daarna doodleuk het punt dat je er geen mening over hebt.

Ik beantwoord dus alleen jouw hypocrisie, met de nodige overdrijving.
quote:
Mag ik als (deels) Italiaan even schaterlachen!
Nee, dat mag je niet, van deze Spaensche Limburger.

Ik ken beide culturen door en door en in de beleving van de zondag is er geen verschil. Het is typisch Limburgs gebruik om dan 's middags met de familie samen te komen en aan 1 tafel te zitten en een warme maaltijd te genieten, doorgaans om 13:00 of 14:00 uur.

Het is niet voor niks dat het Limburgse woord voor "warme maaltijd" de meddig of middig is, wat daarvan is afgeleid. Het betekent de middag, en ook als je dat doordeweeks 's avonds eet heet het nog steeds de middag. Typisch een oud gebruik, dat ook zondags in Spanje in ere wordt gehouden, en dus hier in Zuid-Limburg zeker door een heleboel mensen.

En da's dan slechts 1 voorbeeld van een verschil in beleving en mentaliteit. Een teken van zwakte als dat dan met ridiculiserend gelach moet worden afgedaan, als het een serieuze realiteit betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')