abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55046312

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

Geschiedenis:
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass is het eerste spel uit de Legend of Zelda-serie voor Nintendo's handheld, de DS. De game werd op 23 juni 2007 in Japan uitgebracht, op 1 oktober 2007 in Noord-Amerika en werd op 19 oktober 2007 in Europa gelanceerd.
Op de Nintendo-site is er een trailer te zien van dit avonturenspel. Er is te zien dat het touch-screen van de DS inventief gebruikt wordt om bijvoorbeeld de boemerang te gooien, puzzels op te lossen en de route van je boot zelf te tekenen.
Ook kan de speler zelf nota's maken met zijn eigen handschrift, wat erg handig kan zijn om dingen te onthouden.
De gameplay is klassiek, zoals bijvoorbeeld in A Link to the Past, met voorwerpen om aan te vallen en puzzels op te lossen. Wel is er terug cell shading gebruikt zoals in The Wind Waker.
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass gebruikt precies dezelfde tekenfilm-achtige graphics als diens voorganger The Legend of Zelda: The Wind Waker, maar deze keer is er weer een "Navi" (fee) bij zoals in Ocarina of Time voor de Nintendo 64.

Verhaal:
Het spel is het vervolg op The Wind Waker. Het speelt zich enkele maanden later af. Link, Tetra en haar piraten verkennen de zee. Ze zijn op zoek naar een verlaten spookschip dat is gesignaleerd. Ze komen dan terecht in een dichte mist, waar ze het verlaten schip vinden. Tetra gaat op ontdekking in het schip en raakt in de problemen. Link probeert haar te redden maar valt in de zee en verliest het bewustzijn. Hij spoelt aan op een kust van een mysterieus eiland en wordt wakker door de stem van een fee. Samen met de fee en de piraat Linebeck gaat hij op zoek naar Tetra en het spookschip, maar eerst moet hij drie 'Spirits' verzamelen: kracht, moed en wijsheid. Nadat hij deze heeft verzameld komt hij op het spookschip en vindt Tetra: maar ze is versteend. Om haar weer levend te maken, moet hij drie metalen vinden en daar het 'Ghost Sword' van maken. Daarmee kan hij het monster Bellum verslaan en de vloek opheffen. Nadat Bellum is verslagen en Tetra weer in haar normale staat is teruggekeerd, varen zij en de piraten de open zee weer op, op zoek naar nieuwe avonturen.
Volgens Eiji Aonuma zal Ganondorf niet terug komen in Phantom Hourglass. Maar doordat hij verslagen is in The Wind Waker heeft hij een kwaadaardige invloed over de grote zee. "The King of Red Lions" zal ook niet meer terug komen. Link zal zich verplaatsen over een soort stoomboot dat beschikt over een enorm kanon.

Multi-player:
Naast de singleplayer is er ook een multiplayerstand beschikbaar. Deze multiplayer heeft veel weg van een mix van Pacman en Capture the flag, maar dan met Link in de hoofdrol. In een soort open doolhof neemt één persoon de rol van Link aan, terwijl de ander drie Phantoms bestuurt. Link moet een Force Gem in het midden van het doolhof te pakken krijgen, en het vervolgens naar een veilige plaats dragen. er zijn Force Gems die 1 punt waard is, 5 punten waard is en 15 punten waard is. Hoe meer de Force Gem waard is, hoe groter hij is en dus ook hoe zwaarder hij is. Het is dus moeilijker om een Force Gem van 15 punten te verplaatsen dan een van 1 punt. Als je uiteindelijk meer Battle points krijgt, deze krijg je als je een potje wint, word je sterker en kan je makkelijker de Force Gems dragen en ben je dus sneller. Voor de andere speler is het de bedoeling dat deze met een van de drie Darknuts die men kan besturen, Link te pakken krijgt voordat hij punten kan scoren. Als Link wordt gevangen, verwisselen de spelers van rol. Er zijn drie rondes van maximaal anderhalve minuut, en in iedere ronde speelt elke speler een keer Link en een keer het team Stalkers (Phantoms).
De battle mode geeft de spelers ook verschillende items te gebruiken, voor zowel Link als de Stalkers. Deze items verschijnen voor korte tijd op het speelveld, en helpt de speler tijdelijk. Er zijn items voor beide spelers, en het effect van de items variëren van sneller lopen tot een schild tot een betere of juist tactische aanval.
De battle mode kan via een lokale DS-DS connectie gespeeld worden, of online via Nintendo Wi-Fi Connection. Je kan ook nog een paar extra titels halen, bijvoorbeeld als je ervoor hebt gezorgd dat de ander geen enkel punt had of misschien jij alle punten of dat je won zonder items te gebruiken. als je een bepaald aantal van deze titel hebt bemagtigd dan krijg je uiteindelijk gouden spullen om je stoombood mee op te tuigen.

Links:
Officiële site
[DS] Zelda - Phantom Hourglass (deel 1)

Plaatjes:

Tja, de vorige was dicht en niemand nam het iniatief om een nieuwe te openen. Vandaar dus. Game on!

[ Bericht 0% gewijzigd door Laniboekje op 04-12-2007 22:45:56 ]
pi_55046748
geniaal spel! net als alle andere Zelda's
heb net mijn 2e pure metal gehaald...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
pi_55047146
Ja? Is hij goed?
pi_55055608
Even een vraagje... heb laatste het spel gekocht en even gespeeld.

Hoe gaan die vlammetjes uit bij dat vulkaan gedeelte in het begin?? Ik snap er niks van!!! 1x ging er een vlammetje plots uit maar hoe dat gebeurde... touch me de ***

Sorry ben te lui om te zoeken naar faq.
BF2: Diamond3d
  Jubileum moderator donderdag 6 december 2007 @ 20:29:28 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55085941
Zijn dat die kaarsjes bij de ingang? Blazen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55105124
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:58 schreef diamondvoodoo het volgende:
Even een vraagje... heb laatste het spel gekocht en even gespeeld.

Hoe gaan die vlammetjes uit bij dat vulkaan gedeelte in het begin?? Ik snap er niks van!!! 1x ging er een vlammetje plots uit maar hoe dat gebeurde... touch me de ***

Sorry ben te lui om te zoeken naar faq.
Leuk je gaat in een puzzelgame om oplossingen vragen dan is de lol er toch vanaf. Er staan overal zat hints om ze op te lossen en je moet ook soms behoorlijk buiten de standaard dingen denken maar dat is net een van de leuke dingen van het spel
live your fears, fear your live
pi_55427354
Ben vandaag een heel eind verder gekomen in Zelda. Nu heb ik alle ingrediënten om het ultieme wapen te maken en dan ga ik op zoek naar de eindbaas van het spel. Ergens volgende week zal ik hem wel uitgespeeld hebben gok ik zo.

pi_55466865
Heb vandaag het spel gekocht Ben benieuwd

Binnenkort is mee beginnen
pi_55468149
Ik zit vast op een eiland die niet op de kaart staat. Je moet hem zelf tekenen.

Er staan 5 van die Boing dingen die ik an de hand van een raadseltje in een bepaalde volgorde moet raken.

Snap er niks van Wil van het eiland af maar die kapitein blijft me vertellen dat er toch echt iets te halen valt.
pi_55472041
Mario kart Uitgespeeld

Nu maar is beginnen aan Zelda!
pi_55473562
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:52 schreef renz0r het volgende:
Mario kart Uitgespeeld

Nu maar is beginnen aan Zelda!
Ik kan er niet mee stoppen!
pi_55473728
Vanavond is ff onvervinden
  zaterdag 22 december 2007 @ 23:10:51 #13
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_55476508
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:31 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik zit vast op een eiland die niet op de kaart staat. Je moet hem zelf tekenen.

Er staan 5 van die Boing dingen die ik an de hand van een raadseltje in een bepaalde volgorde moet raken.

Snap er niks van Wil van het eiland af maar die kapitein blijft me vertellen dat er toch echt iets te halen valt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_55476608
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 23:10 schreef Thormodo het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet hoe je daar bij komt!
SPOILER
  zondag 23 december 2007 @ 11:22:10 #15
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_55485368
Ik zit nu voor de 3e keer ofzo in de temple of the ocean king;
ik moet van die diamanten opzoeken en in een standaard zetten.
Maar soms pakken die wachters de diamant af en dragen hem dan met zich mee.

En ik krijg m niet terug zonder zelf weer in elkaar gehakt te worden.
Iemand een idee hoe dit moet?
kloep kloep
  Donald Duck held zondag 23 december 2007 @ 11:29:26 #16
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_55485471
quote:
Op zondag 23 december 2007 11:22 schreef Borizzz het volgende:

SPOILER
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 23 december 2007 @ 11:37:28 #17
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55485603
quote:
Op zondag 23 december 2007 11:22 schreef Borizzz het volgende:

SPOILER
  zondag 23 december 2007 @ 11:46:09 #18
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_55485740
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 23:14 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je daar bij komt!
SPOILER
SPOILER
  zondag 23 december 2007 @ 12:53:07 #19
27569 -SL-
I've got a jar of di-irt!
pi_55487160
Iemand enig idee waarom op het Ghost Ship de code niet werkt bij de "pull-levers"?
SPOILER
ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar lukt me niet..
It's pure evil to make a Captain walk the plank of his own ship, twice in one lifetime.
No good can come of it.
  zondag 23 december 2007 @ 13:00:20 #20
27569 -SL-
I've got a jar of di-irt!
pi_55487349
quote:
Op zondag 23 december 2007 12:53 schreef -SL- het volgende:
Iemand enig idee waarom op het Ghost Ship de code niet werkt bij de "pull-levers"?
SPOILER
ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, maar lukt me niet..
Laat maar, heb al wat gevonden.
SPOILER
Maar die kreeg ik echt niet door
It's pure evil to make a Captain walk the plank of his own ship, twice in one lifetime.
No good can come of it.
pi_55499750
Ben nog maar aan t begin (eiland waar je begint), waar kan je een bombbag krijgen?
SPOILER
  zondag 23 december 2007 @ 21:05:04 #22
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_55499909
quote:
Op zondag 23 december 2007 20:57 schreef renz0r het volgende:
Ben nog maar aan t begin (eiland waar je begint), waar kan je een bombbag krijgen?
SPOILER
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Thormodo op 23-12-2007 21:10:32 ]
pi_55502893
Zo, vandaag ermee begonnen en vindt het echt erg gaaf! Zeer orginele besturing die nog goed werkt ook!

Eindbaas van vulcano island verslagen, daarna vond ik t wel mooi. Beschrijp de verslaving van IWOWZ!
pi_55512432
Yay, ik heb gisternacht Zelda uitgespeeld. Ondanks dat je echt TE vaak naar die Ocean Temple moest gaan heb ik toch erg genoten van het spel.

Op naar het uitspelen van Children of Mana.
  maandag 24 december 2007 @ 13:38:37 #25
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_55513029
Ja, het is idd een goed spel.
Doet me op sommige punten wel denken aan A link to the past voor de SNES.
quote:
Op maandag 24 december 2007 13:14 schreef Laniboekje het volgende:

Op naar het uitspelen van Children of Mana.
Vind je dit spel de moeite waard?
kloep kloep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')