abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:53:17 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_55035175
Hoi.

Ik heb nu nog diepgevroren spareribs liggen die ik graag wil grillen. In de zomer doe ik dat altijd op de barbecue, maar nu hoop ik eigenlijk dat het ook in onze combioven kan. We hebben zo'n oven/magnetroncombinatie met grill.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat je de oven met de grill aan moet zetten, maar heeft iemand ENIG idee hoe lang, hoe heet, noem maar op?

Ik kan door alle verschillende recepten op google eigenlijk niet vinden wat ik zoek en helaas staat in het kookboek van de magnetron zelf ook geen recept.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_55035599
Als je nog tijd hebt om het te ontdooien, doe dat eerst. Dan vanavond gewoon onder de hete grill leggen en af en toe kijken en een keertje omdraaien. Als je op een bbq kan zien wanneer ze klaar zijn, kan je dat ook bij een grill.

Ga uit van ongeveer een half uurtje.
pi_55037105
wij grillen ze in de winkel ongeveer 45 minuten op 160 graden.
maar das in het heeeel groot, en daardoor wat trager...dus ik denk dat je idd met een half uur een eind op weg bent.

klein tipje: leg 'm met de holle kant naar boven, dan droogt ie minder uit, en als het vet wat erin staat gaat borrelen istie gaar
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:19:56 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_55037315
Nou, ze hoeven niet vanavond, dus dat is het probleem niet Daarnaast moeten ze ook nog gemarineerd worden, dus ze moeten ruim op tijd ontdooid worden

Kijk, aan deze tips heb ik wat, super!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_55041990
Misschien is het beter om ze eerst in de oven te laten garen, ongeveer 45 minuten op 160 graden en dan daarna pas grillen voor het knapperig korstje (nog een kwartiertje onder een loeihete grill, af en toe keren).

Want ik denk als je ze 'rauw' gaat grillen, het veel te hard gaat! Met het gevolg dat je buitenkant mooi knapperig is, maar van binnen is ie nog niet gaar....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_82747155
Ik ga het straks eens proberen met voorgaren en daarna even onder de grill. Maar... op deze manier maak ik niet optimaal gebruik van alle functies van mijn combimagnetron, dus misschien toch iets anders proberen.

Ok, gelukt!
45 minuten op 160 graden. En dan had ik vijf minuten ene kant onder de grill gedaan, maar dat ging te hard, dus daarna vijf minuten andere kant op een lager rooster.
Ze smaakten net als in een restaurant! Misschien nog wel lekkerder. Gemarineerd in een mix van tijm, geperste knoflook, honing, olijfolie en ketjap (niet die troep van Conimex, maar echte van de toko).

[ Bericht 48% gewijzigd door Kimmedims op 13-06-2010 20:02:29 ]
  zondag 13 juni 2010 @ 19:49:10 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_82754522
Wow, oud topic. Ze waren overigens prima bevallen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:49:06 #8
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_130916547
Ik doe ze altijd 25 minuten 200 graden
Haha gay!
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:33:44 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_130923270
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:49 schreef SchavuitPiet het volgende:
Ik doe ze altijd 25 minuten 200 graden
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2010 19:49 schreef Troel het volgende:
Wow, oud topic. Ze waren overigens prima bevallen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130964952
Wat is trouwens volgens jullie de ideale gradatie van malsheid van bbq spareribs?
Ik had van de zomer spareribs gegeten bij iemand, die had het van te voren raw gemarineerd. Het smaakte wel goed, maar we hadden het vlees van de botten moeten rukken met onze tanden.

Persoonlijk prefereer ik spareribs die zo zacht zijn dat je het vlees van de botten kan slurpen. :9~
pi_130967308

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:30 schreef bl_henkie2 het volgende:
Wat is trouwens volgens jullie de ideale gradatie van malsheid van bbq spareribs?
Ik had van de zomer spareribs gegeten bij iemand, die had het van te voren raw gemarineerd. Het smaakte wel goed, maar we hadden het vlees van de botten moeten rukken met onze tanden.

Persoonlijk prefereer ik spareribs die zo zacht zijn dat je het vlees van de botten kan slurpen. :9~
Dit.

Thuis krijg ik dat niet voor elkaar. Dan moet ik een bbq hebben en die dingen daar 8 uur rustig aan op laten garen.
Maar dan heb je een meesterlijk stuk vlees.

Thuis doe ik de rauwe meestal marineren en op 110 graden tot bijna gaar en het laatste stukje op 180 a 200 voor het knapperige korstje. Doet t ook wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 8 september 2013 @ 22:18:35 #12
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_130968552
Ik kan iedereen die Spareribs graag eet afraden om de Diepvries Spareribs bij de appie te halen!
Heel smerig
Haha gay!
pi_130984109
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Dit.

Thuis krijg ik dat niet voor elkaar. Dan moet ik een bbq hebben en die dingen daar 8 uur rustig aan op laten garen.
Maar dan heb je een meesterlijk stuk vlees.

Thuis doe ik de rauwe meestal marineren en op 110 graden tot bijna gaar en het laatste stukje op 180 a 200 voor het knapperige korstje. Doet t ook wel.
Ik marineer ze ook altijd zelf als ze nog rauw zijn.

Eerst ontvliezen aan de holle zijde (kutwerk). En dan met een dryrub insmeren en een nacht laten intrekken.
Dan gaan ze uit de koelkast en mogen op kamertemperatuur komen, en gaan ze ingepakt in aluminiumfolie met de holle kant onder zo'n 6 tot 8 uur op 110 graden in de oven of zonder folie indirect met wat houtsnippers op de bbq boven een waterbak voor 2 uur en dan nog 4 tot 6 uur in de folie.
Ik hou niet van sauzen erop dus ze krijgen alleen een dryrub en worden niet in de saus geprepareerd, serveer er losse bbq saus bij voor wie het wel wil.
Daarna worden ze pas gegrild en zijn ze afhankelijk van hoe lang ze hebben gehad op 110 graden van zeer mals (vanaf 4 uur) tot zo zacht dat als je een botje pakt het vlees blijft liggen (vanaf zo'n 7 uur).

Als ik ze helemaal kaal maak dus zonder marinade of rub ga ik ze eerst rond met de gasbrander en gaan ze daarna een paar uur op 110 op de bbq direct in de folie.
pi_130984470
Mijn moeder kookt ze altijd een paar uur en dan valt het vlees ook van het bot af :9~
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_130984665
quote:

Meestal doe ik de 2-1-1 methode

Eerst 2 uur de ribs indirect op de BBQ rond de 120 graden.
Vervolgens in pakken in folie en appelsap of witte wijn toevoegen
Laatste uur op de BBQ, laatste 30min BBQ saus toevoegen.
pi_130985808
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2013 13:52 schreef Hallojo het volgende:
Mijn moeder kookt ze altijd een paar uur en dan valt het vlees ook van het bot af :9~
Ja maar dan smaken ze nergens meer naar toch?
pi_130987127
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:33 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja maar dan smaken ze nergens meer naar toch?
Koken in de marinade ^O^
Volg de pijlen.
pi_130987933
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 15:09 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Koken in de marinade ^O^
Ja ieder zijn ding, vind dat écht niet lekker...
pi_130990343
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:36 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja ieder zijn ding, vind dat écht niet lekker...
Je weet niet wat je mist :9~
Volg de pijlen.
pi_131022665
quote:

Ik heb wel eens een ribben tutorial gemaakt, niet alle foto's doen het meer, maar zo krijg je een idee van goede ribben, kan je de volgende keer aan diegene laten zien :)

CUL / BBQ Topic 2010/2011 #4 It doesn't hurt if you get sauce on your shirt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')