abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55195588
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:02 schreef Perico het volgende:

Het Nederlandse politieke bestel is funest voor alle non-Randstad regio's, bijvoorbeeld. Heb je een districtenstelsel, heb je sowieso een paar kandidaten van je provincie gegarandeerd in de Kamer, die er naast hun portefeuille ook voor hun streek zitten en daarop afgerekend worden.
Wat een gezeur. Er gaat meer geld naar limburg dan er terugkomt. Limburg alleen heeft een hogere werkloosheid dan Nederland. Je mag je in je handjes wrijven dat je bij Nederland hoort.
quote:
De 2 Limburgen samen hebben evenveel inwoners als Kosovo en veel meer dan succesnaties als IJsland en Luxemburg, dus er is heel wat te winnen. Zelf je eigen zaken regelen terwijl Den Haag heel weinig thuisgeeft en iedereen je altijd als aanhangsel blijft zien.
Iedereen je als aanhangsel zien... Wat een Calimero-opmerking zeg.
quote:
Maar Nederlandse wetten staan ook een verregaande vruchtbare samenwerking hier in de regio in de weg.
Wat een onzin. Kijk ook eens verder dan je neus lang is. We zitten al in de EU! En ja, er zijn mensen die dat allemaal beangstigend vinden, maar feitelijk brengt de EU (en voorgangers daarvan) al decennia lang welvaart en veiligheid.
quote:
mede ook omdat een feest als Koninginnedag hier totaaaal niet leeft, als teken aan de wand.
Dan vier je toch niet mee? Doe ik ook niet. Opgelost.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55196353
Doe toch niet zo belachelijk zeg, TS..

Vind je het werkelijk gek dat de rest van Nederland je niet serieus neemt als je de taal amper beheerst?

Slotje...
pi_55197908
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 17:07 schreef DS4 het volgende:

[..]
Het was de redacteur van de Arnhemse Courant die dit begrip introduceerde.
pi_55197988
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 17:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja hoor. Zodanig zelfs dat ik weet dat het veel meer is dan de provincie waar je bent opgegroeid.
[..]

Het uiteenvallen van de Sovjet-Unie had met hele andere dingen te maken dan met een proviciaalse identiteitscrisis die bij een enorme minderheid leeft.

Het is feitelijk appels en peren. Dat jij dat niet wil zien is een tweede.
Klopt. Ik heb zelf ook meerdere identiteiten. Maar het Nederlandse deel daarvan staat erg laag in het rijtje. Het Maastrichtse en Limburgse deel erg hoog. Als je een situatie hebt waar een groot deel van de inwoners van een gebied hun regionale identiteit als hun belangrijkste identiteit zien dan krijg je een voedingsbodem voor afscheiding, tenminste, als het centrale deel van het land deze identiteit niet respecteerd.
Ik zie het niet zoals jou omdat ik in beide gebieden (en ook nog enige andere) vaak ben geweest, heb gewoond of nog altijd woon. Dat geldt voor Limburg en dat geldt voor Litouwen. Daar wonend ontdekte ik veel paralellen met de Limburgse situatie en veel duidelijker naar de Limburgse situatie gaan kijken.
  dinsdag 11 december 2007 @ 19:06:13 #30
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55198328
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 17:07 schreef DS4 het volgende:

*zucht* hou toch es op met dat gratuite Calimero getrut, dat altijd uit de kast wordt gehaald als iemand een valide punt inbrengt.

In die te laken zienswijze (soort van Siegerjustiz)moet iemand altijd maar zijn mond houden, ook bij misstanden en zo niet, is het een Calimero.

In principe heeft een Limburger met niemand problemen, en zal die ook nooit maken, maar er is een cultuur gegroeid dat we in de hoek worden gezet als dommige, werkschuwe, profiterende tweederangs Nederlanders.

En dan maar verbaasd vanachter je stamppot opkijken dat er een voedingsbodem is voor afscheiding en de Limburger niet zo veel meer met Nederland opheeft.

Jij doet net alsof de hogere werkloosheid een oorzaak is van de volksaard, terwijl het natuurlijk alles te maken heeft met gevoerd beleid, met als kernprobleem dat je een uithoek bent van het Gereformeerde Koninkrijk.

Ga maar weer Calimero roepen!
  dinsdag 11 december 2007 @ 19:08:33 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55198380
Samen met Brabant en Vlaanderen een nieuw land vormen is een beter idee
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_55201267
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:03 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

In die tijd werd er in Litouwen ook positief gedacht over onafhankelijkheid. Wat niet als realistisch werd geacht door de 'deskundigen'. Nu is Litouwen onafhankelijk, net als veel andere landen. Een situatie kan snel veranderen waardoor eerst onrealistische idealen toch uitvoerbaar worden.
Maak je een grapje?

Litouwen was bezet door de sovjets en tot satellietstaat gemaakt. Ze herwonnen hun onafhankelijkheid omdat de USSR instortte. Limburg is vrijwel nooit onafhankelijk geweest, wordt niet onderdtukt, en is geen satellietstaat... Je hele vergelijking is een belediging voor de ellende die het Litouwse volk heeft moeten doorstaan.

(Ik ben ook Limburger en heb ook een tijdje in Litouwen gewoond trouwens.)
pi_55201434
Ik maak geen grapje. Het gaat mij om het feit dat politieke situaties snel kunnen veranderen. En dat is niet alleen beperkt tot gebieden aan de andere kant van Europa. 20-30 jaar geleden werd ook niet serieus gesproken over Schotse onafhankelijkheid. En nu wordt er wel regelmatig aan gerefereerd, inclusief de geleidelijke weg waarop al voorbereidingen worden getroffen.
pi_55201529
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:48 schreef ultra_ivo het volgende:

Het was de redacteur van de Arnhemse Courant die dit begrip introduceerde.
Dat is fijn voor hem. Ik lees de Arnhemse Courant overigens nooit. Mis ik iets?
pi_55201727
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je een situatie hebt waar een groot deel van de inwoners van een gebied hun regionale identiteit als hun belangrijkste identiteit zien dan krijg je een voedingsbodem voor afscheiding, tenminste, als het centrale deel van het land deze identiteit niet respecteerd.
Ten eerste: hoe kom je er bij dat de rest van Nederland limburgers niet respecteert?

Ten tweede: de meerderheid van de limburgers wil helemaal niet afsplitsen.

Ten derde: een goede reden om af te splitsen ontbreekt.

Ten vierde: er is geen enkele reële mogelijkheid om af te splitsen. Nu niet, straks niet.
quote:
Ik zie het niet zoals jou omdat ik in beide gebieden (en ook nog enige andere) vaak ben geweest
Dat lijkt mij sterk dat dat de reden is.
pi_55202071
Gewoon verpatsen aan de Duitsers.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55202118
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:06 schreef Perico het volgende:

*zucht* hou toch es op met dat gratuite Calimero getrut, dat altijd uit de kast wordt gehaald als iemand een valide punt inbrengt.
Als dat al zo zou zijn zou ik het nu mogen omdat er geen valide punt werd gemaakt...
quote:
In die te laken zienswijze (soort van Siegerjustiz)moet iemand altijd maar zijn mond houden, ook bij misstanden en zo niet, is het een Calimero.
Nee, je zit een beetje verongelijkt te doen terwijl je daar geen enkele reden toe hebt. Dat je de zielepiet uit wil hangen moet je zelf weten. Maar zeik dan niet als iemand dan constateert dat je Calimero-gedrag vertoont.

(en ga er niet teveel op in, want dat maakt het alleen maar leuker...)
quote:
In principe heeft een Limburger met niemand problemen, en zal die ook nooit maken, maar er is een cultuur gegroeid dat we in de hoek worden gezet als dommige, werkschuwe, profiterende tweederangs Nederlanders.
Ach gut... Nou zeg... Je wordt in de hoek gezet... Achgossiegossie...

Sodemieter toch op met dit soort flauwekul. Dit is dus CALIMERO-gedrag. Denk je nu werkelijk dat de rest van Nederland zich druk maakt om limburgers (of welke andere provincie dan ook)? Dat iedereen daar een negatieve mening over heeft?

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat mijn persoonlijke ervaringen met limburgers niet al te best zijn (het waren in te veel gevallen zeurpieten die een misplaatst superioriteitsgevoel probeerde uit te stralen en wat dat betreft pas je in het plaatje), maar desondanks heb ik nauwelijks een mening over limburgers. Ik vind Maastricht een leuke stad, kom er ook graag. Verder rij ik er meestal doorheen zonder mij ook maar een beetje druk te maken over een provincie die wat mij betreft gewoon een van de 12 is. En zo geldt dat natuurlijk voor de rest van de Nederlanders ook, uitzonderingen daargelaten.

En als er een keer een grapje ten koste van limburg wordt gemaakt... wees gerust... dat doen mensen nu eenmaal. En niet alleen ten koste van limburg (maar als je hapt gebeurt het natuurlijk wel vaker!).
quote:
En dan maar verbaasd vanachter je stamppot opkijken dat er een voedingsbodem is voor afscheiding en de Limburger niet zo veel meer met Nederland opheeft.
Stamppot... Kijk, misplaatst superioriteitsgevoel.
quote:
Jij doet net alsof de hogere werkloosheid een oorzaak is van de volksaard,
Daar ga je verongelijkt weer wat zitten te verzinnen. Ik constateer gewoon dat de werkloosheid in limburg hoger is. Daar zijn meerdere redenen voor die ik alleen al niet ga bespreken omdat je er vast wel weer een steek onder water in herkent. Ook al is het neutraal bedoeld.
quote:
terwijl het natuurlijk alles te maken heeft met gevoerd beleid, met als kernprobleem dat je een uithoek bent van het Gereformeerde Koninkrijk.
En dat is dus: zij zijn groot en ik is klein en dat is NIET eerlijk... Herken je het zelf nu echt niet?
quote:
Ga maar weer Calimero roepen!
Ach, je herkende het wel. Goed zo!
pi_55202263
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Het gaat mij om het feit dat politieke situaties snel kunnen veranderen. En dat is niet alleen beperkt tot gebieden aan de andere kant van Europa. 20-30 jaar geleden werd ook niet serieus gesproken over Schotse onafhankelijkheid. En nu wordt er wel regelmatig aan gerefereerd, inclusief de geleidelijke weg waarop al voorbereidingen worden getroffen.
Ook de vergelijking met Schotland gaat mank. Nog afgezien van het feit dat het niet in de rede ligt dat Schotland onafhankelijk zal worden... En daadwerkelijke voorbereidingen zijn er niet. Hoogstens zijn er Schotten die dat doen, maar dat is vrij zinloos.

De Schotten hebben iig wel een eigen voetbalelftal. Misschien moet limburg daar eens mee beginnen. Kan Mark van Bommel ook weer eens interlands spelen. Wat ik hem overigens gun.
pi_55203452
DS4, ga je eerst eens inlezen voordat je hier vanalles roept. Lees eens over de Schotse regeringsplannen. Lees eens over de Nederlandse geschiedenis. De spreuk van Boissevain, hoofdredacteur van de Arnhemse Courant is een van de klassiekere quotes in de Nederlandse geschiedenis.

http://www.inghist.nl/Ond(...)lemmata/bwn4/boissev
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:58:05 #40
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55205029
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:18 schreef DS4 het volgende:

Nee, je zit een beetje verongelijkt te doen terwijl je daar geen enkele reden toe hebt.
Zat reden, maar dat is nu eenmaal de Nederlandse manier van discussies voeren. Hou de boel bij elkaar, zet iedereen aan een veel te grote tafel, en dan is er uiteindelijk nooit iets aan de hand.
quote:
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat mijn persoonlijke ervaringen met limburgers niet al te best zijn (het waren in te veel gevallen zeurpieten die een misplaatst superioriteitsgevoel probeerde uit te stralen en wat dat betreft pas je in het plaatje), maar desondanks heb ik nauwelijks een mening over limburgers.
Dit is echt een infame redeneertrant die onmogelijk stand houdt, maar okee, tis cabaret
quote:
Stamppot... Kijk, misplaatst superioriteitsgevoel.
Nee hoor, dat de meeste Nederlanders sterven van onburgerlijkheid als ze niet tegen zessen hun warme prak waar alle vitamines uit geranseld zijn krijgen opgediend, betekent niet dat ik een mening heb over hun eetcultuur.

Ik wil er best wel es met je over praten, als de koektrommel na een zorgvuldig gekozen krakelingetje weer meteen terug in de kast gaat, dat praat namelijk wat makkelijker
quote:
Daar ga je verongelijkt weer wat zitten te verzinnen. Ik constateer gewoon dat de werkloosheid in limburg hoger is. Daar zijn meerdere redenen voor die ik alleen al niet ga bespreken
Die zijn puur geografisch, kijk maar naar de kaart... Limburg is een corridor die aan Nederland vastzit, als je vanuit Aken Limburg binnenrijdt, ben je na 25 kilometer al in Vlaams Limburg.

Maar van jou moet ik me dan nog steeds veel meer verwant voelen met Ome Jan in Amsterdam. De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.

Het is niet voor niks dat Rowwen Heze een nummer heeft gemaakt "Zondag in het Zuiden", dat is namelijk het vlaggenschip van het gevoel dat hier nu eenmaal heerst, waarbij familiebanden sacraal zijn en oude gebruiken in ere worden gehouden die Nederland geheel vreemd zijn (maar Vlaams Limburg bijvoorbeeld niet).
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:03:45 #41
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_55205181
Waar wat is nu de meerwaarde van onafhankelijkheid?
Kijk, als Tukker zou ik het ook wel tof vinden als Twente onafhankelijk zou worden, klinkt stoer bla bla, maar er is toch geen enkele reden voor?
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:07:39 #42
10710 gday
propria cures
pi_55205272
quote:

En dat is dus: zij zijn groot en ik is klein en dat is NIET eerlijk... Herken je het zelf nu echt niet?
Wist je al dat het katholicisme het grootste geloof is in Nederland, en niet het protestantisme?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_55205373
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:58 schreef Perico het volgende:

Maar van jou moet ik me dan nog steeds veel meer verwant voelen met Ome Jan in Amsterdam. De grenzen die in 1830 zijn ontstaan zijn historisch onjuist en een dwaling, omdat de hele cultuur hier en het gevoel van de mensen Bourgondisch is, met grote Mediterrane trekken, zoals je die in Spanje en Zuid-Italië aantreft.
De laatste keer dat de Limburgse kiezers zich mochten uitspreken over tot welk land Limburg moest horen koos iets van 90% voor de seperatistische kandidaat Scherpenzeel-Heusch. Daarna werd nooit meer de mening gevraagd van de Limburgers.
Dan moet je niet raar opkijken als die mening plotseling komt bovendrijven en anders is dan de mensen in het centrum van het land graag zouden willen zien. Zeker als over historisch onderzoek hierna aan Nederlandse universiteiten de wenkbrouwen gefronsd worden.
pi_55205395
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:07 schreef gday het volgende:

[..]

Wist je al dat het katholicisme het grootste geloof is in Nederland, en niet het protestantisme?
Probleem is alleen dat de protestantse leiding dat nog niet beseft.
pi_55205396
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:03 schreef pfaf het volgende:
Waar wat is nu de meerwaarde van onafhankelijkheid?
Kijk, als Tukker zou ik het ook wel tof vinden als Twente onafhankelijk zou worden, klinkt stoer bla bla, maar er is toch geen enkele reden voor?
Dan is het geen uithoek van het land meer. Dat is toch een voordeel .
pi_55205427
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:11 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat de protestantse leiding dat nog niet beseft.
Nee eerder dat de losse sexuele moraal van de papen met elk anderhalf jaar een kind in elk gezin 50 jaar te laat is ingezet.
pi_55205519
quote:

Daar ga je verongelijkt weer wat zitten te verzinnen. Ik constateer gewoon dat de werkloosheid in limburg hoger is. Daar zijn meerdere redenen voor die ik alleen al niet ga bespreken omdat je er vast wel weer een steek onder water in herkent. Ook al is het neutraal bedoeld.
Als je een gebied al 177 jaar afsnijdt van zijn natuurlijke achterland. Als de hoofd economische richting van het land al biijna twee eeuwen in een andere richting gaat als de richting die het gebied vooruit zou brengen. Als je stelselmatig de verbindingen met de buren verwaarloosd, ja vindt je het dan gek dat de economie van de regio hierdoor achteruit gaat? Dat kun je makkelijk oplossen, herstel de banden met het natuurlijke achterland, herstel de infrastructuur met de gebieden waar je wel door vooruit kunt gaan. Dit is alleen binnen de Nederlandse staatsstructuur niet mogelijk.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:52:21 #48
10710 gday
propria cures
pi_55206590
Wat die infrastructuur betreft: de IJzeren Rijn had van mij gesloten mogen blijven hoor ...
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_55207148
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:33 schreef Heero87 het volgende:
Noem mij nog één keer een separatisch en ik vil je levend. .
Belgicisme, het blijft een levensgevaarlijke strekking

Heel dat Limburg onafhankelijk gedoe leidt enkel af van het echte werk :
pi_55207590
quote:
Klein detail, maar de huidige grens in de Limburgen is er pas in 1839 gekomen, want Nederlands Limburg was negen jaar lang feitelijk Belgisch bezit (op Maastricht na). .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')