Ik kwam laatst een zeer interessante site tegen. Hieronder een aantal passages van de site, welke ik persoonlijk zeer verhelderend vind en de site een mooie symbolische uitleg geven van datgene waar al zo lang over gesproken wordt. Maar waar wij toch telkens niet in slagen het te bereiken. Of toch?
The WingmakersHieronder worden kort de Boodschap, het Doel, de Openbaring en de Filosofie van éne James besproken. Hij heeft het o.a. over een Centraal Ras dat vanuit het centrum van het universum naar hier is gekomen om ons te helpen in onze ontwikkeling.
quote:
Boodschap
Ik zou eenieder van jullie in dit ene moment kunnen doen ontwaken tot onze eenheid, maar er is een groter ontwerp - een veel grootsere visie - welke jullie plaatst binnen de grenzen van tijd en ruimtelijke dimensies van gescheidenheid. Dit ontwerp vereist een vooruitgang in mijn heelheid, welke jullie weer laat kennismaken met onze eenheid door de ervaring van gescheidenheid. Jullie ontwaking, hoewel langzaam en soms pijnlijk, is verzekerd, en dit moeten jullie vertrouwen boven al het andere.
Ik ben de voorouderlijke vader van alle schepping. Ik ben een persoonlijkheid die leeft in een ieder van jullie als een vibratie welke uitstraalt naar alle delen van je bestaan. Ik verblijf in deze dimensie als jullie baken. Als je deze vibratie volgt, als je het in het centrum van je reis plaatst, zul je mijn persoonlijkheid ontmoeten welke leeft achter de deeltjes uit je bestaan.
Ik ben niet om bang voor te zijn of om onverschillig tegenover te staan. Mijn aanwezigheid is onmiddellijk, tastbaar, en echt. Jij bent nu in mijn aanwezigheid. Hoor mijn woorden. Jij bent in mijn aanwezigheid. Jij bent meer in mij dan ik in jou. Jij bent het vernis van mijn geest en hart, en nochtans beschouw je jezelf als het product van een aap. Jullie zijn zoveel meer dan jullie je realiseren
Onze vereniging was, is en zal altijddurend zijn. Jullie zijn mijn gezegend nageslacht met wie ik innig verbonden ben op wijzen welke jullie niet kunnen begrijpen en daarom niet kunnen waarderen.
Doel
Zonder jullie kan ik niet ontwikkelen. Zonder mij, zijn jullie niet in staat te bestaan. Dit is onze eeuwige band. Het was en is mijn verlangen te evolueren, wat jullie het leven gaf. Wij, gezamenlijk, zijn het samengevoegde vervoermiddel van creatie en ontdekking. Wij zijn de moed van de nog niet in kaart gebrachte reis en de verbeeldingskracht van voorstellingen van nieuwe realiteiten. Wij zijn het beeld van een overstijgende, oneindige, zich uitbreidende spiraal, dat deel voor deel door zichzelf gecreëerd wordt. Wij zijn ondeelbaar - elk het venster van de ander.
Omdat het mijn aard is om zevenvoudig te zijn, is mijn lichaam samengesteld uit zeven universa.
Binnen elk van deze, is een soort met een specifiek DNA sjabloon gevormd en deze wordt gevoed door de Bron Intelligentie om het materiële universum ervan te onderzoeken. Elk van deze soorten is, door het Centrale Ras, uitgezonden naar het universum welke gecreëerd is om de potentie en de fundamentele visie ervan te ontsluieren. Jullie soort zal samenkomen met zes andere soorten in een ververwijderde toekomst, wat mijn lichaam zal herenigen als de levende uitbreiding van de bekende creatie.
Openbaring
Ik ben de Eerste Bron en jouw besef van mij is een duizend keer vermoord. Ik woon in het Centrale Universum dat zo ver van je verwijderd is dat dit een ondoorgrondelijke abstractie lijkt en toch is een fragment van mezelf aan je persoonlijkheid gehecht zoals een diamant op een ring, en het zal even zeker blijven als ik blijf. Hoewel sommigen mij als een mythe zien, zeg ik jullie dat mijn wereld het baken is van alle persoonlijkheden in alle tijden, en of je nu wel of niet in mij gelooft, je wordt onweerstaanbaar naar mijn bron toegetrokken van waaruit je bent geschapen.
Ik zou liever zien dat je mij in alle tijden en op alle plaatsen zou kennen, maar wanneer dat het geval was zou de evolutiereis van mijn schepping mislukken en de leraar-leerling ordening van mijn ascensionsysteem zou wankelen. Ik heb mezelf uitgegoten in oneindige orden wezens die collectief de evolutionaire brug van je ascension naar mijn rijk vormen. Er is geen stap op je reis die niet eerder door een ander genomen is ten behoeve van degenen die volgen.
Filosofie
Dankbaarheid is een kritisch facet van liefde, die het menselijk instrument eerder opent om de rol van de Universele Entiteit te erkennen en zijn doel te verfijnen als een ondersteunende uitbreiding van de soevereine werkelijkheid, dan het grillige lot van de precieze reactie van een mechanisch geïsoleerd universum. Het aangaan van een relatie met de Universele Entiteit door de stroom van dankbaarheid zorgt ook voor de aantrekking van een ervaring die transformerend is. Een ervaring dat sterk toegewijd is aan het blootleggen van de diepste betekenis en de meest vormgevende doeleinden.
De Eerste Bron verdeelt ZICHZELF in alle vormen door middel van ZIJN Bron Intelligentie naar alle fragmenten van het leven. Dus, de Bron Intelligentie – die werkt als een uitbreiding van de Eerste bron – is de verenigende energie die de ‘muur’ is waarop alle stukken van het levensmozaïek zijn geplakt. Het leven stroomt vanuit één energie-Bron dat alles met ALLES verbindt en één met EEN. Alleen al het besef van de eenheid van energie is voldoende, zelfs wanneer de uiterlijke manifestaties willekeurig, verwrongen, zonder samenhang of chaotisch zijn.
Het vibreert in zijn zuivere, tijdloze staat op precies dezelfde wijze als voor alle manifestaties van het leven. Dit is de gemeenschappelijke grond dat alle leven deelt. Dit is de toonvibratie van gelijkheid die kan worden waargenomen binnen alle levensvormen, die alle diverse expressies verenigt naar de fundering van het bestaan welke bekend staat als de Eerste Bron. Wanneer een individu in staat is naar elke levensvorm te kijken met de blik van gelijkheid, dan ziet hij de Bron in alle dingen.
Het perspectief van het Integrale Soevereine Wezen is: alle leven is zuivere liefde in zijn meest volledige expressie, en in dit enkelvoudige concept is alle leven verwekt en zal altijd blijven bestaan. Dit wordt het kerngeloof van waaruit alle andere geloven/overtuigingen oprijzen en door hun intentie verschijnt iemands geloofssysteem met de heldere intentie dit fundamentele perspectief te steunen: het koesteren, oplettend te zijn en het Universum van Totaliteit te zien als de bakermat van waaruit alle leven is gecreëerd, geëvolueerd en uiteindelijk zal worden erkend.
Deze levensprincipes zijn louter symbolen, weergegeven in woorden en het menselijk instrument dienend als een potentieel recept om de vonk van licht te doen ontwaken dat onvermoeibaar brandt in het innerlijk. Er zijn geen speciale technieken of rituelen nodig om de krachten van deze principes op te roepen. Het zijn eenvoudig perspectieven. In de ware zin zijn het de intenties die ervaringen aantrekken om het bewustzijn uit te breiden. Zij geven geen snelle oplossingen uit moeilijke situaties of onmiddellijke verwerkelijking. Het zijn de versterkers van de persoonlijke wil en intentie die opheldering geven hoe iemand moet leven. Hun transformerende kracht bevindt zich enkel en alleen in de bedoeling om het toe te passen.
Ook leuk zijn de verhalen van
het Oude Pijl project, waarin Ufo's en de Amerikaanse regering een grote rol spelen. Op het eerste gezicht lijkt het een gewoon verhaal, maar volgens mij ligt er een kern van waarheid onder. Hoe dan ook een mooi en inspirerend verhaal!
Verder is er op de
engelse (originele) site nog veel meer informatie en ook kun je hier enkele inspirerende
afbeeldingen vinden; bv.:
![]()
Ik vind het zelf de moeite van het lezen absoluut waard. Ik ben dan ook erg benieuwd naar wat jullie er van vinden!!
In Lak'ech - I am another Yourself
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?"
"This Moment"