abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55079858
Hallo,

Voor ongeveer een maand terug heb ik een klein griepje over me heen gehad, dit was na een paar dagen weer voorbij. Echter het hoestje dat ik erbij kreeg, (kriebelhoest) duurt nu al een hele tijd voort, zonder enige mate van verbetering.
Soms moet ik zo 'diep' hoesten dat ik bijna moet overgeven.
Het is niet pijnlijk en er komt geen slijm of bloed mee.

Kent iemand deze verschijnselen? of enig idee wat dit is of waarmee het gerelateerd kan zijn?

vast bedankt!

(btw, bloedhekel aan artsen en onderzoeken! vandaar de vraag hier en niet in de praktijk )
pi_55079930
Slijt vanzelf..... heel nederland loopt in deze periode zowat met een hoestje rond.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_55080019
Uhm, als jij al een maand lang zo erg hoest dat je er bijna van over je nek gaat zou ik toch even langs je huisarts gaan hoor!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_55080808
ik heb dr nu ook al een maandje of 2 last van.. inmiddels 2 keer een antibioticakuurtje gehad... heeft weinig geholpen

vooral 's nachts in bed of bij temperatuursverschillen hoest ik me helemaal gek... zo erg dat ik er soms bij moet overgeven, net als jij dus

volgens mij is het een virus want ik hoor er meerdere mensen over...

om me heen zitten ze steeds te zeiken dat ik er weer mee naar de huisarts moet, maar dan krijg ik toch gewoon weer een kuurtje, dus daar heb ik geen zin meer in..
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_55080898
kinkhoest
  donderdag 6 december 2007 @ 16:30:47 #6
179724 Charlotjuh
lief klein konijntje!
pi_55081001
Ik heb er ook last van....
Er is weinig aan te doen!gaat vanzelf wel weer over
pi_55081102
Gaat vanzelf over. Heb er wel eens iets van 2 maanden last van gehad.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 6 december 2007 @ 18:07:01 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55082751
Die hoestprikkel kan zichzelf ook in stand houden, lang nadat het virus al is uitgewerkt. Meestal helpt het om met codeïne die prikkel een tijdje te onderdrukken. Even aan de huisarts vragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_55089437
quote:
Op donderdag 6 december 2007 18:07 schreef Lienekien het volgende:
Die hoestprikkel kan zichzelf ook in stand houden, lang nadat het virus al is uitgewerkt. Meestal helpt het om met codeïne die prikkel een tijdje te onderdrukken. Even aan de huisarts vragen.
Als je zo op je huisarts afstapt kan hij wel eens argwanend worden, aangezien codeïne verslavend is. Maar codeïne en noscapine zijn wel de standaard symptomatische behandelingen ja.
pi_55092386
Ik heb hier ook minstens een keer per jaar last van en het is om gek van te worden De doosjes Darolan capsules vliegen er dan doorheen. Zorg er vooral voor dat je je nachtrust krijgt, want dat hoesten is enorm uitputtend. Het enige wat mij helpt is de combi Darolan en een koele slaapkamer om nog enigszins van een normale nachtrust te kunnen 'genieten'.
pi_55092487
quote:
Op donderdag 6 december 2007 22:37 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als je zo op je huisarts afstapt kan hij wel eens argwanend worden, aangezien codeïne verslavend is. Maar codeïne en noscapine zijn wel de standaard symptomatische behandelingen ja.
Nou dat valt wel mee hoor. Alle artsen zijn zich tegenwoordig bewust dat zij het paternalisme aan het verliezen zijn. Internet is daar de grootste schuldige aan. Daarnaast kent de huisarts de meeste patienten door en door. Bij iemand met een bepaalde abusus in het verleden moeten natuurlijk wel de alarmbellen gaan rinkelen.

Maar T.S., wat jij zegt komt heel vaak voor. Een kriebelhoest die blijft bestaan na een bovenste luchtweginfectie. De hoestprikkel is dan nog steeds aanwezig. Op zich kan het geen kwaad en behoeft het geen behandeling. Maar als jij zegt dat je ook kokhalsneigingen krijgt, is dat dat wel een goede reden om de huisarts te bezoeken voor een behandeling. Gewoon voor jezelf dan Overigens hoef je niet bang te zijn dat je echt gaat braken. Daarvoor is aansturing nodig uit het braakcentrum in de hersenen en die vindt niet plaats bij het hoesten. Er kan wel wat zuur uit de maag de slokdarm inkomen.
pi_55092529
Ik heb het wel eens ongeveer een jaar lang gehad (serieus). Bij mij ging het op een gegeven moment over door iets, ik weet niet wat, want ik probeerde alles.

Het komt waarschijnlijk door slijm in je keel, probeer dat er uit te hoesten als je een hete douche aan het nemen bent. Drink zo heet mogelijk je thee en probeer chocolade etc. te vermijden. Heel pittig eten kan ook helpen.
Warm water met een beetje azijn er door (ja klinkt vies) helpt ook heel goed doordat het zuur is. Je kunt ook tabletten kopen van Bisolvon die bevat Broomheroxide ofzoiets en daardoor kun je heel makkelijk je slijm ophoesten, als je het ophoest moet je het uitspugen en niet inslikken!

Ik ben meer dan 4x naar de huisarts voor het hoesten geweest, het hielp niet. Antibiotica hielp ook niet en ze geven je telkens hetzelfde.

en probeer zoveel mogelijk water te drinken!
pi_55092734
Zelfde hiero, had het half jaartje geleden ook. Vooral als het benauwd was ergens hoeste je je longen uit je lijf

Nu weer verkouden en kriebelhoest. Heb nu zo'n hip hoestdrankje dat helpt en 6 parrasitamol per dag slikken
pi_55092740
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 01:35 schreef klc12 het volgende:
Ik heb het wel eens ongeveer een jaar lang gehad (serieus). Bij mij ging het op een gegeven moment over door iets, ik weet niet wat, want ik probeerde alles.

Het komt waarschijnlijk door slijm in je keel, probeer dat er uit te hoesten als je een hete douche aan het nemen bent. Drink zo heet mogelijk je thee en probeer chocolade etc. te vermijden. Heel pittig eten kan ook helpen.
Warm water met een beetje azijn er door (ja klinkt vies) helpt ook heel goed doordat het zuur is. Je kunt ook tabletten kopen van Bisolvon die bevat Broomheroxide ofzoiets en daardoor kun je heel makkelijk je slijm ophoesten, als je het ophoest moet je het uitspugen en niet inslikken!

Ik ben meer dan 4x naar de huisarts voor het hoesten geweest, het hielp niet. Antibiotica hielp ook niet en ze geven je telkens hetzelfde.

en probeer zoveel mogelijk water te drinken!
Juist, die had ik ook.
pi_55101893
Als er niks is dat eruit komt bij het hoesten, dan heeft hoesten ook geen zin. Je hebt wel een prikkel, probeer die te onderdrukken.
Als het onderdrukken wat beter gaat, dan merk je dat je ook minder de neiging hebt om te moeten hoesten.
En lukt het niet, dan idd. Codeine (dat hetzelfde doet: de prikel verminderen, zodat je minder hoeft te hoesten)

Een andere mogelijkheid is vergrote neusamandelen. Die kunnen ook voor een verhoogde hoestprikkel zorgen. Maar adt is iets dat de HA zelf moet controleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')