quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:50 schreef imbaman het volgende:[..]
Volgens de beelden van mijn camera die bij het hek hangt is het een TNT-postbezorger.
Hij draagt tenminste zo'n jasje van ze

Als jij het op camera hebt dan is het raar dat die bezorger nog niet ontslagen is. Je kunt wellicht melding maken bij de politie. Als ik post niet kwijt kon (hek of wat dan ook) dan stuurde ik het retour en gooide ik het niet op straat. Wij kregen vaak melding van post die opstraat gevonden was (hele bundels), maar dat was in 9 van de 10 gevallen van de concurrentie. Soms echter ook niet, TNT gaat best wel hard achteruit (arbeidsvoorwaarden worden minder en dat merk je).
Overigens kun je aan de post zien door wie het is bezorgd (overigens niet altijd via wat er staat bij port betaald). Als het door tnt is bezorgd dan staat er op kleine brieven in 99,9 % van de gevallen rechtsonder een (vaak oranje) streepjescode en de postcode en het huisnummer. Bij de grotere brieven is het soms wat lastiger, maar onder het adres staat vaak een code (bedoel niet de streepjescode) waarin als het van Sandd of selektmail is de betreffende bedrijfsnaam terug te vinden is in deze code. Ook staat er als het door tnt post is bezorgd een oranje streepjescode ergens op het poststuk. Je kunt ook natuurlijk kijken naar wat er staat bij port betaald, maar dat klopt dus niet altijd.
Postzegelpost is altijd via tnt post bezorgd
[ Bericht 0% gewijzigd door sociologist op 08-12-2007 18:14:02 ]