liefde overwint allesquote:Op zondag 9 december 2007 15:57 schreef poepeneesje het volgende:
Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om die ouders te overtuigen.
Tip: Haar ontvoeren of niet aan beginnen.
Succes.
Hun zorg is meer beetje dat ze als maagd het huwelijk ingaat denk ik. Maar ze mocht/mag eigenlijk gewoon helemaal geen contact hebben met jongens. Maar het is wel zo dat de moslims daar wel héél wat anders zijn als in het midden oosten. Ze dragen geen hoofddoek ofzo eh, maar ze zijn gewoon over protected.quote:Op zondag 9 december 2007 15:58 schreef enter het volgende:
Als haar ouders eenmaal overtuigd zijn, gaan ze dan akkoord met jou afkomst, is het niet zo dat ze ook met een Kosovaan moet trouwen?
ze heeft 2 jongere zusjes en 2 jongere broertjes. En die zijn hetzelfde als haar beetje, ook dingen stiekem doen omdat de ouders anders toch maar zeuren.quote:Op zondag 9 december 2007 15:59 schreef MLI het volgende:
Wat handig kan zijn is de aandacht afleiden. Heeft ze geen jonger rebels zusje?
Ik denk wel dat ze héél veel problemen waard is ja. Is niet zomaar een scharrel ofzo.quote:Op zondag 9 december 2007 16:01 schreef aids het volgende:
Alleen aan beginnen als het je écht waard is
Bedenk je dat het veel gedoe op gaat leveren, als jullie elkaar echt leuk vinden kom je daar allemaal heus wel overheen, maar als het gewoon als een scharrel voor je is zou ik je de moeite besparen.
Ik weet uit eigen ervaring dat het ook heel erg goed kan lopen, al weten d'r ouders het gewoon nog niet
Dat is eigenlijk de normale situatie, op school heb ik een Turks meisje leren kennen, haar vriend komt uit een ander gebied, waar ze absoluut geen relatie mee mag. Ze hebben al vier jaar een geheime relatie. Ze kunnen namelijk nog niet voor elkaar zorgen, grote kans dat als ze het nu zeggen, dat zij het huis uit moet. Dus de familie komt het pas te weten als ze gaan trouwen en samenwonen.quote:Op zondag 9 december 2007 15:59 schreef garfield_online het volgende:
[..]
liefde overwint alles
Nee, maar ik ga hier niet laten zitten omdat ze moeilijke ouders heeft...
Maar wel zou ik graag toch enigsinds normaal met haar willen omgaan en dat betekent dus wel dat je ouders moeten weten dat je een relatie hebt. Zou ook nogal raar overkomen als je bv na een jaar tegen je ouders zou zeggen van: Hey mama/papa, dit is xxxxx en ik zie hem al één jaar
eigenlijk wel redelijke idiote toestand natuurlijk als je erover nadenkt. Maar denk dat het waar zij vandaan komen nog wel iets losser is als in turkije. Bedoel, haar vader ziet er uit als iemand hier. Ze dragen geen hoofddoeken ofzo en gaan ook niet naar moskee ofzo...quote:Op zondag 9 december 2007 16:04 schreef enter het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de normale situatie, op school heb ik een Turks meisje leren kennen, haar vriend komt uit een ander gebied, waar ze absoluut geen relatie mee mag. Ze hebben al vier jaar een geheime relatie. Ze kunnen namelijk nog niet voor elkaar zorgen, grote kans dat al ze het nu zeggen, dat zij het huis uit moet. Dus de familie komt het pas te weten als ze gaan trouwen en samenwonen.
Welke ouder is dat niet voor het kroos?quote:Op zondag 9 december 2007 16:07 schreef garfield_online het volgende:
[..]
eigenlijk wel redelijke idiote toestand natuurlijk als je erover nadenkt. Maar denk dat het waar zij vandaan komen nog wel iets losser is als in turkije. Bedoel, haar vader ziet er uit als iemand hier. Ze dragen geen hoofddoeken ofzo en gaan ook niet naar moskee ofzo...
Ze zijn gewoon als moslim opgevoed etc, maar verder niet zo heel veel meer.
Maar buiten dat ze moslim zijn (en hun "principes") zijn ze gewoon nog eens extra streng en bezorgd om haar...
Met haar ouders? Nee. Die weten nog van niets. (het is dan ook nog in het begin).quote:Op zondag 9 december 2007 16:06 schreef Tarabass het volgende:
Al gepraat?
Vriendin (en haar familie) dragen ook geen hoofddoek, ze gaan niet naar de moskee, ze gedragen zich als Nederlanders. Studeren, winkelen, werken, leuke dingen doen. Alleen het hoofdstuk jongens en laat thuiskomen is niet bespreekbaar in hun familie. Ik zelf kan goed praten met haar ouders, maar ook ik moet niet over jongens beginnenquote:Op zondag 9 december 2007 16:07 schreef garfield_online het volgende:
[..]
eigenlijk wel redelijke idiote toestand natuurlijk als je erover nadenkt. Maar denk dat het waar zij vandaan komen nog wel iets losser is als in turkije. Bedoel, haar vader ziet er uit als iemand hier. Ze dragen geen hoofddoeken ofzo en gaan ook niet naar moskee ofzo...
Ze zijn gewoon als moslim opgevoed etc, maar verder niet zo heel veel meer.
Maar buiten dat ze moslim zijn (en hun "principes") zijn ze gewoon nog eens extra streng en bezorgd om haar...
quote:Op zondag 9 december 2007 15:55 schreef garfield_online het volgende:
Hoe kunnen we haar ouders overtuigen dat het toch redelijk normaal is dat hun dochter eens met jongens omgaat en dat ze zich niet zo'n verschrikkelijke zorgen moeten maken maar ons ook beetje ons gang laten gaan. De hele tijd stiekem doen etc hou ik niet echt van...
Iemand tips?
Uhm luisteren naar haar. Praten lijkt de enige manier om haar ouders in te lichten, maar dat is volgens haar niet handig. Bedenk ook even dat wat voor hen gewoon is, voor jou niet gewoon hoeft te zijn, en omgekeerd.quote:Op zondag 9 december 2007 16:09 schreef garfield_online het volgende:
[..]
Met haar ouders? Nee. Die weten nog van niets. (het is dan ook nog in het begin).
Maar ik wil best met hun praten, laten zien wat voor iemand ik ben, wat ik doe en wat voor type iemand ik ben. Denk dat ze me best wel zullen mogen als ze mij gewoon een kans geven om te laten zien wie ik ben. Enkel zei zegt dat we voorlopig echt nog wel moeten wachten omdat ze haar anders gewoon helemaal gaan controleren of soort van huisarrest gaan geven en elkaar dus helemaal niet meer kunnen zien. (best wel freaky in mijn ogen)
Tuurlijk moet zij beslissen hoe we dit het best aan kunnen pakken. Maar we wouden gewoon eens wat eventuele ervaringen horen over deze dingen. We zullen niet de enigste zijn die dit probleem hebben gehad.quote:Op zondag 9 december 2007 16:16 schreef Inekris het volgende:
[..]
[..]
Uhm luisteren naar haar. Praten lijkt de enige manier om haar ouders in te lichten, maar dat is volgens haar niet handig. Bedenk ook even dat wat voor hen gewoon is, voor jou niet gewoon hoeft te zijn, en omgekeerd.
Succes, maar uit de andere topics hier over gemengde relaties krijg ik de indruk dat het hoe dan ook een lastig parket is.
Dat is inderdaad waar, vader is het "ergste"quote:Op zondag 9 december 2007 16:21 schreef MUUS het volgende:
Is haar moeder niet wat zachter te krijgen? Heeft ze zelf al eens geprobeerd om één op één met haar moeder over jongens in het algemeen te praten?
"Mam, ik ben nu al 18 en eens zal ik toch wel eens verliefd worden... etc etc"
Misschien is mams langzaam te overtuigen en kan zij paps eens aan zijn mouw trekken.
Ze moet zeker jou nog niet noemen en je moet al helemaal niet nu al met haar ouders gaan praten.
Ik heb heel wat meiden meegemaakt die in dezelfde situatie zaten als jij en je vriendin nu. Van één meisje was haar vader er ook echt van overtuigd dat ze op school geen contact had met jongens en mannen.quote:Op zondag 9 december 2007 16:24 schreef garfield_online het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, vader is het "ergste"
En nee, we zijn ook echt niet van plan om het voorlopig over mij enzo te hebben maar gewoon ergens héél rustig en héél voorzichtig een begin te maken in de richting eh.
Maar daar heb je wel gelijk in met wat je zegt
bedankt, leuk om te horenquote:Op zondag 9 december 2007 16:31 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik heb heel wat meiden meegemaakt die in dezelfde situatie zaten als jij en je vriendin nu. Van één meisje was haar vader er ook echt van overtuigd dat ze op school geen contact had met jongens en mannen.
Hóe moet je dat in godsnaam voor elkaar krijgen?
Maar altijd waren de moeders realistischer. Sterker nog, ál die moeders gingen op een gegeven moment liegen (tegen de vaders) voor hun dochters. De moeder verzon smoesjes zodat de dochter toch weg kon en zelfs kon blijven slapen bij vriendinnen of een vriendje.
Op een bepaald punt zien die moeders meestal wel het licht. Ze herinneren zich dan ineens hun eigen jeugd ofzo..
Tijd en geduld!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |