abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 2 december 2007 @ 21:47:25 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55000853
Alle feestdagen komen er weer aan en dat levert een hoop leuke plaatjes op van huisdieren maar ook een hoop problemen en vragen.

Denk aan angst voor vuurwerk bij huisdieren, giftige/gevaarlijke materialen in huis, maar ook mooie foto's van huisdieren in de sneeuw of in de kerstboom

Het doel van dit topic..

- Leuke winter/feestdagen foto's,

- Grappige, leuke, ontroerende momenten rondom de feestdagen

- Tips voor voorkomende problemen (bang voor vuurwerk, etc)

- Gevaarlijke situatie's voor huisdieren rond de feestdagen,

- Leuke kerstrecepten voor huisdieren

Kortom alles wat met huisdieren en de feestdagen te maken heeft

Gisteren liep ik al tegen de eerste problemen op aangezien Elco in de tijd dat ik de afwas had gedaan kans had gezien een halve chocoladeletter te jatten
Nou weet ik dat chocolade voor honden ronduit vergif is en zelfs dodelijk kan zijn.
Gelukkig bleek Elco niet zoveel van de letter gegeten te hebben dat het gevaar opleverde.

Informatie over honden en chocolade

Al speurend op het internet kwam ik nog meer dingen tegen die ik eigenlijk niet wist.

Ik liet Elco bijvoorbeeld heel vaak sneeuwballen vangen, heel leuk spelletje alleen schijnt de kou ervoor te kunnen zorgen dat je hond een maagkanteling kan oplopen, levensgevaarlijk

Ik las ook dat eigenlijk elk onderdeel van een dennenboom giftig is.
En dat krenten en rozijnen een acuut nierfalen kunnen veroorzaken

Een hoop van dergelijke informatie staat in deze folder

Heb je zelf ook nog van dit soort weetjes dan zijn ze hier natuurlijk ook van harte welkom

Kom maar op met het feestspul
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 2 december 2007 @ 21:50:42 #2
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55000947
TVP met m'n kerstpoezzie Baileys, de grootste kerstboomsloper allertijden, al verwacht ik dattie dit jaar zal worden overtroffen door Baloe

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  Moderator zondag 2 december 2007 @ 22:01:02 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55001172
Ha ha, hoeveel kerstballen heeft dat al gekost?
  zondag 2 december 2007 @ 22:03:16 #4
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55001261
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:01 schreef senesta het volgende:
Ha ha, hoeveel kerstballen heeft dat al gekost?
Ze zijn onbreekbaar, dus het enige wat ik een paar keer per dag moet doen, is de ballen er opnieuw inhangen
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 07:29:05 #5
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55007097
ik vrees dat dit jaar de boom het ook zal moeten ontgelden maar ik laat me niet weerhouden om hem op te zetten. met doerak was het heel simpel: die liet het ding gewoon staan en hield zich alleen bezig met vlees bietsen tijdens het gourmetten.
dat zal met ons huidige schorem wel anders gaan, vermoed ik. de dames zien overal brood in en vooral dirkje blijkt een onvermoeibare nieuwsgierigheid/bemoeizucht te hebben. bij alles wat we doen staat die kleine met dr neusje vooraan.
nu heb ik vorig jaar net voor een kapitaal aan nieuwe boomversiering gekocht, maar ik denk dat ik die toch nog maar een jaartje in de doos laat en wat plastic ballen ga organiseren om de schade nog enigszins beperkt te houden tot wat uitgetrokken slingers en naar beneden gekegelde ballen
want dat mijn boom een paar weken ongemoeid in de kamer kan staan..........dan geloof ik nog eerder in de kerstman
  maandag 3 december 2007 @ 13:10:19 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55011549
Ik heb op de onderste rij van de boom nepballen Baloe mag ze graag met zn staart de boom uit honkballen

(verkapte tvp )
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_55013395
Strak plan, Lady.
Mijn katje was ruim een half jaar oud bij zijn eerste kerst en nog ging mijn boom eraan.
Ook fijn als je een afrikaanse kerstgroep hebt staan (lange/hoge ebbehouten figuren met een klein voetstukje). Daarvan moet ik sinds zijn komst, twee kerstmissen geleden, elke dag wel een paar beeldjes rechtzetten. Maar ik capituleer niet: Kerstgroep hoort onder Kerstboom! Hmpf.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_55018359
Ik kom even pochen

Ik heb dus twee monsters van 10 weken. Gisteren moest ik iets van de vliering hebben dus toen meteen de doos met de boom maar vast gepakt. Ja ik heb een nepperd jah
Toen stond die doos toch al midden in de kamer en ik had zoiets van 'als ze 'm slopen kan ik 'm weer opbergen en nog iets anders verzinnen om toch de kerstsfeer in huis te hebben.'
Dus ik heb gisteren al mijn boom opgezet. De snoeren met lampjes waren wel erg aantrekkelijk maar toen alles eenmaal in de boom zat hebben ze er alleen onderdoor gerend op jacht naar hun propje papier maar verder niks. De hele dag wezen werken vandaag en toen ik thuis kwam stond de boom er nog steeds onaangeroerd bij. En de bank staat er pal naast dus één duik is genoeg bij wijze van.

Kijk ze nou braaf zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 03-12-2007 20:39:45 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 december 2007 @ 09:52:58 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55028276
Kan ik er vergif op innemen dat Jazz binnen de korste keren de kerstboom omver trekt? .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:16:45 #10
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_55038552
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 09:52 schreef Harajuku. het volgende:
Kan ik er vergif op innemen dat Jazz binnen de korste keren de kerstboom omver trekt? .
wrs wel ja
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:34:51 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55038928
Daar was ik al bang voor. .
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 december 2007 @ 20:07:35 #12
163650 Greys
pi_55063877
Nou, kijk naar de poezels van Dizzy, die zijn keurig!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 5 december 2007 @ 20:11:09 #13
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_55063945
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:07 schreef Greys het volgende:
Nou, kijk naar de poezels van Dizzy, die zijn keurig!
Keurig, volgens mij zijn het een stelletje kleine draken die kopjes !

Ik moet niet vergeten weer zo'n stekker in het stopcontact te steken voor de hond voor oud en nieuw, vorig jaar errug goed bevallen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 7 december 2007 @ 09:27:59 #14
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_55094818

[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_55097531
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:11 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Ik moet niet vergeten weer zo'n stekker in het stopcontact te steken voor de hond voor oud en nieuw, vorig jaar errug goed bevallen
Wat voor stekker bedoel je Nonneke?
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:42:17 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55097657
Zo'n feel good geur oid denk ik, dat ie niet flipt van elk rotje.
pi_55098612
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:42 schreef Harajuku. het volgende:
Zo'n feel good geur oid denk ik, dat ie niet flipt van elk rotje.
Ik ben benieuwd naar wat het is, kan er niets over vinden.

Mijn hond die is zo boos op vuurwerk en gaat helemaal over de rooie. Dan moet je hem heel strak tegen je aan vasthouden anders vliegt hij door het raam heen. Woon aan een plein waar een tiental jongens vanaf 's ochtends vroeg nonstop vuurwerk afsteken. Zo'n dag is leuk voor hen maar ik zie er bijna tegenop om de hond weer de hele dag te moeten troosten. Zou wel fijn zijn als er iets is om hem wat rustiger te krijgen.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:39:56 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55099050
Dit denk ik.
quote:
Feromonen
Er bestaat een verdamper met kalmerende werking, die u in het stopcontact steekt. Dit middel heet de D.A.P. verdamper. Deze bevat kalmerende geurstoffen (feromonen) die normaal door de moederhond worden afgegeven om de pups op hun gemak te stellen. Mensen kunnen dit niet ruiken maar de hond wel. Door de kalmerende geur zal uw hond minder heftig reageren op prikkels van buitenaf. Ook voor de D.A.P. verdamper geldt dat u er op tijd mee moet beginnen. Minimaal 1 week, maar het liefst 2 tot 3 weken voor het vuurwerk. De verdamper blijft ongeveer een maand werkzaam, daarna zijn navullingen te koop.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:40:58 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55099071
pi_55099234
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:39 schreef Harajuku. het volgende:
Dit denk ik.
[..]
Dank je wel voor het opzoeken!
Ik vind het best nog prijzig, maar als het helpt zeker het overwegen waard.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:58:01 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55099464
Ik wil net zeggen, als je hond er zo opgefokt van raakt is het het overwegen waard. Ik meen dat de meeste ervaringen hier positief waren, soit.
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:04:30 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55099627
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:20 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar wat het is, kan er niets over vinden.

Mijn hond die is zo boos op vuurwerk en gaat helemaal over de rooie. Dan moet je hem heel strak tegen je aan vasthouden anders vliegt hij door het raam heen. Woon aan een plein waar een tiental jongens vanaf 's ochtends vroeg nonstop vuurwerk afsteken. Zo'n dag is leuk voor hen maar ik zie er bijna tegenop om de hond weer de hele dag te moeten troosten. Zou wel fijn zijn als er iets is om hem wat rustiger te krijgen.
Het probleem is ook een beetje dat iedere keer dat je hem troost je hem bevestigt dat hij terecht bang is... Als je hem inderdaad iets kon geven om hem rustig te maken hoef je dat misschien ook niet meer te doen, en kan je hem geleidelijk aan afleren dat er niks engs aan is?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  Moderator vrijdag 7 december 2007 @ 13:08:17 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55099725
Ik heb met elco een vuurwerkcursus gedaan toen hij een jaar was.
Uiteindelijk liep ik voor niets wat hij deed alsof hij dagelijks tussen het vuurwerk liep, ik was banger dan hij
Maar misschien dat meerdere hondenverenigingen in nederland zoiets organiseren?
Het probleem zelf aanpakken is natuurlijk altijd beter dan de periode met medicijnen overbruggen
pi_55099773
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:58 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wil net zeggen, als je hond er zo opgefokt van raakt is het het overwegen waard. Ik meen dat de meeste ervaringen hier positief waren, soit.
Dit wilde ik graag weten inderdaad (positieve ervaringen). Want als mens ruik je het niet en voor hetzelfde geld vullen ze die flacons met water.
Van het weekend ga ik even langs de dierenwinkel. Want zoals ik het begrepen heb kan ik meteen die stekker erin pluggen.
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:11:00 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55099804
Ja maar hiermee beginnen kan het wel makkelijker maken om er iets aan te doen. Fuck knows dat als t eenmaal begonnen is je het niet zo 1 2 3 afleert als ie al zo benauwd is en nooit anders wist.

Edit: Tegen Senesta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')