abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:37:07 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_55370642
Hij is nog 1 keer beneden geweest, maar ik geloof dat hij nu slaapt

iemand zei hier laatst dat ze tegen haar kind had gezegd dat die ergens "oud genoeg" voor was en dat heb ik nu ook gebruikt dus. daar lijkt ie dus echt gevoelig voor te zijn.
ik hou nog even de vingers gekruisd, maar ik heb goeie hoop!
ik bedoel, als het 1 keer kan, dan moet het gewoon kunnen voortaan toch?
stormy waters...
sailin'
pi_55370704
Dat klinkt goed Belana

Morris leek altijd onafscheidelijk van zijn drieeenheid speen, knuffel en doekje. Maar sinds hij van die speen af is vindt hij die andere dingen ook niet meer belangrijk Hij slaapt nu zonder.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:42:56 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_55370803
Liam had eerst ook zijn knuffel weg gegooid maar het gaf hem dus ook wel weer troost. een beetje een dubbel iets , want knuffel en speen zijn idd altijd onlosmakelijk aan elkaar verbonden geweest. dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:44:14 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_55370844
zal ik morgen een cadeautje voor hem kopen? of zal ik dat nou juist niet doen en het normaal houden?
stormy waters...
sailin'
pi_55370905
Ik zou het normaal houden Belaan
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:49:43 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_55371017
ja, daar gaat mijn gevoel ook naar uit, ik heb nooit met stickertjes en cadeautjes "gewerkt" met hem, want dat werkt ook helemaal niet bij hem en ik denk dat hij er misbruik van zou maken hij is te slim
ik hou het normaal
Ik ben wel heel trots op hem
stormy waters...
sailin'
pi_55371136
Het is fijn dat dit gewoon ook weer klaar is
Ik heb wel met stikkertjes gewerkt bij het zindelijk worden maar het maakte hem niet altijd uit of hij iets kreeg. Dus als dingen zonder al te veel gedoe gaan zou ik geen kadootjes doen. Net doen alsof het heeeeeeeel gewoon is, en ondertussen mag je natuurlijk hartstikke trots zijn
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:57:05 #183
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55371235
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:39 schreef snoopy het volgende:
Dat klinkt goed Belana

Morris leek altijd onafscheidelijk van zijn drieeenheid speen, knuffel en doekje. Maar sinds hij van die speen af is vindt hij die andere dingen ook niet meer belangrijk Hij slaapt nu zonder.
Dat heeft Noah ook, hij had 3 (dezelfde) konijnen, waarvan 1 favoriet want die heeft de lekkerste losgepukte ogen Daar is ie nog steeds wel gek op, maar bij het slapen wil ie helemaal niks meer. Dat vond ik ook wel weer sneu eigenlijk, maar ja. Als hij ze zelf niet wil....

Knap van Liam Belana, hoop dat het goed blijft gaan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:57:53 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_55371265
ja, het is wel eens fijn om van die speen af te zijn ja. ik heb me er, net als met zindelijk worden, niet echt heel druk om gemaakt, (hooguit wel eens gedacht dat ik daar ook eens aan zou moeten als ik alle pogingen hier las) maar het is fijn als het nu klaar is.
het lijkt wel of Liam ineens een sprongetje maakt trouwens, want zo wil hij sinds 2 dagen ook met een vork en mes eten en zelf snijden. en laatst heeft hij leren knippen.
die homeopathie doet hem toch erg goed heb ik het idee. Nu het slapen nog, maarja, dat komt dan ook wel eens ooit
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:59:34 #185
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55371330
Klinkt goed, Belaan!

Ik hoop voor je dat 't zo blijft gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:03:18 #186
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55371448
Ging het slapen niet ook al iets beter dan Belana? Of is dat meer sporadisch dat ie een paar uurtjes langer slaapt?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:11:41 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_55371541
af en toe slaapt ie langer tex, maar meestal niet. magoe, met homeopathie moet je de tijd nemen en we zijn er nog niet. je krijgt een middeltje, dan wordt er "een laag afgepeld" zoals ze dat noemen, dan komt de volgende laag tevoorschijn en krijgen ze het volgende wat ze nodig hebben, net zolang tot ze bij hun "kernmiddel" zijn.
dus we zien wel
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:14:28 #188
103793 kozakken
Living the life
pi_55371575
Belaan, wat goed van jullie
En idd heb ik het laatst hier ook van iemand gelezen. En verdraaid.. het werkt
'Jonne, je bent nu oud genoeg om in ieder geval te proberen zelf je broek aan te doen.'
En hij begon daadwerkelijk een poging te wagen ipv al mopperend gewoon niets te doen.
pi_55372286
Belana, wat fijn!

Sara is behoorlijk ziek. Ze kwam hangerig van het kdv thuis, had vandaag veel gehoest, wou niet eten vanavond. Eenmaal in bed viel ze direct in slaap, maar na een half uurtje werd ze wakker, hoesten en roepend om mama. Dus ik ging naar boven, tilde haar op uit bed, toen kreeg ze nog een hoestbui en ze kotste me echt helemaal onder (altijd bij mij, is de 4e keer al, nooit bij papa). Sara helemaal over d'r toeren, dus toen ben ik snel een badje gaan maken, kotst ze de hal en zichzelf nogmaals onder, en meteen erna weer (telkens na hoestbuien).
In badje ging het wel even goed, maar inmiddels hoest ze echt vreselijk. Het doet d'r pijn, ze stikt er bijna in. Ze ligt nu net weer in bedje, het gaat nu weer even goed, ze is doodmoe! Ze was net beneden op de bank (tussendoor had ze ook alweer geslapen) en toen bleef ze maar huilen dat ze in bedje slapen wou, dus toch maar weer in bed gelegd.
Morgen maar even de HA bellen voor een goed hoestdrankje ofzo, want dit gaat zo echt niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55372562
Fuente wat zielig voor haar zeg Beterschap.
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:51:28 #191
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55374569
He wat fijn Belana! Super toch als het zo gaat.
Wij doen ook nooit aan beloningen, ik heb niks met stickervellen enzo. Jolie krijgt nu wel een cadeautje omdat ze zonder speen kan slapen. Maar dat heb ik pas na twee nachten gezegd en dat was er eigenlijk al uit voordat ik er erg in had Gewoon omdat ik d'r zo graag wil verwennen soms en zo trots op d'r ben
pi_55374774
arme sara... beterschap!

en liam, goed zeg! ik hoop dat hij en z'n knuffel 't volhouden samen belana!

ik blijf ook wat dubbel tegenover die stickerbeloontoestanden staan maar ben aan de andere kant zo dol op het uitdelen van kadootjes dat ik 't er toch lekker inhoud voorlopig. anna trekt zich nog altijd geen bal van die stickers aan overigens. piet vindt 't wel erg leuk en motiverend.
pi_55375185
We zijn net toch naar de huisartsenpost geweest omdat Sara (op mij weer natuurlijk) weer moest spugen van het hoesten. De HA daar verdenkt haar van kinkhoest. We moeten het aankijken tot einde van de week, als ze dan nog zo hoest, weer naar onze eigen HA gaan en die kan dan verderkijken. Het schijnt dat testen voor kinkhoest weinig zin heeft omdat er toch geen middel tegen is.
Nou wij gaan zo met z'n allen wat proberen te slapen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:17:18 #194
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55375458
Tjee wat naar zeg, arme Sara (en jullie) heel veel sterkte en beterschap
©Dumbo
  woensdag 19 december 2007 @ 06:38:37 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_55379339
ach arme Sara! dat gehoest is zo naar! hier hadden ze ook dat spugen erbij, zo zielig!
van lois heb ik geleerd flink te neussprayen met zoutoplossing (dat lost ook het slijm op namelijk) en bisolvon (of eigen merk natuurlijk) helpt hier altijd erg goed! sterkte!

Liam heeft geslapen tot half 6, heel gewoon dus. kwam wel "huilend" naar ons toe (het viel wel mee) dat ie toch een speen wilde, maar na standvastige reactie van ons heeft ie het er nu niet meer over.

LB, ik doe het niet, wil het normaal houden idd, maar ik heb ook die neiging dus, om een cadeautje te kopen
Ik heb overigens niks tegen stickerbeloningen hoor, maar bij Liam werkt dat gewoon niet
stormy waters...
sailin'
  woensdag 19 december 2007 @ 08:48:38 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55379966
Arme Sara..

Wat goed van Liam! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan

Hier ook geen stickerbeloningen oid. Heb ook nog nooit iets gehad waarbij me dat nuttig leek. Wel krijgt ze bij 'bijzondere' dingen een klein kadootje. Drie nachten zonder speen was er zo eentje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55380489
voor Liam en voor Saartje!

Stickers plakken heb ik wel eens gedaan met Chiara, maar dat systeem werkte niet echt, ik vergat het en zij is er verder helemaal niet gevoelig voor. Hetzelfde met aftelkalenders, heel leuk, maar ik ben er niet zo goed in, in het bijhouden. Ik geef soms wel kleine cadeautjes als ze een mijlpaal bereikt hebben, daar zijn ze dan heel trots op. Of andere kleinigheidjes. Zo ging ik bellen blazen op de WC als Yoram had gepoept (of bezig was) toen hij eenmaal helemaal uit de luiers was kreeg hij een tractor cadeau. Het werkt hier beter dat ze meteen hun doel kunnen incasseren. Zo kunnen ze een limo verdienen door hun broodkorsten op te eten en hun melk op te drinken, of vlokken in de vla als ze hun bord voldoende hebben leeg gegeten. Dat werkt hier dus wel.

[ Bericht 69% gewijzigd door melonovy op 19-12-2007 09:40:01 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 19 december 2007 @ 10:16:56 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55381363
oh, Kinkhoest... Da's echt mijn ergste nachtmerrie...de kinderen van mijn vriendin hebben het alledrie gehad. Tegelijkertijd... Na 6 weken heb je het ergste gehad, maar daarna moesten ze nog maanden bijkomen. Ik hoop dat Sara het niet heeft, al klinkt het wel zo...

Volgens mij geven ze wel antibiotica om de besmettelijke fase te verkorten. Maar een geneesmiddel is er idd niet.

die Liam! zonder speen. harstikke goed zeg! Wel leuk om te lezen dat de tip die ik ooit las niet alleen bij onze jongens goed werkt maar ook bij andere kinderen. Vind het echt bijzonder dat een verandering in je formulering dingen zo kunnen veranderen!
Stickers plakken doe ik bijna nooit. Alleen laast om Bram zindelijk te krijgen. En dat is wonderwel gelukt. Maar daar was het probleem ook duidelijk dat de voordelen van naar de wc gaan niet opwogen tegen de nadelen (in zijn ogen) uit je spel moeten is te lastig. Door de wc leuk te maken, je mag er stickers plakken en zo een kado verdienen, waren er meer voordelen in de wc. Voor andere dingen ben ik zelf gewoon te weinig georganiseerd... dan loopt het door mij in de soep en ben je verder van huis...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55382099
Nou, ik moet zeggen dat ik nu na afgelopen nacht denk dat het meevalt! We hebben allemaal wel slecht geslapen, ze heeft ook veel hoestbuien gehad, maar het is nu rustiger! Ze hoest nog wel, maar vanmorgen heeft ze weinig hoest buien gehad Ze is weer supervrolijk, wel wat benauwd nog (zal zeker gaan sprayen Belana, thnx voor de tip!)
Dus nog maar even afwachten, maar voor nu denk dat ik dat het echt meevalt. We dachten zelf vanmorgen nog aan een allergische reactie (er is gisteren getrakteerd op het kdv en ze heeft thuis smeerwordt gehad, wat ze normaal van ons niet krijgt).
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 19 december 2007 @ 11:05:41 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55382428
Ik hoop het van harte Fuente! Al is het zo dat de aanvallen aan het eind van de dag (en nacht) in intensiteit toenemenMijn neefje had het ook. We waren daar uitgenodigd. Dus we komen daar, kinderen lekker spelen (gelukkig buiten) zegt mijn schoonzus: ja, kinkhoest, vervelend.....

Wij hebben niet getwijfeld, kinderen bij elkaar geharkt en weg gegaan. Ze waren erg boos... Maar goed, ik hoef echt niet keer drie kinkhoest, als ik het kan voorkomen. (wat in dit geval zo was) Vind het echt belachelijk. het is een ziekte die bij de ggd gemeld moet worden...

enniewees, ik hoop voor Sara dat het een allergische reactie is. Ook vervelend, maar daar kan je iets aan doen!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')