Hoeveel mensen ik als echte vrienden beschouw?
4, misschien net 5.
van al die mensen die ik als vrienden beschouw, en dat zijn er veel, zijn er dus maar een stuk of 4 die ik helemaal vertrouw, en die mij ook vertrouwen.
Gisteren heb ik mijn 4e echte vriend 'leren kennen'.
Marleen, een schat van een meid, zei tegen me:
"Ik wil niet dat hij je pijn gaat doen, en dat zal hij zeker doen, als jij door wilt zetten. Je verdient iemand die goed en lief voor je is, en dat is hij niet.
Als hij ook maar een ding verkeerd tegen je zegt, krijgt hij het te voorduren, want jij verdient de beste...."
Dit ging over de jongen waar ik al een tijdje verliefd op ben..
Ik vond dit zo afgrijselijk lief en eerlijk.
Sinds toneel hebben we erg veel samen opgetrokken, en veel gepraat.
Er was een hangmat opgehangen, en daar zaten we dan met zn tweeën, te praten.
Op een gegeven moment hoefden we niets meer te zeggen, omdat we gewoon wisten wat de ander dacht en ervan vond..
Dat was zo speciaal.
Marleen, als je dit ooit leest:
Je bent de liefste...
Mijn vraag aan jullie: waar herkennen jullie je echte vrienden aan.
Hoeveel mensen beschouw je als vrienden etc.
Liefs,
Gaby
quote:die zijn heel zeldzaam, heb maar 1 "echte" vriend en dan nog wat loshangenden
Op zaterdag 23 februari 2002 23:05 schreef moonglade het volgende:
een vriend waar je alles aan kwijt kunt? eentje die, ookal zie je hem/haar maanden niet, niet je dat gevoel geeft?
maar twee...
drie misschien...
Maarja, als ze je dan toch nog kwetsen hoef ik ze nooit meer te zien.
quote:ik heb genoeg gewone vrienden ja...
Op zaterdag 23 februari 2002 23:09 schreef markvt het volgende:[..]
die zijn heel zeldzaam, heb maar 1 "echte" vriend en dan nog wat loshangenden
Maarja, als ze je dan toch nog kwetsen hoef ik ze nooit meer te zien.
quote:Ze wil 'm voor zichzelf.
Op zaterdag 23 februari 2002 22:54 schreef Faithy het volgende:
Ik vond dit zo afgrijselijk lief en eerlijk.
quote:Nee, want ze heeft zelf al een vriend, een schat van een jongen die ze voorlopig niet laat schieten, ik ken ze.. dus waarom moet je meteen zo negatief denken??
Op zaterdag 23 februari 2002 23:41 schreef KRT het volgende:[..]
Ze wil 'm voor zichzelf.
Boos is op KRT!
quote:Mag ik hier op HET forum ook een topic over beginnen?
Op zaterdag 23 februari 2002 23:56 schreef admiral_r2d2 het volgende:
er zijn diverse gradaties van vrienden:
- vrienden die je in het oog houdt;
- vrienden die je langere tijd uit het oog kan verliezen (ivm spreekwoordelijke "et tu Brutes?");
- vrienden waarmee je 3 weken door een woestijn loopt en hun laatste water met je delen
Of vind je dat Spam?
maar als het topic "nut" heeft,
zullen mij "collega's" niet klagen lijkt me
quote:Open het topic morgen wel..
Op zondag 24 februari 2002 00:04 schreef admiral_r2d2 het volgende:
...tsja,
daar ga ik niet over
(heb mezelf de twee meest rustige divisies toegeigend)
maar als het topic "nut" heeft,
zullen mij "collega's" niet klagen lijkt me
Heb al 2 topics geopend vandaag...
Moet niet teveel worden natuurlijk!
[ontopic!]
Wat denken jullie van Toon Hermans:
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht, die als het er op aankomt voor je bidt en voor je vecht...
Etc.
Ik heb maar paar echte vrienden. Echter mijn allerbeste vriend ben ik zeer zuinig op, kan alles bespreken met hem en hij met mij. Helaas zien we elkaar niet meer elke dag op school, maar gelukkig wel elk weekend in de Tagrijn in Hilversum.
Kweet niet wat ik verder moet schrijven eigenlijk, stom, normaal heb ik altijd wel wat te vertellen. Enige wat ik er nog aan toe kan voegen is: Faithy, onthoud altijd dat beste vrienden/vriendinnen belangrijker zijn dan een relatie met een of andere gozer. Ikzelf ben daar pas sinds kort achter dat ik me teveel aan 1 persoon heb opgehangen van wie ik dacht te houden waardoor ik niet meer aan mijn vrienden toekwam. Ook mijn allerbeste vriend deed ik daarmee onrecht aan helaas
Ik heb sinds kort 2 echte vrienden erbij...mede dankzij fok!. Ze weten zelf wel over wie ik het heb dus...daarnaast heb ik 1 goede vriendin, maar die vertel ik lang niet alles...denk niet dat ze dat erbij kan hebben en ze is ook een jaar jonger als me en dat zie ik soms wel als een obstakel. Toch somsdat gedrag is anders als ik...verder heb ik nog 1 vriendin die ik al 6 jaar ken...daar deel ik wel erg veel mee,maar ook gewoon niet alles.
Daaromheen zwerft dan nog die groep waarbij het ook wel zou kunnen, maar 't er (nog) niet van gekomen is omdat ik er iets minder vaak mee omga. Op een of andere manier heb ik ook aan 3 a 4 genoeg....(Meer wordt denk ik ook moeilijk om zo'n intensief contact mee in stand te houden..leve msn )
Ben trouwens erg blij met m'n vrienden, dus als ze dit lezen...nou ja dat weten ze wel
Ik heb zelf heel slechte ervaringen met mensen die zeggen vrienden te zijn.
We hebben heel wat meegemaakt, hele huis vol, bij ons kon alles, maar als het dan ff allemaal tegen zit, is er geen 1 thuis.
Wat kon ik me vergissen in mensen.
Ik heb daar nu nog steeds de naweeen van, kan me moeilijk binden met iemand, heb daarin weinig zelfvertrouwen, gewoon angst om weer voor mijn neus te worden gestoten.
Iets wat mijn zelfvertrouwen een behoorlijke deuk heeft gegeven, maar ik kan er nu wel makkelijker erover heen stappen.
Kan het me nog wel vreselijk aantrekken, maar je wordt ouder en verstandiger. Ik heb ze niet nodig hoor, van die hielenlikkers.
Mensen die in je gezicht leuk en aardig doen, maar achter je rug om je helemaal de grond in boren.
Ik heb me daar nu wel een beetje bij neergelegd, maar het kan me nog steeds heel erg steken.
Heb nu een goeie vriendin, waarvan ik weet dat ze ervoor me is als het nodig is, en dat is wederzijds. We lopen de deur niet plat bij elkaar, maar als het nodig is een luisterend oor, een knuffel. Gewoon gezellig.
Nee vertel mij niks over vriendschap het is inderdaad een illusie.
Okee, ik kan veel aan vrienden kwijt, maar lang niet alles!
quote:Misschien moet je daar wat ouder voor zijn
Op zondag 24 februari 2002 18:10 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Zijn er echt personen aan wie je ALLES vertelt? Ik heb nooit iemand zo vertrouwt dat ik hem alles zou durven vertellen. Inclusief je grootste minpunten (je geilt op schapenkontjes ofzo)!
Okee, ik kan veel aan vrienden kwijt, maar lang niet alles!
Maar als ik voel dat zoiemand zo'n kans heeft, dan ga ik diegene wegduwen.. en dat doe ik dus ook in dit geval..
Die andere vriendin, kan ik helemaal vertrouwen met wat ik vertel maar ze heeft soms de neiging voor zichzelf te kiezen. Vind ik helemaal niet erg, maar het is al vaak voorgekomen dat op zaterdagavond uit waren en ik dan met mijn ouders had afgesproken dat ik om 3 uur thuis ben. Als ik dan rond kwart voor 3 vroeg of we zouden gaan, zei ze gerust dat zij nog bleef en dat ik dan in me eentje naar huis moest fietsen. das een beetje een rare kronkel van haar, maar goed, dat heb ik zo opgelost door nooit meer alleen met haar uit te gaan verder is t een schat
quote:Oh beurdy, maak het jezelf niet zo moeilijk. Duw hem\haar niet weg, want iedereen heeft op zijn minst een persoon nodig waar je alles tegen kan zeggen (het kunnen is al genoeg, je hoeft niet werkelijk alles te zeggen natuurlijk)
Op zondag 24 februari 2002 19:18 schreef beurdy het volgende:
d'r is een iemand die een aardige kans zou hebben zo'n vriend te worden..Maar als ik voel dat zoiemand zo'n kans heeft, dan ga ik diegene wegduwen.. en dat doe ik dus ook in dit geval..
quote:wat grappig dat jij op mij reageert, ik was nl een van de mensen die nogal fanatiek reageerde in jou topic over die vriend (ik neem aan dat je die bedoelt)..
Op dinsdag 26 februari 2002 13:36 schreef leave het volgende:[..]
Oh beurdy, maak het jezelf niet zo moeilijk. Duw hem\haar niet weg, want iedereen heeft op zijn minst een persoon nodig waar je alles tegen kan zeggen (het kunnen is al genoeg, je hoeft niet werkelijk alles te zeggen natuurlijk)
Als je zegt dat er iemand is die dat voor jou kan betekenen ga er dan voor, als het echt een vriend zal zijn is hij\zij je waarschijnlijk hartstikke dankbaar. Ik heb eens een jongen ontmoet waar ik zoveel bij voelde (geloof echt dat we heel veel aan elkaar hadden kunnen hebben) maar hij duwde mij ook steeds weg. Juist omdat ik om hem zoveel gaf werd ik daar erg onzeker van. Ik had niets liever gewild als een vriendschap opbouwen, al moest hij nog zoveel tijd hebben. Het fijne aan vrienden is dat je ze voor de rest van je leven kunt houden maar je moet wel moeite doen. Just go for it beurdy make someone happy
Maar ik zou best graag die vriendschap willen aangaan, maar ik kan het niet.. ik voel me dan kwestbaar, en zet een muur om me heen... en nog wat meer, maar ik heb niet zo'n behoefte dat hier neer te zetten..
quote:Tis moeilijk hoor....
Op dinsdag 26 februari 2002 13:36 schreef leave het volgende:[..]
Oh beurdy, maak het jezelf niet zo moeilijk. Duw hem\haar niet weg, want iedereen heeft op zijn minst een persoon nodig waar je alles tegen kan zeggen (het kunnen is al genoeg, je hoeft niet werkelijk alles te zeggen natuurlijk)
Als je zegt dat er iemand is die dat voor jou kan betekenen ga er dan voor, als het echt een vriend zal zijn is hij\zij je waarschijnlijk hartstikke dankbaar. Ik heb eens een jongen ontmoet waar ik zoveel bij voelde (geloof echt dat we heel veel aan elkaar hadden kunnen hebben) maar hij duwde mij ook steeds weg. Juist omdat ik om hem zoveel gaf werd ik daar erg onzeker van. Ik had niets liever gewild als een vriendschap opbouwen, al moest hij nog zoveel tijd hebben. Het fijne aan vrienden is dat je ze voor de rest van je leven kunt houden maar je moet wel moeite doen. Just go for it beurdy make someone happy
Als je iemand bent die redelijk teleurgesteld is in zijn/haar leven, weet niet of dat het geval is, maargoed, dan laat je niet zo snel mensen toe in je leven, vooral niet als ze meer van je willen weten, je willen helpen en een vriend voor je willen zijn..
Vrienden sja wat je echte vrienden zijn weet je maar nooit!! Zou een verhaal over mij vertellen
9 jaar geleden (ben nu 17) leerde ik een jongen kennen, we kenden mekaar niet. nog al logisch ik kende niemand in de stad waar ik woonde dit kwam doordat ik in een ander dorp op school zat omdat mij ouders daar een bedrijf hadden. Ik kende niemand waar ik woonde voelde me vaak eenzaam en hate weekenden. Totdat ik ej leerde kennen, het was op een warme koninginedag we hadden veel lol en sinds dien hebben we vaker met mekaar afgesproken. ik leerde door hem veel mensen kennen in mijn stad, ze waren niet mijn vrienden ze vonden mij apart onbekend terein om het maar zo te noemen maar ej bleef desondanks met mij optrekken elk weekend zaterdag en zondag we waren onafschijdelijk.
Op de middelbare school kende ze ons niet anders dan onafschijdelijk, een tweeling werden we ook wel eens genoemd . In de 2e ging ik veel om met 2 jongens die toevallig tweeling waren, ze zaten bij mij in de klas, we deden alles met zijn 3en, maar ej mocht ze niet zo kwam ik achteraf achter. Toen ik dat wist ben ik minder met ze omgegaan en zijn we alle 3 een eigen kant uitgegaan. In de 3e kwamen we bij mekaar in de klas we hadden zoveel lol dat we ver uit elkaar werden gezet in de klas, er kwam nog een vriend bij ons ertussen we hadden veel lol met zijn 3en, toch miste ik het samenzijn met ej regelmatig. Maar het was niet zo heel erg. de 3e hebben zijn we samen fijn doorgekomen. in de 4e aangekomen bleek al snel in het begin van het schooljaar dat een meisje ej leuk vond wij met zijn 3en en dat meisje met een vriendin stappen we hadden lol veel lol. ej kreeg wat met dat meisje en de beste vriendin van dat meisje wou wat met mij andere vriend. Ze kregen ook wat, toen kwam langzaam aan de eenzaamheid met zijn 5en stappen is ook geen lolletje als er 2 een koppel zijn. Ben er regelmatig achter gekomen dat wat ik tegen ej zei dat hij dat doorvertelde tegen zijn vriendin. ik baalde hier onwijs van heb onderandere aan dingen gedacht, waar ik blij van ben dat ik die nooit werkelijkheid heb gemaakt. Ik zag ej nouwelijks meer hij was elk weekend bij zijn vriendinnetje en stappen met zijn 3en nee dat deden we niet meer. We zouden met zijn 3en op vakantie gaan maar dat mochten ze niet van hun vriendinnetjes dus ging het niet door. Ik baalde hier onwijs van en niemand begreep het ook. Goed toen kwam dus dat ik eigelijk weer helemaal overnieuw moest beginnen ik kende mensen waar ik goed mee op kon schieten maar jah dat was alles. Keb ej meerdere malen de waarheid vertelt, gevraagt aan hem of ik 2e keus was geworden waarom het niet meer zo was als vroeger, waarom alles anders ging sinds hij verkering had. tuurlijk kon ik niet eisen van hem dat hij zijn vriendin minder zag dan mij, maar aandacht verdelen is dat veel gevraagt?? aan het einde van de 4e waren we alle 3 geslaagd, ik ging werken en stopte met school, ej en de 3e vriend gingen naar doetichem naar school dus zagen mekaar nog wel. ej en ik zagen mekaar niet meer, behalve bij voetbal. Ik ging stappen met 7 toffe mensen die ik al wel kende maar dat was een vriendengroep, ik hoopte ooit dat ik er bij zou kunnen komen, maar ik geloofde dat niet, ik geloof bijna niet in mezelf heb ook niet veel vertrouwen in mezelf. In de zomervakantie heb ik heel veel gesprekken hierover gehad met r, iemand wie ik kende via een vriend van me hij is bijna 10 jaar ouder dan mij, ik ging met hem mee op een soort werkvakantie voor mij, ik heb daar veel geleerd lol gehad en weer plezier in het leven gekregen. toen ik terug kwam werd ik na 2 a 3 maand in de armen genomen van de groep waar ik hoopte bij te komen en nu nog ben ik ze zeer dankbaar het zijn allemaal heel toffe lui, waar je op terug kan vallen en op kan vertrouwen. ej spreek ik bijna nooit meer je kunt min of meer zeggen dat de vriendschap voorbij is, wat ooit voor 9 jaar lang mijn beste vriend was is nu een kennis van me.
Dit is heel raar. Vriendschap is een van de grootste raadsels in het leven vind ik, na 9 jaar kun je toch nog vergissen in iemand raar is dat.
Ik hoop dat ik jullie niet al te veel heb verveeld maar moest dit even kwijt
grt fabs
We hebben nu sinds een halfjaar weer afgesproken om naar de film te gaan. Ik vraag me af hoe het wordt...
quote:Vind dat jij wel snel iemand tot je beste vrienden beschouwt bij is is een goede vriendschap toch we pgebouwt in een paar jaar.
Op Saturday 23 February 2002 22:54 schreef Faithy het volgende:
.Gisteren heb ik mijn 4e echte vriend 'leren kennen'.
Anyway IK beschouw 7 mensen als mijn echte vrienden (waarvan 5 jongens waarvan weer 1 m'n broer is en 2 meiden)
Aan die personen kan ik alles vertellen en die steuen mij altijd
quote:Is bij mij misschien eerder andersom. Bij sommige van mijn middelbareschoolvrienden kan ik nog steeds aankloppen. Zelfs als ik ze niet zo vaak spreek. Als we elkaar eens in de zoveel tijd zien, dan zit het direct weer goed. Als vanouds.
Op Sunday 24 February 2002 19:10 schreef Slider het volgende:[..]
Misschien moet je daar wat ouder voor zijn
't Scheelt bij mij wel...m'n middelbareschoolvrienden waren toch hele andere vrienden dan die ik nu heb. Ook wel goeie vrienden, maar we gingen veel minder persoonlijk met elkaar om.
Tegenwoordig is het iets anders. Iedereen is met zijn eigen dingen bezig. Eigen studiebezigheden, andere richtingen ed. Minder close dan op de middelbare school. Van al die vrienden zou ik in die groep 1 echte vriend(in) aan kunnen wijzen. Qua groep buiten studie om, wisselt het een beetje, denk ik.
quote:Precies
Op Tuesday 26 February 2002 14:39 schreef Odulla het volgende:
Echte vrienden kan je alleen herkennen in bepaalde situaties.
Zij zijn er voor je, dag en nacht.
Of je haar/hem nu al 10 jaar kent of een paar weken.
quote:'Leren kennen' stond ook tussen haakjes.
Op Wednesday 27 February 2002 11:23 schreef poentje het volgende:[..]
Vind dat jij wel snel iemand tot je beste vrienden beschouwt bij is is een goede vriendschap toch we pgebouwt in een paar jaar.
Anyway IK beschouw 7 mensen als mijn echte vrienden (waarvan 5 jongens waarvan weer 1 m'n broer is en 2 meiden)
Aan die personen kan ik alles vertellen en die steuen mij altijd
Ik kende haar al een tijd, een jaar ofsow, en we waren gewoon goede vrienden, maar door wat er gebeurd is is ze nu een beste vriendin..... BESCHOUW ik haar als een beste vriendin, beter gezegd....
Da V & Da Hees voor immer
er zijn er maar 3-4 later bij gekomen en ik reken ze allemaal (12 man) tot echte vrienden.
klinkt misschien ongeloofwaardig maar zo is 't wel
Maar goed, verder heb ik nog ongeveer 4 of 5 vrienden over waarbij ik het gevoel heb dat ik ze echt kan vertrouwen. En verder een heleboel best aardige mensen waarmee ik goed kan opschieten en graag ga stappen of zo.
quote:Het contact met de vrienden die ik nu heb is veel intensiever dan dat ik op de middelbare school had. Maar dat kwam denk ik vooral omdat ik redelijk ver van school vandaan woonde en m'n vrienden niet in hetzelfde dorp woonden.
Op Wednesday 27 February 2002 11:34 schreef Tardis het volgende:[..]
Is bij mij misschien eerder andersom. Bij sommige van mijn middelbareschoolvrienden kan ik nog steeds aankloppen. Zelfs als ik ze niet zo vaak spreek. Als we elkaar eens in de zoveel tijd zien, dan zit het direct weer goed. Als vanouds.
Tegenwoordig is het iets anders. Iedereen is met zijn eigen dingen bezig. Eigen studiebezigheden, andere richtingen ed. Minder close dan op de middelbare school. Van al die vrienden zou ik in die groep 1 echte vriend(in) aan kunnen wijzen. Qua groep buiten studie om, wisselt het een beetje, denk ik.
[..]
quote:Ripley dat deed ej dus ook met mij, en dat duurde bij mij gewoon 1 jaar voordat ik dat eigelijk geloofde en in zag. Maar een vriend die ik echt vertrouw zoals ik met ej deed moet ik weer naar op zoek!!
Op woensdag 27 februari 2002 19:05 schreef Ripley het volgende:
Beetje vervelend topic voor mij, want degene die ik beschouwde als mijn allerbeste vriendin heeft mij in januari laten vallen als een baksteen. Dus ik begin te twijfelen aan mijn vermogen om dat in te schatten.Maar goed, verder heb ik nog ongeveer 4 of 5 vrienden over waarbij ik het gevoel heb dat ik ze echt kan vertrouwen. En verder een heleboel best aardige mensen waarmee ik goed kan opschieten en graag ga stappen of zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |