abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55147159
Hallo,
ik heb sinds kort een heel erg leuk meisje ontmoet (ze is geboren in kosovo en woont sinds haar 5 jaar hier). Tijd mee zitten praten, klikte goed, en het praten liep uit in kussen en nu staan we voor een relatie. (in den beginne...)

Maargoed, ik zie nergens problemen, ze is leuk, knap, lief, echt wel mijn type. En ik volgens haar ook. Enigste min puntje wat ik zie is dat ze erg strenge ouders heeft. Deze ouders zijn bovendien ook nog eens moslim (iets waar zij niet veel van moet hebben) en ze is ook de oudste thuis van het gezin.

Nuja, oudste kinderen mogen al minder dan de jongste, ze heeft sowieso strenge ouders en ze die zijn ook nog eens moslim. Combinatie = super streng (héél erg overprotective). Gevolg is dat ze eigenlijk geen contact met jongens mag hebben, bijna nooit 's avonds buiten mag laat staan bij een vriendin oid blijven slapen. Dusja, op dit moment is alles tussen ons beetje stiekem etc.

Maar hoe denken jullie dat we dit best kunnen aanpakken. We zijn echt wel verliefd op elkaar en ik zou het heel erg vinden dat door haar ouders dingen slecht gaan lopen ofzo. Ze hoeft echt niet bij mij meteen iedere dag te zijn en te blijven slapen ofzo, maar als het aan haar ouders ligt mag ze me nog niet eens zien. Zij is overigens 18 en ik ben 21.

Hoe kunnen we haar ouders overtuigen dat het toch redelijk normaal is dat hun dochter eens met jongens omgaat en dat ze zich niet zo'n verschrikkelijke zorgen moeten maken maar ons ook beetje ons gang laten gaan. De hele tijd stiekem doen etc hou ik niet echt van...

Iemand tips?
Garfield!!!!!
pi_55147191
Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om die ouders te overtuigen.

Tip: Haar ontvoeren of niet aan beginnen.

Succes .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_55147198
Als haar ouders eenmaal overtuigd zijn, gaan ze dan akkoord met jou afkomst, is het niet zo dat ze ook met een Kosovaan moet trouwen?
  zondag 9 december 2007 @ 15:59:06 #4
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55147219
Doet me denken aan turkse chick
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zondag 9 december 2007 @ 15:59:22 #5
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55147223
Als ze geen broers(neven) heeft niks aan het handje
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_55147227
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:57 schreef poepeneesje het volgende:
Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om die ouders te overtuigen.

Tip: Haar ontvoeren of niet aan beginnen.

Succes .
liefde overwint alles
Nee, maar ik ga hier niet laten zitten omdat ze moeilijke ouders heeft...
Maar wel zou ik graag toch enigsinds normaal met haar willen omgaan en dat betekent dus wel dat je ouders moeten weten dat je een relatie hebt . Zou ook nogal raar overkomen als je bv na een jaar tegen je ouders zou zeggen van: Hey mama/papa, dit is xxxxx en ik zie hem al één jaar
Garfield!!!!!
pi_55147231
Wat handig kan zijn is de aandacht afleiden. Heeft ze geen jonger rebels zusje?
pi_55147258
Alleen aan beginnen als het je écht waard is
Bedenk je dat het veel gedoe op gaat leveren, als jullie elkaar echt leuk vinden kom je daar allemaal heus wel overheen, maar als het gewoon als een scharrel voor je is zou ik je de moeite besparen.
Ik weet uit eigen ervaring dat het ook heel erg goed kan lopen, al weten d'r ouders het gewoon nog niet
"I can't believe that I write this shit"
Tetten!
pi_55147282
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:58 schreef enter het volgende:
Als haar ouders eenmaal overtuigd zijn, gaan ze dan akkoord met jou afkomst, is het niet zo dat ze ook met een Kosovaan moet trouwen?
Hun zorg is meer beetje dat ze als maagd het huwelijk ingaat denk ik. Maar ze mocht/mag eigenlijk gewoon helemaal geen contact hebben met jongens. Maar het is wel zo dat de moslims daar wel héél wat anders zijn als in het midden oosten. Ze dragen geen hoofddoek ofzo eh, maar ze zijn gewoon over protected.
En ze hebben niet zulke goede ervaringen, toen ze net hier naartoe waren gevlucht werd haar nicht ofzo hier verkracht dusja...
Garfield!!!!!
pi_55147323
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:59 schreef MLI het volgende:
Wat handig kan zijn is de aandacht afleiden. Heeft ze geen jonger rebels zusje?
ze heeft 2 jongere zusjes en 2 jongere broertjes. En die zijn hetzelfde als haar beetje, ook dingen stiekem doen omdat de ouders anders toch maar zeuren.
Al zijn haar zusjes nog niet echt met jongens bezig denk ik aangezien ze rond de 10 jaar zijn...
Garfield!!!!!
pi_55147346
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:01 schreef aids het volgende:
Alleen aan beginnen als het je écht waard is
Bedenk je dat het veel gedoe op gaat leveren, als jullie elkaar echt leuk vinden kom je daar allemaal heus wel overheen, maar als het gewoon als een scharrel voor je is zou ik je de moeite besparen.
Ik weet uit eigen ervaring dat het ook heel erg goed kan lopen, al weten d'r ouders het gewoon nog niet
Ik denk wel dat ze héél veel problemen waard is ja. Is niet zomaar een scharrel ofzo.
En ik denk gewoon altijd in de toekomst, wil liever der nu al geconfronteerd mee worden dan pas over een half jaar ofzo
Garfield!!!!!
pi_55147350
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:59 schreef garfield_online het volgende:

[..]

liefde overwint alles
Nee, maar ik ga hier niet laten zitten omdat ze moeilijke ouders heeft...
Maar wel zou ik graag toch enigsinds normaal met haar willen omgaan en dat betekent dus wel dat je ouders moeten weten dat je een relatie hebt . Zou ook nogal raar overkomen als je bv na een jaar tegen je ouders zou zeggen van: Hey mama/papa, dit is xxxxx en ik zie hem al één jaar
Dat is eigenlijk de normale situatie, op school heb ik een Turks meisje leren kennen, haar vriend komt uit een ander gebied, waar ze absoluut geen relatie mee mag. Ze hebben al vier jaar een geheime relatie. Ze kunnen namelijk nog niet voor elkaar zorgen, grote kans dat als ze het nu zeggen, dat zij het huis uit moet. Dus de familie komt het pas te weten als ze gaan trouwen en samenwonen.
pi_55147393
Al gepraat?
pi_55147414
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:04 schreef enter het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk de normale situatie, op school heb ik een Turks meisje leren kennen, haar vriend komt uit een ander gebied, waar ze absoluut geen relatie mee mag. Ze hebben al vier jaar een geheime relatie. Ze kunnen namelijk nog niet voor elkaar zorgen, grote kans dat al ze het nu zeggen, dat zij het huis uit moet. Dus de familie komt het pas te weten als ze gaan trouwen en samenwonen.
eigenlijk wel redelijke idiote toestand natuurlijk als je erover nadenkt. Maar denk dat het waar zij vandaan komen nog wel iets losser is als in turkije. Bedoel, haar vader ziet er uit als iemand hier. Ze dragen geen hoofddoeken ofzo en gaan ook niet naar moskee ofzo...
Ze zijn gewoon als moslim opgevoed etc, maar verder niet zo heel veel meer.
Maar buiten dat ze moslim zijn (en hun "principes") zijn ze gewoon nog eens extra streng en bezorgd om haar...
Garfield!!!!!
pi_55147456
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:07 schreef garfield_online het volgende:

[..]

eigenlijk wel redelijke idiote toestand natuurlijk als je erover nadenkt. Maar denk dat het waar zij vandaan komen nog wel iets losser is als in turkije. Bedoel, haar vader ziet er uit als iemand hier. Ze dragen geen hoofddoeken ofzo en gaan ook niet naar moskee ofzo...
Maar buiten dat ze moslim zijn (en hun "principes") zijn ze gewoon nog eens extra streng en bezorgd om haar...
Welke ouder is dat niet voor het kroos?

Ik denk dat je dan eens met ze moet gaan praten samen met je vriendin .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_55147458
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:06 schreef Tarabass het volgende:
Al gepraat?
Met haar ouders? Nee. Die weten nog van niets. (het is dan ook nog in het begin).
Maar ik wil best met hun praten, laten zien wat voor iemand ik ben, wat ik doe en wat voor type iemand ik ben. Denk dat ze me best wel zullen mogen als ze mij gewoon een kans geven om te laten zien wie ik ben. Enkel zei zegt dat we voorlopig echt nog wel moeten wachten omdat ze haar anders gewoon helemaal gaan controleren of soort van huisarrest gaan geven en elkaar dus helemaal niet meer kunnen zien. (best wel freaky in mijn ogen)
Garfield!!!!!
pi_55147504
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:07 schreef garfield_online het volgende:

[..]

Vriendin (en haar familie) dragen ook geen hoofddoek, ze gaan niet naar de moskee, ze gedragen zich als Nederlanders. Studeren, winkelen, werken, leuke dingen doen. Alleen het hoofdstuk jongens en laat thuiskomen is niet bespreekbaar in hun familie. Ik zelf kan goed praten met haar ouders, maar ook ik moet niet over jongens beginnen
pi_55147528
Ik zou je (bijna) vrienden laten kiezen wat zij wilt, het zijn haar ouders en jij moet dat accepteren.
  zondag 9 december 2007 @ 16:16:17 #19
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55147611
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:55 schreef garfield_online het volgende:

Hoe kunnen we haar ouders overtuigen dat het toch redelijk normaal is dat hun dochter eens met jongens omgaat en dat ze zich niet zo'n verschrikkelijke zorgen moeten maken maar ons ook beetje ons gang laten gaan. De hele tijd stiekem doen etc hou ik niet echt van...

Iemand tips?
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:09 schreef garfield_online het volgende:

[..]

Met haar ouders? Nee. Die weten nog van niets. (het is dan ook nog in het begin).
Maar ik wil best met hun praten, laten zien wat voor iemand ik ben, wat ik doe en wat voor type iemand ik ben. Denk dat ze me best wel zullen mogen als ze mij gewoon een kans geven om te laten zien wie ik ben. Enkel zei zegt dat we voorlopig echt nog wel moeten wachten omdat ze haar anders gewoon helemaal gaan controleren of soort van huisarrest gaan geven en elkaar dus helemaal niet meer kunnen zien. (best wel freaky in mijn ogen)
Uhm luisteren naar haar. Praten lijkt de enige manier om haar ouders in te lichten, maar dat is volgens haar niet handig. Bedenk ook even dat wat voor hen gewoon is, voor jou niet gewoon hoeft te zijn, en omgekeerd.

Succes, maar uit de andere topics hier over gemengde relaties krijg ik de indruk dat het hoe dan ook een lastig parket is.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_55147694
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:16 schreef Inekris het volgende:

[..]

[..]

Uhm luisteren naar haar. Praten lijkt de enige manier om haar ouders in te lichten, maar dat is volgens haar niet handig. Bedenk ook even dat wat voor hen gewoon is, voor jou niet gewoon hoeft te zijn, en omgekeerd.

Succes, maar uit de andere topics hier over gemengde relaties krijg ik de indruk dat het hoe dan ook een lastig parket is.
Tuurlijk moet zij beslissen hoe we dit het best aan kunnen pakken. Maar we wouden gewoon eens wat eventuele ervaringen horen over deze dingen. We zullen niet de enigste zijn die dit probleem hebben gehad.
We zoeken gewoon wat tips om binnenkort/ooit haar ouders in te lichten, hoe we dat gewoon het beste kunnen doen.
Garfield!!!!!
pi_55147749
Is haar moeder niet wat zachter te krijgen? Heeft ze zelf al eens geprobeerd om één op één met haar moeder over jongens in het algemeen te praten?

"Mam, ik ben nu al 18 en eens zal ik toch wel eens verliefd worden... etc etc"

Misschien is mams langzaam te overtuigen en kan zij paps eens aan zijn mouw trekken.

Ze moet zeker jou nog niet noemen en je moet al helemaal niet nu al met haar ouders gaan praten.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_55147843
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:21 schreef MUUS het volgende:
Is haar moeder niet wat zachter te krijgen? Heeft ze zelf al eens geprobeerd om één op één met haar moeder over jongens in het algemeen te praten?

"Mam, ik ben nu al 18 en eens zal ik toch wel eens verliefd worden... etc etc"

Misschien is mams langzaam te overtuigen en kan zij paps eens aan zijn mouw trekken.

Ze moet zeker jou nog niet noemen en je moet al helemaal niet nu al met haar ouders gaan praten.
Dat is inderdaad waar, vader is het "ergste"
En nee, we zijn ook echt niet van plan om het voorlopig over mij enzo te hebben maar gewoon ergens héél rustig en héél voorzichtig een begin te maken in de richting eh.
Maar daar heb je wel gelijk in met wat je zegt
Garfield!!!!!
pi_55148002
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:24 schreef garfield_online het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar, vader is het "ergste"
En nee, we zijn ook echt niet van plan om het voorlopig over mij enzo te hebben maar gewoon ergens héél rustig en héél voorzichtig een begin te maken in de richting eh.
Maar daar heb je wel gelijk in met wat je zegt
Ik heb heel wat meiden meegemaakt die in dezelfde situatie zaten als jij en je vriendin nu. Van één meisje was haar vader er ook echt van overtuigd dat ze op school geen contact had met jongens en mannen.
Hóe moet je dat in godsnaam voor elkaar krijgen?

Maar altijd waren de moeders realistischer. Sterker nog, ál die moeders gingen op een gegeven moment liegen (tegen de vaders) voor hun dochters. De moeder verzon smoesjes zodat de dochter toch weg kon en zelfs kon blijven slapen bij vriendinnen of een vriendje.

Op een bepaald punt zien die moeders meestal wel het licht. Ze herinneren zich dan ineens hun eigen jeugd ofzo. .

Tijd en geduld!
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_55148162
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:31 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik heb heel wat meiden meegemaakt die in dezelfde situatie zaten als jij en je vriendin nu. Van één meisje was haar vader er ook echt van overtuigd dat ze op school geen contact had met jongens en mannen.
Hóe moet je dat in godsnaam voor elkaar krijgen?

Maar altijd waren de moeders realistischer. Sterker nog, ál die moeders gingen op een gegeven moment liegen (tegen de vaders) voor hun dochters. De moeder verzon smoesjes zodat de dochter toch weg kon en zelfs kon blijven slapen bij vriendinnen of een vriendje.

Op een bepaald punt zien die moeders meestal wel het licht. Ze herinneren zich dan ineens hun eigen jeugd ofzo. .

Tijd en geduld!
bedankt, leuk om te horen
en ja, tijd en geduld is niet zo het probleem voor mij. Dat heb ik er echt wel voor over.
En ja, dat die vaders soms denken dat ze echt geen contact met jongens hebben enzo snap ik ook niet meer ze. Zeker niet als je dochter nog eens een erg knap meisje is bedoel, geloven die hunzelf nu echt?

Maarja, we zullen gewoon alles heel rustigjes aan moeten doen wat contact betreft
Garfield!!!!!
pi_55148323
Baard laten staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')