Subtiel zijn is OK!quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Zolang het maar een zonder kreukelzone is. Is een motorfiets niks voor je trouwens?
quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:46 schreef tevebe het volgende:
Civic coupe VTEC wordt lastig voor 3500... MX3 V6 niks voor je?
dacht ik ook aan, mijn rs50 omlaten keuren naar een 125cc'er maar ik had toch liever een autoquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Zolang het maar een zonder kreukelzone is. Is een motorfiets niks voor je trouwens?
tis een renaultquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:03 schreef blup het volgende:
5'je niks voor je?
[ afbeelding ]
Met deze plank je teminste alle golfjes bij 't stoplicht weg.
R32 is 0.1 seconde sneller.
11 euro per maand belasting, + minimum verzekeringquote:
Uhhhmmm bij het eerste zeg je met drank op, zo ken ik er ook een paar hoor??? Met drank op kan iemand met 30 jaar rijbewijs ook crashen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:04 schreef garnage-patrick het volgende:
hou er rekening mee dat een civic licht in de kont zijn...
zo is er anderhalf jaar geleden een jongen van 18? a 19? met drank op in een HELE flauwe bocht macht over stuur kwijtgeraakt, en tegen boom aangeklapt.
doden? 3... waarvan 1 een 2ling was, en de pa jaar daarvoor ook zijn vrouw was kwijtgeraakt.
zou als eerste auto niet meteen een hele sterke motor erin douwe.
mijn eerste auto en ook enige auto is een mazda 323 sedan uit '92
was een 1.3 16v, dat was om te beginnen snel zat (vergelijkbaar met veel 1.6 16v motorer)
nu ik bijna 2jaar me rijbewijs heb, en zo'n 70000 met die auto gereden heb vond ik het tijd voor een 1.8 16v blok.
gaat stuk harder, en als nat is veel meer moeite doen om controle over auto te houden.
mijn typ, leer eerst een rijden, niet je rijbewijs halen. maar het leren rijden. begin met een niet te dure auto of met een te sterke motor.
kan altijd later nog.
Een getoende autoquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:45 schreef Diemietuhriej het volgende:
Volvo S40, een wat oudere..
Volvo 850, Volvo 740, 240, 440.
Allemaal niet duur, wel beetje zwaar maarja, mooi, betrouwbaar.. Wat wil je nog meer?
mijn ooms 1.5LSi trok laatst een 1.5 LSi'tje hard onderuitquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:19 schreef yup het volgende:
[..]
Uhhhmmm bij het eerste zeg je met drank op, zo ken ik er ook een paar hoor??? Met drank op kan iemand met 30 jaar rijbewijs ook crashen.
Civic = goed. Betrouwbaar, snel goede wegligging, verzekering normaal, verbruik normaal.
Zelfs een 1.3 vlamt als de neten. Gewoon voor een nette 1.5i 16v gaan, zeer zuinig, snel, en uitzonderlijke betrouwbaar. Enige wat stuk gaat eraan is de ontsekingsmodule ofzo maar dat heb je zo gefixed voor een bos uien en een paar knikkers :-)
onderhoud is geen probleem vriendquote:Op zaterdag 8 december 2007 22:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, daar hoef je toch niet zelf te zitten
Ik wil ook wel een S40 of een V40...maar in onderhoud zijn ze niet echt goedkoop volgens mij.
Niet duurder dan een VTEC in verzekering..quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik denk dat die een beetje te duur word qua verzekering (18 jaar en dan meteen een V6
)
Maar wel een relaxe auto, dat wel
en jij dacht aan..??quote:Op zondag 9 december 2007 00:33 schreef tevebe het volgende:
[..]
Niet duurder dan een VTEC in verzekering..
jha chille man.quote:Op zondag 9 december 2007 00:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
onderhoud is geen probleem vriendEcht niet.
Maar de verzekering + belasting dat speelt rol![]()
Oldtimer, dat kan ook he?
V12 Jaguar, ook nog eens rond mijn budget?![]()
![]()
BMW E30 cabrio..??
BMW E30 nog een Cabrio..??
Porsche 924 oldtimert..??
Mijn kleine assortiment... is dit ongeveer iets om van te zeggen: Jha chille.. of van mwahh.. of Niet doen auto's??![]()
Als ik dat 1e verhaal zo lees was dat die gozer met die zwarte Del Sol wat uitgebreid in het nieuws (NOS, Hart van Nederland etc) is geweest. Volgens mij had die inderdaad drank op. Tevens scheen hij daar harder te hebben gereden dan toegestaan. Volgens mij is een paar maanden terug de uitspraak geweest.quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:04 schreef garnage-patrick het volgende:
hou er rekening mee dat een civic licht in de kont zijn...
zo is er anderhalf jaar geleden een jongen van 18? a 19? met drank op in een HELE flauwe bocht macht over stuur kwijtgeraakt, en tegen boom aangeklapt.
doden? 3... waarvan 1 een 2ling was, en de pa jaar daarvoor ook zijn vrouw was kwijtgeraakt.
zou als eerste auto niet meteen een hele sterke motor erin douwe.
mijn eerste auto en ook enige auto is een mazda 323 sedan uit '92
was een 1.3 16v, dat was om te beginnen snel zat (vergelijkbaar met veel 1.6 16v motorer)
nu ik bijna 2jaar me rijbewijs heb, en zo'n 70000 met die auto gereden heb vond ik het tijd voor een 1.8 16v blok.
gaat stuk harder, en als nat is veel meer moeite doen om controle over auto te houden.
mijn typ, leer eerst een rijden, niet je rijbewijs halen. maar het leren rijden. begin met een niet te dure auto of met een te sterke motor.
kan altijd later nog.
Mooi 6 cilinder geluidje, maar lust wel een aardige slok benzine en ik kan me niet voorstellen dat het onderhoud goedkoop is. Plus dat ze bij een verzekeringsmaatschappij ook niet zullen springen om een 18 jarige die een 325i wil komen verzekeren.quote:Op zondag 9 december 2007 12:37 schreef Fastmatti het volgende:
Tja, wij kunnen niet voor jouw bepalen wat jij betaalbaar vind.
Maar misschien is een BMW 325i, een e36 dan. Deze zijn best goedkoop.
Benzineverbruik valt wel mee, 1:7 a 1:8 in stadsverkeer en op de langere stukken 1:10 en 1:11. Als je gaat stampen dan wordt dit natuurlijk iets slechter.quote:Op zondag 9 december 2007 12:45 schreef Toewan het volgende:
[..]
Mooi 6 cilinder geluidje, maar lust wel een aardige slok benzine en ik kan me niet voorstellen dat het onderhoud goedkoop is. Plus dat ze bij een verzekeringsmaatschappij ook niet zullen springen om een 18 jarige die een 325i wil komen verzekeren.
Volgens mij zijn die niet echt goedkoop hoor? Ivm driften, circuitdagen ect is het best een gewilde auto.quote:Op zondag 9 december 2007 12:37 schreef Fastmatti het volgende:
Tja, wij kunnen niet voor jouw bepalen wat jij betaalbaar vind.
Maar misschien is een BMW 325i, een e36 dan. Deze zijn best goedkoop.
Tussen de 2k en 5k op marktplaats.quote:Op zondag 9 december 2007 12:55 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die niet echt goedkoop hoor? Ivm driften, circuitdagen ect is het best een gewilde auto.
Stond nog in de panorama ja, maarja zulke mensen die achter het stuur zitten heb ik geen medelijden mee, wel jammer voor die ouders van de kinderen die erin zaten.quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:04 schreef garnage-patrick het volgende:
hou er rekening mee dat een civic licht in de kont zijn...
zo is er anderhalf jaar geleden een jongen van 18? a 19? met drank op in een HELE flauwe bocht macht over stuur kwijtgeraakt, en tegen boom aangeklapt.
doden? 3... waarvan 1 een 2ling was, en de pa jaar daarvoor ook zijn vrouw was kwijtgeraakt.
zou als eerste auto niet meteen een hele sterke motor erin douwe.
mijn eerste auto en ook enige auto is een mazda 323 sedan uit '92
was een 1.3 16v, dat was om te beginnen snel zat (vergelijkbaar met veel 1.6 16v motorer)
nu ik bijna 2jaar me rijbewijs heb, en zo'n 70000 met die auto gereden heb vond ik het tijd voor een 1.8 16v blok.
gaat stuk harder, en als nat is veel meer moeite doen om controle over auto te houden.
mijn typ, leer eerst een rijden, niet je rijbewijs halen. maar het leren rijden. begin met een niet te dure auto of met een te sterke motor.
kan altijd later nog.
Super zo'n 740.. Mijn pa heeft er drie gehad, misschien dat de Volvo-liefde er op die manier met de paplepel ingegoten isquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:49 schreef Diemietuhriej het volgende:
quote:Op zondag 9 december 2007 12:55 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die niet echt goedkoop hoor? Ivm driften, circuitdagen ect is het best een gewilde auto.
En over de verzekering, ligt eraan waar je je auto verzekert, ik betaal 43 euro p/m voor me V6 (met 1 schade vrij jaar) maar het kan wel goedkoper.
Ik zou zelf liever voorde 328i gaan dan voor de 325i.. maar alsnog, welk verzekeringsmaatschappij zou een gat in de lucht springen om een zo'n auto te laten verzekern voor een 18jarigequote:Op zondag 9 december 2007 12:45 schreef Toewan het volgende:
[..]
Mooi 6 cilinder geluidje, maar lust wel een aardige slok benzine en ik kan me niet voorstellen dat het onderhoud goedkoop is. Plus dat ze bij een verzekeringsmaatschappij ook niet zullen springen om een 18 jarige die een 325i wil komen verzekeren.
wil je aub. ophouden met Volvo's oid..?? Vind ze lelijk, lomp en on-aantrekkelijk.quote:Op zondag 9 december 2007 17:06 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Super zo'n 740.. Mijn pa heeft er drie gehad, misschien dat de Volvo-liefde er op die manier met de paplepel ingegoten isIk vind de eerste generatie nog wel het mooist (incl ruitenwissers voor de koplampen)
[ afbeelding ]
Klopt.. Zoeen wil ik ook wel, als oldtimer.. Mijn vader heeft nu een '88 voor erbij.. Ding is ook bijna belastingvrij..quote:Op zondag 9 december 2007 17:06 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Super zo'n 740.. Mijn pa heeft er drie gehad, misschien dat de Volvo-liefde er op die manier met de paplepel ingegoten isIk vind de eerste generatie nog wel het mooist (incl ruitenwissers voor de koplampen)
[ afbeelding ]
Haten is verlaten.quote:Op zondag 9 december 2007 21:43 schreef Fastmatti het volgende:
Volvo![]()
Er is echt geen merk waar ik een grotere hekel aan heb als ik op de snelweg zit. Het lijkt wel of die auto's alleen maar op de linkerstrook kunnen rijden. Eikels gaan echt nooit naar rechts, zelfs niet na wat aandringen![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat mijn 740 daar ooit nog eens op gaat lijkenquote:Op zondag 9 december 2007 17:06 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Super zo'n 740.. Mijn pa heeft er drie gehad, misschien dat de Volvo-liefde er op die manier met de paplepel ingegoten isIk vind de eerste generatie nog wel het mooist (incl ruitenwissers voor de koplampen)
Turk.quote:
Een 4 jaar oude 318i, e46 dus. Overigens had ik liever meer dan 143pk gehad, maar soms heb je niet alles voor het zeggen. Je hoort mij dus niet klagen als studentquote:Op zondag 9 december 2007 22:55 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Turk.![]()
Tenzij het een nieuw en duur model is.![]()
Nee geintje, BMW maakt ook mooi spul.. Maar ik heb gewoon een zwak voor Volvo.
Zweedquote:Op zondag 9 december 2007 22:55 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Turk.![]()
Tenzij het een nieuw en duur model is.![]()
Nee geintje, BMW maakt ook mooi spul.. Maar ik heb gewoon een zwak voor Volvo.
MX5 is bulletproof qua techniek maar ze zijn echt ouder aan het wordne. Dus wat je vooral zal tegenkomen is ouderdomslijtage. Denk niet dat het een probleem is voor je maar dat je het weet. Voor de rest hebben ze vrijwel geen problemen.quote:Op maandag 10 december 2007 00:15 schreef Turquaz52 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/126914521
En deze dan? Mazda MX-5? Een 1.6je is toch niet so duur @ verzekering, en ca. 900kg is ook goedkoop in belasting toch?
of deze mazda, 't heeft schade, maar valt te herstellen!!
Meer info (aankooptips)quote:Er zijn gevallen bekend van uitvallende krukassen bij de 1990 Miata. Het is bijna onmogelijk de krukas op scheurtjes te inspecteren zonder zaken uit elkaar te halen, maar je kan de krukaspulley bekijken om te zien of die schudt als de motor loopt. Een schuddende pulley kan een versleten krukas of spiebaan betekenen. Verlies van vermogen bij lage snelheid en stotteren kunnen een symptoom zijn, maar dat kan ook door versleten bougiekabels of verkeerde timing komen.
quote:Op maandag 10 december 2007 00:55 schreef yup het volgende:
[..]
MX5 is bulletproof qua techniek maar ze zijn echt ouder aan het wordne. Dus wat je vooral zal tegenkomen is ouderdomslijtage. Denk niet dat het een probleem is voor je maar dat je het weet. Voor de rest hebben ze vrijwel geen problemen.
Enige wat je ECHT op moet letten:
[..]
Meer info (aankooptips)
http://www.mx5club.nl/cmspub.asp?pdsn=Page&dbid=637
En zoals gezegd, dingen zijn BULLETPROOF, bij de aankooptips zie je ook alleen maar "standaard" dingen waarbij je altijd moet opletten, dus geen vreemde dingen die vroegtijdig stukgaan.
Ik weet niet maar ik zou een cabrio wel overslaan, onderdelen zijn over het algemeen moeilijker te vinden dan bij "gewonere" versies.quote:Op maandag 10 december 2007 00:15 schreef Turquaz52 het volgende:
http://link.marktplaats.nl/126914521
En deze dan? Mazda MX-5? Een 1.6je is toch niet so duur @ verzekering, en ca. 900kg is ook goedkoop in belasting toch?
of deze mazda, 't heeft schade, maar valt te herstellen!!
De cabrio'tjes:
The Honda CRX DelSol
Een hele mooie VW Golf 1 Cabrio
Of gaan we voor de Turkenbak aka BMW E30 Cabrio?
Please help me out
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 10 december 2007 01:14 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet niet maar ik zou een cabrio wel overslaan, onderdelen zijn over het algemeen moeilijker te vinden dan bij "gewonere" versies.
Maar per auto:
Zowiezo Ben ik al gek van die auto.. Ook nog een VTEC en Zwart! Het belangerijkste is ook dat ie geen plastice rotzooi oid op heeft..quote:Del Sol = betrouwbaar, snel en goed. Niks mis mee dus. Zou het (indien de wagen goed is) blind kunnen kopen.
G60je dr in en ze vliegenquote:Golf 1 = OUD. En oude cabrio's rijden moet je maar van houden (zeer veel torsie en windgeruis).
Met betrouwbaarheid bedoel je?quote:E30 = voordeel is dat het een volwaardige 4 zitter is. Maar voor de rest zijn onderdelen behoorlijk aan de prijs (cabrio he) en qua techniek zijn de motoren dus echt minder dan de Jappen. Zo een 6 cylinder klinkt tof en rijdt echt lekker, maar qua betrouwbaarheid zal ie nooit aan een Japblokje kunne tippen.
quote:Op maandag 10 december 2007 01:49 schreef Arnout22 het volgende:
Sportief autootje? Toyota MR2, motor achterin, achterwielaandrijving, snel, duur, maar wel leuk.
Daar dacht ik ook aanquote:Op maandag 10 december 2007 16:45 schreef Diemietuhriej het volgende:
Koop een oldtimer.. (ik wilde eigenlijk Volvo zeggen maar laat maar).. Een niet al te zeldzaam model..
Vaak onderdelen volop in omloop, en je bent zelf handig dus kun je zelf maken
Geen wegenbelasting
Oldtimerverzekering
op LPG gooien, 20 euro per tank zonder WBL. ( liefst een kopen die altijd op LPG heeft gelopen, dit omdat als je het na een hoge kmstand inbouwt het vaak kapot wil lopen)
En last but not least; Stoer!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |