abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55163970
Die van mij kan heeeeeeel goed sturen!!!
Weet altijd precies daarheen te gaan waar die lieve oude meneer met zijn hondje staat...
Of die lantaarnpaal die er al jaaaaaren staat...
Of die mevrouw die met kinderwagen en al opzij probeert te springen!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55164012
in 't begin inderdaad maar heel dichtbij blijven met 't meelopen/meerennen, luchtbel. ik gil nog regelmatig dingen als 'STUREN!!!" "KIJK UIT!" "GOED KIJKEN WAAR JE NAARTOE GAAT" etc.

snoopy, leuk he, kleien! hier gisteren toevallig ook gekleid. (wat een troep altijd, maar wel gezellig).

tex wat fijn dat 't samen spelen wat leuker verliep!
  maandag 10 december 2007 @ 11:00:35 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55164579
kijken waar je heenwil.... dus niet naar de lantaarnpaal kijken, maar erlangs...
want ze sturen naar waar ze kijken... maar wat een verzoeking is dat in het begin. Maar het komt goed! ik heb er al twee "los"in het verkeer...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Hoofdredactie Fotografie maandag 10 december 2007 @ 11:45:25 #104
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55165372
Je moet ze idd proberen te leren dat ze kijken waar ze heen willen, dan gaat het sturen vanzelf. Alleen is dat kijken moeilijk, want de rest is zoooooveel interessanter. Komt vanzelf goed
pi_55165486
Kan ze het al wel op een driewieler LB? Dat scheelt misschien nog?
Het probleem hier was niet het sturen maar het kracht zetten en vooral durven. En de zijwieltjes die bij de fiets hoorden waren niet zo stabiel, we hebben van een buurman andere geleend om de eerste tijd te oefenen (met een bredere stang waardoor de basis breder en dus stabieler wordt).
Succes en veel geduld gewenst Ik was 't uiteindelijk zo zat dat ik haar bijna alleen nog in de tuin heb laten oefenen, in haar eentje, maar toen had ze gelukkig nog vrij snel door dat het echt niet zo eng is
pi_55166144
Ik heb haar hier gewoon in het park laten fietsen, waar een hele brede geasfalteerde weg in loopt. Aan de zijkanten daarvan gras, dus bij vallen (of missturen) is dat niet zo hard. En het was zomer, dus niet nat of koud.

Maar het ging eigenlijk best goed gelijk. Ze keek nog wel eens vol trots achterom, zo van "kijk mij eens fietsen" maar binnen een dag ging het goed. Ze ging ook steeds harder fietsen dus op een gegeven moment rende ik er echt naast.

Maar ik laat haar nog niet op de weg fietsen, alleen in het park en rondjes door de wijk.

Die zijwieltjes zijn meestal niet zo stabiel, hier komen ze ook nooit beiden op de grond. Maar dat is wel goed voor het evenwicht juist denk ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 10 december 2007 @ 13:57:24 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55167827
Oke heel normaal dus. Ik was ook nog niet van plan om met haar 'de weg op' te gaan hoor maar het oefent ook lastig in deze tijd van het jaar. Onze tuin leent zich er niet echt voor ook dus dan wordt het al snel de stoep maar die is dan wel erg smal Maar ja gewoon proberen en volhouden dus.

Ze heeft sowieso al een boel dingen achter zich gelaten waar ze bang voor was dat ze het niet kon of dat het niet zou lukken en dan verkrampt probeerde. Met het gevolg dat het inderdaad niet lukte....daar ben ik sowieso al heel trots op en blij mee ook! D'r balletles doet haar ook zichtbaar goed, wat dat betreft. Soms wil ik haar dan ook niet gek maken met tips en aanmoedigingen en alles maar ik blijf gewoon voorlopig bijsturen!
  maandag 10 december 2007 @ 16:48:57 #108
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55171718
Fietsen en sturen gaat hier nog wel oke maar toen kwam het remmen in de bosjes, met je voeten (schoenneus weg), tegen een auto, hangend in de schommel of gewoon domweg omdonderen

Vanmorgen Zoë betrapt op haar eerste leugen heb nl een schaal met kaarsen staan waar wat losse sneeuw als decoratie opligt. Nu lag alleen de sneeuw spontaan in de kaarsen dus ik vraag wie heeft dat gedaan en toen kwam het antwoord "oh mama maar dat heeft Bowie (hond) gedaan". Ergste is ze hield het gewoon nog vol ook
  maandag 10 december 2007 @ 18:15:11 #109
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55173464
Wat knap zeg, al die fietsende kinderen! Ik heb het eigenlijk nog nooit echt geprobeerd bij Juul. Weet niet eens of hij het kan eigenlijk. Wel leuk om eens te gaan proberen binnenkort.

Hier ook helemaal de fantasie in trouwens. Gisteren vierden wij Sinterklaas. Juul was Sint en ik de Hoofdpiet. Buiten speelden we dit al, geheel op initiatief van Juul; gekookt en geslapen in het huis van Sint, Americo geaaid, pepernootjes (eikeltjes) geraapt etcetera. En toen het tijd was voor de cadeau's hebben de Sint en de Hoofdpiet met hun 'toverstaffen' gezwaaid, heel vaak en hard SIMSALABIM geroepen en...... PATS! Daar lag een hele stapel cadeau's! Daarna veranderde Sint heel snel weer in Julius en was hij erg verrast en blij met de buit.

Oh, mijn zoon slaapt sinds 2 dagen zonder zijn tutje!!! Ik vind het zó stoer!

[ Bericht 5% gewijzigd door renzell op 11-12-2007 08:52:25 ]
pi_55175394
Rottdog, oei, kan me indenken dat het even naar is! Maar het hoort er ook bij he, lijkt me niet fijn, maar toch.

Wat stoer van Julius zeg!

Saartje ligt voor het eerst in haar grote bed, van tevoren vond ze het helemaal geweldig, haar kamer was mooooooooooooooooooooooooooooooooi en noem maar op, maar nu ze er in moet slapen vindt ze het nog even moeilijk, flink huilen enz. We kijken het nog even aan, manlief is nu bij haar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 10 december 2007 @ 19:48:19 #111
105888 renzell
pi_55175551
Spannend Fuente. Denk je dat ze blijft liggen, of zal ze geneigd zijn er steeds uit te klimmen denk je?
pi_55175975
Ze klimt er nu nog steeds uit en staat woest op de deur te bonzen omdat ze Bumba wil kijken
Voor nu zijn we steeds aan het terugleggen met de mededeling dat het slaaptijd is.
Maar goed, maar even aankijken, we hebben voor de zekerheid het ledikant in elkaar laten staan, maar daar stunt ze is, dus ik wil d'r er liever niet meer inhebben.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55176550
wat een leuke manier om de pakjes te laten 'verschijnen' renzell!! geweldige foto's in de trein zag ik trouwens, maar och arme, 4 uur lang! da's een hele zit!

spannend fuente! ik hoop dat ze zich er toch snel veilig genoeg in voelt en lekker slaapt vannacht!
  maandag 10 december 2007 @ 21:37:30 #114
105888 renzell
pi_55178270
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:31 schreef bixister het volgende:
wat een leuke manier om de pakjes te laten 'verschijnen' renzell!! geweldige foto's in de trein zag ik trouwens, maar och arme, 4 uur lang! da's een hele zit!
Ik moest ook huilen daarna Bix. Ik zat er helemaal doorheen, qua drukte met werk en alles. En ja, toen waren 4 uur ineens heel lang!!! En ik moest ook nog terug 's avonds.

Ik vond het ook leuk, met die pakjes. Eigenlijk vreemd, om je kind zelf voor Sinterklaas te laten spelen met zijn eigen cadeautjes, maar het klopte gewoon helemaal. We hebben er ons eigen fantasieverhaal van gemaakt en voor Julius was het niet meer dan vanzelfsprekend. Super vond ik dat!
  maandag 10 december 2007 @ 21:57:03 #115
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55178813
Wat klinkt dat leuk Renzell!
En zonder tut, go Julius.

Over het fietsen. Ik vind die zijwieltjes echt een drama. Heb zo'n fiets voor Léon die alles al eens doorstaan heeft (min. 3 kinderen ervoor op geoefend). En dat doet die zijwieltjes geen goed volgens mij. Heb Léon de laatste tijd veel laten fietsen op de 'loopfiets' en zag vandaag echt enorme verbetering op de gewone afgeragde fiets. Alleen bij het aantrappen zwalkte hij veel heen en weer, maar daarna mooi stabiel. Maar ik haal ze er nog niet af. Ookal bieden weinig goede steun, zo gammel als wat.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55181090
Ze is na enig drama gaan slapen Ze is nog even 10 minuutjes beneden geweest en toen viel ze zowat op de bank in slaap. Erna wou ze toch wel in haar nieuwe bed slapen, dus het is gelukt
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:41:39 #117
105888 renzell
pi_55183035
Fijn Fuente. Stoer ook, vind ik!
  dinsdag 11 december 2007 @ 07:55:45 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55184642
Vind ik ook, Fuente en vooral Sara!

Julius zonder speen is óók knap, fijn dat het zo makkelijk gaat!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 11 december 2007 @ 08:26:12 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55184807
Wat fijn Fuente! Is de nacht verder goed gegaan?

Julius wat stoer man!

Noah moet straks naar het CB. Ik bedacht natuurlijk pas voor ik naar bed ging dat ik die plaatjes voor de ogentest had moeten oefenen met Noah
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 december 2007 @ 08:51:43 #120
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55185011
Dat heb ik ook altijd Tex. Voel ik me zo'n oenige moeder. Bij Lena krijg ik nu steeds een vragenlijst mee die ik dan net op het nippertje invul...

Fuente, wat goed! (Het is dan ook wel een heule mooie kamer!!)

En stoer Juusje! Wat knap Rens! Nog gedoe eromheen gehad? Of was het een natuurtalent?

Luuke heeft afgelopen zaterdag geoefend zonder luier. 1 keer d'r broek nat en ze weigert op pot of wc te plassen. Ze houdt gewoon op tot ze haar luier weer om heeft (voor de tussen-de-middag-dut). Moeilijk vind ik het. Van mij hoeft ze nog niet droog maar ik ben de opmerkingen van anderen zo kots-, en kotsbeu. (Is ze al droog? Niet? Hmmm, O.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 11 december 2007 @ 08:57:04 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_55185069
maar Luuke moet nog 3 worden
trek je er toch niks van aan lishe, het komt wel!

kindjes zonder fopjes
stormy waters...
sailin'
pi_55185079
De nacht is perfect gegaan Hele nacht niet meer gehoord, lekker geslapen tot vanmorgen toen onze wekker ging, ik ben helemaal trots

Moet je die plaatjes oefenen dan Tex? Hoe oud zijn ze met die test? Misschien mag je ;m anders een ronde later doen? Veel succes in ieder geval!

Lishe, joh ik zou het nog even lekker laten gaan. Als ze echt nog niet wil krijg je het er ook niet in. Ze is nog jong, komt helemaal goed hoor!
en opmerkingen van anderen zijn echt niet boeiend Luuke is een prachtmooi slim meiske! Lekker laten gaan!
Sara
Merel
Ukje
pi_55185127
Oh zo irritant he Lishe! Je kan jezelf wel voorhouden dat je er mee moet beginnen als ze er aan toe zijn maar af en toe moet je die dingen ook gewoon proberen. Alhoewel het natuurlijk een hartstikke moeilijke periode kan zijn voor haar, nieuw zusje, feestdagen.... Succes!

Renz, wat goed dat Julius zonder slaapt. Hier ging dat ook verbazingwekkend eenvoudig. Ik had me al helemaal ingesteld op drama's, maar niks daarvan.

Met Morris gaat het best heel goed op wat driftmomenten na waarvan ik dan weer te snel kwaad wordt. Ik vermoed dat het alles te maken heeft met mijn batterij die nog steeds niet goed wil laden na alle ziekteperikelen hier. Hopelijk gaat dat snel wat beter.

Het zindelijk worden van Morris gaat behoorlijk goed, ook als we naar buiten gaan. En op de creche zit hij in een nieuwe groep: de Peuterplus. Gisteren hebben we een gesprek gehad met zijn nieuwe juf en die was heel tevreden over hem. In de nieuwe groep zijn weer nieuwe uitdagingen voor hem zoals moeilijker speelgoed en andere spelletjes etc. Ook moeten ze daar nog meer zelf doen. Ik heb het gevoel dat hij daar wel weer aan toe was. Ik merk ook dat hij inene weer veel beter is gaan praten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:02:28 #124
105888 renzell
pi_55185138
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 08:51 schreef Lishe het volgende:
Dat heb ik ook altijd Tex. Voel ik me zo'n oenige moeder. Bij Lena krijg ik nu steeds een vragenlijst mee die ik dan net op het nippertje invul...

Fuente, wat goed! (Het is dan ook wel een heule mooie kamer!!)

En stoer Juusje! Wat knap Rens! Nog gedoe eromheen gehad? Of was het een natuurtalent?

Luuke heeft afgelopen zaterdag geoefend zonder luier. 1 keer d'r broek nat en ze weigert op pot of wc te plassen. Ze houdt gewoon op tot ze haar luier weer om heeft (voor de tussen-de-middag-dut). Moeilijk vind ik het. Van mij hoeft ze nog niet droog maar ik ben de opmerkingen van anderen zo kots-, en kotsbeu. (Is ze al droog? Niet? Hmmm, O.)

Ik ben dus ook zo'n oenmoeder, die vragenlijsten niet invult, traktaties vergeet en zijn kinderen met twee verschillende sokken en een gore romper aan laat lopen.

Stom, dat mensen daar over gaan liggen mekkeren over dat zindelijk worden. Heel irritant lijkt me, van die semi-bezorgde "Hmmmmm's". Gelukig hier nog niet zo'n last van.

Geen gedoe hier, Juul is een redelijk natuurtalent wat betreft die tut. We wilden er al een tijdje mee stoppen (eigenlijk zouden Tex en ik tegelijkertijd, maar ik kon het tóch nog niet aan. ) Nu ging Juul een weekendje logeren in een huisje met opa, oma en de rest van de familie en we waren uiteraard de tut weer eens kwijt (qua oenmoederschap ). Toen resoluut de knoop doorgehakt; laat maar zitten die tut, het is klaar, finito, schluss. De eerste nacht was geen groot succes (maar toen was ik er nog niet bij, dus ik heb daar niets van meegekregen), maar daarna heeft ie er niet meer om gemaald. Ik vind het maar stoer!
pi_55185253
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:02 schreef renzell het volgende:

[..]

Ik ben dus ook zo'n oenmoeder, die vragenlijsten niet invult, traktaties vergeet en zijn kinderen met twee verschillende sokken en een gore romper aan laat lopen.
Hahaha, herkenbaar Altijd op het nippertje, of net niet
Trouwens echt stoer dat Julius dat zo oppakte met die speen! Wij waren de speen kwijt op vakantie afgelopen zomer. Dus toen hebben we uitgelegd dat de speen kwijt was, dat ze nu zonder speentje ging slapen. Toevallig vond manlief 'm terug in de speeltuin, maar toch volhouden tegen Sara dat de speen kwijtwas. Ze ging meteen lief slapen, keek alleen een beetje beteuterd. Om 0:00 uur werd ze wakker, brullend om haar speenie, na een uurtje volhouden toen toch maar de speen gegeven Dus we proberen het over een hele tijd nog wel eens
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')