Deel 1quote:De titel is misschien ietwat dramatisch gekozen, maar helaas wel waar. Ik heb getwijfeld of ik dit allemaal neer zou pennen, maar ik weet zeker dat er vrouwen zijn die dit herkennen.
Uiteraard ben ik blij met het feit dat ik mooi ben, maar er kleven meer nadelen aan dan mensen durven te bedenken.
- Valse bescheidenheid. In dit land mag je niet zeggen dat je jezelf mooi vindt, dat stuit ons Calvinisten tegen de borst. Maar waarom zou ik ontkennen hoe ik er uit zie? Als ik in de spiegel kijk, zie ik toch echt een mooie vrouw. Ik heb jarenlang modellenwerk op hoog niveau gedaan, acht van die tien mannen is alleen nog maar in staat tot stamelen als ze mij zien, ik ben gewoon mooi. Maar als je zegt dat je tevreden bent met je uiterlijk, dan ben je opeens arrogant!![]()
Daar staat tegenover dat als je dan valse bescheidenheid tentoonstelt (welnee, ik vind mezelf normaal) dan noemen mensen je een aansteller.
- Vrouwen haten je. Ik gok uit pure jaloezie en angst dat ik achter hun mannen aanga, maar alleen omdat ik bijna iedereen kan krijgen, betekent dat niet dat ik ook iedereen wil! En zeker geen vent die zijn vrouw bedriegt. Omdat ik een leuk snoetje heb, moet ik wel een kutwijf zijn. Emancipatie zal ook nooit een succes worden, omdat vrouwen elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
- Je wordt nooit enkel op je prestaties beoordeeld. Want je kan natuurlijk onmogelijk mooi én slim zijn, dus heb je een promotie alleen maar te danken aan je snoetje. Daarnaast zijn mooie vrouwen altijd sletten, want die loonsverhoging kan je alleen maar verdiend hebben door de baas te pijpen.. Vooral mannen zijn geneigd je snel werk uit handen te nemen en in Jip en Janneke taal tegen je te praten, immers gebruik ik al mijn hersencapaciteit om mijn lippen te tuiten.
- Mannen gedragen zich onmogelijk. Zie ook het bovenstaande stuk. Ze gaan zich ontzettend uitsloven om aandacht van je te krijgen, want een mooie vrouw die geinteresseerd in je is, is de grootste streling van je ego mogelijk. Collega's halen 80 keer per dag koffie voor je, willen je helpen met je projecten en bieden aan je computer thuis te repareren / op je katten te passen / je Ikea-meubels in elkaar te komen zetten etc. als je een gesprek hebt met iemand over bovengenoemde zaken. De vrouwelijke collegae zien dit natuurlijk en worden weer groen en geel van jaloezie. Ze behandelen je als stront, terwijl ik alleen maar opmerk dat m'n PC kuren heeft en de heren meteen over elkaar heen buitelen om me te kunnen "redden"!
- Vind maar een leuke man. Het grootste gedeelte durft je niet aan te spreken, omdat ze je op een torenhoog voetstuk plaatsen. De mannen die je wel durven aan te spreken, vinden zichzelf vaak god's gift to women en willen niet snappen dat je die mening niet deelt. En nee, vertellen dat je bereid bent je vrouw voor mij te verlaten is géén compliment.
Zo. Nu zullen er ongetwijfeld eerst een aantal reacties volgen die mijn gelijk alleen maar bevestigen, maar ik hoop dat er enkele vrouwen zijn die mijn verhaal herkennen.
En ben wel benieuwd wie deze mistery vrouw is, dan kan ik daarmee pimpen bij mijn mattiesquote:
mooie mysterieuze vrouw natuurlijkquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:15 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
En ben wel benieuwd wie deze mistery vrouw is, dan kan ik daarmee pimpen bij mijn matties
Mooie personen hebben vaak dan ook mooie vrienden en vriendinnen, dan heb je niet zo'n last daarvan.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:18 schreef LXIV het volgende:
Een relatie met een -buitengewone- mooie vrouw is zeker niet alles. Je kunt je nog niet omdraaien om je biertje te pakken en er staat al de een of andere klefbek zich uit te sloven voor haar, sommige vrienden steken je een mes in de rug als ze de kans krijgen en veel halve bekenden die je eigenlijk niet zien wil komen opeens bij je staan en proberen het gesprek met de vrouw over te nemen.
Nou, dat je zelf uitgesproken knap moet zijn om een mooie vriendin te krijgen is niet zo. Wel moet je het spel kunnen spelen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:24 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Mooie personen hebben vaak dan ook mooie vrienden en vriendinnen, dan heb je niet zo'n last daarvan.
Van wolven die op de loer liggen moet je altijd alert voor zijn als je met je vriendin uitgaat. Tenzij je voor lelijk en veilig kiest. (en wie doet dat?) Druk maken hoeft niet, iemand moet natuurlijk ook interessant zijn en assertief, zodat ze iemand zelf kan afpoeieren, niet alleen mooi.. anders is het natuurlijk niet je vriendin.
Dat stelde ik ook niet.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, dat je zelf uitgesproken knap moet zijn om een mooie vriendin te krijgen is niet zo. Wel moet je het spel kunnen spelen natuurlijk.
Kijk, en voor de fun maakt het allemaal niet zoveel uit. Maar voor de langere termijn kiezen de meesten toch wel voor het bovensegment van de middenklassers, om het maar in die termen te blijven...
Nee.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:36 schreef koffiekoekje het volgende:
Mjeh... Zo heeft iedereen wel wat he
Och. Na de middelbare school valt dat allemaal wel mee hoor. Ik heb enkele écht lelijke mensen in mijn vriendengroep. En ook wel een paar mooie.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat stelde ik ook niet.
Als je een groepje vriendinnen zit, dan ze vaak of allemaal lelijk, of allemaal gemiddeld met een uitschieter naar mooi hier en daar, of een groep vriendinnen die bijna allemaal mooi zijn.
Met vriendengroepen zit dat ook zo. Mooi trekt mooi aan.
Omdat die middenklassers niet echt die keuze hebben. Wellicht hebben ze ruime keuze uit middelmatige vrouwen, maar hooguit één à twee echt mooie.. ?
Natuurlijk kunnen ze er wel iets aan doen... Hoezo niets? Als je je als slons kleedt en niet met je mooiheid te koop loopt, dan zien ineens een heleboel mannen je niet meer staan hoor. Draag een bril die vet uit de mode is. Niemand die je meer ziet staan.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:18 schreef LXIV het volgende:
De mooie vrouwen kunnen er ook niks aan doen,
Uitzonderingen bevestigen de regel?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Och. Na de middelbare school valt dat allemaal wel mee hoor. Ik heb enkele écht lelijke mensen in mijn vriendengroep. En ook wel een paar mooie.
juistquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:36 schreef Liquidootje het volgende:
Ach krampachtig iedere blik van een andere man zien als een potentieel concurrent is stom. Uitgaan met mooie vrouwen moet je gewoon lekker luchtig doen en er gewoon vanuit gaan dat jij degene bent die met haar naar huis gaat. Over het algemeen hoeft een vrouw maar inderdaad bovengemiddeld mooi te zijn om hoofden te laten draaien
Daarbij is het idd wel een lekker gevoel als je met zo'n bloed mooie vrouw rond loopt en dan merk je dat iemand continue oogcontact met haar probeert te maken en dan komt ze naar je toe en geeft je een kusje, Als -in ik hoor bij hem
Dat ken ik niet. Wel zie ik af en toe een vrouw die hele lelijke vriendinnen heeft, maar die is dan verdwaald of had nooit mooie mensen in haar omgeving. Whatever, onbelangrijk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Och. Na de middelbare school valt dat allemaal wel mee hoor. Ik heb enkele écht lelijke mensen in mijn vriendengroep. En ook wel een paar mooie.
Mooi is subjectief, maar wel binnen een bepaald kader.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:41 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
wat de 1 mooi vind vind de ander totaal niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |