abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:17:01 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55105533
of ik sta me er weer chagerijnig tegenaan te bemoeien. want dan gaat het niet snel genoeg/goedgenoeg/ of ze smeren de keuken eronder...

Maar voor het grootste deel zijn ze lief en gaat het goed hoor. Ze spelen veel en ik doe mee, het is niet allemaal kommer en kwel. Maar dat is wel wat ik het beste van mezelf zie helaas...
Terwijl als ik er goed over nadenk: ik heb gepuzzeld met Bram, Bas geholpen met technisch lego, ben gevangen genomen door de piraat-poes heb muizenval samen met de oudste in elkaar gezet, we hebben samen gegeten, er zijn twee vriendjes wezen spelen.... (de jongens waren vrij vandaag) Eigenlijk best leuk
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:40:01 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_55106052
bedankt voor de input en igraine voor de relativering
eigenlijk doe ik dus ook heel gewoon
soms (net nog) spelen we samen met zijn motors, vanmiddag nog samen geknipt en geprobeert hem zijn naam te laten schrijven.
het is bij Liam ook dat enorme slaap tekort, want vanmiddag na een flinke tuk was ie dus jarstikke gezellig
stormy waters...
sailin'
pi_55106130
Welkom Kim en Ingrid!

Ik ben ook een "luie" moeder hoor. Ik prbeer Amber zelf te laten spelen al heeft ze daar nog wel eens moeite mee, maar het gaat wel steeds beter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 december 2007 @ 19:36:34 #54
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55108834
Met Freek zat ik ook altijd voor Jan Joker te spelen, het kind had er domweg het geduld niet voor (en ik was er daardoor ook gauw klaar mee). Peuter is wèl een echt speelkind, en roept mij dan om mee te spelen. Ik doe dat soms wel,soms niet, maar het is al met al een wereld van verschil met hoe het met Freek was .

Ik bedoel, het moet natuurlijk wel meerwaarde hebben. Als het voor beiden niet leuk is wordt het ook vrij lastig om samen te spelen. Nu peuter inmiddels ook al weer groot is spelen ze wel heel veel samen, en dat gaat ook eigenlijk altijd goed. Erg leuk vind ik dat .

En herkenbaar Belana, van dat slaapgebrek. Is hier ook heel lang een drama geweest, en als Freek slecht geslapen had zakte de moed me om 8 uur 's ochtends al weleens in de schoenen, wetend wat voor dag er voor me lag .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55109271
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb in ezeltje prik misschien. Er stond als tip over het spelen met je kind om het spel niet over te nemen maar je te laten leiden door je kind. Ik moet zeggen dat ik dat ook wat makkelijker vind, Emma verzint het verhaal en ik ga er in mee en zo af en toe verdiep ik waar ze mee bezig is door een volgende stap voor te stellen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 7 december 2007 @ 20:03:08 #56
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55109460
Ik heb dat ook altijd geprobeerd, het spel laten "leiden" door je kind. Helaas deed Freek daar niet aan mee, wie er ook leidde .
  vrijdag 7 december 2007 @ 20:58:46 #57
24188 Belana
kloon van belana
pi_55110689
dito leah

Liam zegt gewoon: mama, wil jij een treinbaan maken? als ik dan zeg: probeer het ook eens zelf, of zullen we het samen doen? dan zegt hij: nee, jij moet dat doen mama!
als ik er dan weer eens ingetrapt ben wordt er vervolgens 2 minuten mee gespeeld en daarna laat ie hem links liggen
Ik merk ook nu Ezra groter wordt en meer over de grond is, dat samen spelen best heel leuk gaat. dat mist hij ook wel, een vriendje. Ik heb goeie hoop voor als ie naar school gaat, echt. meer uitdagingen, meer vriendjes.
het komt wel goed
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:04:49 #58
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55110809
Herkenbaar hoor!

Freek is nu 5.5 en peuter bijna drie, en juist doordat peuter zo leuk zelf kan spelen komt Freek ook meer tot spel.
Overigens is vriendjes meenemen ook nog niet zo'n succes, vaak zit vriendje dan met peuter te spelen en Freek dwarrelt ergens rond .
Bij vriendjes thuis schijnt het wèl erg goed te gaan (ze zullen heus niet allemaal tegen me jokken toch, die moeders ). Waar dat nou aan ligt? Ander speelgoed misschien?

Overigens kan ie sinds kort wel goed en lang met lego bouwen, dus er is hoop hoor .
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:14:13 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55111031
Moeders die niet zo goed weten wat ze moeten spelen: bij van die ramsj-boekhandels hebben ze vaak voor wénig hele leuke knutselboeken, of knutselpakketten, ook bij de Hema hebben ze vaak leuke knutselboekdingetjes. Ik heb zelf al een hele kast vol ingeslagen voor later, elke keer als ik iets zie dat ik denk "Hey, dat is leuk voor als Dean straks wat groter is en het is een regenachtige dag, of hij verveelt zich, kan ik dat mooi uit de kast trekken" .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:15:54 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55111090
Wat ook leuk is bijvoorbeeld, op Internet kan je hele sites vinden met poppekast verhalen, en dan zelf de achtergronden tekenen en de poppetjes maken ofzo, al is het gewoon van karton. En dan vervolgens zo'n verhaal spelen

* Vivi verheugt zich nu al op over 2 jaar
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:28:10 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_55111462
leah, Liam is bij anderen ook heel leuk
naaaaaaaaaaaah thuis ook natuurlijk het is een schatje, maar spelen is gewoon niet zijn ding thuis.

vivi, weet je wat het is, tuurlijk zijn er veel dingen te bedenken, maar je kind moet het ook nog eens leuk vinden en er interesse voor hebben en het geduld etc. Dat heeft Liam gewoon niet.
tuurlijk heb ik, nu hij knippen leuk vind, allerlei knutseldozen in huis gehaald maar ik weet ook dat die interesse niet lang duurt bij hem. dat geeft ook niet, hij vind het nu leuk dus doen we dat

ik heb nu wel een beeld van uitpuilende kasten bij jou met knutselboeken en dozen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:29:32 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55111502
Da's waar, als ze er niet in geinteresseerd zijn sta je daar met je goede bedoelingen en je knutselboeken
pi_55111692
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:29 schreef Vivi het volgende:
Da's waar, als ze er niet in geinteresseerd zijn sta je daar met je goede bedoelingen en je knutselboeken
Whahaha sorry, ik schoot echt ffies in de lach Ik zie je al helemaal staan, stampvoetend dat je wil knutselen, en Dean die er geen zin in heeft
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:03:37 #64
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55112540
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 21:36 schreef Fuente het volgende:

[..]

Whahaha sorry, ik schoot echt ffies in de lach Ik zie je al helemaal staan, stampvoetend dat je wil knutselen, en Dean die er geen zin in heeft
Maar zo gaat het hier wel soms hoor.
Stomme jongens.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:09:41 #65
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55112758
Ik ben heel erg blij met jullie verhalen. Ik vroeg me echt vanavond af of ik wel genoeg met haar speel. Maar als ik dit zo lees ben ik geen uitzondering. Wij knutselen samen, dansen, lezen en picknicken, en ga zo maar door. Maar soms zit ik lekker achter de compter (zoals vandaag) en ben ik zo blij dat ze ook zelf kan spelen. Ik raak soms geirriteerd als ze vraagt of ik mee wil spelen met de Duplo en vervolgens geen 1 blokje aan mag raken. Of mee picknick "En jij mag met dit lepeltje." (Ik klink nu zelf volgens mij als een heel verwende kleuter maar echt, vraaag het me dan niet om mee te doen!)
Nouja, fijn dus, de herkenning!
En dan de vervolgvraag... Gaan jullie vaak naar buiten met je kind? Of las je ook weleens een pyama-dag in?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55113331
Nee pyjamadagen las ik eigenlijk nooit in. Behalve als we ziek zijn. Zo hebben we vorige week een hele dag samen in bed en op de bank (met een dekentje) gelegen. En heb ik Shrek 1, 2 en 3 een keer of twee, drie gezien.
Maar goed.

Ik wil wel elke dag naar buiten, al is het maar even lopend naar de supermarkt. Ik word er zelf namelijk heel chagerijnig van om een hele dag binnen te zitten.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:30:58 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55113476
Hier ook elke dag naar buiten Vaak gecombineerd met een wandelingetje supermarkt

Hele dag binnenzitten wordt ik erg geirriteerd van
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:53:43 #68
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55114062
Ik probeer het ook wel, al is het maar een brief naar de brievenbus brengen. Maar ik merk dat ik met baby erbij weinig zin heb in 'gedoe'. En elke dag naar het winkelcentrum wandelen vind ik ook te veel. (Het is nogal een wandeling met onze springveer Luuke) En ik haaat het dat Lena nog niet mee op de fiets kan.
Maar hier doen we dat dus te weinig. Dat moest mijn goede voornemen maar eens worden. (En die regen. ik ga ook echt niet wandelen in de regen. Bah. En Luuke vind dat heerlijk.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55114198
heb ik ook hoor lishe, ik vind 't soms wel erg makkelijk als ik een dagje niet naar buiten hoef.
en je bent die eerste tijd wel erg immobiel inderdaad he, zonder fiets. is een fietskar niet een optie voor jullie? zoéén met duwstang, zodat je 'm bij de winkel aangekomen meteen kunt gebruiken als duowagen.
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:11:44 #70
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55114534
Het eerste jaar met tweede kind (was ook nog eens van januari ), ben ik ook eigenlijk te weinig buiten geweest.
Idd gedoe, en koud, en een niet meewerkende/weglopende Freek. Ik probeerde wel iedere dag een boodschappenmoment in te lassen, waren we toch even weg, maar wandelen etc? Eigenlijk niet .

Nu moet er 1 naar school, naar zwemles, met vriendjes spelen, en die andere naar de psz, dus een middagje thuis komt niet zo heel veel voor .

Maar in de schoolvakanties lummelen (zo noemen we dat hier) we wel langer boven, een beetje tv kijken, uitgebreid douchen etc.
Pyamadagen hebben we niet, wel op zondag wat langer in pyama rondlopen. En bij ziekte het betreffende kind met dekentje op de bank uiteraard.
  zaterdag 8 december 2007 @ 07:48:08 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_55120038
ik kom ook te weinig buiten het is mijn goede voornemen om dat meer te doen.
Ik ben zelf een enorme huismus (was ik als kind al) en ik kom slecht de deur uit. Maar Liam vind het heerlijk en heeft er ook behoefte aan, dus ik moet het meer doen. ligt vandaag dus ook in de planning

Lishe, heel begrijpelijk dus ook met een baby erbij, ik herken de "toestand". het is allemaal "zoveel werk" (terwijl het eigenlijk zo gedaan is )

we leren weer een hoop van elkaar zo he

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik eens wat verder moet kijken dan mijn neus lang is ivm Liam's school. Dat misschien een andere school dan waar hij ingeschreven staat beter zou zijn.
Sjees dat heeft me dus aan het twijfelen gebracht. ja, zo lekker vlak voordat het moet gebeuren ja
maar ik neem de "waarschuwing" serieus (ik vertrouw de persoon in kwestie nogal) en ik denk dat ik toch ook bij de andere school nog ga kijken binnenkort.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 8 december 2007 @ 08:22:59 #72
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55120122
Is dat door de homeopaat gezegd, Belana?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55120250
Ik kom ook minder buiten dan ik zou willen. Zeker zo in de winter. Dan blijft het vaak bij wandelen naar de supermarkt. Ik weet eerlijk gezegd ook nooit zoveel te doen buiten. De speeltuintjes hier heb je na een tijdje wel gezien (Noah niet natuurlijk, en daar gaat het natuurlijk om, maar toch), de kinderboerderij, de eendjes voeren en tja wat dan verder. Als ik dan geen leuk idee heb, heb ik vaak al geen zin meer Terwijl Noah het natuurlijk helemaal niet erg vindt om voor de 100ste keer naar dezelfde speeltuin te gaan.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 8 december 2007 @ 08:57:02 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_55120271
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 08:22 schreef Sugar het volgende:
Is dat door de homeopaat gezegd, Belana?
nou ja, what the hack, veel mensen zullen me niet serieus nemen misschien, maar ik ben met Liam bij een medium geweest en zij heeft dat gezegd.

tex, dat is het he, we moeten meer van ons kind uitgaan
ik heb dus nooit zo'n zin om naar buiten te gaan, maar Liam wel en ik heb voor hem gekozen, dus mag ik ook wel eens zoiets voor hem doen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 8 december 2007 @ 09:06:58 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55120331
Oh, waarom zouden mensen je daarin niet serieus nemen? Als dat voor Liam en jou een fijn handvat is, of zo voelt, dan lijkt me daar weinig aan serieus of niet serieus te nemen.
Waarom vond ze dat het nodig was een andere school te overwegen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')