Verkapte hups-post.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga trouwens niet op en neer hupsen met pompommetjes, maar ik ben wel blij dat het straks weekend is.
Het waren vooral sites voor de liefhebbers, dacht ik in die ene oogopslag te kunnen zien. Wel naïef dat ik even wilde checken of dit een Z-neologisme was.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:36 schreef Z het volgende:
Whehehe. Dan kwam je vast bij anal-bleeching oid uit. Ik heb een oud vogelboekje waar ze het telkens over de anaalzone hebben.
Nee, ik zou hupsen als er een weekendbezoek gepland stond. En dat is niet zo.quote:
Juist.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:46 schreef Z het volgende:
Toch weer die IJmuiden link.
Ik heb niet altijd zin om genuanceerd te reageren als mijn taal wordt verkankerd en verval dan inderdaad in de oude reflex van 'oh wat zijn ze domquote:Op vrijdag 7 december 2007 09:46 schreef Lienekien het volgende:
Dt-fouten onvermijdelijk?
Wat een gemiste kans, dat topic. Ik heb 't eerst met lede ogen aangezien en ben toen maar eens op zoek gegaan naar het artikel waar het eigenlijk om ging. Maar men komt er gemiddeld niet verder dan de automatische reacties op de 'dt-kwestie'. Het wil er maar niet in dat het onderzoek toch echt een andere insteek heeft.
Ik ben het dan ook geheel eens met jouw "De gemiddelde mens benadert zijn taal helemaal niet grammaticaal analytisch."quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb niet altijd zin om genuanceerd te reageren als mijn taal wordt verkankerd en verval dan inderdaad in de oude reflex van 'oh wat zijn ze dom![]()
'.
Maar diep in mijn hart snap ik heus wel waar het onderzoek over ging en in mijn meest recente post in het topic zeg ik dat ook.
Precies! Ik betrap me daar ook heel vaak op, zo'n onbedoelde t of d. Dat automatisme zit er dus in. Ik vermoed dat de stelselmatige typefouten die ik maak, precies zullen kloppen met de bevindingen in het onderzoek.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:07 schreef Gellius het volgende:
Tsja. dt-delinquenten een douw geven is de eenvoudigste manier op een forum om je even superieur te wanen. Ik merk bij mezelf dat 'vingergeheugen' een grote rol speelt: ik maak met typen geregeld dt-fouten die ik niet maak wanneer ik met de hand schrijf: vooral een extra t in de eerste persoon: ik vindt, ik meldt. Dat willen mijn vingers zo en aangezien ik mails en posts zelden netjes overlees voor ik op send/post druk, ontsnapt zo'n fout aan mijn aandacht.
Ik denk dat er altijd wel een zelfcorrectie nodig is.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:23 schreef Frollo het volgende:
Misschien is het dus wel zo dat hoe goed je spelt, afhangt van hoe snel je jezelf kunt corrigeren.
Dat is zeker waar.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:26 schreef LXIV het volgende:
Goed spellen en goed schrijven zijn twee heel andere dingen.
Maar jij hebt dan weer een prettige persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:28 schreef Z het volgende:
Ik heb last van zowel slecht spellen als kromme zinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |