Als je zo op je huisarts afstapt kan hij wel eens argwanend worden, aangezien codeïne verslavend is. Maar codeïne en noscapine zijn wel de standaard symptomatische behandelingen ja.quote:Op donderdag 6 december 2007 18:07 schreef Lienekien het volgende:
Die hoestprikkel kan zichzelf ook in stand houden, lang nadat het virus al is uitgewerkt. Meestal helpt het om met codeïne die prikkel een tijdje te onderdrukken. Even aan de huisarts vragen.
Nou dat valt wel mee hoor. Alle artsen zijn zich tegenwoordig bewust dat zij het paternalisme aan het verliezen zijn. Internet is daar de grootste schuldige aan. Daarnaast kent de huisarts de meeste patienten door en door. Bij iemand met een bepaalde abusus in het verleden moeten natuurlijk wel de alarmbellen gaan rinkelen.quote:Op donderdag 6 december 2007 22:37 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Als je zo op je huisarts afstapt kan hij wel eens argwanend worden, aangezien codeïne verslavend is. Maar codeïne en noscapine zijn wel de standaard symptomatische behandelingen ja.
Juist, die had ik ook.quote:Op vrijdag 7 december 2007 01:35 schreef klc12 het volgende:
Ik heb het wel eens ongeveer een jaar lang gehad (serieus). Bij mij ging het op een gegeven moment over door iets, ik weet niet wat, want ik probeerde alles.
Het komt waarschijnlijk door slijm in je keel, probeer dat er uit te hoesten als je een hete douche aan het nemen bent. Drink zo heet mogelijk je thee en probeer chocolade etc. te vermijden. Heel pittig eten kan ook helpen.
Warm water met een beetje azijn er door (ja klinkt vies) helpt ook heel goed doordat het zuur is. Je kunt ook tabletten kopen van Bisolvon die bevat Broomheroxide ofzoiets en daardoor kun je heel makkelijk je slijm ophoesten, als je het ophoest moet je het uitspugen en niet inslikken!
Ik ben meer dan 4x naar de huisarts voor het hoesten geweest, het hielp niet. Antibiotica hielp ook niet en ze geven je telkens hetzelfde.
en probeer zoveel mogelijk water te drinken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |