abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55073319
Call of Duty 4: Modern Warfare.
quote:
Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3, 360)
9 November 2007, geschreven door Wesley van den Heuvel
De Tweede Wereldoorlog als onderwerp voor games lijkt wel nooit te gaan vervelen. Toch is Infinity Ward met de Call of Duty franchise na veel WOII-based delen, overgestapt op de moderne vorm van oorlogvoering. Toepasselijk heet de game dan ook 'Modern Warfare.' Deze nieuwe shooter neemt je op sleeptouw een laat je de intensiteit beleven van een echte oorlog.

Infinity Ward heeft het roer helemaal omgegooid. Call of Duty 4: Modern Warfare speelt zich niet af in de Tweede Wereldoorlog. Nee, dit deel speelt zich af in de moderne tijd. Hierdoor krijg je geen klassieke wapens meer in je schoot geworpen, maar de meest moderne wapens en technische snufjes. De vijand is slimmer, de wapens zijn sneller en de granaten zijn dodelijker. Call of Duty 4: Modern Warfare laat je smeken om meer, veel meer.

Four Horseman of Apocalypse
Er zijn vier Russische terroristische leiders, die een groep hebben opgericht met de naam 'Four Horseman of Apocalypse.' De groep heeft wrede plannen en staat op het punt een staatsgreep te plegen in het onstabiele Rusland. Zakhaev is de leider van deze groep, zijn plan is om Rusland weer een communistische staat te maken. Hierdoor raakt het hele volk in paniek en ontstaat er een burgeroorlog. Zakhaev besluit om de strijd voort te zetten in het Midden-Oosten. De Amerikanen krijgen hierdoor al snel het idee dat het hem gaat om het zuiden van Rusland. Helaas voor Zakhaev komt de Britste SAS er achter wat er echt aan de hand is. Ze komen tot de ontdekking dat de terroristenleider de Amerikanen probeert af te leiden om zijn echte gruwelijke plan te verbergen

In het heetst van de strijd
Normalitair is de campaign mode van Call of Duty niet erg diepgaand. Je hebt een groot kompas aan de bovenkant van je scherm en loopt de meeste tijd schietenderwijs van punt A naar punt B. Dat is in Modern Warfare wel anders. Er zijn momenten waarop je alles vanuit een tactisch oogpunt moet bekijken, omdat je bijvoorbeeld omringd bent door honderden vijanden. Jezelf achter een muurtje of grote hooi baal verschuilen, is dan ook vaak noodzakelijk. Tevens zijn er vele auto's te vinden, waar je helaas niet in kunt rijden, maar waarachter je wel dekking kunt zoeken om vervolgens door het portier heen te schieten op vervelende tegenstanders. Maar pas op, want als de vijand op de auto schiet, kan deze ontploffen en eindig je als een geroosterd broodje. Schieten als één of andere Rambo is er dus niet bij in Modern Warfare. Als je op een grote groep vijanden afrent, ben je binnen luttele seconden een doorzeefde soldaat. Gelukkig is het niet alleen maar schieten in de game, je zult soms een hoofdkwartier onschadelijk moeten maken omdat zich hier misschien wel één van de terroristenleiders schuil houdt, maar zoals je zult begrijpen komt hier ook weer een hoop schietwerk aan te pas.

Je hebt een groot arsenaal aan wapens tot je beschikking, moderne wapens wel te verstaan. Zo heb je onder andere de keuze uit de high-end pistolen, granaten, rocket launchers en sniper rifles. Aangezien we nu in de moderne tijd zitten, heb je ook de keuze uit wat technische snufjes, denk hierbij aan nightvision goggles, verrekijkers en scopes voor de wat grotere geweren. Daarnaast heb je nog de beschikking over een Ghost Light, waarmee je de vijand toch nog kunt zien als hij een rookgranaat gegooid heeft.

Helaas is de campaign mode erg kort, en zal je deze binnen een magere vijf uur hebben uitgespeeld, ook als je de moeilijkheidsgraad verhoogt, zal dit de gameplay maar amper verlengen. Toch zal de campaign wel een verpletterende indruk op je achterlaten, en daar gaat het tenslotte om!

Online oorlogje voeren
Net als de voorgaande delen bevat ook deze Call of Duty een multiplayer. Hierin kun je met 18 mensen online knallen in 16 verschillende maps. De meeste maps zijn uit de singleplayer geplukt, en zullen een variatie brengen van open gebieden tot kleine krappe ruimtes waar granaten en shotguns de normaalste zaak van de wereld zijn. Je zal keuze hebben uit zes verschillende online modi. Zo is er Capture the Flag, Team Deathmatch, en een gewone Deathmatch, die lang niet zo leuk is als de team variant. En er zijn nog drie andere modi, die meer gericht zijn op het halen van objectives. Je kent deze vast nog wel uit eerdere Call of Duty delen. Je moet hierin bijvoorbeeld tegenspelers stoppen voordat ze je basis overnemen, of bommen vervoeren naar het kamp van je tegenspelers, om op die manier hun basis tot ontploffing te brengen. De multiplayer bevat een licht RPG element, waarbij je door zoveel mogelijk mensen neer te knallen hoger in rang komt. Hierdoor kun je nieuwe outfits, wapens en scopes vrij spelen.

Realistischer dan ooit tevoren
Grafisch is dit de mooiste game uit zijn soort, alles ziet er werkelijk prima uit. Je teamleden rennen eindelijk niet meer als pinguïns, maar als echte soldaten. De huizen en gebouwen zien er zeer strak uit en zijn tot in detail geanimeerd. De vuureffecten zijn subliem uitgewerkt en zien er ontzettend mooi uit. Als je je vijand ombrengt met een headshot, door een sinper rifle te gebruiken, zal deze op uiterst realistische manier naar de grond zakken. Misschien klinkt dit allemaal een beetje té postief, maar er valt werkelijk niets anders over te zeggen.

Naast mooie grafische aspecten zitten er ook uitmuntende effecten in de game. Wanneer bijvoorbeeld een tank een kogel afvuurt, zul je deze nog lang in de verte horen nadreunen. Ook het schieten met je wapens oogt niet alleen realistisch, maar voelt ook nog eens zo! Hierdoor creëert Infinity Ward net dat stukje realiteit dat de vorige delen misten. Call of Duty: Modern Warfare is dan ook een nieuw deel in de franchise, die absoluut niet onderdoet voor eerdere Call of Duty games.

Conclusie
De verandering naar de moderne tijd heeft de Call of Duty serie zeer goed gedaan. Eerdere delen waren al van hoge kwaliteit, maar met Modern Warfare zet Infinity Ward een dijk van een game neer, waar weer een aantal jaren op voortgeborduurd kan worden. De game biedt een ongekende hoge realiteit en intensiteit. Helaas is de campaing mode aan de korte kant, maar gelukkig zorgt de multiplayer ervoor dat je Call of Duty 4: Modern Warfare voorlopig nog niet in de kast legt!

Bron: http://www.xgn.nl/
Prestige's
Dat kan je steeds unlocken nadat je level 55 bent geworden, dat wil zeggen dat je weer bij level 1 begint. Je raakt dat je challenges, XP en wapens kwijt die je gehaald hebt, maar krijgt wel een ander plaatje voor je level:

Ik ga ook proberen een lijst met psn namen te maken zodat iedereen elkaar makkelijk kan toevoegen.

Forumname - PSN
attieboy - Legion_TheOne
Deepart - Solarfall
DeToXiC - DeToXiC
Deviant1nl - Deviant1nl
Gkhn - Gkhn27
Gstyles - GDV
hugecooll - hugecool
JoMo0 - Jordy_
Kremers - LT_Dirty_Harry
Mickey_Blue_Eyes - Blue-Eyed-NL
MisterJ.Lo - Achillias
Rock-shocker - Private_Jarhead
solidslayer - SoliD_S
Vince22 - Vince_NL
Wessiej - Wessiej

Voorgaande delen:
1. [PS3]Call of Duty 4

[ Bericht 47% gewijzigd door deepart op 07-12-2007 20:05:18 ]
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  donderdag 6 december 2007 @ 11:22:13 #2
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_55074439
OP doet t nog ni echt lekker! wel een stormlooptopic

[ Bericht 22% gewijzigd door Gstyles op 08-12-2007 08:58:26 ]
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_55076261
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:21 schreef deepart het volgende:
Call of Duty 4: Modern Warfare.

Ik ga ook proberen een lijst met psn namen te maken zodat iedereen elkaar makkelijk kan toevoegen.
Count me in! Ben trouwens nog maar level 38 geloof ik, eerste keer... tot hoe vaak kun je trouwens de Prestige mode doen, als je het al 6 keer (!) gedaan hebt... Hugecool?!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_55076351
Zet mij er ook maar bij: Deviant1nl

ben benieuwd of de servers het kunnen trekken aankomend weekend met die dubbele xp
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  donderdag 6 december 2007 @ 12:54:34 #5
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_55076399
Lalalala!!! Eigenlijk best wel irritant die dubbele XP.
Stop!......Heerschertime!
PSN id: DeToXiC
pi_55082096
Nog maar level 7..
Had het te druk met Assassin's Creed te spelen .

PSN: Gkhn27
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  Redactie Games donderdag 6 december 2007 @ 17:31:42 #7
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_55082172
tvp
.....Kennedy
  Redactie Games donderdag 6 december 2007 @ 17:44:32 #8
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_55082376
Dubbele XP dit weekend, ziek
.....Kennedy
  donderdag 6 december 2007 @ 19:33:43 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_55084574
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:47 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Count me in! Ben trouwens nog maar level 38 geloof ik, eerste keer... tot hoe vaak kun je trouwens de Prestige mode doen, als je het al 6 keer (!) gedaan hebt... Hugecool?!
10 keer, dus 11x55

[ Bericht 0% gewijzigd door hugecooll op 06-12-2007 19:39:41 ]
pi_55084780
quote:
Op donderdag 6 december 2007 19:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

10 keer, dus 11x55
[ afbeelding ]
En als je level 10 prestige bent, krijg je dan nog iets speciaals? Een met diamant belegde desert eagle?
Diepzinnige deepart.
  donderdag 6 december 2007 @ 19:57:46 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_55086834
Ik speelde net Search & Destroy. Gebruikt iemand zijn airstrike gooit ie dat hele team der mee plat

Ronde binnen 3sec afgelopen
pi_55089041
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:06 schreef Kremers het volgende:
Ik speelde net Search & Destroy. Gebruikt iemand zijn airstrike gooit ie dat hele team der mee plat

Dat is wel style

Ben nu lvl 15 prestige 1, ben al de hele tijd met de mp40 bezig.... is me nooit opgevalle wat voor lekker wapen dat is
Diepzinnige deepart.
pi_55089346
tvp , oh en PSN = Jordy_
  donderdag 6 december 2007 @ 22:53:02 #15
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_55089812
Hoi, tvp PSN staat in sig. Ik heb mijn PS3 bijna drie weken moeten missen dus ben een tijdje uit roulatie geweest. Daarom pas lvl 16...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_55091532
Count me in! Na 7 uur spelen zit ik op level 22. Ben ik sloom bezig?

Echt een gaaf spel!

PSN ID: Legion_TheOne
"For his own good, tell Bruce Lee and the Karate Kids that none of us are carrying automatic weapons, cuz here in this country, it don't add inches to ur dick. You get a life sentence for it.."
  vrijdag 7 december 2007 @ 08:01:24 #17
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_55093639
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:06 schreef Kremers het volgende:

Had hij binnen die 3 seconden dan ook 5 kills gemaakt om die airstrike in te roepen?
Stop!......Heerschertime!
PSN id: DeToXiC
pi_55093690
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 08:01 schreef DeToXiC het volgende:

[..]

Had hij binnen die 3 seconden dan ook 5 kills gemaakt om die airstrike in te roepen?
Bij Search & Destroy neem je je kills, of in iedergeval je radar/airstrike mee naar de volgende ronde
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_55097544
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 08:08 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Bij Search & Destroy neem je je kills, of in iedergeval je radar/airstrike mee naar de volgende ronde
Precies, die heeft hij gewoon meegenomen van de ronde daarvoor. En zodra hij spwande heeft hij de strike gebruikt.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:37:32 #20
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_55097566
Ik had COD 4 al sinds ie uit is thuis liggen en alleen singleplayer gespeeld.. daarna AC uitgespeeld.. waarna ik dacht laat ik maar es online COD4 gaan doen... maar.. HOLY CRAP !!! hoe vet is dat!

Ben nu level 6 of 7 al na een uurtje spelen, ik heb een btje het idee dat de meeste maar wat rondrennen online want na half uurtje werd ik al 2es met 1 kill achterstand en minste deaths van allemaal en ik vind mezelf nou niet echt zo bar goed spelen nog..
PSN-ID: SoliD_S
pi_55098147
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:37 schreef solidslayer het volgende:
Ik had COD 4 al sinds ie uit is thuis liggen en alleen singleplayer gespeeld.. daarna AC uitgespeeld.. waarna ik dacht laat ik maar es online COD4 gaan doen... maar.. HOLY CRAP !!! hoe vet is dat!

Ben nu level 6 of 7 al na een uurtje spelen, ik heb een btje het idee dat de meeste maar wat rondrennen online want na half uurtje werd ik al 2es met 1 kill achterstand en minste deaths van allemaal en ik vind mezelf nou niet echt zo bar goed spelen nog..
zat laatst in een potje waarbij ik tegen een team speel die echt goed was.
die werkten ook echt als een team en haalde zo iedereen neer

potje was dan ook snel voorbij
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_55108196
Hallo cod4érs

ik heb enkele vragen

1: ja??? hoe bestuur ik zo helicopter???
2: hoe bepaal ik zelf in welk level ik speel
3: Wat vnden jullie4 nu het leukste online.???

Groeten Guido.

Ps: het is heerlijk knallen online.
pi_55108372
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 19:11 schreef scarabis het volgende:
Hallo cod4érs

ik heb enkele vragen

1: ja??? hoe bestuur ik zo helicopter???
2: hoe bepaal ik zelf in welk level ik speel
3: Wat vnden jullie4 nu het leukste online.???

Groeten Guido.

Ps: het is heerlijk knallen online.
1 Niet
2 Nee dat bepaal je niet zelf, er is wel een vote knop voor als je de map kut vind
3 Sarch& destroy, lekker tacties bezig zijn

Diepzinnige deepart.
  vrijdag 7 december 2007 @ 19:26:48 #24
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_55108576
Vanavond gaat het dubbel xp principe in voor 2 dagen
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_55108676
OP bijgewerkt, er staat nu een lijstje met PSN names van de COD4'ers, ik zal hem proberen uptodate te houden, dan zoek ik tevens nog iemand die een aantal screens op zijn server kan zetten zodat we een aantal screens hebben
Diepzinnige deepart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')