quote:Op zaterdag 8 december 2007 04:13 schreef MahirBurekovic het volgende:
orange [afbeelding] hahahahahahaha
quote:Op zaterdag 8 december 2007 03:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
De kosten die je aan kpn betaalt worden gewoon verstopt in je zogenaamde orange tariefaangezien je volgens mij ALTIJD een KPN aansluiting nodig hebt om ADSL binnen te krijgen
quote:Op zaterdag 8 december 2007 03:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Geef het bier maar de schuld [afbeelding] Ik bedoel dus dat je KPN kosten verstopt zitten in je XS4all bedrag [afbeelding]
Hier kan ik geen antwoord op gevenquote:Op zaterdag 8 december 2007 02:55 schreef elkravo het volgende:
Op dit moment heb ik een XS4ALL ADSL-lite abonnement, en ben daar zeer tevreden over. Daarnaast heb ik in huis een vaste lijn van KPN.
XS4ALL biedt nu ADSL + bellen, waarbij je je KPN vaste lijn abonnement kunt opzeggen.
Zijn er mensen met ervaringen hiermee? M.a.w. werkt het goed?
Ja; de lijn wordt gebruikt voor zowel telefoon als internet; in de juiste gevallen zal wanneer je gebeld wordt of zelf belt, de modem bandbreedte van je internetgebruik afsnoepen.quote:Ik ken iemand met VOIP... als ze (heftig) zit te internetten en ik bel haar VOIP nummer, hoor ik storing op de lijn, en wordt het soms onverstaanbaar. Is dat normaal?
Dit is in de meeste gevallen inderdaad ook mogelijk, informeer hierover wel bij de behorende ISP zodat je niet voor verrassingen komt te staan.quote:Kun je je huidige KPN telefoonnummer meenemen? Ik dacht het wel, maar kan die info niet meer vinden..
Ik vind het goed genoeg werken.quote:Op zaterdag 8 december 2007 02:55 schreef elkravo het volgende:
Op dit moment heb ik een XS4ALL ADSL-lite abonnement, en ben daar zeer tevreden over. Daarnaast heb ik in huis een vaste lijn van KPN.
XS4ALL biedt nu ADSL + bellen, waarbij je je KPN vaste lijn abonnement kunt opzeggen.
Zijn er mensen met ervaringen hiermee? M.a.w. werkt het goed?
Kun je je huidige KPN telefoonnummer meenemen? Ik dacht het wel, maar kan die info niet meer vinden..
Dit werkt alleen goed als niet alleen de router QoS heeft (waardoor voip verkeer voorrang krijgt) maar ook het *gehele* netwerk van jouw huis tot aan de telefoniegateway ook QoS ondersteunt. Ik weet eigenlijk niet of dat bij xs4all het geval is; het zou goed kunnen van niet. QoS implementeren betekent namelijk een enorme investering, en voor gewoon (niet realtime) internetverkeer is het niet nodig. Veel providers hebben daarom geen (volledige) QoS ondersteuning.quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:56 schreef Sjowhan het volgende:
Ja; de lijn wordt gebruikt voor zowel telefoon als internet; in de juiste gevallen zal wanneer je gebeld wordt of zelf belt, de modem bandbreedte van je internetgebruik afsnoepen.
Dit betekend dus dat je dan wat minder download/upload hebt, om zo de telefoonlijn goed te kunnen benutten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |