Ja tuurlijk zie in de OP link naar NASA tv (programma)quote:Op maandag 11 februari 2008 12:49 schreef __Saviour__ het volgende:
komt die ruimtewandeling op nasa tv?
Dat verteld die mevrouw af en toe tussen door precies wie je ziet en wat die aan het doen is, maar je ziet het Mission Control Center of ISS dus.quote:Op maandag 11 februari 2008 19:12 schreef Quyxz_ het volgende:
wat zie ik nu precies op nasa tv?
ik schakel net in
Next Pass Date / Time (Europe / CEST) Lat / Long Elev. Azim. Phase Dist. Visib.quote:Op maandag 11 februari 2008 20:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou ik stond braaf op het geplande tijdstip buiten (19:56), gewapend met camera en de bril voor veraf op, te turen de prachtig wolkeloze lucht. Maar ik heb niets over zien komen. 2 vliegtuigen ja![]()
Verdikkeme ik had me er zo op verheugd om een glimp van de ISS op te vangen.
Ik denk dat bijna onmogelijk is, je moet wel hoog wonen want hij gaat best dichtbij de horizon en hij zit erg ver weg.quote:Op maandag 11 februari 2008 20:18 schreef WEST het volgende:
[..]
Next Pass Date / Time (Europe / CEST) Lat / Long Elev. Azim. Phase Dist. Visib.
ma, 11 feb 2008 21:27:15 +0100 N 51° / E 036° 0° 276° 45° 2107 km. Y
ma, 11 feb 2008 21:28:18 +0100 N 50° / E 030° 4° 269° 48° 1731 km. Y
ma, 11 feb 2008 21:29:22 +0100 N 48° / E 024° 8° 257° 51° 1403 km. Y
zo laat heb je weer een kans om 21:30 verdwijnt hij weer in het donker.
Ik dacht dat morgen pas was, maar binnen paar minuten is die aangekoppeld al aan de Node2(Harmony)quote:Op maandag 11 februari 2008 21:37 schreef Quyxz_ het volgende:
wel vet nu zie je columbus die uit de shuttle wordt getild met die robot arm
Ja erg jammer, hopelijk is het 18 en 19 feb helder.quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Constant dichte bewolking hier....
Bronquote:Astronaut André Kuipers traint als reserve mee voor een zes maanden durende missie naar het internationale ruimtestation ISS. Dat heeft de Europese Ruimtevaartorganisatie ESA woensdag bekendgemaakt. Kuipers is reserve voor de Belg Frank de Winne. De missie start in mei volgend jaar.
Kuipers is geen onbekende van het ruimtestation. In 2004 verbleef hij er al eens tien dagen om wetenschappelijke experimenten te doen. Maandag werd het Europees ruimtelaboratorium Columbus aan het ruimtestation gekoppeld. "Een grootse dag voor Europa", zei Alan Thirkettle van ESA. Met de Columbus erbij beschikt het tien jaar oude ISS nu over acht compartimenten.
Van het weekend is hij totaal niet scherp.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:12 schreef sander89 het volgende:
Net op het Journaal van af morgen word weer helderder en als goed is hele weekend onbewolkt![]()
Tijden dat ISS morgen en zaterdag overkomt:
ISS Thu Feb 14/07:24 PM, 2 min, 16, 16, above SW, 10 above S.
ISS Sat Feb 16/06:31 PM, 2 min, 18, 18 above SW, 11 above S.
Foutje van mij had niet goed gekeken, maar dus zaterdag zal laatste keer zijn deze week dat je het ISS misschien nog kan zienquote:Op donderdag 14 februari 2008 23:37 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Van het weekend is hij totaal niet scherp.
15 Feb -0.8
16 Feb 0.4
Het zijn de laatste 2 dagen dat hij uberhaupt hier langs komt. Dan komt hij ruim een week ofzo niet langs.
Weinig kans dat je hem goed kan zien dit weekend, zelfs als het onbewolkt is.
http://space.cweb.nl/space3d_iss.htmlquote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:14 schreef NED het volgende:
Waar moet ik eik precies kijken dan?
Al die graden enzo snap ik niet. Komt ie recht boven over? Moet ik richting oosten kijken? Westen? Noorden?
Iemand die me even kan helpen, want ik wil hem eik ook wel zien morgen en anders zaterdag.
Waar las je dat?quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:20 schreef NordicBlue het volgende:
lol @ problemen in ISS
"Yesterday blabla was using the computer and the commputer said it couldnt find operating system"
"Today i was using it, and it crashed and went BSOD (windows?), and then it rebooted and went checkdisk routine"
Ik daar een stukje van gehoord op NASA TV, maar verder kan ik ook nergens iets terug vinden.quote:
Ja gewoon met de motoren, natuurlijk niet op volle kracht maar gewoon geleidelijk zodat die weer paar km hoger in ze baan komt om de aarde.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:29 schreef NordicBlue het volgende:
hoe gaan ze dat doen dan, motoren van de atlantis?
Normaal niet, alleen met een erg goede telescoop en je weet waar je moet zoeken kan je hem overdag ook zien als het goed weer is.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:49 schreef WEST het volgende:
Hij komt om 15:37 weer over ons land., alleen hij is niet te zien nu
Tuurlijk laat NASA zelf ook de space shuttle liefst zo lang mogelijk binnen staan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:24 schreef NordicBlue het volgende:
Ik vind het altijd zo gaar dat ze die shuttles al weken vantevoren op het platform gooien. Ze kunnen die shuttles beter lekker binnen laten staan, en 2 of 3 dagen voor de launch naar buiten rollen, er kan buiten veel meer kapot dan binnen.
ok hij gaat pas eind april wegquote:Op woensdag 20 februari 2008 19:14 schreef sander89 het volgende:
Jammer genoeg niet live gezien, wel de net de herhaling en dat zag weer zeer netjes uit.![]()
Als alles deze keer wel mee zit word 11 maart al weer de Endeavour gelanceerd richting het ISS, dat is over iets minder dan 3 weken![]()
Endeavour neemt een deel van de Japanse ruimte module mee en ook de Dextre-robotsysteem zodat minder EVA uitgevoerd hoeven te worden omdat deze nieuwe toevoeging die taken tot zich kan nemen.
Die staat trouwens al klaar op de lanceer plek:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |