Ik nietquote:Op donderdag 27 maart 2008 01:01 schreef gday het volgende:
[..]
Omdat wij in Nederland allemaal op klompen lopen en in molens wonen.
Valt wel mee hoor als je er bent. Wel iets meer dan in NL, maar toch echt niet allesquote:Op donderdag 27 maart 2008 08:08 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik nietMaar valt me op altijd als je fotos ziet vanuit Zweden zie je alleen maar blond
lopen ook een boel knappe brunettes rond hoorquote:Op donderdag 27 maart 2008 08:08 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik nietMaar valt me op altijd als je fotos ziet vanuit Zweden zie je alleen maar blond
quote:Op donderdag 27 maart 2008 09:56 schreef PieterBas het volgende:
[..]
lopen ook een boel knappe brunettes rond hoor
Ik heb in de regio van Borås er wel een paar van zulke groothandels zien zitten, ben alleen even de namen vergeten.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:27 schreef nelisb het volgende:
even een niet emigratie vraag.
in nederland hebben wij bedrijven zoals Makro,Hanos,Sligr etc. Zijn dit soort bedrijven ook in Zweden(finland,noorwegen,denemarken)
Zo ja kunnen jullie mij helpen aan namen,website etc?
alvast bedankt.
Ok. Ik heb toen ik in Zweden zat, ooit eens een bedrijfspresentatie gehad van een bouwbedrijf die een groothandel aan het bouwen was.. Eens kijken of ik de presentatie nog kan vinden, daar staat vast de naam van die groothandel inquote:Op woensdag 9 april 2008 16:02 schreef nelisb het volgende:
ja voor de retail maar mag ook naar detailhandel toe.
zoals bv sligro levert in nederland aan horeca bedrijven,slagers etc.
Laag.quote:Op maandag 21 april 2008 12:19 schreef d.n3rd het volgende:
Hallo,
Ik heb misschien wel interesse om in Zweden te gaan wonen/werken voor een aantal jaar. Ben afgestudeerd HEAO'er, mijn Engels is goed, tel 23 jaar oud en heb in Costa Rica & Argentinië gewerkt (mocht dit relevant zijn).
Spreek geen woord Zweeds alleen..
Hoe zijn mijn kansen op de arbeidsmarkt?
Naar? Ik vond ze in het algemeen altijd wel vriendelijk en behulpzaam.. Alleen in de herfst en in de winter waren ze wat aan de depressieve kant en wat sneller geirriteerd.. en minder prettig in de omgang als ze een drankje te veel op hebben (dat kunnen Nederlanders net zo goed zijn).quote:Op donderdag 1 mei 2008 10:21 schreef Oma het volgende:
Mijn tante vertelde mij dat Zweden nogal nare mensen kunnen zijn. Klopt dit?
Ik dacht dat het juist de inburgeringscursus was...quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:25 schreef heaven7 het volgende:
Ja echt enorm! Zodra je het land binnentreed schelden ze je uit, beroven ze je en pissen ze over je heen!
Als je het 'echte' Zweden wilt ervaren moet je sowieso niet in Stockholm zijn, imho.quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:38 schreef Stepho het volgende:
Ik ben ook toegelaten, aan zowel de KTH in Stockholm als de BTH in Karlskrona, Blekinge.
Toch zit ik met een klein dillema, ik wou altijd naar Stockholm omdat dat de grote stad is waar veel te beleven is, maar ik sprak met een Zweed op mijn werk en hij zei dat bij de BTH het campus gevoel meer leeft en dat spreekt mij ook erg aan. Daarnaast was het studentenleven in Stockholm weer was minder aanwezig.
Iemand andere inzichten of meldingen.
Ben sowieso blij dat ik de keuze heb!
Ik gebruik de master als opstapje voor emmigratie naar zweden, maar tijdens de master wil ik vooral een leuke en gezellige studententijd hebben.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:14 schreef gday het volgende:
[..]
Als je het 'echte' Zweden wilt ervaren moet je sowieso niet in Stockholm zijn, imho.
Nice...quote:Op woensdag 7 mei 2008 18:36 schreef AKnynke het volgende:
VAnaf september verhuis ik voor 2 jaar naar Zweden, om daar m'n master te gaan doen aan de universiteit van Uppsala!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
DAt zijn een paar zaken die nog geregeld moeten worden. Ik weet echt helemaal niets, gister pas gehoord dat ik toegelaten ben, en echt alles meot nog geregeld worden. Tips?quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nice...
Weet je al waar je gaat wonen? Flogsta toevallig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |