Nee, wat nóg leuker is: met plakband een lange strook maken, daar al die munten in plakken en dan het bruidspaar inpakken!!!!quote:Op woensdag 5 december 2007 10:08 schreef Jarno het volgende:
Ja, 50 euro geven in centen en 5-centen. Dat is echt hi-la-risch en heeft ook nog nooit iemand gedaan hahahahaha.
É-nig!quote:Op woensdag 5 december 2007 10:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, wat nóg leuker is: met plakband een lange strook maken, daar al die munten in plakken en dan het bruidspaar inpakken!!!!
En dat er dan maar 1 euro ligt, hilarischquote:Op woensdag 5 december 2007 10:13 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Een speurtocht maken, en dat ze dan overal een euro vinden...
Een peper en zout stelletje.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Gewoon tóch een cadeautje kopen. 'Omdat je geld zo onpersoonlijk vindt...'
Echt, de humor van sommige mensen als het om dit soort dingen gaat...quote:Op woensdag 5 december 2007 10:21 schreef LXIV het volgende:
Een peper-en zoutstel bijvoorbeeld.
Of met ál je vrienden afspreken om een peper-en zoutstel te kopen. En verder niets anders. Zodat ze een uitzet hebben van zestig peper-en zoutstellen!
Wat natuurlijk helemaal hot is in 2007 is natuurlijk jumpen op je bruiloftquote:Op woensdag 5 december 2007 10:23 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Een toneelstukje!
oh nee, je wilde geld geven...een toneelstukje en dan een pak 5euro briefjes naar ze gooien...
quote:Op woensdag 5 december 2007 10:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat natuurlijk helemaal hot is in 2007 is natuurlijk jumpen op je bruiloft
http://youtube.com/watch?v=kTUbyZSNR70
![]()
![]()
Workshop hoelahoepen! En dan alleen bij de bruidegom een paar rollen euro's in de hoelahoep maken, waardoor het bij hem natuurlijk helemaal niet lukt! Grappig!quote:Op woensdag 5 december 2007 10:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
Geen dank he, laat ons weten wat het geworden is.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:35 schreef MaxiTaxi het volgende:
Bedankt voor jullie reacties
[..]
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
Wij hebben écht houten eenden gekregen op onze bruiloft. We weten niet eens van wie, want overal werd een stickertje opgeplakt, maar hier issie afgevallen.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:21 schreef Chewie het volgende:
houten ganzen voor in het raam worden ook altijd gewaardeerd
Over het algemeen is het allerpraktische gewoon een briefje van honderd euro ofzo geven.quote:Over het algemeen is een envelop en een kaartje toch het meest praktisch.
Wij hebben alle kaarten ingeplaktquote:Op woensdag 5 december 2007 11:24 schreef NED het volgende:
[..]
Over het algemeen is het allerpraktische gewoon een briefje van honderd euro ofzo geven.
Dan hoef ik ook niet de moeite te doen om een kaart uit te zoeken die ze toch wegflikkeren
Dit dus,al dat andere is zo flauw.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:51 schreef HarryP het volgende:
Geef een envelop met een leuk kaartje. Doet iedereen en het bruidspaar is er er ook blij mee want al die zooi daar zitten ze echt niet op te wachten.
Over 15 jaar bij een zolderopruiming ofzo.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Wij hebben alle kaarten ingeplaktIs een erg leuk album geworden
![]()
Grappig toch? Kan je later nog een keer zien wie er toen wat aan je toewenste
Een briefje van 100 ja... wat het bruidspaar vervolgens nergens uitgegeven krijgt...quote:Op woensdag 5 december 2007 11:24 schreef NED het volgende:
[..]
Over het algemeen is het allerpraktische gewoon een briefje van honderd euro ofzo geven.
Dan hoef ik ook niet de moeite te doen om een kaart uit te zoeken die ze toch wegflikkeren
Waarom niet?quote:Op woensdag 5 december 2007 11:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Een briefje van 100 ja... wat het bruidspaar vervolgens nergens uitgegeven krijgt...
Als je een alarm in huis hebt gewoon de code veranderen de avond van te voren of de dag zelfquote:Op woensdag 5 december 2007 11:51 schreef Pure-Poison het volgende:
Net zoiets als dat als je s'avonds /volgende dag thuis komt je halve huis verbouwd is ofzo,bah!
Waarom dat niet?! Briefjes van honderd nemen ze nagenoeg overal aan hoorquote:Op woensdag 5 december 2007 11:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Een briefje van 100 ja... wat het bruidspaar vervolgens nergens uitgegeven krijgt...
Wil je wat gekkers neem je een paar 100 enveloppen, in 1 doe je geld in de rest een papiertje zodat ze denken dat het geld is.quote:Op woensdag 5 december 2007 23:34 schreef Kanjer het volgende:
Ik kreeg, toen ik ging trouwen van iemand een scheepje waarvan de zeilen waren gemaakt van papiergeld, vond het wel een leuke geste, beetje symbolisch "goede vaart" oid.
Heb verder niets met scheepvaart, maar dit cadeau is me wel bijgebleven vanwege de symboliek en de originaliteit.
als ze er meerdere krijgen ga je gewoon naar de bank. als dat je grootste probleem is geef ze maar aan mijquote:Op woensdag 5 december 2007 11:59 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Liever geld zodat ze de dingen kunnen kopen die ze nog graag willen hebben of nog nodig hebben dan ze opschepen met 12 lelijke peper- en zoutstellen, 3 steengrillen en andere onzin waar ze niet op zitten te wachten.quote:Op donderdag 6 december 2007 01:00 schreef W1ZZ het volgende:
Ben ik de enige die het geven van geld op een bruiloft (of verjaardag for that matter) een beetje tacky vindt? Net of het bruidspaar niet genoeg geld heeft om het feest te betalen en je feitelijk nog je eigen drankjes staat te betalen...
quote:Op donderdag 6 december 2007 08:44 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Voor en achterdeur dichtpakken met boomstammetjes.
Voortuin volstorten met zout. (Voortuin is voor jaren geruin
eerd!)
Trouw kaartje van het bruidspaar ontvangen, alleen de voordeur blijft hetzelfde. Hebben we een andere voordeur in de woning gezet.
Goh, wat zijn we een doerakkers... Gossum...
Geef aub gewoon een enveloppe.....
Bij een verjaardag geef ik eigenlijk nooit geen geld,vindt het gewoon niet leuk om te geven en om te krijgen vindt ik een leuk kadotje leuker.Op een bruiloft vindt ik het anders,vaak staat het op de kaart.Ik ga zelf trouwen en moet er eerlijk gezegt ook niet aan denken om van 150 man kado's te krijgen,weet echt niet waar ik het moet laten,alles wat we willen hebben we of kopen we.Voor het geld wat we krijgen koop ik lievers iets groots/duurs of gaan op vakantie ofzo.quote:Op donderdag 6 december 2007 01:00 schreef W1ZZ het volgende:
Ben ik de enige die het geven van geld op een bruiloft (of verjaardag for that matter) een beetje tacky vindt? Net of het bruidspaar niet genoeg geld heeft om het feest te betalen en je feitelijk nog je eigen drankjes staat te betalen...
Wat kost een bruiloft tegenwoordig? ruim 20.000 euries inclusief kleding, huur auto,leges, zaalhuur en drank, etc, etc.quote:Op donderdag 6 december 2007 09:47 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Bij een verjaardag geef ik eigenlijk nooit geen geld,vindt het gewoon niet leuk om te geven en om te krijgen vindt ik een leuk kadotje leuker.Op een bruiloft vindt ik het anders,vaak staat het op de kaart.Ik ga zelf trouwen en moet er eerlijk gezegt ook niet aan denken om van 150 man kado's te krijgen,weet echt niet waar ik het moet laten,alles wat we willen hebben we of kopen we.Voor het geld wat we krijgen koop ik lievers iets groots/duurs of gaan op vakantie ofzo.
Wat!? Ik wilde op de anderen reageren dat ik de praktische kant van geld geven nog kan begrijpen maar deze instelling vind ik ronduit gênant. Je moet geen feest van 20.000 euro geven als je dat niet kunt of wilt betalen maar om van je gasten te verwachten dat ze meebetalen aan het feest waar zij op te gast zijn vind ik behoorlijk stijlloos.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:57 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Wat kost een bruiloft tegenwoordig? ruim 20.000 euries inclusief kleding, huur auto,leges, zaalhuur en drank, etc, etc.
Een kleine vergoeding in de kosten van dit gigantische feest zal fijn zijn,
SVP een enveloppe
hele dag 50 - 100 euries pp
avond 25 - 50 euries pp
Dan geef je het bruidspaar ruim voldoende en je aanwezigheid wordt gewaardeerd.!
Gekkenwerk.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:57 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Wat kost een bruiloft tegenwoordig? ruim 20.000 euries
Wij hebben ooit, ook iets dergelijks gedaan.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:58 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik ben ooit op een bruiloft geweest waar het bruidspaar als suggestie op de trouwkaart niet het bekende 'envelopje' gezet hadden, maar 'envelopjes'.
We hebben toen een heel pak enveloppen (100 stuks ofzo) gevuld met kleingeld en daar een slinger van gemaakt.
Hi-La-Risch! Waargebeurd!En nu zou ik het niet meer in mijn hoofd halen
(maar 't leek 10 jaar geleden ofzo wel leuk)
quote:Op donderdag 6 december 2007 13:44 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Wij hebben ooit, ook iets dergelijks gedaan.
Op het kaartje stond ook keurig zo'n stom; Kado tip? [ afbeelding ] -je
Prima jullie willen dus enveloppen, wij hebben zeker 300 enveloppen gekocht en in een mooi koffertje gedaan. Zonder geld dus, moet je maar een [ afbeelding ] teken op je uitnodiging zetten, schept toch meer duidelijkheid.
Wij hebben die kennissen nooit meer gezien, achteraf hoorden we via via dat ze de hele avond bezig waren geweest om al die enveloppen na te kijken op eventueel geld
Jij komt duidelijk niet uit de streek, hier is het zo dat bruiloften met 500 gasten heel normaal is en dan is 20 mille erg optimistisch uitgedrukt.quote:Op donderdag 6 december 2007 13:00 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Wat!? Ik wilde op de anderen reageren dat ik de praktische kant van geld geven nog kan begrijpen maar deze instelling vind ik ronduit gênant. Je moet geen feest van 20.000 euro geven als je dat niet kunt of wilt betalen maar om van je gasten te verwachten dat ze meebetalen aan het feest waar zij op te gast zijn vind ik behoorlijk stijlloos.
quote:Op donderdag 6 december 2007 14:18 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Jij komt duidelijk niet uit de streek, hier is het zo dat bruiloften met 500 gasten heel normaal zijn en dan is 20 mille erg optimistisch uitgedrukt. Geen Holywood toestanden, plain recht toe recht an bruiloft.
Ik vind dat je wel een punt gemaakt hebt, maar dat geldt niet overal. En is zeker niet stijlloos bedoeld.
Vinden de gasten ook niet!
Ik vind het een terecht protest tegen de sneue fantasieloze cadeausuggestie van het echtpaar. Je gasten om geld vragen is een teken van ongastvrijheid.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoe sneu... Iedereen weet wat er met zo'n envelopje wordt bedoeld. Geef dan gewoon toe dat je vrekkig bent.
Dat ligt er maar net aan hoe het gevraagd wordt. Als mensen tegenwoordig trouwen wonen ze vaak al samen, hebben ze niet zo veel kleine dingen meer nodig als mixers en broodroosters en dat soort dingen. Als je dan op de uitnodiging zet: Het echtpaar wil graag een set tuinmeubelen (quote:Op donderdag 6 december 2007 14:26 schreef W1ZZ het volgende:
Ik vind gewoon dat je uit principe niet van je gasten mag verwachten dat ze betalen.
[..]
Ik vind het een terecht protest tegen de sneue fantasieloze cadeausuggestie van het echtpaar. Je gasten om geld vragen is een teken van ongastvrijheid.
Dat is het zeker niet, overigens horen de gasten van zichzelf geld te geven, geld is namelijk een traditioneel cadeau om het paar een goede start te geven.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:26 schreef W1ZZ het volgende:
Je gasten om geld vragen is een teken van ongastvrijheid.
Dus wat is jouw voorstel? Dat ze een hele verlanglijst op de uitnodiging zetten? Voor iedere gast een aparte kaart met 3 keuzegeschenken in drie verschillende prijsklassen? Of nee, je moet natuurlijk blij zijn met wat je krijgt... ook als dat 48 peper- en zoutstellen zijn... want 'het gaat om het idee' en de kringloop is er vast blij mee. En god verhoedde dat je werkelijk iets kunt kopen dat je wel graag wilt hebben of nog nodig hebt.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:35 schreef W1ZZ het volgende:
Je hebt gelijk, een tip is een tip. Maar het klinkt voor mij toch een beetje zo geschreven om beleefd uit te drukken dat je geld wilt.
Vooropgesteld vind ik dat je het op een uitnodiging überhaupt niet over een cadeau moet hebben, dat geeft al een boodschap af dat je alleen mag komen als je wat meebrengt, oftewel wanneer je je entreeticket betaalt. Je moet er gewoon van uitgaan dat mensen wel wat voor je kopen, als dat niet zo is dan weet je meteen dat je die mensen niet had moeten uitnodigen. Ik heb er geen problemen mee wanneer de genodigden dan vervolgens naar het stel bellen met de vraag over een cadeausuggestie, dan is het ten minste van de gasten uitgegaan.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dus wat is jouw voorstel? Dat ze een hele verlanglijst op de uitnodiging zetten? Voor iedere gast een aparte kaart met 3 keuzegeschenken in drie verschillende prijsklassen? Of nee, je moet natuurlijk blij zijn met wat je krijgt... ook als dat 48 peper- en zoutstellen zijn... want 'het gaat om het idee' en de kringloop is er vast blij mee. En god verhoedde dat je werkelijk iets kunt kopen dat je wel graag wilt hebben of nog nodig hebt.
quote:Op donderdag 6 december 2007 15:02 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Vooropgesteld vind ik dat je het op een uitnodiging überhaupt niet over een cadeau moet hebben, dat geeft al een boodschap af dat je alleen mag komen als je wat meebrengt, oftewel wanneer je je entreeticket betaalt. Je moet er gewoon van uitgaan dat mensen wel wat voor je kopen, als dat niet zo is dan weet je meteen dat je die mensen niet had moeten uitnodigen. Ik heb er geen problemen mee wanneer de genodigden dan vervolgens naar het stel bellen met de vraag over een cadeausuggestie, dan is het ten minste van de gasten uitgegaan.
Mocht je per sé een suggestie willen doen op de uitnodiging dan zie ik er geen probleem in om inderdaad een persoonlijke suggestie te doen, aangezien de uitnodiging als het goed is toch al handgeschreven is.
quote:Op donderdag 6 december 2007 14:26 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Ik vind het een terecht protest tegen de sneue fantasieloze cadeausuggestie van het echtpaar. Je gasten om geld vragen is een teken van ongastvrijheid.
Waar haal jij het getal 300 vandaanquote:Op donderdag 6 december 2007 16:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
300 man uitnodigen met handgeschreven uitnodigingen
![]()
tussen het werken en plannen van de bruiloft door telefoontjes van 300 man moeten beantwoorden over wat voor cadeau je wilt hebben
![]()
Die 300 man in verlegenheid brengen omdat je ongeveer een prijscategorie nodig hebt om mogelijke cadeau's te noemen
![]()
Briljant
quote:Op donderdag 6 december 2007 16:27 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Waar haal jij het getal 300 vandaan![]()
![]()
Prima joh, maak ik er 500 van.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:18 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Jij komt duidelijk niet uit de streek, hier is het zo dat bruiloften met 500 gasten heel normaal is en dan is 20 mille erg optimistisch uitgedrukt.
Ik vind dat je wel een punt gemaakt hebt, maar dat geldt niet overal. En is zeker niet stijlloos bedoeld.
Vinden de gasten ook niet!
Nah, mijn fantasie ging even met me aan de haal. Het visuele plaatje n.a.v. je post was nogal lachwekkend.quote:Op donderdag 6 december 2007 16:44 schreef W1ZZ het volgende:
@Mutsig: spijtig dat je je misprijzen van mijn mening met welgeteld 8 van dergelijke smiley's kracht meent bij te moeten zetten. Ik ben het niet eens met de meningen hier maar ik voel niet de behoefte om op een dergelijke manier te "discussiëren," ik heb al eerder aangegeven dat mijn mening niet de wet ofzo is maar dat stukje heb je blijkbaar even gemist.
OMFGquote:Op woensdag 5 december 2007 10:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Deden ze ook op de bruiloft van een collega van het jaar, en dat was op een boot. Best grappigquote:
Prachtig, we zijn weer in lijnquote:Op donderdag 6 december 2007 16:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
[..]
Prima joh, maak ik er 500 van.
W1ZZ: Je had bij mij al een punt gescoord, nobel streven van je! Hopelijk lukt het om een leuk ORIGINEEL cadeau te vinden en veel plezier op de bruiloft!quote:Op donderdag 6 december 2007 16:44 schreef W1ZZ het volgende:
@Mutsig: spijtig dat je je misprijzen van mijn mening met welgeteld 8 van dergelijke smiley's kracht meent bij te moeten zetten. Ik ben het niet eens met de meningen hier maar ik voel niet de behoefte om op een dergelijke manier te "discussiëren," ik heb al eerder aangegeven dat mijn mening niet de wet ofzo is maar dat stukje heb je blijkbaar even gemist.
@Levitation: natuurlijk zit je niet te wachten op nog meer spullen voor je inboedel maar je nodigt toch geen onbekenden uit? De mensen die komen weten toch zelf al wel dat je al samenwoont en geen uitzet meer nodig hebt? Mensen die echt niets leuks kunnen bedenken komen uit zichzelf wel met geld, het verschil is dat je er dan niet om hebt gevraagd.
Ik geloof dat ik moet concluderen dat zoals ik al dacht toen ik de eerste post plaatste ik toch de enige in dit topic ben die er zo over denkt dus ik laat jullie verder discussiëren over de diverse hilarische manieren waarop je geld in drollen & condooms kunt verpakken. Veel plezier!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |