Wat een gezeur. Er gaat meer geld naar limburg dan er terugkomt. Limburg alleen heeft een hogere werkloosheid dan Nederland. Je mag je in je handjes wrijven dat je bij Nederland hoort.quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:02 schreef Perico het volgende:
Het Nederlandse politieke bestel is funest voor alle non-Randstad regio's, bijvoorbeeld. Heb je een districtenstelsel, heb je sowieso een paar kandidaten van je provincie gegarandeerd in de Kamer, die er naast hun portefeuille ook voor hun streek zitten en daarop afgerekend worden.
Iedereen je als aanhangsel zien... Wat een Calimero-opmerking zeg.quote:De 2 Limburgen samen hebben evenveel inwoners als Kosovo en veel meer dan succesnaties als IJsland en Luxemburg, dus er is heel wat te winnen. Zelf je eigen zaken regelen terwijl Den Haag heel weinig thuisgeeft en iedereen je altijd als aanhangsel blijft zien.
Wat een onzin. Kijk ook eens verder dan je neus lang is. We zitten al in de EU! En ja, er zijn mensen die dat allemaal beangstigend vinden, maar feitelijk brengt de EU (en voorgangers daarvan) al decennia lang welvaart en veiligheid.quote:Maar Nederlandse wetten staan ook een verregaande vruchtbare samenwerking hier in de regio in de weg.
Dan vier je toch niet mee? Doe ik ook niet. Opgelost.quote:mede ook omdat een feest als Koninginnedag hier totaaaal niet leeft, als teken aan de wand.
Het was de redacteur van de Arnhemse Courant die dit begrip introduceerde.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:07 schreef DS4 het volgende:
Iedereen je als aanhangsel zien... Wat een Calimero-opmerking zeg.
[..]
Klopt. Ik heb zelf ook meerdere identiteiten. Maar het Nederlandse deel daarvan staat erg laag in het rijtje. Het Maastrichtse en Limburgse deel erg hoog. Als je een situatie hebt waar een groot deel van de inwoners van een gebied hun regionale identiteit als hun belangrijkste identiteit zien dan krijg je een voedingsbodem voor afscheiding, tenminste, als het centrale deel van het land deze identiteit niet respecteerd.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja hoor. Zodanig zelfs dat ik weet dat het veel meer is dan de provincie waar je bent opgegroeid.
[..]
Het uiteenvallen van de Sovjet-Unie had met hele andere dingen te maken dan met een proviciaalse identiteitscrisis die bij een enorme minderheid leeft.
Het is feitelijk appels en peren. Dat jij dat niet wil zien is een tweede.
*zucht* hou toch es op met dat gratuite Calimero getrut, dat altijd uit de kast wordt gehaald als iemand een valide punt inbrengt.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:07 schreef DS4 het volgende:
Iedereen je als aanhangsel zien... Wat een Calimero-opmerking zeg.
Maak je een grapje?quote:Op dinsdag 11 december 2007 15:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In die tijd werd er in Litouwen ook positief gedacht over onafhankelijkheid. Wat niet als realistisch werd geacht door de 'deskundigen'. Nu is Litouwen onafhankelijk, net als veel andere landen. Een situatie kan snel veranderen waardoor eerst onrealistische idealen toch uitvoerbaar worden.
Dat is fijn voor hem. Ik lees de Arnhemse Courant overigens nooit. Mis ik iets?quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Het was de redacteur van de Arnhemse Courant die dit begrip introduceerde.
Ten eerste: hoe kom je er bij dat de rest van Nederland limburgers niet respecteert?quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je een situatie hebt waar een groot deel van de inwoners van een gebied hun regionale identiteit als hun belangrijkste identiteit zien dan krijg je een voedingsbodem voor afscheiding, tenminste, als het centrale deel van het land deze identiteit niet respecteerd.
Dat lijkt mij sterk dat dat de reden is.quote:Ik zie het niet zoals jou omdat ik in beide gebieden (en ook nog enige andere) vaak ben geweest
Als dat al zo zou zijn zou ik het nu mogen omdat er geen valide punt werd gemaakt...quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:06 schreef Perico het volgende:
*zucht* hou toch es op met dat gratuite Calimero getrut, dat altijd uit de kast wordt gehaald als iemand een valide punt inbrengt.
Nee, je zit een beetje verongelijkt te doen terwijl je daar geen enkele reden toe hebt. Dat je de zielepiet uit wil hangen moet je zelf weten. Maar zeik dan niet als iemand dan constateert dat je Calimero-gedrag vertoont.quote:In die te laken zienswijze (soort van Siegerjustiz)moet iemand altijd maar zijn mond houden, ook bij misstanden en zo niet, is het een Calimero.
Ach gut... Nou zeg... Je wordt in de hoek gezet... Achgossiegossie...quote:In principe heeft een Limburger met niemand problemen, en zal die ook nooit maken, maar er is een cultuur gegroeid dat we in de hoek worden gezet als dommige, werkschuwe, profiterende tweederangs Nederlanders.
Stamppot... Kijk, misplaatst superioriteitsgevoel.quote:En dan maar verbaasd vanachter je stamppot opkijken dat er een voedingsbodem is voor afscheiding en de Limburger niet zo veel meer met Nederland opheeft.
Daar ga je verongelijkt weer wat zitten te verzinnen. Ik constateer gewoon dat de werkloosheid in limburg hoger is. Daar zijn meerdere redenen voor die ik alleen al niet ga bespreken omdat je er vast wel weer een steek onder water in herkent. Ook al is het neutraal bedoeld.quote:Jij doet net alsof de hogere werkloosheid een oorzaak is van de volksaard,
En dat is dus: zij zijn groot en ik is klein en dat is NIET eerlijk... Herken je het zelf nu echt niet?quote:terwijl het natuurlijk alles te maken heeft met gevoerd beleid, met als kernprobleem dat je een uithoek bent van het Gereformeerde Koninkrijk.
Ach, je herkende het wel. Goed zo!quote:Ga maar weer Calimero roepen!
Ook de vergelijking met Schotland gaat mank. Nog afgezien van het feit dat het niet in de rede ligt dat Schotland onafhankelijk zal worden... En daadwerkelijke voorbereidingen zijn er niet. Hoogstens zijn er Schotten die dat doen, maar dat is vrij zinloos.quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Het gaat mij om het feit dat politieke situaties snel kunnen veranderen. En dat is niet alleen beperkt tot gebieden aan de andere kant van Europa. 20-30 jaar geleden werd ook niet serieus gesproken over Schotse onafhankelijkheid. En nu wordt er wel regelmatig aan gerefereerd, inclusief de geleidelijke weg waarop al voorbereidingen worden getroffen.
Zat reden, maar dat is nu eenmaal de Nederlandse manier van discussies voeren. Hou de boel bij elkaar, zet iedereen aan een veel te grote tafel, en dan is er uiteindelijk nooit iets aan de hand.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:18 schreef DS4 het volgende:
Nee, je zit een beetje verongelijkt te doen terwijl je daar geen enkele reden toe hebt.
Dit is echt een infame redeneertrant die onmogelijk stand houdt, maar okee, tis cabaretquote:Ik moet je heel eerlijk zeggen dat mijn persoonlijke ervaringen met limburgers niet al te best zijn (het waren in te veel gevallen zeurpieten die een misplaatst superioriteitsgevoel probeerde uit te stralen en wat dat betreft pas je in het plaatje), maar desondanks heb ik nauwelijks een mening over limburgers.
Nee hoor, dat de meeste Nederlanders sterven van onburgerlijkheid als ze niet tegen zessen hun warme prak waar alle vitamines uit geranseld zijn krijgen opgediend, betekent niet dat ik een mening heb over hun eetcultuur.quote:Stamppot... Kijk, misplaatst superioriteitsgevoel.![]()
Die zijn puur geografisch, kijk maar naar de kaart... Limburg is een corridor die aan Nederland vastzit, als je vanuit Aken Limburg binnenrijdt, ben je na 25 kilometer al in Vlaams Limburg.quote:Daar ga je verongelijkt weer wat zitten te verzinnen. Ik constateer gewoon dat de werkloosheid in limburg hoger is. Daar zijn meerdere redenen voor die ik alleen al niet ga bespreken
Wist je al dat het katholicisme het grootste geloof is in Nederland, en niet het protestantisme?quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:18 schreef DS4 het volgende:
En dat is dus: zij zijn groot en ik is klein en dat is NIET eerlijk... Herken je het zelf nu echt niet?
De laatste keer dat de Limburgse kiezers zich mochten uitspreken over tot welk land Limburg moest horen koos iets van 90% voor de seperatistische kandidaat Scherpenzeel-Heusch. Daarna werd nooit meer de mening gevraagd van de Limburgers.quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:58 schreef Perico het volgende:
Maar van jou moet ik me dan nog steeds veel meer verwant voelen met Ome Jan in Amsterdam. De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.
Probleem is alleen dat de protestantse leiding dat nog niet beseft.quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:07 schreef gday het volgende:
[..]
Wist je al dat het katholicisme het grootste geloof is in Nederland, en niet het protestantisme?
Dan is het geen uithoek van het land meer. Dat is toch een voordeelquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:03 schreef pfaf het volgende:
Waar wat is nu de meerwaarde van onafhankelijkheid?
Kijk, als Tukker zou ik het ook wel tof vinden als Twente onafhankelijk zou worden, klinkt stoer bla bla, maar er is toch geen enkele reden voor?
Nee eerder dat de losse sexuele moraal van de papen met elk anderhalf jaar een kind in elk gezin 50 jaar te laat is ingezet.quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat de protestantse leiding dat nog niet beseft.
Als je een gebied al 177 jaar afsnijdt van zijn natuurlijke achterland. Als de hoofd economische richting van het land al biijna twee eeuwen in een andere richting gaat als de richting die het gebied vooruit zou brengen. Als je stelselmatig de verbindingen met de buren verwaarloosd, ja vindt je het dan gek dat de economie van de regio hierdoor achteruit gaat? Dat kun je makkelijk oplossen, herstel de banden met het natuurlijke achterland, herstel de infrastructuur met de gebieden waar je wel door vooruit kunt gaan. Dit is alleen binnen de Nederlandse staatsstructuur niet mogelijk.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:18 schreef DS4 het volgende:
Daar ga je verongelijkt weer wat zitten te verzinnen. Ik constateer gewoon dat de werkloosheid in limburg hoger is. Daar zijn meerdere redenen voor die ik alleen al niet ga bespreken omdat je er vast wel weer een steek onder water in herkent. Ook al is het neutraal bedoeld.
Belgicisme, het blijft een levensgevaarlijke strekkingquote:Op dinsdag 11 december 2007 14:33 schreef Heero87 het volgende:
Noem mij nog één keer een separatisch en ik vil je levend..
Klein detail, maar de huidige grens in de Limburgen is er pas in 1839 gekomen, want Nederlands Limburg was negen jaar lang feitelijk Belgisch bezit (op Maastricht na).quote:Maar van jou moet ik me dan nog steeds veel meer verwant voelen met Ome Jan in Amsterdam. De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |