abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:21:29 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55186335
Nou het is allemaal goed gegaan hoor

Fuente het is de bedoeling dat je die plaatjes oefent zodat ze herkennen wat het is. Als ze het dan tijdens de test niet weten weet je dat hij het niet goed ziet, en niet omdat ie het plaatje niet herkent. Ofzow.

Anyway, hij wist alleen de kerk niet, en een ander plaatje waarvan ik zelf eigenlijk ook niet goed wist wat het moest voorstellen ik denk een kan ofzow, of een vaas... Maar die plaatjes heeft ze tijdens de test dus over geslagen, alleen dingen gevraagd die hij kende. En dat ging allemaal perfect!
Lengte 96,5 gewicht 13,7 was wel erg licht nog steeds, maar boven minimumgewicht dus ze deden niet moeilijk verder.
Alle 'spelletjes' gingen ook goed, treintje maken van blokjes, een streep en een rondje tekenen, etc.

Verder vond ik hem zo stoer en aandoenlijk, in zn hemd en boxershort En dan met de poppen spelen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:36:06 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55186619
bedankt voor de reminder moet Donderdag naar het Cb met Bram. ook prikjes Op zich niet zo erg, maar een grote broer die bij de aankomst van de brief zegt: moet Bram prikken?! AUW! dat gaat zeer doen

dat helpt niet Want nu dus steeds: moet ik een prikje mama[insert trillend lipje] dus ik wil maar niet teveel het onderwerp aansnijden zeg maar.

wat goed! kindjes in grote bedden en zonder speen, zindelijk worden.....
Bram is pas een paar weken zindelijk, en die wordt in Maart al 4 al die meewarige blikken. die van mij is allang zindelijk. T is maar waar je trots op bent. Ik laat het maar van me af glijden tegewoordig..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55187207
Fijn dat het allemaal goedgegaan is Tex!

Agossie, arme Bram! Hopelijk voelt hij er weinig van
Het schijnt toch dat jongens sowieso later zindelijk zijn dan meisjes? Of is dat een fabel? In ieder geval, ik ken wel meer jongetjes die echt later zindelijk zijn.
Ach en weet je, het is toch nooit goed. In mijn familie werd toen Sara net 1 was al gevraagd of ze al zindelijk was, nee, natuurlijk niet! Maar dan krijg je zo'n verhaal van 'nou vroeger, toen....'. Ja dat boeit me niet! Ik heb laatst een potje gezien in mijn familie van 'vroeger', dat is dus een potje met een riem eromheen om je kind er vast op te zetten, nou, als het zo moet, dan maar niet hoor!
Sara is nu 2 jaar en 4 maanden, is een tijd terug een tijdje zo goed als zindelijk geweest, en ineens was het over. En ik ga echt niet pushen. Ze vindt een luier nu zelf vies als 'ie vol zit, en als ze zegt dat ze moet poepen vraag ik of ze op het potje of de wc wil, maar ze wil het gewoon (nog) niet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:13:46 #129
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55187314
Jongens schijnen inderdaad later zindelijk te zijn. Gelukkig is Bram bij ons de derde, dus raak ik niet meer zo van slag. Vond het ook wel lang duren eigenlijk, en we hebben hem wel actief met stickers moeten overtuigen van het handige en leuke van de wc. Het was ook een beetje lammigheid mee. (hij is ook een poos op eigen initiatief zindelijk geweest. tot het nieuwe eraf was, toen vond ie het maar storend en ging hij het weer in zijn broek doen)
En hij heeft een "druk hoofd" zegt zijn juf. Daardoor is de link er met zijn blaas minder. ( ) Enniewees, hij lijkt daarin op zijn oudere broer.
En dat is op zich prima, maar ook weer reden tot milde zorg. we laten het allemaal maar wat over ons heenkomen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55189114
Lishe Met Myrthe gaat alles super goed. Ze is het hele jaar door fan van Sinterklaas gebleven (steeds het sinterklaasjournaal kijken op de computer) dus de afgelopen weken vond ze fantastisch. Ze snapt alleen nog niet dat hij nu weer weg is, ze blijft d'r schoen zetten en zingen en ondanks gedichtjes in de schoen van de Sint dat hij nu echt weer naar Spanje moet blijft ze het proberen Met zindelijk worden schiet het hier trouwens ook nog niet op hoor, ze heeft een tijdje bijna alles op de wc gedaan maar dat isnu weer helemaal over. Ik laat het maar op z'n beloop, komt vast wel goed. Verder is ze errug bijdehand, overal bemoeit ze zich mee en zij regelt het wel ff Maar ook superlief en knuffelig en de hele dag door 'ik hou van jou mama' en 'jij bent mijn lieve skatje' en maar zingen, zingen, zingen. Sinterklaasliedjes natuurlijk nu, met eigen variaties erop.

En we gaan binnenkort verhuizen Dus ze krijgt een mooie grote meisjeskamer (al wil ze wel bij ons blijven slapen, maar dan heeft ze in ieder geval een mooie kamer om in te spelen). Nog 3 maandjes dan is het al zover dus ik moet de zolder leegruimen en inspiratie zoeken voor haar kamertje
pi_55238896
Wat leuk dat jullie gaan verhuizen Ladybos Spannend hoor. Slaapt Myrthe bij jullie op de kamer? Wat gezellig!

Ik ben trots op Sara Ze moest best wennen aan haar nieuwe kamertje en aan haar grote bed. Maar elke avond gaat ze sneller slapen. Gisteren ging ze er maar 1 keer uit, toen heeft manlief haar ondergedekt en dan slaapt ze lekker door. 's Morgens gaat ze op de deur bonzen en als de deur open is en wij een knuffel hebben gehad gaat ze lekker spelen op haar kamertje, zo leuk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 13 december 2007 @ 10:53:08 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55239119
We zijn weer terug van het bureau. Helemaal goedgekeurd! 107,5 cm en 17,5 kilo. keurig dus. Ook het met de blokjes bouwen, de vormenstoof en tekenen gingen prima. Hij probeerde alleen wel de ogentest te chanteren. Gelukkig had de arts m heel goed door. Ik zag me alweer terugkomen of naar de oogarts moeten alleen omdat Bram geen moeite wilde doen..Besefte me pas bij het weggaan dat eht de laatste keer was. Weer een fase afgesloten.
Hij is wel ingeënt ondanks het feit dat ie kwakkelt met zijn oren en net één van de ziektes met een nummer heeft gehad. Hij zal nu wel meer last krijgen van de prik. Gezien het feit dat ie best veel last van zijn oren heeft is het geen garantie dat ie volgende maand wel fit is. dus gelijk maar even wat paracetamol ingeslagen.

al met al een flitsbezoek...

hoe is het met Fleur Chacama? En wat heerlijk dat het zo goed gaat met Sara, Fuente!
Verhuizen is erg leuk, maar ook een enorme hoeveelheid werk.... succes Ladybos!
pi_55239396
Mijn dochter kan ineens liedjes zingen...
Ze zingt hondje waf, lang zal ze leven en jingle bells (op haar manier dan)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55240165
Fijn dat de keuring van Bram goed was Hopelijk wordt hij niet te ziek van de prik!

Vicky, wat goed van Amber zeg! Mooi he
Sara zat gister achter in de auto: Saaaaap kindjuh saaaaaap, wat onhoorbaar gemompel tussendoor en toen: En Mamaaaaa is een aaaaaaaaaaaaaaap
Sara
Merel
Ukje
pi_55240558
Mooi dat Bram is goedgekeurd. Ik hoop ook dat hij niet erg ziek wordt van de prik.

Vicky en Fuente wat leuk zingende kindjes.

Kim probeert wel mee te zingen, dan hoor je gehum op dezelfde toon en af en toe hetzelfde woordje.
En de kerstman is ook klaas. van sinterklaas dus. Dus nu hoor ik de hele tijd Klaaaaaas klaaaaaaaaaaas. Wel grappig. Ze vind de kerstboom mooi en zit er gelukkig niet aan.

We hebben nog steeds/ alweer slaapproblemen. Een feller nachtlampje helpt wel wat. Maar eergisteren was het weer spoken in de avond en nacht. Alles gecheckt en nergens last van. En gisteravond ging ze wel slapen, maar werd ze 1,5 uur later weer wakker en wilde echt neit meer slapen. uiteindelijk om 23.00 op schoot in slaap gevallen en daarna in bed gelegd en ze sliep wel door. Vrijdag passen mijn ouders op. Ze blijft als alles goed gaat daar slapen. Maar als ze 's avonds weer gaat spoken, brengen ze haar naar huis. En halen haar dan zaterdagochtend op, zodat we een beetje bij kunnen tanken.
Kan wel merken dat ik wat minder van Kim kan hebben, als ik moe ben. Maar gelukkig reageer ik wel op een normale manier. En mopper/vloek ik in mezelf.

De wijkverpleegkundige komt woensdag op huisbezoek. Misschien dat zij kan helpen en nuttige tips heeft.

Verder gaat het ok. Eten gaat redelijk, maar ik maak me er niet meer druk om. Drinken sinds 2 dagen slecht. Maar zolang ze niet suf is en plasluiers heeft, is dat niet zo erg, dacht ik.
Gelukkig wil ze nu wel fruit en yoghurt enzo, zit ook vocht in.
Ze is gek op haar nieuwe fietsje, zal nog wel een foto posten.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:01:32 #136
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55240847
Heeft Kim misschine last van d'r oortjes? slikken doet dan namelijk pijn, en bij drinken moet je wel vaak slikken. Ook plat liggen is dan niet prettig.
Of slaapt ze al langer heel slecht? want dat lees ik nu in tweede instantie eigenlijk...
pi_55242073
Ze slaapt wel al langer slecht. Zo ineens. Er was nooit wat aan de hand. Maar sinds een paar weken geleden is het mis met slapen. We dachten het opgelost te hebben met een feller nachtlampje. Dat hielp een paar dagen. Misschien is het wel uittesten, ik weet het niet. Bij mijn ouders was slapen nooit een probleem en nu dus ineens wel. Vinden ze heel jammer. We zien wel hoe het gaat. Iig woensdag dus dew wvp. Gelukkig amper 's nachts last. Maar 's avonds wil ik graag een beetje rust. Nouja, komt wel weer goed.
pi_55242094
Ze zit sinds gisteren wel aan dr oortjes trouwens. Oh, nu moet ik meeeheeeee. Dus
  donderdag 13 december 2007 @ 21:33:05 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55255055
Succes Ingrid. Ik heb geen tips. Hopelijk heb je wat aan dat gesprek volgende week.

Mijn peuter kan maar zo moeilijk afscheid nemen van haar dingetjes. Dingen die ze eigenlijk niet meer nodig heeft. Het speentje dat ze s nachts in haar hand houdt, de commode die niet vervangen mag worden voor een mooie kledingkast en nog steeds haar luiertjes voor de nacht. Ze is al maanden droog en gaat ook naar de wc in de nacht. Helemaal zelf gaat ze, staat ze te klungelen met luiertjes. Maar met alleen een onderbroek wil ze niet naar bed. 'Ik ben nog niet zo groot mama. Misschien plas ik in mijn bed. Dat wil ik nooit hoor. Mag ik een luier? Nog een nachtje?'

En ik kan er helemaal niets mee ik wil d'r niet verdrietig maken maar ja misschien moet ze er toch een keer doorheen. Want een luier om is echt nergens meer voor nodig. Maar ja, het klinkt zo zielig.
  donderdag 13 december 2007 @ 21:42:18 #140
103793 kozakken
Living the life
pi_55255241
Ingrid, wat lastig zeg. Hopenlijk komt er een beetje zicht. En dat de wijkverpleegkundige je wat op weg kan helpen.

LB, wat een lastig probleem. Maar ja.. kleuters hebben wel een soort van veiligheid nodig. Mss dat ze gewoon dat gevoel van overgang te groot vindt. Omdat ze mss nog niet zo snel groot wil zijn? (of zich zo wil voelen)
Jonne heeft ook een tijdje luierbroekjes gedragen. Mss een mooie tussenvorm. Dus wel een luier, maar dan als echt onderbroekje.
Ohh.. ik weet het echt niet hoor. Aan de ene kant zou ik heel geneigd zijn om toe te geven, maar aan de andere kant druk ik hier thuis ook wel eens dingen door die mijn zoon niet echt geweldig vindt.

Maar ja, mijn vriendin had een zoontje (van toen 3) die gewoon tegen z'n moeder vertelde dat hij op de dag dat hij naar de goote school ging wel zindelijk zou worden (En het ook daadwerkelijk een paar weken daarvoor pas werd. )

Dus ik weet echt niet wat wijsheid is. Behalve dat die kleintjes, als ze iets in hun hoofd hebben ook echt wat in hun hoofd hebben.
  donderdag 13 december 2007 @ 21:49:47 #141
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55255422
Ja ik weet het, ik weet het. Ik weet ook niet wat ik verder met die post wilde hoor. Maar het zijn soms zo van die dingen....... Nou ja misschien nu ook maar even niet. Volgende weken veel logeren en dagen samen weg. Misschien daarna nog een keer over beginnen. En van die broekjes misschien ja. Het is ook geen groot probleem. Het is gewoon eigenlijk niet meer nodig.
En een kledingkast is gewoon handig maar ja wie ben ik
  donderdag 13 december 2007 @ 21:54:10 #142
103793 kozakken
Living the life
pi_55255542
Soms wil je gewoon nadenken door iets op te schrijven toch
Ik weet het. Soms zijn het van die dagen.
Is Jolie niet heel gevoelig voor: op die en die dag beginnen we daarmee. (Wanneer het 1 januari is, ze 20 dagen heeft mogen afstepen op de kalender, haar verjaardag... zoiets?) Dan kan ze er naar toe leven.
Luierbroekjes zijn trouwens absoluut een uitkomst. In ieder geval een tussenoplossing.
Tja.. een kledingkast is idd handig
  donderdag 13 december 2007 @ 23:09:04 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_55257603
LB, lekker laten gaan joh. niemand die er last van heeft en ze zal ook zelf wel een moment uitkiezen dat ze het niet meer wil. zo wijs is ze wel, jouw meissie.
stormy waters...
sailin'
pi_55257802
Of misschien een extra matje op haar matras leggen? Je hebt van die luiermatjes van Pampers, voor sporadische ongelukjes (Floris, 5 heeft ze nog nodig..) Dan heeft ze toch nog een beetje zekerheid, maar toch geen luier meer om. Linkje

[ Bericht 1% gewijzigd door --Eveliene-- op 13-12-2007 23:34:04 ]
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55258174
Myrthe heeft de waterpokken
pi_55258188
Oh LB, je mag anders van ons wel eens zo'n luierbroekje proberen, hoef je niet meteen een heel pak te kopen voor het geval Jolie het toch niets vind.. Myrthe vind het wel interessant, ze noemt ze 'kinderbroekjes'.
pi_55258421
heu, myrthe had de waterpokken toch ook al een keer gehad? balen zeg! beterschap!

LB, ik zou zoiets als een kast op een gegeven moment wel gewoon doordrukken, als ik die kast wilde. bij die luier-kwestie zou ik haar eigen wil / gevoel wel meer mee laten tellen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 07:18:57 #148
24188 Belana
kloon van belana
pi_55261147
ach, de waterpokken! ik moet zeggen dat het mij is mee gevallen allemaal. ik had daar enorm tegenop gekeken, maar het viel echt mee
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 december 2007 @ 07:21:48 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55261155
Lief Ladybos maar ik heb net gister een pak nieuwe luiers gekocht *laatste keer *laatste keer en ik wil het eigenlijk na de vakantie gewoon maar eens gaan proberen. Even niet nu want veel logeren en weg enzo, ik zou het zielig vinden als ze ergens anders in bed zou plassen. Hoewel er eigenlijk geen reden voor is enzo. Nogmaals succes met de pokken, hopelijk valt het mee! Maar als wij ze ook krijgen dan dan dan dan....

En ik weet het ook, het komt vanzelf wel een keer en er heeft niemand last van. Maar ja eigenlijk is het ook niet nodig. Het is geen probleem ofzo, het zijn soms gewoon van die die dingen waarvan ik me dan afvraag wat moet ik daar nou weer mee Ik heb dan ook te weinig overtuiging denk ik om haar te laten dat iets echt leuk of goed is. Vaak omdat ik het sneu vind Dan denk ik je moet al van alles en je bent nog maar drie en ach en ja en ach *laat ook maar, ik snap wel dat aangekleed worden op de commode fijn is *nou ja vooruit dan maar het zou ook niet leuk voor je zijn als je nu wel ineens in het bed zou plassen *enzovoorts
  vrijdag 14 december 2007 @ 07:30:43 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_55261202
nou maar zo is het toch ook LB, ik vind dat van die kleine dingen waar ze hun veiligheid in vinden.
Kijk, dat de commode lastig wordt dat is dan alweer een wat groter ding. Maar die luier 's nachts, ach...
Ik heb dat hier met Liam's speen en knuffel. die geven hem een veilig gevoel. ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem dat af te nemen. ik weet dan ook niet of dat goed is, maar een slecht mens zal hij er niet van worden denk ik dan maar.

vanmiddag gaan wij weer lekker naar buiten Ik ga even bij die andere school kijken heb ik besloten. misschien kan ik dan een afspraak maken nog om samen met Nick te gaan.
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')