Dr. Strangelove is zeker niet slecht. Sterker nog ik vind het één van de sterkere films uit het oeuvre van Kubrick. Alleen wat ik niet wil begrijpen is dat Peter Sellers met zijn drie rollen zo omhoog gewaardeerd is, terwijl George C. Scott (General Turgidson) en Slim Pickens (Major Kong) ik veel chiller vond.quote:Op vrijdag 28 december 2007 01:16 schreef JelleS het volgende:
Vertel dat maar aan Maarten v Rossem, die heeft me in een monoloog van 3 uur heel duidelijk gemaakt dat eigenlijk alle films kut zijn behalve Dr Strangelove. En wie ben ik om dat in twijfel te trekken.
Ik kon er nog af en toe wel om lachen (vooral om de 'Amerikaanse' rollen), maar het waren geen bulderkannonades.quote:Op vrijdag 28 december 2007 01:36 schreef Mainport het volgende:
Wat vind je zo leuk aan Dr. Strangelove dan? Ik kan harder lachen om Film Geek, dat me aan een zeker persoon deed denken.
Ach ja humor is natuurlijk erg persoonlijk. Ik snap bijvoorbeeld niks van de humor van Wim Sonneveld en Toon Hermans. Maar als er mensen lol aan hebben prima. Maar je moet eens Jimmy Carr downloaden. Deze Britse komiek is werkelijk geweldig. Als je hier niet om kan lachen ben je echt een zuurpuim..... of een die hard christen.... of een heterofoob.... of iemand die de humor van sex and the city behoorlijk vergaand vind...quote:Op vrijdag 28 december 2007 01:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik kon er nog af en toe wel om lachen (vooral om de 'Amerikaanse' rollen), maar het waren geen bulderkannonades.
Maar eigenlijk... Engelse humor, dat is echt het allerslechtste soort humor. Zelfs poep- en pishumor weet me nog meer tot lachen te brengen dan die zogenaamde garpjes, die met die aldoor kinderachtige Engelse intonatie gebracht moet worden
.
Één van de weinige komedies die ook echt leuk is (op de lame seksverwijzingen na). Er zijn maar iets van 10 films die ik daadwerkelijk grappig vind, en dat zijn meestal niet eens pure komedies. En daarnaast de mix tussen beeld en geluid is gewoon perfect (Johnny comes marching home, slotscene). Het is ook nog eens veel meer dan een komedie, en dat is wel eens een fijne ervaring, tussen de bagger als A Fish Called Wanda.quote:Op vrijdag 28 december 2007 01:36 schreef Mainport het volgende:
Wat vind je zo leuk aan Dr. Strangelove dan? Ik kan harder lachen om Film Geek, dat me aan een zeker persoon deed denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |