abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 december 2007 @ 16:27:03 #1
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_55104324
Ik wil dus rattenslangen gaan houden. Heeft me altijd al leuk geleken om slangen te houden en rattenslangen zijn nu eenmaal een makkelijk begin. Nu heb ik al veel informatie gelezen over de slangen maar er is 1 ding wat ik eigenlijk mis altijd.
Hoe oud worden deze dieren gemiddeld en wat is zo'n beetje de maximum leeftijd?
Lijkt me niet geheel onbelangrijk als je wilt weten waar je aan begint. Waarschijnlijk verschilt het per kleur maar dan zou ik graag een beetje willen weten hoe het is bij de meest gehouden kleuren.

Ik denk dat ik voor 2 en misschien 3 slangen wil gaan. Een terrarium van +- 150(b), 50(d), 50 of 80? (h).

Volgende week zondag ga ik ook nog naar Reptilica in Breda om zo misschien meer info te winnen en eventueel een terrarium te kopen.
  vrijdag 7 december 2007 @ 20:22:42 #2
124403 UZN
Hello world!
pi_55109850
15 - 25 jaar. rond de 20 dus. De kleur maakt geen verschil.

3 slangen in 1 terra kan bij het formaat wat jij noemt zolang ze elkaar ook uit de weg kunnen gaan zonder uit hun gewenste klimaatzone te hoeven gaan. (Zorg altijd voor een warme en koude kant) Natuurlijk hoe groter hoe beter. Als je ook in de hoogte kan gaan is dat alleen maar nog mooier. Zolang de vloeroppervlakte voldoende is. Je kan dan ook leuk met platvormen gaan werken. Hou rekening met de temperatuur op de grond. Daar zullen ze vaak zitten (Al heb ik er hier ook een paar die de hoogte verkiezen)

En belangrijkst van allemaal "Neem hetzelfde geslacht!".
Zelfs al zou je er in de toekomst mee willen kweken moet de vrouw minimaal 3 jaar zijn. Als ze jonger zwager raakt (En dan kan al vanaf een jaar) kan dit heel verkeerd aflopen. Ik zou gaan voor 3 vrouwen want mannen willen in de paartijd nog wel eens geiriteerd op elkaar reageren als ze de pubertijd bereiken.
pi_55141840
Zou inderdaad een hoger terrarium nemen, de hoogte in vinden ze altijd toch wel errug leuk. Hier hebben we een terra van 100x50x50 en ze liggen voornamelijk bovenin een bosje nepplanten, of op de grond onder een stronkje.

Slangen worden over het algemeen erg oud zoals hierboven al gezegd, dus weet waar je aan begint als je ze jong koopt, ze gaan heel lang mee.

Zelfde geslacht is een goede tip, wij wilden eerst met onze Schrencki's een man en een vrouw, maar de vrouw kan al erg jong eieren dragen en zijn daar dan vaak veel te klein voor, met legnood en eventueel de dood tot gevolg. Om die reden hebben wij uiteindelijk gekozen voor 2 slangen van het mannelijk geslacht. Dit gaat prima, ze liggen vaak als 1 grote knoop met 2 koppies bij elkaar.

Laat je goed informeren op de beurs, en niet verleiden tot impulsaankopen. Mijn ervaring is, zeker met je eerste slangen, dat je beter een kweker kunt aanschrijven, zodat je daarna met eventuele vragen altijd ergens terecht kunt. Onze kweker woont vlakbij ons en we hebben ontzettend goed contact nog steeds.

Weet niet waar je woont, maar hij heeft ook wat nakweek Guttata's zitten, goed gezonde beestjes, eten goed, leuke tekeningen, dus misschien een idee. Hij heeft 30 jaar ervaring en heeft vanalles zitten, en is nooit te beroerd om advies te geven.
Proud property of hollander172
  zondag 9 december 2007 @ 17:06:00 #4
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_55148698
Bedankt voor de informatie

Was ook van plan om meer ter informatie naar die beurs te gaan en niet om dieren te kopen iig. Misschien als er een goed terrarium staat voor een leuke prijs dat ik hem koop maar dat is niet het doel om erheen te gaan.

Ik kom trouwens uit Dordrecht dus ik weet niet waar die kweker woont?
  zondag 9 december 2007 @ 18:48:28 #5
124403 UZN
Hello world!
pi_55150840
Als je een slang koopt moet je de inrichting klaar hebben staan. Je kan dus niet beide meenemen.
  zondag 9 december 2007 @ 20:37:19 #6
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_55153207
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:06 schreef KaiN het volgende:
Midden van het land dus dat is misschien niet echt praktisch.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_55156233
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:06 schreef KaiN het volgende:
Bedankt voor de informatie

Was ook van plan om meer ter informatie naar die beurs te gaan en niet om dieren te kopen iig. Misschien als er een goed terrarium staat voor een leuke prijs dat ik hem koop maar dat is niet het doel om erheen te gaan.

www.faunashop.nl in Rotterdam. Je kan er altijd een kijkje nemen en een praatje maken. Voor terrariums kun je er ook terecht. We hebben er onze terraria gekocht en 2 cornsnakes, stripe en wildkleur. Inmiddels ook verschillende nestjes gehad.
  maandag 10 december 2007 @ 08:57:52 #8
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_55162477
welkom bij faunashop.nl
Wegens verbouwing is de website gesloten

Maar aan nestjes wil ik (nog?) niet beginnen. Aan de hand van het advies zullen het vrouwtjes worden dan.

Niet al te ver van mijn huis zit tegenwoordig ook een reptielen winkel Reptihouse in Dordt. Mijn vriendin haalt er altijd krekels voor de anolissen. Iemand meer ervaring met deze winkel?
pi_55162782
Ik dacht ik link em toch gewoon voor het adres en telefoonnr. Ze verkopen geen dieren via de website.

Bij sommige winkels zijn vrouwtjes wat duurder omdat zij de eitjes kunnen krijgen. We kochten die van ons niet om er echt mee te fokken, meer om het eens een keer mee te maken. Nu zitten het mannetje apart van de vrouwtjes.
  maandag 10 december 2007 @ 10:51:05 #10
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_55164341
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:24 schreef n0a het volgende:
Ik dacht ik link em toch gewoon voor het adres en telefoonnr. Ze verkopen geen dieren via de website.

Bij sommige winkels zijn vrouwtjes wat duurder omdat zij de eitjes kunnen krijgen. We kochten die van ons niet om er echt mee te fokken, meer om het eens een keer mee te maken. Nu zitten het mannetje apart van de vrouwtjes.
Ah oke. Lijkt mij ook wel tof om een keer mee te maken, maar dan liever in iemand anders huis Bedankt voor de tip dat vrouwtjes soms duurder zijn dan kan ik dat even in de gaten houden dat ik daarop niet teveel wordt afgezet.

Ook bedankt voor het adres trouwens, sowieso wel leuk om een keer langs te gaan.
pi_55165367
De kweker woont inderdaad midden van het land, komt echter ook wel eens op een beurs.
Als je wilt zal ik vragen of ik zijn mailadres mag uitgeven, dan kun je altijd even contact opnemen. Stuur me dan maar even een PB'tje
  maandag 10 december 2007 @ 13:15:35 #12
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_55166957
Zal het onthouden
pi_55172783
Let altijd bij aankoop van beursen erop dat:

Er geen bloedmijt of teken rond de ogen zitten.
Koop zo min mogelijk van dierenwinkels op beursen, meestal nemen ze overschot of zieke dieren mee.
  maandag 10 december 2007 @ 19:46:45 #14
124403 UZN
Hello world!
pi_55175526
Als je teken ziet heb je wildvang. Gewoon nakweek kopen. idd wel letten op mijt. Vraag of hij levend of dood eet. Heel belangrijk. Als je er een koopt die alleen levend wil heb je als beginner meteen een lastig probleem. Koop ook niet 'te' jong. Ze moeten wel goed eten. Zorg ook voor warm vervoer naar huis. Even naar de auto lopen is al heel snel een daling in lichaamstemperatuur van 20 graden bij een klein slangetje. Zorg er dus voor dat hij ook dan warm zit (Probeer niet onder de 20 graden max)

Zowieso kopen bij iemand die een goede indruk geeft en ook zijn kaartje/telefoonnummer geeft voor evt vragen. Willen ze dat niet hebben ze waarschijnlijk wat te verbergen.
  maandag 10 december 2007 @ 20:34:50 #15
17709 hollander172
pi_55176653
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:46 schreef UZN het volgende:
Zowieso kopen bij iemand die een goede indruk geeft en ook zijn kaartje/telefoonnummer geeft voor evt vragen. Willen ze dat niet hebben ze waarschijnlijk wat te verbergen.
Nog beter, koop niet op de beurs zelf maar vraag of je bij de kweker langs mag komen om ook de ouder/andere dieren te zien.
Is een stuk relaxter dan op een drukke beurs en je kan je veel beter een beeld vormen en meer vragen stellen. Die paar euro die je dan misschien misloopt omdat iemand van zijn rattenslangetjes af moet staat toch niet in verhouding tot de levensverwachting.
  maandag 10 december 2007 @ 21:13:42 #16
124403 UZN
Hello world!
pi_55177671
Ik verkoop aan huis....

Volgend jaar sta ik misschien ook op een beurs.

Niet iedereen staat er echter op te wachten een vreemde zomaar in huis te halen. Dat hoeft dus op zich niet verdacht te zijn
  maandag 10 december 2007 @ 21:33:39 #17
17709 hollander172
pi_55178135
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:13 schreef UZN het volgende:
Niet iedereen staat er echter op te wachten een vreemde zomaar in huis te halen. Dat hoeft dus op zich niet verdacht te zijn
Mjah, je wil toch dat je beestjes goed terecht komen en vind het als het goed is leuk om eea te laten zien? Ik zou het vreemd vinden als iemand dat niet wil hebben eigenlijk? Bij de verkoop van een dvd'tje kan ik het nog wel begrijpen dat iemand daar geen tijd aan wil besteden maar met levende dieren?
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:59:16 #18
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_55185975
Op de beurs ben ik niet van plan om dieren te kopen. Moet eerst nog terrarium regelen. Maar misschien kom ik er nog iemand tegen waar ik later terecht kan voor dieren.
Hoe zorg je eigenlijk voor warm vervoer naar huis? Gewoon de verwarming van de auto hoog stoken?
pi_55186638
Onze kweker kwam met een koelbox, met daarin handdoeken, en de 4 bamibakjes met de slangen erin. Koelbox hoeft dus niet koel te zijn haha, maar stoot ook prima kou af. Zeker met wat warme handdoekjes.

Zij kwamen dus bij ons thuis om de slangen te brengen. We hadden al voor de eieren er waren contact, zijn bij de eieren wezen kijken, toen de eieren net waren uitgekomen, later nog een paar keren (laten zien dat ze goed aten enzo) en we hadden nog geen keus gemaakt toen ze langskwamen. Dat konden we bij ons thuis doen, we hadden ook eerste keus.

Let er idd op dat de slangetjes niet te klein zijn, af en toe zie je Guttata's op beurzen die niet groter zijn dan regenwormpjes. Kan best, maar als beginner wil je dat niet, dat spul is veel te kwetsbaar. Onze slangetjes waren een cm of 30 toen we ze kregen, mooi maatje vind ik zelf.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:51:35 #20
124403 UZN
Hello world!
pi_55186907
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:37 schreef Anubis1984 het volgende:
Zij kwamen dus bij ons thuis om de slangen te brengen. We hadden al voor de eieren er waren contact, zijn bij de eieren wezen kijken, toen de eieren net waren uitgekomen, later nog een paar keren (laten zien dat ze goed aten enzo)
Dat gaat zelfs mij te ver. Heb je ook een verhaaltje voorgelezen toen
pi_55186994
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:51 schreef UZN het volgende:

[..]

Dat gaat zelfs mij te ver. Heb je ook een verhaaltje voorgelezen toen
Hee, wij zijn nieuwelingen, en wilden graag de eitjes zien. Plus de kweker woont om de hoek en zijn hele leuke mensen waar we altijd urenlang mee zitten te kletsen. Dus je had ook even kunnen vragen waarom we in godsnaam naar eieren zijn gaan kijken
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:13:12 #22
124403 UZN
Hello world!
pi_55188652
Sorry. Je post kwam gewoon heel knullig over
pi_55189394
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:13 schreef UZN het volgende:
Sorry. Je post kwam gewoon heel knullig over
Ach, in deze hobby is het gewoon zo dat je beter teveel kunt weten dan te weinig. En we waren gewoon helemaal blij met onze aanstaande slangen, dus een bezoekje aan de kweker was zo gemaakt
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:57:58 #24
124403 UZN
Hello world!
pi_55189661
Ja ik heb hier ook wel eens mensen over de vloer. Maak ik geen probleem van. Ben trots op hoe ik de dieren hier hou en krijg er vaak complimentjes over Alleen wel eens lastig dat ze dan meteen alle slangen willen zien en alles vragen. Maar soms wil je gewoon beetje op tijd je nest in Ook niet echt goed voor de slangen als ze teveel gestoord worden. Meestal rouleer ik het een beetje. Bent toch snel 1 a 1 1/2 uur kwijt. Maar meestal maak ik er geen probleem van hoor.
pi_55190307
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:57 schreef UZN het volgende:
Ja ik heb hier ook wel eens mensen over de vloer. Maak ik geen probleem van. Ben trots op hoe ik de dieren hier hou en krijg er vaak complimentjes over Alleen wel eens lastig dat ze dan meteen alle slangen willen zien en alles vragen. Maar soms wil je gewoon beetje op tijd je nest in Ook niet echt goed voor de slangen als ze teveel gestoord worden. Meestal rouleer ik het een beetje. Bent toch snel 1 a 1 1/2 uur kwijt. Maar meestal maak ik er geen probleem van hoor.
hahaha, als wij langsgaan bij de kweker, al is het maar om even wat kweekmuizen uit te wisselen voor nieuw bloed in de lijnen, dan moeten wíj er een hele avond voor uittrekken. Ontzettend gezellige vent, en hij blijft maar lullen. Als we daar om half 8 zijn gaan we vaak pas om 10 uur/half 11 weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')