abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55100610
Vliegensvlugge vraag:

Kan ik geverfd hout verlijmen met houtlijm ? Om moet ik het helemaal kaalschuren ?
pi_55100746
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:48 schreef Zjummie het volgende:
Vliegensvlugge vraag:

Kan ik geverfd hout verlijmen met houtlijm ? Om moet ik het helemaal kaalschuren ?
Ik gok van niet, maar je kunt het proberen
Als je maar zorgt dat de verbinding goed past...
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:02:31 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_55100961
In principe kan het wel als je Bison gebruikt. Maar dat is afhankelijk van de constructie. Als er spanning op het verlijmde deel komt te staan is er een kans dat de verflaag lostlaat.

Dus als het dragend is moet je het schuren. Zo niet dan maakt het niet uit.
pi_55100970
ja hoor kan, alleen is je hechting niet zo stevig als ongeverfd hout natuurlijk....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:08:19 #5
17729 SP
I hate my interests
pi_55101101
de verbinding is dan net zo sterk als dat de verf aan het hout plakt.
pi_55101158
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:02 schreef Buschetta het volgende:
In principe kan het wel als je Bison gebruikt. Maar dat is afhankelijk van de constructie. Als er spanning op het verlijmde deel komt te staan is er een kans dat de verflaag lostlaat.

Hoeft niet, kunt er gewone houtlijm voor gebruiken...
Maar zoals hier al vaker staat, het is nooit zo sterk, daarom zou ik het neit doen (of het moet niet uitmaken uiteraard)
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_55101167
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:02 schreef Buschetta het volgende:

Bedoel je Bisonkit ? Of Bison houtlijm ? Er komt niet zo zeer spanning op te verlijmen delen te staan.

Het gaat om gegrondverfde glaslatten die sowieso met spijkertjes worden vastgemept, maar ik wou er voor de zekerheid ook maar wat houtlijm op smeren
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:17:17 #8
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_55101320
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:11 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Bedoel je Bisonkit ? Of Bison houtlijm ? Er komt niet zo zeer spanning op te verlijmen delen te staan.

Het gaat om gegrondverfde glaslatten die sowieso met spijkertjes worden vastgemept, maar ik wou er voor de zekerheid ook maar wat houtlijm op smeren
Houtlijm (is ook geschikt voor stof, plastic etc.)

Zou het gewoon doen ja. Geen probleem. Maar kijk wel of het watervaste lijm is i.v.m condens
pi_55102249
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:11 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Het gaat om gegrondverfde glaslatten
En dan maar hopen dat er nooit een ruit kapot gaat....
Als de glaslatten aan de binnenkant zitten hoeft het niet, met glaslatten aan de buitenkant zou ik gewoon schroeven gebruiken.
pi_55103340
Het gaat om de binnenkant, overigens waar ik zei "glaslatten" moet zijn "koplatten". Ze zitten er inmiddels op, met lijm en spijkers Overigens is de lijm niet geschikt voor buiten, staat op het potje, dus het zal wel geen watervaste lijm zijn. Ik verwacht geen problem met vocht trouwens, ik heb nog nooit condens gezien op het raam.

En mocht de ruit kapot gaan, zullen ze er inderdaad af moeten, da's dan pech

Bedankt voor de input
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')