abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 december 2007 @ 09:46:58 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_55120540
de boodschap was letterlijk dat we verder moeten kijken dan onze neus lang is wat zijn school betreft. (zij krijgt ook maar gewoon dingen door)
we hebben ook nooit bij de andere school gekeken, ik ben altijd van de montessorischool uit gegaan.
ik weet nog niet wat we ermee doen hoor, want zo makkelijk is het denk niet om hem nu nog in te schrijven bij een andere school. maar ik wil wel gaan kijken daar. het zet je iig even aan het denken over wat nou het beste is.

en ja, een medium is soms voor mij een goed handvat
in dit geval zijn er een paar goeie dingen uitgekomen ook weer.
stormy waters...
sailin'
pi_55120682
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 08:57 schreef Belana het volgende:

[..]

nou ja, what the hack, veel mensen zullen me niet serieus nemen misschien, maar ik ben met Liam bij een medium geweest en zij heeft dat gezegd.

tex, dat is het he, we moeten meer van ons kind uitgaan
ik heb dus nooit zo'n zin om naar buiten te gaan, maar Liam wel en ik heb voor hem gekozen, dus mag ik ook wel eens zoiets voor hem doen
Denk dat er steeds meer mensen zijn die je juist wel serieus nemen... Gelukkig is "het alternatieve" (in de breedste zin van het word) steeds "normaler" aan het worden....
Ga lekekr op je gevoel af... Voelt het voor jou goed, waarom dan niet verder kijken? Werkt het niet dan zie je dat ook snel genoeg toch?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55122796
Belana, helemaal niet raar hoor, ik 'geloof' daar best in!

Zo geloof ik ook dat kinderen meer weten, snappen, zien, dan dat wij dat denken!
Sara heeft de laatste paar weken een paar dingen gezegd, waarvan wij weten dat zij het niet KAN weten, zeker niet met haar leeftijd. Heel bizar, echt een paar kippevelmomenten gehad.

Sara heeft trouwens een nieuwe fase, de heeeeele dag door horen wel: Wat doe jij? Papa, wat doe jij? Mama, doe jij nou? Doe jij? Doe jij?
Eerst was het grappig, nu wordt het wat minder grappig
En nu ga ik weer naar boven, we zijn Sara's kamer aan het veranderen in een meisjeskamer, het wordt roze! En ze krijgt een grote-meisjes-bed en een nieuwe kast. Kben heel benieuwd hoe ze het morgen gaat vinden (ze is bij opa en oma!)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55123437
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 08:57 schreef Belana het volgende:

[..]

nou ja, what the hack, veel mensen zullen me niet serieus nemen misschien, maar ik ben met Liam bij een medium geweest en zij heeft dat gezegd.
Ik vind het juist wel een serieus iets. Zo blijkt dus dat mijn dochter mijn opa en oma kan zien. Ze heeft regelmatig gezegt dat mijn opa in haar kamer zit. En van het ene op het andere moment mocht toen ook het nachtlampje niet meer uit. Zijn nu een aantal keer naar een medium geweest en dat werkt best verhelderend.
pi_55125030
als 't niet verder onderbouwd is dan 'ik krijg dat door' zou ik er niet zo snel m'n keuze door laten beïnvloeden.
pi_55125427
Ik heb ook nooit een keuze hoeven maken na dat we bij een medium zijn geweest. Alleen bepaalde dingen werden dus in ene duidelijk. Ik had altijd al het idee dat mijn kind meer zag dan het gewone oog kon zien en toen ze begon over mijn opa in haar kamer heb ik dus een keer gevraagd wat zij nou precies ziet. De medium kon me precies vertellen wie ze zag zonder daar zelf info over te hebben gegeven. Zo kon 1 medium ook zien dat de man in mjin leven er voor een aantal maanden niet was, in gevaarlijk gebied etc.
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:53:52 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_55125434
ik snap je reactie op zich wel bix, maar voor mij werkt het zo: als ik "hulp van boven" vraag dan neem ik alles serieus magoe, dat is niet op zijn plaats hier verder, das meer voor TRU
op zich is het wel zo dat wij dus idd nooit verder gekeken hebben dan ons neus lang was
er zijn 2 scholen hier in de buurt en ik heb altijd mijn mening klaar gehad over die andere school, zonder dat ik er heb gekeken, dus het kan geen kwaad om dat alsnog te doen
stormy waters...
sailin'
pi_55129549
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:54 schreef Fuente het volgende:
Belana, helemaal niet raar hoor, ik 'geloof' daar best in!

Zo geloof ik ook dat kinderen meer weten, snappen, zien, dan dat wij dat denken!
Sara heeft de laatste paar weken een paar dingen gezegd, waarvan wij weten dat zij het niet KAN weten, zeker niet met haar leeftijd. Heel bizar, echt een paar kippevelmomenten gehad.

Sara heeft trouwens een nieuwe fase, de heeeeele dag door horen wel: Wat doe jij? Papa, wat doe jij? Mama, doe jij nou? Doe jij? Doe jij?
Eerst was het grappig, nu wordt het wat minder grappig
En nu ga ik weer naar boven, we zijn Sara's kamer aan het veranderen in een meisjeskamer, het wordt roze! En ze krijgt een grote-meisjes-bed en een nieuwe kast. Kben heel benieuwd hoe ze het morgen gaat vinden (ze is bij opa en oma!)
Kim roept de hele dag kommmmaaa met mij meeeeeeee. Wel lief.
Gisteren heeft ze (voor de 2e keer) zelf haar bed verschoven. Terwijl ze er dus in zat. Deur kon nog een beetje open. Ik vind het wel een beetje eng. Al is het bed niet heel zwaar en zou ik het waarschijnlijk met de deur aan de kant kunnen schuiven. Nu heb ik het bed overdwars neergezet. Kan ze ook haar nieuwe fellere nachtlamp goed zien. Ben benieuwd hoe het gaat.

Wat ik me afvraag. Hebben jullie na het ledikantje een peuterbed gedaan? Of gewoon een 1 persoonsbed. Wij gaan waarschijnlijk het 1 persoonsbed neerzetten. Die is nog hartstikke goed. En we hebben nou eenmaal niet veel te besteden. En ik denk dat een peuterbed ook een beetje geldklopperij is.
Of heb ik het mis?
pi_55129612
Hihihi die fasen he Leuk, maar ook irri op den duur

Wij hebben getwijfeld hoor, over een peuterbed, ik vind die van ikea zo onwijs lief. Maar we konden van mijn ouders een gloednieuwe lattenbodem krijgen, met nieuw matras erbij, en dat is van een 1-persoonsbed. Daarom hebben wij nu een gewoon 1-persoonsbed gekocht, deze:

Morgen gaat ' ie in elkaar, ben heel benieuwd hoe ze het zal vinden!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 8 december 2007 @ 19:57:46 #85
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55130585
Hier een peuterbedje.. die ijzeren van Ikea idd

Maar waarom zou je Kim al in een ander bed doen, Ingrid? Persoonlijk ben ik meer een voorstander van zo lang mogelijk in het ledikant laten liggen (tenzij ze echt gevaarlijke dingen gaan doen met eruit klimmen ofzo)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55130899
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:57 schreef E.T. het volgende:
Hier een peuterbedje.. die ijzeren van Ikea idd

Maar waarom zou je Kim al in een ander bed doen, Ingrid? Persoonlijk ben ik meer een voorstander van zo lang mogelijk in het ledikant laten liggen (tenzij ze echt gevaarlijke dingen gaan doen met eruit klimmen ofzo)
Kim gaat nu nog niet in een 1 persoonsbed. Maar zat er over na te denken na haar gestunt. Maar idd ze kan er nog een hele tijd in liggen. En ze klimt er (nog?) niet uit.

Het was zo leuk vandaag.
Kim heeft lekker gespeeld met mijn neefje en nichtje. En ook met de opa's en oma's en oom en tante.
Gelukkig ook met Djeez zijn ouders, die zien we niet vaak, mede doordat ze in duitsland wonen. En daar is ze niet echt aan gewend. Maar gelukkig ging het goed na eventjes te wennen.
Mijn ouders ziet ze vaak, die wonen op een klein kwartier fietsen van ons. Daar vloog ze op af.
Lekker uitsloven ook. Gek dansen, veel na proberen te praten. Enorme nep big smile.

En dan volgende week zondag Noli, kids en husb. Wordt vast ook leuk!

Ohja, Kim is al drents aan het leren. Ze zegt kiek maor. (kijk maar)

[ Bericht 6% gewijzigd door _Ingrid_ op 08-12-2007 20:12:51 ]
pi_55135274
Van die Vikare-meegroeibedjes staan wel goedkoop op Marktplaats, dusd aar zou je evt ook naar kunnen kijken. Kun je daarna waarschijnlijk ook goed weer doorverkopen. Maar je kunt ook prima een eenpersoonsbed kopen, zeker als haar kamer groot genoeg is.

Leuk bed, Fuente!
  zaterdag 8 december 2007 @ 22:55:42 #88
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55135657
Cas is nu al wat ouder, maar ik heb ook in het begin met klossende oksels met kinderwagen en alle kanten op stuiterende peuter door de supermarkt gelopen. Ik was altijd zo blij als ik weer compleet met stuiterende peuter en gevulde kinderwagen weer buiten stond.
We hebben hier in de buurt veel speeltuintjes en geitjes, hertjes etc. Altijd wel een plekje om naartoe te wandelen. Ookal is het maar een half uurtje. En soms is het gewoon heel vervelend als het buiten regent en je niet weg kunt.

Belaan, ik ken je een beetje. En je bent niet zweverig. Ik heb wel bewondering voor de manier hoe je open staat voor andere mogelijkheden. Het zet je aan het denken en dat kan geen kwaad toch?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55136909
Randy is vandaag voor het eerst uit zijn ledikantje geklommen. (Nou ja, een half jaar terug ook al 1 keer maar toen met hoofdlanding en dat was wat slecht bevallen! ) Ik had net besloten hem van bed te halen omdat hij toch niet kon slapen, doe de deur open; staat hij erachter! Ik moest ongelooflijk lachen want toen ik hem verbaasd vroeg of hij zelf uit zijn bedje was geklommen (domme vraag ja!), vertelde hij heel trots precies hoe hij dat gedaan had en zei toen: "Maar de deur die kon ik niet open krijgen hoor, mama. Wil jij die even open maken, dan ga ik naar beneden!"
Gelukkig is hij oudejaarsdag jarig en dan krijgt hij van opa en oma een 'grote-jongens-bed'! Wij willen wel een peuterbedje, dat scheelt ruimte op zijn kamer. En hij wordt al zo gauw groot, om hem dan ook nog meteen in een volwassen bed te doen...
  zondag 9 december 2007 @ 12:30:15 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_55142437
Liam heeft geslapen tot 7 uur

dutchie ik voel me ook niet zweverig, het is voor mij een waarheid

over bedjes (wat een leuke fuente!) Liam is een paar maanden geleden pas naar een peuterbedje gegaan, toen ie 3,5 was. ik ben ook voorstander van zo lang mogelijk in het ledikant
stormy waters...
sailin'
pi_55142771
dat het je aan het denken zet vind ik ook goed. maar het nemen van beslissingen moet je uiteindelijk toch zelf doen, lijkt me.

fuente, ik ben benieuwd naar sara's nieuwe kamertje!
pi_55146467
Liam dat zijn de betere tijden!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 9 december 2007 @ 15:35:18 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_55146806
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef bixister het volgende:
dat het je aan het denken zet vind ik ook goed. maar het nemen van beslissingen moet je uiteindelijk toch zelf doen, lijkt me.
dat is ook zo. maar zoals ik zei, ik ben best vooringenomen geweest en als ik dan de boodschap krijg verder te kijken dan mijn neus lang is, is dat dus niet eens zo'n gekke opmerking
ik ga dus wel nog even kijken bij die andere school

wij hebben net even gewandeld, want meer naar buiten is het voornemen maar oef! wat is het koud man maar het was wel even lekker en daarna heb ik wamre chocomelk gemaakt en nu kijken we monsters en co
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 december 2007 @ 15:42:44 #94
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55146926
hé, Goedzo Belaan, geen woorden maar daden..
heb vanochtend al 10 km in de benen. Mijn huismoeder-wandelclubje En mijn jongens zijn al wat ouder dus die spelen lekker zelf buiten. Lekker fietsen en voetballen.
Bram is ziek. Klaagt over hoofdpijn en heeft verhoging. Het is dat ik het zelf gehad heb vorige week, anders zou ik me zorgen maken over zoveel hoofdpijn
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 9 december 2007 @ 15:43:55 #95
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_55146947
Klinkt goed Belana
Nav de posts hier heb ik gisteren geprobeerd meer te spelen met Noah. We hebben samen een tijdje Bambino Loco gespeeld en dat ging best goed. Door middel van vragen te stellen heb ik hem geholpen het zelf te doen, ipv het vóór hem te doen. En aan het eind van de dag hebben we een "sneeuwballengevecht" gehouden Volgens Noah sneeuwde het en had ie een sneeuwpop gemaakt, toen begon ik dus met sneeuwballen te gooien. Hebben we even enorme lol mee gehad Leuk dus, dat het zo ook kan!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_55146997
Leuk is dat he Tex!
Wij zijn nu samen aan het kleien met Play-Doh. En stiekem vind ik het zelf ook erg leuk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 9 december 2007 @ 16:22:23 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_55147786
leuk tex! ha! wat zo'n gesprekje hier toch evengoed een effect kan hebben
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 december 2007 @ 10:15:18 #98
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55163655
Ik wil even iets vragen. Toen jullie kinderen leerden fietsen konden ze toen meteen een beetje sturen? Of hoe hebben jullie dat uitgelegd? Of ging dat na een tijdje vanzelf beter? Help?!
  maandag 10 december 2007 @ 10:17:35 #99
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55163702
Dat ging hier na een tijdje vanzelf beter Luchtbel. (Eng is het he? Thank god voor zijwielen.) Maar ik vond het ook heel moeilijk om het haar te laten begrijpen. ik heb in het aller begin steeds haar stuur vastgehouden. Op haar handen zegmaar. (En nu gil ik steeds "Naar rechts! Naar links!!!" maar natuurlijk heb ik geen wonderkind gebaard wat zoiets meteen begrijpt... )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 10 december 2007 @ 10:29:25 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55163911
Ja heeeeel eng. Ze kijkt of naar d'r voeten, of naar mij, of naar kerstversiering bij mensen in de tuin. Ik voel me net een coach. 'Goed opletten, voor je kijken, voor je kijken, ja voor je kijken en dan die kant op blijven rijden.' Ik hou ook vaak het stuur vast maar als mijn gezicht zo dichtbij is gaat ze steeds naar mij kijken dus dat werkt niet echt. Ieks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')