Ajax! Maar dan moet 'ie Vercauteren thuislaten..quote:Op zondag 30 december 2007 01:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij alleen af waar De Boeck naartoe zou gaan. Club is niks voor hem, bij Anderlecht zal eerst Van Holsbeeck moeten verdwijnen voor ie er naartoe wil (of zelfs kan) , Standard zal wel voor een Waal blijven kiezen. Misschien een Genk ofzo. Maar wat de rest van Belgi๋ betreft kan ie dan evengoed bij Cercle blijven natuurlijk.
Misschien gaat ie wel ooit ergens naar het buitenland, samen met Vercauteren ...
Ik durf wedden dat er g้้n enkel bestuurslid van Ajax is die op dit moment weet wie Glen De Boeck is ... Zelfs niet als voetballer ...quote:Op zondag 30 december 2007 01:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ajax! Maar dan moet 'ie Vercauteren thuislaten..
Ach, dat mag tegenwoordig allemaal joh zolang je maar wint.quote:Op zondag 30 december 2007 01:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zijn soort voetballen met snelle omschakelingen staat volgens mij trouwens ook een beetje haaks op de Ajax-traditie en school ...
Wat ik mij trouwens afvraag. Bij Ajax hebben ze al jaren Urbain Haesaert full time in dienst als scout , is het nog nooit bij hen opgekomen om die eens als coach te proberen ? Dat was hier de "Glen De Boeck" van de jaren '80 , die Belgi๋ en Europa verbaasde door als trainer van Lokeren en vooral Waregem de Belgische en zelfs Europese top (door Milan uit te schakelen en met Waregem door te stoten tot de halve finales van de europacup zorgde hij voor de revolutie daar die Berlusconi aan de macht bracht) het vuur aan de schenen te leggen.quote:Op zondag 30 december 2007 01:56 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ach, dat mag tegenwoordig allemaal joh zolang je maar wint.
Het moet niet zozeer ้้n van de grote drie zijn, maar ik krijg bij Cercle niet echt het gevoel dat het een ploeg is die ergens aan wil bouwen, die erg ambitieus is, die echt dingen wil bereiken. In dat opzicht vind ik Gent of zelfs Charleroi ook een stap vooruit.quote:Op zondag 30 december 2007 01:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij alleen af waar De Boeck naartoe zou gaan. Club is niks voor hem, bij Anderlecht zal eerst Van Holsbeeck moeten verdwijnen voor ie er naartoe wil (of zelfs kan) , Standard zal wel voor een Waal blijven kiezen. Misschien een Genk ofzo. Maar wat de rest van Belgi๋ betreft kan ie dan evengoed bij Cercle blijven natuurlijk.
Misschien gaat ie wel ooit ergens naar het buitenland, samen met Vercauteren ...
Dat is het net wel volgens mij. Puur objectief gezien is dat al jaren de best bestuurde Belgische voetbalvereniging. Het feit dat zowat alle spelers intussen al hun contract met meerdere jaren verlengd hebben bewijst ook wel dat ze niet zomaar iedereen zullen laten gaan.quote:Op zondag 30 december 2007 12:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het moet niet zozeer ้้n van de grote drie zijn, maar ik krijg bij Cercle niet echt het gevoel dat het een ploeg is die ergens aan wil bouwen, die erg ambitieus is, die echt dingen wil bereiken. In dat opzicht vind ik Gent of zelfs Charleroi ook een stap vooruit.
Hij kan natuurlijk nog bondscoach worden.
AZ is een nepclub, maar ze hebben toch nog altijd meer uitstraling dan de paters hoorquote:Op zaterdag 29 december 2007 21:27 schreef Fiskus het volgende:
Conclusie tot nu toe:
Club = soort Feyenoord, zelfde cultuur, broeinest van frusti's en anti-joden
Anderlecht= soort Ajax, 'de Joden', pretentieus
Cercle= soort AZ, opkomend kleintje
iemand meer parallellen?![]()
Succes met je abbo Darkshinequote:Mechelen hoopt op samenwerking met Ajax
Geschreven door Bart Kruyt op donderdag, 3 januari om 14:12
Ajax gaat mogelijk weer samenwerken met een Belgische club. Na een weinig succesvolle samenwerking met Germinal Beerschot Antwerpen hoopt nu KV Mechelen op een samenwerkingsverband. Dat meldt Het Laatste Nieuws.
Mechelen werkte al eerder samen met Feyenoord, dat anderhalf jaar geleden de stekker eruit trok. De Rotterdammers stopten alle samenwerkingsverbanden die zij in de afgelopen jaren had gehad en besloot enkel verder te gaan met de voetbalschool in Ghana en het samenwerkingsverband met Excelsior. De samenwerking met Mechelen leverde Feyenoord ooit de transfers van Nana Asare en Abdul-Yakuni Iddi op.
De huidige nummer vijftien van de Jupiler League heeft nu Ajax op de korrel. "Wij zeggen geen ja en niet nee", liet voorzitter Johan Timmemans de waarheid in het midden. "Ik ontken niet dat er verkennende gesprekken hebben plaatsgevonden en we reeds een principi๋le, mondelinge overeenkomst hebben bereikt. De samenwerking zal zich concentreren rond de uitwisseling en opleiding van jeugdspelers."
Zou een heel goede aankoop zijn voor Anderlecht.quote:De Sutter verkiest Anderlecht boven Club
De naam van Tom De Sutter wordt regematig in verband gebracht met Anderlecht, Standard, Racing Genk en ook Club Brugge, waar hij in 2005 doorgestuurd werd. De 22-jarige aanvaller is echter niet van plan Cercle Brugge tijdens het huidige seizoen te verlaten.
"Cercle Brugge nu verlaten, zou dom zijn," stelt De Sutter in Voetbal Magazine. "Natuurlijk charmeert de interesse van Anderlecht mij. Maar dit is pas mijn tweede seizoen in eerste. Wie ben ik om tegen die jongens
daar te zeggen: "Met mij worden de resultaten beter"? Ik zou graag dit mooie seizoen bij Cercle Brugge uitdoen."
Tom De Sutter windt er geen doekjes om, als hij tussen Anderlecht en Club Brugge moet kiezen, opteert hij voor de Brusselaars. "Mijn vader en al mijn vrienden zijn supporter van Anderlecht," stelt De Sutter.
Via KVV Balegem en Standaard Wetteren belandde De Sutter in 2001 bij Club Brugge. Na vier seizoenen mocht hij beschikken. Via KM Torhout knokte de aanvaller terug hogerop. In zijn eerste seizoen bij Cercle kwam hij aan drie goals in 23 wedstrijden. Halfweg de huidige campagne zit de centrale spits aan acht doelpunten en zes assists. De Sutter tekende in de december een contractverlenging tot medio 2012.
Maar Sport/Voetbalmagazine is al voor het weekend gedrukt , en gisteren liet de Cercle-voorzitter dit weten op hun nieuwjaarsreceptie voor de pers : De Sutter zal een serieuze duit moeten kosten blijkbaarquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:53 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zou een heel goede aankoop zijn voor Anderlecht.
quote:Cercle-aanvaller Tom De Sutter verkozen tot beste speler van de eerste seizoenshelft
'De hype blijft maar duren'
De stemmen voor onze Twaalfde Man Trofee zijn geteld. En Tom De Sutter werd met een verpletterende meerderheid tot beste speler van de heenronde verkozen. De spits van Cercle Brugge dankt zijn kiezers en richt zich ondertussen op de clash met Club Brugge komende maandag.
'Bedankt. Echt leuk dat iedereen mijn prestaties zo waardeert. Ik hoop dat de terugronde even goed verloopt als de heenronde', toont De Sutter zich blij, maar ook ietwat verbaasd over zijn uitverkiezing tot beste speler van de heenronde, voor Steven Defour en ploegmaat Stijn De Smet. 'Uiteindelijk zijn wij niet van een topclub maar slechts van Cercle, al mag je dat nu niet meer zeggen. (lacht) De hype ronde Cercle blijft maar duren.'
Zodanig zelfs dat weekbladen als Dag Allemaal De Sutter hebben ontdekt. De nuchtere kerel uit Balegem houdt de boot af. 'Aan sportgerelateerde media wil ik best interviews geven, maar voor het overige zal ik die media-aandacht zeker niet opzoeken.'
Komende maandag hervat Cercle met de bekerderby tegen Club. Eerder dit seizoen was De Sutter man van de match in de burenstrijd, ook al verloor groen-zwart ้n had De Sutter mogelijk een doelpuntje meer kunnen maken. Hij had zelfs moeite om de tranen van ontgoocheling te bedwingen.
'Achteraf bekeken heb ik slechts ้้n kans gekregen waar ik te overhaast heb afgewerkt. Jammer, want Club speelde niet goed. We waren dan ook helemaal stuk na die match. Ik zie De Smet en Verbist in de spelerstunnel nog op de grond zitten. We waren kapot en ontgoocheld.'
Speel jij met revanchegevoelens tegen Club omdat ze niet in jou geloofden en jou in 2005 zomaar naar derdeklasser Torhout lieten gaan?
'Niet echt. Ik was in die tijd nog niet klaar voor de A-kern. Op dat moment hadden ze ook Lange - een type zoals ik - en daar kon ik de concurrentie nog niet mee aangaan. Anderzijds: in de heenronde had ik bij de beloften negen goals gemaakt terwijl Yulu-Matondo er maar vier had en zeker niet schitterend bezig was. En dan besliste Club toch om hem mee te nemen op winterstage. Toen wist ik ook hoe laat het was. Hadden ze misschien iets meer geduld gehad, dan was ik er wel geraakt.'
'Maar echte revanchegevoelens heb ik daarom niet. Ik ben niet zozeer tegen Club, wel vooral voor Cercle. Jongens als Boi en Viane hebben mij echt Cercle-minded gemaakt. Je weet dat ze op ons secretariaat niet met blauwe maar wel met groen en zwarte balpennen schrijven. En als iemand Leve Cercle zegt, je dan moet antwoorden met Lang Leve Cercle. Die dingen hebben ze me bijgebracht.'
Club-coach Jacky Mathijssen durft voor belangrijke wedstrijden al eens speldenprikken uit te delen aan het adres van de tegenstander. Irriteert jullie dat?
'Neen, iedereen weet dat het deel uitmaakt van zijn aanpak. We zitten met voldoende verstandige en ervaren jongens in de groep dat we ons daar niet aan storen. Maar onze trainer prikkelt ons graag en sommige artikels worden uitgehangen in de kleedkamer. Zoals toen we FC Occasie werden genoemd voor de match tegen Anderlecht. Net zoals de uitspraak van Mathijssen dat zijn scouts niet onder de indruk waren van Cercle. Daarvoor zijn we jullie journalisten soms dankbaar. (lacht)'
Opvallend: jullie walsen door de competitie, maar tegen Anderlecht, Club Brugge, Genk en Standard slagen jullie er niet in om te winnen.
'Vergeet niet dat de wedstrijden tegen Genk en Standard heel vroeg op het seizoen kwamen, op de eerste en de derde speeldag. We waren ons er toen nog niet van bewust dat we een topclub konden inmaken. En als je daar niet van overtuigd bent, doe je dat niet. Nu is dat anders. Dat toonden we al tegen Anderlecht en Club waar we beter waren.'
Hij heeft natuurlijk de pech dat hij in de terugronde van vorig seizoen niet veel speelde na een voetbreuk. Maar op zich weet je natuurlijk nooit. Kijk naar De Bilde destijds die hem ook op ้้n stemronde won.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 02:03 schreef Radegast het volgende:
wat ik al eerder in het topic zei: geef Tom de Sutter die Gouden Schoen maar..
Ah, tof! Holland Sport daar maar op een ander tijdstip terugkijken..quote:Op zaterdag 12 januari 2008 02:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De Brugse bekerderby is live op Sporza (Canvas) maandagavond !
quote:Lei Clijsters zwaar ziek
Lei Clijsters is ernstig ziek, dat maakte Jeroen Jespers, de woordvoerder van de familie, bekend. De trainer van Tongeren zal daardoor dit weekend niet op de bank zitten bij de derdeklasser.
Vermoedelijk zal Clijsters ook de komende weken zijn plaats op de bank niet kunnen innemen. De dokters kunnen momenteel nog geen uitsluitsel geven over de ziekte van Lei Clijsters, pas in de loop van volgende week zal de diagnose gesteld worden. Dat de situatie ernstig is blijkt ook uit het feit dat Jelle Van Damme afgelopen dinsdag in allerijl vertrokken is tijdens de stage van Anderlecht in Spanje, de verdediger is de vriend van Elke Clijsters.
Fc Fusie ? Wat is Aalst dan ? Eendracht Vereffening 2002 ?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:06 schreef blueangel_ het volgende:
Wat een weekend
Morgen de clash van de Denderstreek: FC Dender ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ aka fc fusie tegen Iendracht Oilsjt, maandag d'n derby
Heerlijk
Tja, liever in vereffening. Als de kans zich had voorgedaan om niet in vereffening te moeten gaan en te fuseren met een ander regioteam en in Aalst te blijven spelen , dan had men dat destijds allicht ook gedaan daar. Alleen was er niet zoals in Denderleeuw nog zo'n team (Hekelgem was dat daar zeker?) voor handen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:03 schreef blueangel_ het volgende:
Nog liever in vereffening dan je ziel te verkopen met x aantal fusies ?
Den iendracht is vooral een prachtige traditieclub met een achterban waar 3/4 van de huidige eerste klasse nog maar van kan dromen. Jammer genoeg is die geschiedenis ook altijd getekend door wanbeleid en malafide figuren. Bedankt Orlans ...
Orlans wou fuseren met Lokeren, en is weggejaagd (nadat hij nog een paar miljoen gepikt had). Garr้ wou den Iendracht 2 jaar terug verkopen aan Gent, en die heeft bijna moeten lopen voor z'n leven. Een fusie wordt nooit gepikt in Oilsjt, nog liever in 4de met een echte club dan met een mislukt fusiemisbaksel als FC Azerty in eerste klassequote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tja, liever in vereffening. Als de kans zich had voorgedaan om niet in vereffening te moeten gaan en te fuseren met een ander regioteam en in Aalst te blijven spelen , dan had men dat destijds allicht ook gedaan daar. Alleen was er niet zoals in Denderleeuw nog zo'n team (Hekelgem was dat daar zeker?) voor handen.
Ga je weer lopen zoals de vorige keer?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:33 schreef Jasza het volgende:
Zit die hooligan hier ook nog steeds
Volgend jaar meeten bij ons CL duel glennetje?
Toen was ik er nietquote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:56 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Ga je weer lopen zoals de vorige keer?
Ik was zelf bij deze wedstrijd en volgens mij ging er een bal van OHL, bij een 1-2 stand, over de lijn. Alleen de grensrechter deed helemaal niets. Onbegrijpelijk, want met 1-3 achter had ik GBA niet meer terug zien komen.quote:Op zondag 13 januari 2008 02:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Germinal Beerschot was net voor de winterstop de ploeg in vorm in de Jupiler League. Tegen OH Leuven zagen de Ratten echter stevig af. Brongo en co versierden een reeks kansen, maar faalden in de afwerking. In de verlengingen toonde de tweedeklasser zich wel effici๋nt. Ruytinx en Janssens zorgden voor 0-2. De thuisploeg gaf echter niet op, Ederson en Malki zorgden voor strafschoppen. Daarin toonde de eersteklasser zich de koelbloedigste.
Dat leek mij ook. Volgens mij ging de GBA keeper daar inderdaad met bal en al volledig over de lijn.quote:Op zondag 13 januari 2008 10:46 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik was zelf bij deze wedstrijd en volgens mij ging er een bal van OHL, bij een 1-2 stand, over de lijn. Alleen de grensrechter deed helemaal niets. Onbegrijpelijk, want met 1-3 achter had ik GBA niet meer terug zien komen.
Jullie komen elkaar tegen de de kwalificatie duels zeker?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 21:33 schreef Jasza het volgende:
Zit die hooligan hier ook nog steeds
Volgend jaar meeten bij ons CL duel glennetje?
Kortrijk met hun internet Nederlander voorinquote:Op zondag 13 januari 2008 02:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zulte Waregem onderuit, Anderlecht niet
Kortrijk begon sterk aan de derby tegen Zulte Waregem, maar moest al snel gas terugnemen. Ook de bezoekers speelden matig, maar gingen toch met een voorsprong de rust in. Reina scoorde op een vrije trap. Na de rust verwaterde de partij helemaal. Zulte Waregem controleerde de match, maar dat brak het zuur op. Hempte schoot de match naar verlengingen en daarin zorgde Nfor voor een Kortrijkse stunt.
12-01-2008 20:00 Bergen - AA Gent 0 - 1
12-01-2008 20:00 G. Beerschot - OH Leuven 2 - 2
12-01-2008 20:00 Anderlecht - RS Waasland 2 - 0
12-01-2008 20:30 KV Kortrijk - Zulte Waregem 2 - 1
13-01-2008 15:00 FC Dender - Eendr.Aalst 2002 ... - ...
13-01-2008 16:00 Roeselare - Charleroi ... - ...
14-01-2008 20:30 Standard - Racing Genk ... - ...
14-01-2008 20:45 Cercle Brugge - Club Brugge ... - ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |