abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 december 2007 @ 00:56:51 #251
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_55480253
Ps- Tex; herkenning hoor, ook hier! Bij tijd en wijlen is het echt Sander die het moet doen. En ook hier heeft dat (vrees ik) voornamelijk met consequentie te maken. Ik ben daar niet zo goed in geloof ik. En als meneertje weer in een fase zit, dan heeft ie soms even die strakke(re) teugels van paps nodig. Komt goed, echt!

Of hij is gewoon dat eeuwige Barbapapagezever van zijn moeder zat, zo voor het slapen gaan. Dat kan ook.
  zondag 23 december 2007 @ 01:02:26 #252
105888 renzell
pi_55480429
quote:
Op zondag 23 december 2007 00:55 schreef poemojn het volgende:
Groeipijn? (heeft een buurtjongetje van ons, zelfde leeftijd).
Sterkte ermee!

Nee, waterpokken dus. Hij heeft wel jeuk denk ik, maar voelt zich vooral 'gewoon' miserabel. Vandaag was ie in het begin stil en pips, edoch in de efteling, dus hij heeft zichzelf uiteindelijk helemaal driedubble doorgedraaid over de kop gespeeld tot uitputtens toe. Lag pas laat in bed. En nu dus wakker en ellendig. Hoewel, nu net weer stil. Hopelijk voor een lange, goede nacht.
  zondag 23 december 2007 @ 08:54:08 #253
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55484074
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 09:33 schreef E.T. het volgende:
hier is nog steeds papa met afstand nr. 1.. dan een heeeeeele tijd niets en daarna kom ik pas eens.

Ach, ze is een echt papa's kindje en zo lang ze dagelijks een paar keer bij me komt knuffelen omdat ze me zo lief vind, zal 't wel los lopen.

Hier ook de hond van schoonma overleden afgelopen week. Nou was die al oud en ziek, dus niet echt verdriet. Maar wel iets om nog even goed aan Saskia uit te leggen idd, was het al bijna vergeten. (maandagmorgen overleden en we zijn er nog niet geweest sindsdien). Het overlijden van opa staat ook nog helder bij Saskia voor de geest, dus ook vwb Donna maar even goed bij stilstaan.

Dutch, krijg jij het dan ook altijd zo warm op zulke momenten??
Nee, dat adertje zwelt op.
Maar volgens mij ben ik het stadium van de klossende oksels wel redelijk voorbij. Net als jullie zelf al zeggen, het is zo herkenbaar. Je weet dat en ziet dat jouw kind niet de enige is die het doet en dat iedere ouder met zo'n hysterisch theatraal kind te maken krijgt zij het de een wat milder dan de ander.
We zijn niet alleen!
Waar ik het wel warm van krijg is als Léon als een razende Roeland door de winkel sjeest en ik hem met karretje of buggy niet bij kan houden. Ben altijd zo bang dat hij ineens weg is.

Renzell, echt waterpokken nu? Jasses, net nu het kerst is. Hoop dat hij er niet echt ziek van wordt. Beterschap!
(heb je havermoutvlokken in huis?)
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 23 december 2007 @ 08:56:58 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55484086
Beterschap voor Julius, rens. Wat rot dat hij zich er vannacht toch echt ziek van voelde.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 23 december 2007 @ 10:19:36 #255
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55484593
Och arme Julius. Luuke had het vorig jaar met kerst. Midden in de nacht in bad, een slaapzak aan en die volstrooien met menthol poeder... En lekker tussen pap en mam in. Ik hoop dat jouw kleine grote er snel overheenis Rens. (En nog wel naar de efteling, een stoere is het. )

Dutch, da's een crime vind ik ook. Met wandelwagen kriskras schade beperken.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 23 december 2007 @ 11:05:01 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_55485150
beterschap voor Julius renzel! ik hoop dat het snel beter gaat!!
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 december 2007 @ 11:22:03 #257
105888 renzell
pi_55485365
Dank jullie wel. Lief! En nee, ik heb géén havermoutvlokken. En ook geen mentholpoeder. Weet ook niet waar dat voor is, maar zal het waterpokkentopic zo wel even doorlezen. Nu gaat het gelukkig wel weer, hij is vrij vrolijk. Het is vooral in de nacht dat de jeuk toeslaat denk ik. Maar hij heeft er wel veel opengekrabt en dat lijkt me ook niet echt goed.
  zondag 23 december 2007 @ 11:56:33 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_55485923
havermout doe je in een washandje, washandje bind je dicht en leg je in een badje (bij voorkeur een niet te groot bad of niet vreselijk gevuld) en komt dan wit spul vanaf en daar smeer je hem mee in en als je hem dan uit bad haalt droog je hem niet af maar laat het indrogen. de pokken drogen snel op en het werkt tegen de jeuk
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 december 2007 @ 13:15:36 #259
105888 renzell
pi_55487766
Oh, wat fijn. Dank je wel Belana.
  zondag 23 december 2007 @ 13:18:30 #260
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55487842
Supermarkt is open Renzell, ik zou gewoon wat halen nu. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55490963
beterschap voor Juul!

Mijn kind dook net gewoon haar bed uit. Ik ging haar halen want ze was wakker. Ze was nog een beetje aan het rotzooien in dr bed dus ik ging even op de grond liggen. Op een gegeven moment doet ze haar slaapzak uit, gaat staan, springt een paar keer, lacht, kijkt naar me en duikt zo voorover haar bed uit.. en een lol dat ze had
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55493511
Ach Juultje ook al de waterpokken.. Hier is het ergste leed gelukkig wel geleden nu. Ze heeft nog een paar vervelende wondjes ervan maar het meeste is weg.
  zondag 23 december 2007 @ 19:30:58 #263
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55497533
Ze blijven calculerend hoor...

mijn hubby is een echte snoeper. En hij heeft vakantie, én er zijn kerstkransjes enzo. Kinderen vragen: Pap?! mag ik een kerstkransje???
en dat mag, natuurlijk...
met een naar mij...

toen ik in de supermarkt eens over mijn krijsende blauwaangelopen middelste stapte kreeg ik commentaar van een bejaarde man. Hij sprak een bejaarde dame aan: schandalig dat die moeder dat kind daar zo laat liggen!! Dat lijkt toch nergens op

zegt die vrouw: nee prima! zouden meer ouders moeten doen, met een bemoedigend knikje naar mij Dat was wel net het steuntje wat ik nodig had!

Sterkte Renzell, met de pokken.... Beterschap! en echt, zemelen of havermout helpt super!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 23 december 2007 @ 20:01:39 #264
105888 renzell
pi_55498287
Dank jullie wel voor de tips. Juul zit op dít moment in een spierwit havermoutbad. Sander leest hem voor en hij heeft kerstkransjes gekregen als troost. Maar oh oh oh, wat was en is ie verdrietig. En zó vreselijk moe, maar iedere keer als ie op de bank in slaap valt, wordt ie na een half uurtje huilend en koortsig weer wakker van de pijn en jeuk. Hij blijft dan jammeren tot ie een half uur later weer in slaap dommelt. Het bed was helemaal een drama. Nu dus havermout, dan een zetpil en naar een vers nestje. Hopelijk een nacht zonder nare dromen, jeuk en pijn dan. Ik heb zó met mijn kleine haring te doen!

@ debuurvrouw; volgens mij een algemene stelregel; bij vaders valt meer snoep los te troggelen dan bij moeders. En bij opa's nóg weer meer. Ik moet de onze in ieder geval strak aangelijnd houden, anders gaat ie loos. Werkelijk waar, dan loopt Juul gewoon elke zomerse dag met een cornetto over straat en krijgt ie pennywafels alsof het rozijnen zijn. Gelukkig houdt oma hem een beetje in het gareel (op mijn verzoek ). Maar kinderen weten dondersgoed waar het lekkers te halen is. Juul kende het woord chocola al voor ie het ooit van mij gekregen had. Ra ra, hoe kan dat.
  zondag 23 december 2007 @ 20:31:57 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_55499144
ach renzell, wat naar toch. ik hoop dat de havermout wat verlichting geeft. gewoon 2/3 keer per dag doen, dan is ie er echt snel vanaf. en wat ik nog vergat, calendualn emulsie. helpt tegen de jeuk en de littekens.
sterkte met je mannetje!
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 december 2007 @ 20:43:27 #266
105888 renzell
pi_55499442
2 a 3 keer?! Ja, natuurlijk, logisch ook. Had ik niet zo bij stil gestaan. Hij was er met geen stok uit te krijgen net. Heeft er volgens mij bijna een uur ingezeten. Zal dus inderdaad wel verlichting geven. Morgenochtend meteen wéér dus! En calendula halen. Dank je! Trouwens, ik heb een sok gebruikt én een washand. Maar die sok werkte veel beter, daar kwam veel meer wit vanaf. Tip dus misschien voor ouders met 'pokkenkindjes'.
  zondag 23 december 2007 @ 21:07:25 #267
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55499954
Nog een tip Renzell, sok uitknijpen over Julius als ie het badje uitgaat, en NIET afdrogen.
Helpt heel goed tegen de jeuk, en die calendulan emulsie idd, geen gewone calendula dus .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 23 december 2007 @ 21:28:40 #268
105888 renzell
pi_55500486
Emulsie ja, goed dat je het nog even zegt! Die sok heb ik, tot groot protest (lees; dikke tranen met tuiten ) van Juul, inderdaad meerdere malen over zijn hoofd uitgeknepen (want daar zijn de plekken en bulten ook het ergst). En níet afgedroogd, ook dat advies is netjes opgevolgd. Daarna een zetpil erin gestopt en hem in bed gelegd. En daarna... geen kick meer! Ik hoop voor het jongetje dat ie een nachtje kan doorslapen. Heeft ie zó nodig!
pi_55501957
Sorry dat ik even binnen kom vallen maar ik wil het toch ff kwijt.
Djulian is de hele week al ziek met hoge koorts die niet naar beneden te krijgen is en vrijdag heeft hij peniciline gehad, maar ook die doet zijn werk ( nog ) niet. Vandaag zou de koorts toch echt lager moeten zijn en hij was nog steeds 40, dus weer HAP gebeld ook omdat hij het uitschreeuwde als we maar naar zijn benen keken. We moesten gelijk komen en de dienstdoend huisarts stuurde ons naar boven naar de kinderarts. We moesten bloed laten prikken en lonfoto maken en al snel bleek dat zijn natrium en kalium veels en veels te laag waren, alleen om die reden werd hij al opgenomen meteen. Toen na 2x infuus prikken het nog niet lukte is er een andere arts gekomen en tegen die tijd waren de long foto's ook terug en bleek (ondanks dat er niks te horen was in zijn longen) dat hij ook longontsteking heeft.
Rick blijft bij hem slapen. Djulian voelde zich een koning in het grote bed en vind het helemaal geweldig dat hij een tv heeft met dvd op de kamer, hij had gelijk weer wat babbels. Hij word met zijn zuurstof wel extra in de gaten gehouden omdat hij het erg benauwd heeft en dat lichtje aan zijn teen is erg leuk ( en goed materiaal om hem af te leiden )
  zondag 23 december 2007 @ 22:20:25 #270
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_55502018
Wat een schrik zeg. Sterkte Anitra Hopelijk kan hij snel weer naar huis.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_55502127
Sterkte Anitra! Beterschap Djulian.
  zondag 23 december 2007 @ 22:34:33 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_55502437
jeetje anitra, dan schrik je je ook een ongeluk! sterkte en ik hoop dat hij snel opknapt!
stormy waters...
sailin'
pi_55502496
Jemig Anitra... dat is schrikken. Waar wijst het tekort aan kalium en natrium op? Ik hoop dat hij er snel weer bovenop is. Wel fijn dat hij het wel interessant vindt in zo'n ziekenhuis! Scheelt natuurlijk een hoop dat papa bij hem blijft!
pi_55502501
oooh arme zieke kindjes! beterschap voor djulian en julius!
wat een schrik zeg anitra. extra rot als zoiets gebeurt terwijl je zelf niet thuis bent, of vergis ik me nu en was je er nu net wel ivm kerstvakantie? sterkte ermee!
  zondag 23 december 2007 @ 22:41:12 #275
34891 melonovy
La Kutschie
pi_55502623
Jeetje wat een schrik zeg, sterkte met de kleine Djuul!
Alle andere zieke peutertjes ook een kus van hier, niets aan dat ziek zijn!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')