Niet alle banken in dat lijstje vallen onder de nederlandse regelgeving.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:57 schreef JumpingJacky het volgende:
Tuurlijk, de staat garandeert tot, ik meen, 20.000 euro, dus tot dat bedrag zou ik er rustig parkeren.
Wel even opletten dat 1 bank niet onder verschillende namen opereert, want dan ga je over de gegarandeerde limiet heen.
Ik had er nog nooit van gehoord. Zijn ene beetje telefonisch bereikbaar?quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:58 schreef Snuitebolletje het volgende:
Credit Europe bank is voorheen Finansbank geweest, daar zit ik al jaren.. prima spul!
Opletten met die grens van 20.000 euro zoals iemand hier al zei. Mijn eerste vraag zou zijn of ze onder de Nederlandse bank garantie vallen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:58 schreef Pony-Lover het volgende:
Ja, dat durf ik.
Ik zou er (in de meeste gevallen) alleen geen tonnen op zetten.
Dat weet ik niet, nooit problemen mee gehad en altijd alles online gedaan.. (overboeken ging vroeger wel telefonisch, en dat was altijd goed berijkbaar)quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van gehoord. Zijn ene beetje telefonisch bereikbaar?
Volgens die site valt alleen Argenta daar niet onder, de rest allemaal wel. Dat valt dus nog wel mee.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:59 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Niet alle banken in dat lijstje vallen onder de nederlandse regelgeving.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:13 schreef TNA het volgende:
Ja. Vrijwel alle banken vallen onder het bankgarantie: de eerste 20.000 euro gegarandeerd, de volgende 20.000 euro voor 95%.
Je kunt een lijst vinden, maar die ben ik even kwijt.
Zie overigens ook: http://www.spaarinformatie.nl/
Kleine correctie: voor die volgende 20.000 euro geldt een garantie van 90%, je zit dan gemiddeld op 95%quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:13 schreef TNA het volgende:
Ja. Vrijwel alle banken vallen onder het bankgarantie: de eerste 20.000 euro gegarandeerd, de volgende 20.000 euro voor 95%. Je kunt een lijst vinden, maar die ben ik even kwijt.
Zie overigens ook: http://www.spaarinformatie.nl/
Oh ja, iddquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:18 schreef MarBu het volgende:
[..]
Kleine correctie: voor die volgende 20.000 euro geldt een garantie van 90%, je zit dan gemiddeld op 95%
quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:28 schreef Snarf het volgende:
Ik spaar ook al jaren bij een Turkse bank
Het is niet zo bedoeld, maar ik heb toch verzoek ingediend om TT aan te passen:quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:31 schreef TNA het volgende:
[..]
"Turkenbank" klinkt anders bij voorbaat ook al discriminerend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |