Alle feestdagen komen er weer aan en dat levert een hoop leuke plaatjes op van huisdieren maar ook een hoop problemen en vragen.
Denk aan angst voor vuurwerk bij huisdieren, giftige/gevaarlijke materialen in huis, maar ook mooie foto's van huisdieren in de sneeuw of in de kerstboom
Het doel van dit topic..- Leuke winter/feestdagen foto's,
- Grappige, leuke, ontroerende momenten rondom de feestdagen
- Tips voor voorkomende problemen (bang voor vuurwerk, etc)
- Gevaarlijke situatie's voor huisdieren rond de feestdagen,
- Leuke kerstrecepten
voor huisdieren
Kortom alles wat met huisdieren en de feestdagen te maken heeft
![]()
Gisteren liep ik al tegen de eerste problemen op aangezien Elco in de tijd dat ik de afwas had gedaan kans had gezien een halve chocoladeletter te jatten
Nou weet ik dat chocolade voor honden ronduit vergif is en zelfs dodelijk kan zijn.
Gelukkig bleek Elco niet zoveel van de letter gegeten te hebben dat het gevaar opleverde.
Informatie over honden en chocoladeAl speurend op het internet kwam ik nog meer dingen tegen die ik eigenlijk niet wist.
Ik liet Elco bijvoorbeeld heel vaak sneeuwballen vangen, heel leuk spelletje alleen schijnt de kou ervoor te kunnen zorgen dat je hond een maagkanteling kan oplopen, levensgevaarlijk
Ik las ook dat eigenlijk elk onderdeel van een dennenboom giftig is.
En dat krenten en rozijnen een acuut nierfalen kunnen veroorzaken
Een hoop van dergelijke informatie staat in deze
folderHeb je zelf ook nog van dit soort weetjes dan zijn ze hier natuurlijk ook van harte welkom
Kom maar op met het feestspul